I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Fotboll] Silly Season och Transfers sommaren 2009

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-07-03 10:44
Kommer bli klart idag, kommer bli så jävla grymt med Michael Owen i laget, vilken underbar dag
http://duckdown82.tumblr.com/
Admin

2009-07-03 10:53
Ah, jag råkade nog klicka in på en gammal lista också. Nåja, Madrid är hur som helst mest skuldsatta i åtminstone Spanien och skulderna är enorma.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-07-03 11:20
Owen ska på läkarundersökning. Går det bra spelar han i United kommande säsong. A shot in the dark, truly.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-07-03 11:36
England 5 Germany 1 Michael Owen is number 1
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-07-03 11:48
Kul att sitta bänk om inte någon blir skadad eller vid underläge. Han kan nog bli bra igen om han håller sig ifrån skadorna.
Don't!

2009-07-03 12:09
en hel owen, 5-6 år yngre i en klubb med vinnarkultur hade varit aight men kom igen som frost säger, a shot in the dark! ska jag vara ärlig så förstår inte jag vad united håller på med...
tevez och ronaldo byts mot valencia och owen. när den ekvationen går ihop fryser helvetet in. visst SAF är satan själv men ändå... helvete vilket nerköp!

2009-07-03 12:11
Inte fel med lite liverpoolhjärta i ManU

2009-07-03 12:14
Knappast något poolhjärta när man joinar värsta konkurrenten....
Admin

2009-07-03 12:28
Är inte han Everton-fan? I alla fall, ska man ha någon som nöter bänk kan man väl åtminstone satsa ungt, om man nu måste ha en före-detting så kanske man inte ska satsa på någon som är lika skadebenägen som Saha.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-07-03 12:48
Tror dock inte på det ett skit, SAF har lite mer hjärna än så. Men vem vet?
Don't!
Admin

2009-07-03 12:51
Håller med, detta är ytterst svårt att ta på allvar, det är som Ibra-till-United eller Aguero-till-United, fast av olika anledningar, jag börjar inte ens tro på det innan det är officiellt.

2009-07-03 13:25
SAF till satsa på Berba/Rooney på topp med en erfaren striker som tredje/fjärdeval. Det är väl den enda anledningen till att plocka in honom. Men ingenting är klart än.

2009-07-03 13:49
Farbror Bank släpper vettiga tankar kring Owen på sin AB blogg. Tro fan att Owen kommer peta in lite bollar när han kommer när inläggen kommer från Rooney. SAF tänker väl på Larsson här och förväntar sig en sex-sju mål av Owen när han får chansen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-07-03 14:08
Hittills har klubben inte sagt något alls, så det luktar rykten, men om SAF skulle signa Owen så är jag övertygad om att broschyren har med saken att göra, vem vill inte ha en handsome jävel i laget liksom ;þ

2009-07-03 14:18
Lyon förnekade att de hade blivit kontaktade av Real (dementerade indirekt) och timmarna senare var han klar.

United är och petar på Luis Fabiano enligt engelsk press. Milan har tydligen lagt ett startbud på honom as well.
Admin

2009-07-03 14:24
Länk till http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={83A644F4-1A7E-48B9-AF95-4605613A9A18}&newsid=6635632&page=1

Ganska smarta tankar ändå. Kan ligga något i det, billigt och om han inte får för mycket i lön så är det en duglig avbytare att slänga in. Jag är fortfarande lite skeptisk, han kan stå i vägen för Welbeck lite för mycket och i viss mån Kiko, men okej, varför inte, speciellt om det är ett kontrakt som främst baseras på antal matcher och mål.

2009-07-03 14:49
Någonstans runt £30-50 tusen räknar de med.

"han kan stå i vägen för Welbeck lite för mycket och i viss mån Kiko, men okej, varför inte"

Tror snarare att han kan lära dem ett och annat.

2009-07-03 18:13
Haha micheal owen, vilket skämt.. kolla hur mycket cash han tjänat på typ 5 säsonger och spelat kanske 60 matcher och gjort 25-30 mål. visst det är bra att göra 30 mål på 60 matcher men på 5 säsonger eller vad det är? haha vilken pajjas
be the change

2009-07-03 18:21
Du bör ha i åtanke att han har spelat med storstjärnor som Gutierrez, Martins Barton och Alan Smith. Släng in Ronaldo i samma lag och han hade varit minst lika usel. Spelar du med amitionslösa toffeldjur så drar de ner dig i skiten ska du se.
'
Anyway, jag tror på 1-2 spelare till som kommer in.

