I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Fotboll] Silly Season och Transfers sommaren 2009

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-06-22 20:18
Glen Johnson till Liverpool
Santa Cruz till Man city
Geni

2009-06-22 20:35
Tvivlar på att Udinese vill sälja, speciellt inte nu när Di Natale sägs vara på väg till Parma.

Eller nu när D'Ago är på väg till Juventus!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-22 21:47
Fan att vi missade Glen
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-06-22 21:50
Psycholess

Fan vad skönt det känns, perfekt värvning. Men ni har endå två högerbackar som är bra (väl?).
Don't!

2009-06-22 21:58
Nä... ingen som är 100. Bosse kan bara spela på sommarhalvåret och den som kommer efter där spelar knappt överhuvudtaget. Bosse har ju ryktats till Bayern ett tag nu men det vettifan om det blir så, Maicon, är han höger back? eller Vänster? För jag har läst lite rykten om honom också, kanske blir han dom satsar på nu vem vet.

Men Glen kan mycket väl bli årets värvning, så som han spelade denna säsongen. Men sen så får han väll spela 10 matcher per säsong för att inte slitas ut... :) I sann Benitez anda.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-06-22 22:01
Maicon är på högerkanten! :)

Haha inte slitas ut, då kanske dom borde värva någon som växlar av torres ;>

ahhh kan inte PL börja snart...
be the change

2009-06-22 23:46
Underklassbarn

Gör om gör rätt....

Mexes KAN vara på väg till Chelsea. Alltså löst rykte.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-06-23 09:37
haha om chelsea köper mexes så är klubben officiellt dumma i huvet. jag har ändå sett 3-4 matcher (förutom cl) med mexes på plan och detg ända han har gjort är filmat, mördartacklat och tjafsat med spelare och domare.

jag vill ha en tysk på mittfältet till arsenal sen kan vi lägga ner silly för den här sommaren, bara behålla alla spelare och spela ihop dem!

för övrigt, vill chelsea verkligen ha adebayor? det ryktas om £20-25M isåfall, jag hade inte sagt nej en enda sekund!

2009-06-23 09:54
och rocky är klar för citeh men det visste väl alla redan. för övrigt tycker jag det är en bra värvning som fan.. tremanna anfall med robinho och ireland på varsinn kant och så rocky i mitten för att nicka in allt som skickas in på honom... kan funka.. sen kan man byta friskt när tevez är klar också... eller så minns alla spelare att det är city dom spelar för och så åker man ur pl..

2009-06-23 10:49
Tycker att Mexés är en otroligt bra mittback. Topp 15 i världen i min bok. Att han behöver poleras lite säger jag inte emot, men han är inte direkt lastgammal heller..

Väldigt bra och behövligt köp för Chelsea om det skulle stämma!

2009-06-23 11:03
Reported Chelsea target Maicon would be open to the idea of moving to Stamford Bridge, according to his agent.

The Inter Milan full-back has been a long-term target of Real Madrid but Chelsea are also thought to be weighing up a bid having missed out on Glen Johnson.

New boss Carlo Ancelotti has clearly identified the right-back position as an area of his squad that could be improved, with Maicon seemingly fitting the bill.

The 27-year-old Brazilian would likely command a fee in the region of £25million and should Chelsea lodge an offer, he would not be averse to talking over a potential move to England.

"If an attractive offer comes in, well, in this world, everything is bought and everything is sold," agent Antonio Caliendo said in Calico Mercato.

"I believe Ancelotti is one of Maicon's biggest admirers.

"He is open to offers from everyone.

"(Inter president, Massimo) Moratti is taking the right decision to assess the bids.

"Maicon is happy at Inter, but the transfer window lasts a long time.

"Something can happen every day, but for now there has been no decision."

2009-06-23 13:33
Fiorentina och Arsenal har tydligen kommit överens om Filipe Melo! Fiorentina får Senderos + cash.. bangar inte.. dock har jag alltid gillat Senderos även fast kvaliten saknas ibland..
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2009-06-23 13:43
Melo? Aldrig sätt honom
be the change

2009-06-23 14:34
JackVegas-

Tittar du inte på confederations cup?

