I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Fotboll] Silly Season och Transfers sommaren 2009

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-06-30 22:22
någon måste ju komma in efter ronaldo ;)
be the change

2009-06-30 22:59
Fler och fler rykten pekar åt att Benzema är på väg också. By the end of the week we'll know.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-06-30 23:14
Men jag tror United får det tungt nästa säsong utan Tevez och Ronaldo. Vem ska axla ansvaret efter ronaldo? Är det valencia? För vilka kommer united spela med på kanterna nästa säsong?
be the change

2009-07-01 00:20
Rooney kommer axla ansvaret tillsammans med Berbatov. Nani och Valencia ute på kanterna och åter tllbaka till ett traditionellt 4-4-2. Valencia's stats från förra säsongen var i nivå med Ronaldos, minus målskörden.

2009-07-01 03:11
Frost: Haha, underbart skrivet.
Är ju målen som räknas. Vad hade Cristina varit utan målen?
Jo, ännu en portugis som dribblar av sig själv.

2009-07-01 09:49
skulle vilja se berba axla ansvar.. vilket skämt! springa runt och tjura möjligtvis.. inget ont om valencia men han är där ronaldo var när han kom till united.. så ge honom några år.

2009-07-01 10:53
Fan barcelona är på Fabregas nu istället för RIbery... nej för fan han stannar.

Nani på en kant? Och Valencia på den andra? Det kommer tyvärr inte funka, iallafall inte denna säsongen. Nani .. Nani.. hah..
be the change

2009-07-01 10:53
ja valencia gjorde 3 mål förra säsongen?
be the change

2009-07-01 11:17
Vi får la se
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-07-01 11:24
yeah, time will tell
be the change
Admin

2009-07-01 11:43
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-07-01 12:09
goal och marca ärt två klassiska skräpkällor inom idrottsvärlden.. fan det är bara att skratta åt eländet.

arsenal har släppt sitt tredjekit, det är så tråkigt och grått att man tror vi är sp*rs, fan jag tänker inte ens länka en bild!
Admin

2009-07-01 12:19
mike_

Den ena skiter ur sig nåt och den andra sprider det för vinden ;)
Admin

2009-07-01 12:28
Berbatov har väl inte gjort särskilt stora avtryck i United än? Känns inte som att han kommer göra det heller. Han är väl inte direkt dålig, men mer "en i laget" än den där ledaren, den som avgör matcher på egen hand. Sen får man inte glömma att United inte var bra tack vare Ronaldo, utan främst för att de har en bra lagmaskin. Det mesta finns ju kvar.

Nu väntar jag bara på att Adebayor ska bli såld snart och att någon ny anfallare presenteras för Arsenal. Visserligen kan nästa säsong mycket väl bli något av en revanschsäsong för Ade (vilket jag tror det blir om han blir kvar), och då blir alla glada, men som det ser ut nu spelar det mindre roll. Det kan lika gärna vara en risk att behålla honom och det finns spelare som fyller hans plats. Problemet med Arsenal är att anfallarna är så jävla skadebenägna, därför behövs någon som kan spela stabilt hela säsongen.

Sen känns Melo borträknad, men räknar ändå kallt med att Wenger fyller upp den där livsnödvändiga mittfältsplatsen. Diaby håller inte, Song kanske kan ta platsen men behöver höja sig. Frågan är hur mycket Lorik Cana kan kosta.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-07-01 12:40
Säger som Zidane, att United kommer bli bättre utan Ronaldo

2009-07-01 12:49
Det vet faktiskt inte jag, han har gjort sjukt många och viktiga mål, den luckan måste ju ersättas eller steppas upp av några andra spelare..

Sälja Adebayor och lyckas få Benzema då hade jag jublat :)
be the change

2009-07-01 16:39
He's bald, he's shit, he plays when no one's fit!

Pascal "Zinedine" Cygan lämnar Villareal. Sjukt hur man kan vara så dålig och så omtyckt..

Evolution
Melo är väl inte avskriven, visst han har förlängt med ett år i Fiorentina men det har skrivits in en säljklausul. samma grej gjordes av nasri förra säsongen och se var han hamnade :) sen vet jag inget om Melo mer än confed-spelandet och är inte jätteimponerad. kanske blir det något? ade kan fara åt milan nu när Dzeko stannar i Wolfsburg och jag undrar om vi kommer fylla Ades plats... är inte säker på det, finns ett gäng talanger som wenger kan slänga in och tyvärr gillar han att göra det lite väl ofta.

2009-07-01 17:19
Längtar tills allt startas igång igen. Förövrigt skrattade jag idag när jag läste inne på ngn fotbollshemsida.
Spurs gör bort sig igen
Dem vill ha Senna+Eguren+Pengar för Pavlychenko hahaha herregud.....

Förövrigt kan väll inter slå till med en grym värvning snart. Läste att dem var ute efter William Gallas, Gallas har faktiskt varit bästa mittbacken i Arsenal iår så vi får se vad han kan göra i Inter. Annars är ju en ny offensiv mittfältare ett stort behov i dagsläget. herregud jag orkar inte 1 säsong till med stankovic. Skicka in Hamsik eller ngn förfan haha.