2009-07-03 18:44
I skuggan av allt galet, Chelsea har tagit in Turnbull från Boro och Sturridge från City på free transfer (Eat that shit Real). Mycket bra, mycket bra.

Turnbull är en riktigt bra målvakt som, även om Peter är numero uno, kan ge honom lite press att stanna som etta. Sturridge har jag gillat som fan i det jag har sett...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Admin

2009-07-03 18:47
WTF, sansade vettiga värvningar från Chelsea? Now this IS a silly season!

2009-07-03 18:49
Hahaha ;) Har för mig att Chelseas värvningsansvarige har fått en knäpp på näsan och att det sköts av någon/några andra just nu. Men visst är det underbart, inga löjliga summor på has-beens eller could-beens, utan extremt lite pengar på kvalité... och engelskt =)
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-07-03 18:57
Roligt att se hur alla är så avundsjuka på Reals värvningar.
Chelsea ville ha Villa men får Sturrigde(?pallar inte ens tänka på stavningen)
Man Un ville ha Benzema och Ribery men får Owen och A.Valencia(!)

Som Perez säger när han ser allt detta och sina framgångar med Reals värvningar:

NOW I GOT THE WORLD SWINGING FROM MY NUTZ
DAMN IT FEELS GOOD TO BE A GANGSTAAA!!

2009-07-03 19:06
Att Sturridge skulle vara "istället för" Villa är löjligt. Chelsea har jagat honom i 3 år men City har krävt för mycket pengar.

2009-07-03 19:21
Real är bara löjliga, dom pengarna dom slänger ut på spelare.

Dock hade jag gärna sett adebayor till milan för 25 mille sen benzema till oss.. men så gåre.
be the change

2009-07-03 19:28
Jag hade nöjt mig med

"Dock hade jag gärna sett adebayor till milan för 25 mille"

2009-07-03 19:36
Haha Psy. Sant, men vi måste ha några anfallare kvar, självklart hade jag velat satsa lite mer på Vela för han verkar vara cool. Men man vet aldrig, han kanske får en kanonsäsong nu iår igen, men som han var förra då kan han sticka för 15 eller något fyfan 5 kanske
be the change

2009-07-03 19:45
Kan inget hända snart för Inter också, Kan dem inte köpa sneijder.
Geni
Admin

2009-07-03 20:01
Owen är officiellt.

2009-07-03 20:07
MICHAEL OWEN SIGNS FOR MAN UTD

Michael Owen has sealed his shock move to Manchester United.

The former Liverpool, Real Madrid and England striker completed a series of stringent medical tests and has signed a two-year deal with the Barclays Premier League champions.

Owen, 29, spent the day at United's Carrington training complex as the terms of his free transfer were thrashed out, after he lapsed out of contract with Newcastle at the end of last month.

2009-07-03 20:09
Jag tänker INTE säga varke bu eller bä om Owen. För är det någon klubb och någon tränare som kan få fart i Owen så är det där han är nu. Det kan bli 20 mål nästa säsong... men det kan lika gärna bli ett trasigt knä och 1 mål.

2009-07-03 20:14
Kenny Dalglish is to return to Liverpool FC, it was confirmed this afternoon.

THE KING IS BACK

Haha gött!

5. "Mind you, I've been here during the bad times too - one year we came second." (Bob Paisley)

Från 20 GREAT LFC QUOTES på officella sidan. haha :D

Agn Owen, känns det trevligt för han.
Don't!

2009-07-03 20:26
Drar gärna några till om jag får (JP? :)), vill ni läsa så är det fan kul!
Don't!