2009-06-23 15:03
Underklassbarn:

Ska vara en jävla massa pengar då. Melo har många klubbar efter sig så det lär komma in fler bud.
your heart pump project kool-aid

2009-06-23 15:07
Frost

Jo det gör jag, iallafall litegranna :)
be the change

2009-06-23 16:50
Melo är faktiskt riktigt bra enligt mig. Hade nog gått bra i Arsenal, eller varför inte satsa på Marcus Berg i arsenal haha han är nog bättre än Bendtner iaf uschh.
Geni

2009-06-23 19:19
STURRIDGE SET TO JOIN CHELSEA
Chelsea appear have won the race to sign Manchester City's young striker Daniel Sturridge.

The Blues have been linked with the 19-year-old striker for some time, but are now believed to have got their man. Sky Sports News understands.

Sturridge is set to see his contract at Eastlands expire this summer, with City having been unable to tie him down on new terms after he demanded a significant pay rise.

A switch to Stamford Bridge now appears to be on the cards, with Chelsea having beaten Aston Villa and West Ham to the youngster's signature.

Carlo Ancelotti's side will be forced to pay compensation to City in order to complete the deal, with Sturridge under the age of 24.

The fee involved is expected to be decided by a tribunal, with a figure in the region of £5m tipped to change hands.

-------------

Om det stämmer så är jag glad, han har helt klart potensial den mannen. Billigt blir det med.

2009-06-23 19:55
Mellberg har bytt klubb!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-23 19:55
RÖR INTE MAICON!!!!

2009-06-23 21:47
Xabi Alonso & Alvaro Arbeloa ryktas just nu till Real M.

Asså jag är lite halvt till att släppa Alonso om ett RIKTIGT bra bud kommer, då kan Liverpool värva in en anfallare som spelare på topp med torres & köra 4-4-2, med masch. + Stev. G. i mitten & lucas som inhoppare/reserv. Perfa perfa.
Don't!

2009-06-23 22:58
Tänk va pool hade blivit farliga om dom hade fått Villa alltså. Daääämn.
be the change

2009-06-23 23:40
Det kommer aldrig hända.... Tyvär, men det hade varit trevligt, Höhö.
Don't!

2009-06-24 12:30
DET SÄGS ATT CRISCITO KOMMER TILLBAKA TILL JUVENTUS! Det där är underbara nyheter!

2009-06-24 16:47
Igår kunde man läsa att Criscito gärna skulle vilja spela för Napoli då han är född i staden och han hejjade på laget som ung. Samma dag kunde man även läsa på Genoas officiella hemsida: "Fem bokstäver finns i hans sinne, fem bokstäver som är hans framtid. G-E-N-O-A." ...jag spelar kvar i Genoa där det går bra men även i en miljö som jag är knuten till och där jag känner mig uppskattad som spelare. (en känga till Juve?). Och med detta är denna fråga avslutad".

Ifrån Genoas silly season artikel på Svenskafans. Eliseu från Malaga är klar för Lazio. Intressant värvning.

2009-06-24 21:58
Xtremensia P17
Såg just detta... Juventus styrelse är ett gäng idioter! Dom kan inte tacka nej till att han ska stanna i Genoa, då dom har sagt att Genoa har rätt till 50% + 1år till. Om dom vill!

Allt man sa, va att man skulle skicka iväg han, så att han kan bygga muskler! Nu är han en av Serie A's bästa backar, och man väljer att sälja han!! Makes no sense!

2009-06-25 03:12
Vindsnabbe Eliseu blir spännande!

Kolvarov till Inter kan ni ju glömma..
Och kan någon vara så jävla snäll och köpa Pandev eller?
CAMPIONI!