Mina 5 drömvärvningar Till Inter i vintras var.

Micah Richards, Diego, Zarate, Hamsik, Giuseppe Rossi. Tänk om man hade fått 2 av dem iaf även om Diego är körd.
Geni

2009-07-01 17:26
Benzema pendlar mellan Real och Barca..

Kommer han till Madrid rykter nog Huntelaar i alla fall..

2009-07-01 18:10
Gallas bästa backen i arsenal? Nja Toure var bättre.
be the change

2009-07-01 18:17
BST: Lyon agree to sell France international Karim Benzema to Real Madrid for £30m, with the striker set to sign a six-year contract.

haha vinner inte real trippel med det laget dom kommer få nästa år så är det ett skämt haha. men köpelag är inte alltid det bästa.. men vi får se
be the change

2009-07-01 19:06
Officiellt: Lyon bekräftar övergången

Karim Benzema klar för Real Madrid

Admin

2009-07-01 19:40
Fuck me. Det här är stört, Real går över gränsen på så många olika sätt. Jaja, förhoppningsvis konkar de efter att ha missat CL nästa år pga interna stridigheter mellan divor =D

2009-07-01 19:43
word
be the change

2009-07-01 20:46
Toure var bättre?. Ja inte iår iaf han har varit grymt ojämn. Fast man kan förstå de med efter allt han gick igenom inför säsongen.
Geni

2009-07-01 20:48
Ja men Gallas är en chelski, han är inte bra
be the change

2009-07-01 21:54
Då ska bara Ribery in så är circusen fullbordad.

2009-07-01 22:11
Avundsjukan blomstrar!

Intressant värvningen, kan växa i klubben. Både Higuain och Benzema, inte dåligt!

2009-07-01 23:42
Jag tycker det är jävligt kul att real kör på den här stilen. Kommer nog absolut se dem oftare nästa säsong.

Dock kommer jag ju skratta högt och länge ifall dem misslyckas. Det vore förbannat kul. Avundsjuka? nix. Skadeglädje? Jajamen. fotboll är roligt.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-07-02 00:25
Avundsjukan blomstrar!

Haha just det. Avundsjuka.

2009-07-02 00:33
T2dafuckin FORZA JUVENTUS!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-02 01:18
rent spontant känner jag att det är lite intressant att zlatan inte gått än. han vann ändå skytteligan och har öppnat för en flytt. visst har inter satt en hög prislapp, men ändå. lite samma sak gäller väl egentligen maicon.

sen tycker jag det är intressant att aguero inte heller gått, eller forlan. atletico borde egentligen sälja forlan nu när de faktiskt kan få bra cash ur en gammal spelare. forlan har spelat skitbra och även om han kan bli nyttig i cl nästa år tror jag atletico kanske borde se cashen de kan få ut som värdefullare?

i övrigt undrar jag lite kring varför ingen köper angel di maria, han är ändå bra och inte direkt dyr?

marcus berg gjorde succé under turneringen, blir det ajax som kniper honom, eller någon annan?

andra intressanta spelare som man kan fundera kring är cassano och pazzinis framtid. båda spelade strålande förra säsongen och har väl eg asp på att spela i större klubbar än doria.

sen hur blir det egentligen med dzeko, ibisevic och misimovic? de borde väl också vara högvilt, eller?

2009-07-02 02:29
Dzeko har ju en kärlek till Milan så det är en möjlighet. Ibisevic och Misimovic blir nog kvar i Bundesliga.
Admin

2009-07-02 02:48
Rastasite

Jag kan lugnt erkänna att jag är avundsjuk, klart jag skulle vara glad om United hade till synes oändligt med cash att kasta ut på färdiga stjärnor och köpa sig alla de känner för att peka på. Jag är inte en hycklare, klart jag hade önskat att vi också hade haft råd att köpa tre världsgrymma spelare istället för en ytter från Wigan.

Men samtidigt är jag glad, United har en tradition av att fostra spelare, av att bygga ett lag och göra varje del så integrerad i de andra att det inte gör något att någon försvinner, som när Beckham försvann till Real t.ex. Det kan aldrig Real göra, Barcelona gör det också, de har sin akademi och de fullföljer den, även om de säljer över backar till United för att lära sig lite innan de köper tillbaka dem ;þ.

Så, visst kan jag erkänna att jag är avundsjuk på ett plan, ibland önskar man helt enkelt att fotboll var så enkelt så man kunde köpa sig framgång, men på ett annat plan än jag ändå glad över att veta att ni antagligen inte kommer få någon titel alls i år, speciellt inte utanför spanien, och om ni får det så kommer inte laget utan pengar att få credden för det.