2009-07-03 21:36
Ar lugn an sa lange med Inters mercato iar, samma som ledningen verkar vara. Inga supernamn som ar klara, kanns stabilt men vill ha en mittback och en bra offensiv mittfaltare. Samtidigt som jag hoppas att Quaresma far en chans nu med ordentlig forsasongstraning(han missade hela forsasongen forra sasongen). Haller vi i Zlatan och Maicon till slutet sa kan vi bli farliga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-03 21:40
Ni kan få gallas gratis, varsågoda. jag vill inte se han mer sopan
be the change
Moderator

2009-07-03 22:36
Asså det där med Valencia istället för Ronaldo är ju bara bull, var samma sak när Beckham stack, inte många som visste vem Ronaldo var då. Tror dock inte på stordåd nästa år, däremot känns det som vi kommer få ett jävla slagkraftigt lag snart. Jag gillar det och är bara positiv.
Lär bli ett rakare spel och Rooney får som han vill, spela anfallare istället för på kanten. Sir Alex sa ju också att Tosic var en värvning för den kommande säsongen så han lär väl också få chansen, kommer gå finfint! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Admin

2009-07-03 23:35
Mitchy

Vi har länken så vi kan läsa själva =)

BTW, hur ser du som pool-fan på Owens flytt?

2009-07-04 09:49
Förmodligen som alla andra poolfans. Checka in (den normala) bitterheten over at redandwhitekop.com. Det märkliga är att de inte ville ha honom men gråter sig till ilska ändå....twats :)

2009-07-04 11:00
JP

Eh, vart fan skulle han gå då? Han hade inte lyckats bättre i Hull direkt. Så jag är mest glad för han att han har chansen att bli den stor spelaren har var. Vilket är ytterst troligt, men man vet faktiskt inte. All lycka till framtiden.

frost

"Förmodligen som alla andra poolfans."

Kände jag som det? För jag orkar inte gå in och läsa sånt, hehe.
Don't!
Admin

2009-07-04 11:31
Mitchy

Nä, jag bara undrade med anledning av just hur de reagerar på RAWK. De flesta verkar ju helst se honom ruttna i Hull än att få chansen i United, så tänkte bara om den mentaliteten finns hos alla, speciellt som inte bor i städerna och upplever rivaliteten lika starkt.

2009-07-04 12:05
JP

Jag tycker det hade varit en annan sak ifall om att han spelade i Liverpool och om han var på topp och han gick till United. Nu förstår jag inte riktigt varför man ska vara så arg för. Tycker det är barnsligt. Men jag hoppas ni kan få ut något utav han, han har inte direkt sätt så lycklig ut när han spelade de senaste åren.

Tror på han? Reserv, rotera eller från start?
Don't!

2009-07-04 12:14
Mitchy P10
Alright, fair enough. :)

2009-07-04 13:00
Han kommer rotera så länge han presterar och det är jag rätt säker på att han kommer göra. Förvånar mig inte om han blir bästa målskytten i truppen nästa säsong.
 9-1

2009-07-04 14:58
Filipe Melo ska vara klar för Juventus nu enligt några tidningar. Oj vad jag börjar tycka Juventus värvar smart. Moratti agera! köp en ny offensiv mittfältare.!
Geni

2009-07-04 15:02
Melo är en våt dröm, bra transfer.
 9-1
Moderator

2009-07-04 15:41
Tycker som Padawon lite, Juventus imponerar på värvningsfronten. I skuggan av Madrids köp så känns det som Juventus ändå är smartast och värvat bäst än sålänge.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-04 17:06
Enligt Fiorentinas sport chef är Arsenal det enda laget man diskuterar med nu och som gett ett rimligt bud. Eboue sägs ingå i en eventuell deal.

Juve satsar nog fortfarande på D'Agostino.
your heart pump project kool-aid

2009-07-05 01:37
Meanwhile, Real Madrid are ready to move for fellow Blues defender Ashley Cole who has rejected a new deal at Chelsea.

Chelsea are preparing a big-money offer for Wolfsburg's goal sensation Edin Dzeko. (Daily Mirror)

Läste det om Eboue och Melo, jag hoppas på Melo till arsenal.
be the change

2009-07-05 02:19
sjukt om Maicon drar till Real som agenten säger. Shit vilket tapp av inter
Geni

2009-07-05 04:22

Verkar bli dem nya stallen till nasta ar, inget officiellt an dock. Hoppas pa en scudettoskold i mitten mellan intermarket och nikemarket.