2009-06-25 11:55
Rizmo
Kolarov är en fantastisk spelare och så, men det är nog en spelare som också gör sig bäst i Lazio. Hoppas vi kör med Maxwell och Maicon, då har vi svårslagna ytterbackar.

2009-06-25 15:00
Vill du ha Santon på bänken?
your heart pump project kool-aid

2009-06-25 15:30
Officiellt: Raúl Albiol till Real Madrid!

Då var det bekräftat av realmadrid.com, Raúl Albiol är klar för Real Madrid. Spelaren ska först genomgå en läkarundersökning och klarar han den skriver han på för fem år hos Los Blancos.

2009-06-25 17:37
elem
Maicon och maxwell är svårslagna. Jag har en svag punkt för Maxwell, tycker han är riktigt bra. Santon är ännu väldigt ung, men det är såklart. Om han får regelbunden speltid så kommer han bli ännu bättre och bli ovärderlig för Inter:)

Såg att Milan tar hem Abate, smart "värvning"

2009-06-25 21:25
Det här gäller inte nån transfer men vem fan är den där Ramires som lirar för Brasilien i Confed? Varje match jag sett med brassarna har han varit totalt värdelös. Vem är karln?
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-06-25 22:59
On May 21, 2009, Ramires joined Portuguese club Benfica for 7.5 million euros on a 5-year length contract with a minimum fee release of €30.000.000.

Stackars Benfica

2009-06-25 23:20
Elm till Sevilla?

Elm, otro nombre para el medio del campo sevillista
El mercado de los mediocentros en Europa tiene al Sevilla a uno de sus grandes protagonistas. Muchos están siendo los futbolistas que la dirección deportiva ha seguido durante los últimos meses y ahora ya ha realizado la selección e intentando acometer su fichaje en el caso de Zokora.

Pero no es descartable que llegue algún futbolista más para ese puesto o que no acabe de cerrarse lo del marfileño, y en ese caso el abanico es amplio. Según El Desmarque el internacional sueco Rasmus Elm, del Kalmar sueco, aparece como futurible en el club de Nervión.
A de e braaaa, tjaaa

2009-06-26 00:18
ÅbbeLiTo P24 Och på svenska står det?
Vi är överallt!

2009-06-29 15:58

2009-06-29 18:33
Hahaha, jävla rugbytröja det där.
be the change

2009-06-29 19:40

Jag diggar ändå den nya borta tröjan :D.
Don't!

2009-06-29 19:54
be the change

2009-06-29 19:58
Arsenaltröjan var rätt snygg

2009-06-29 20:02
Jo måste faktiskt hålla med. Mycket bättre än den vi haft nu senast.
be the change

2009-06-29 20:38
Länk till http://www.inter.it/aas/news/reader?N=45003&L=it

Milito ar officiell, nu vantar vi bara pa motta och Deco(?) :D

2009-06-29 22:28
Vad tror ni om Gustav Svensson till Man utd?

The Swedish international would provide good cover in United's midfield, says Talking Reds scout Saint John...
Don't!

2009-06-30 13:42
haha :D fan.

läste nånstans att wenger är inne på benzema oxå, det ända som skulle locka han till oss är väl att vi har rätt mkt fransmän ^^
be the change

2009-06-30 14:59
Nedved ska tydligen inte sluta nu ryktas de om en flytt till Inter. Och de känns så jävla påhittat så de e inte sant.
Geni

2009-06-30 17:25
jack
tja, benzema är bra men det lutar åt £30 M och det kan jag lova att arsenal inte kommer lägga på någon spelare! jag tror benzema stannar, skulle vara om ronaldo går till madrid så kan united få loss pengarna till övergången.

2009-06-30 17:29
Säljer vi Ade för 25 så kanske han har lust att punga ut 5 till. Man vet aldrig, det jag säger hehe :)
be the change

2009-06-30 20:34
kaka dör som fotbollsspelare just nu 20:30

2009-06-30 20:52
Antonio Valencia > Man Utd.

2009-06-30 21:07
Tror han kommer passa in kanon i United