2009-07-02 07:35
Thiago Motta klar för Inter.
 9-1

2009-07-02 09:28
Hur kommer Ronaldo funka utan SAF då? Alla som kommer till Real blir nöjda, jag har aldrig sett en spelare som HÖJER sig när de joinar den klubben. Dem sänker sig hellre en 10%. De får massa cash, får göra som dem vill, spelar fotboll som om det vore en skolrast, disciplinen uteblir och Ronaldo blir den nya tjockisen, Kaka blir långtidsskadad för han har skitit i att stretcha, Benzema förstår inte språket, tar fel löpningar och blir offside fler gånger än Pippo. Ja grattis Real, ni vet precis vad ni har köpt för något.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-07-02 10:21
Fetlyrik

Det är nog ganska svårt att springa mer offside än Pippo.

Real kommer floppa, dom har för många stortstjärnor. Jag hoppas verkligen att Real missar Cl nästa år och att fotbollen visar att storstjärnor inte alltid är lösningen.
Lil_H..

2009-07-02 11:34
JP P25

SpoilerJag kan lugnt erkänna att jag är avundsjuk, klart jag skulle vara glad om United hade till synes oändligt med cash att kasta ut på färdiga stjärnor och köpa sig alla de känner för att peka på. Jag är inte en hycklare, klart jag hade önskat att vi också hade haft råd att köpa tre världsgrymma spelare istället för en ytter från Wigan.

Men samtidigt är jag glad, United har en tradition av att fostra spelare, av att bygga ett lag och göra varje del så integrerad i de andra att det inte gör något att någon försvinner, som när Beckham försvann till Real t.ex. Det kan aldrig Real göra, Barcelona gör det också, de har sin akademi och de fullföljer den, även om de säljer över backar till United för att lära sig lite innan de köper tillbaka dem ;þ.

Så, visst kan jag erkänna att jag är avundsjuk på ett plan, ibland önskar man helt enkelt att fotboll var så enkelt så man kunde köpa sig framgång, men på ett annat plan än jag ändå glad över att veta att ni antagligen inte kommer få någon titel alls i år, speciellt inte utanför spanien, och om ni får det så kommer inte laget utan pengar att få credden för det.

Jag håller med om att Real borde ta hand om sina talanger bättre, jag är inget större fan av hela karusellen med transfers. Men nu agerar ledningen som dom gör och jag gillar att dom satsar. Pengarna kommer fortfarande inte från staden Madrid eller någon miljardär. Real har inte mer skulder än andra stora klubbar..

Inser inte vad problemet är. Det är sånt här som kryddar till fotbollen i allmänhet. Hur många miljoner människor kommer inte (trots sitt så kallade hat) börja följa Real närmre?

Tror dessutom inte alls att Real kommer att floppa, vi kanske får ge det någon säsong eller 2 innan laget verkligen spelat ihop sig. Men det är inte direkt lastgamla killar man köpt heller.

2009-07-02 11:47
Haha spela ihop sig, nej nej nej, det handlar om att ha vunnit ligan helst vid årsskiftet , CL SKA bara spelas hem och de vita flaggorna ska svaja efter vinsten där Perez tar åt sig all ära och blir hyllad som den största presidenten i klubbens historia. Real handlar ju om att presentera stjärnor i ett och samma lag som ska trollbinda en värld och dem spelar på någon sorts fantasiådra hos fotfolket som gillar fotboll, att ge tid att spela ihop sig finns inte på kartan. Men så länge Ronaldo säljer tröjor och Perez plånbok blir fetare så är han nöjd iaf. Det kallas produktplacering.

2009-07-02 12:09
fetlyrik P15

Vilket lag använder sig inte av produktplacering?

Real Madrid köper dom bästa spelarna tillgängliga, så enkelt är det. Vilket lag hade tackat nej till dessa spelare om pengar funnits? dina skitiga italienska lag?? tror inte det va..

Och vad jag menade var att om Real blir farliga iår, kan det fortfarande bli mycket bättre på sikt. Man har väldigt bra defensiva spelare också.

2009-07-02 13:52
Real Madrid (eller rättare sagt den mannen som köper alla spelare, är det Perez?) är ett skämt. Punkt jävla slut.
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2009-07-02 15:39
chelsea är ett köpelag! (varför? -bara för att!)

skadeglädjen kommer bli enorm om real går åt skogen, vilket alla utom "hala madrid"nissarna hoppas!

2009-07-02 19:35
Rykten säger att Inter är på gång nu och försöker värva över Lucio som har bråkat med Bayerns ledning som tydligen säger att dem inte vill ha honom mer.

Tänk Samuel och Lucio i försvaret skulle göra ont att möta samtidgt som de skulle göra ont o se Ivan Cordoba på bänken :(..
Geni

2009-07-02 23:25
Padawon samtidigt som det skulle göra ont att se Del Piero komma förbi =)

2009-07-02 23:26
Alla som inte vet, så har Real de största skulderna inom fotboll! De har inte pengarna de spenderar! Men Perez vet att de inte kan gå i konkurs, då staten betalar upp dem igen!
Admin

2009-07-03 01:00
Anwar93

Är du säker på det? Någon källa, för enligt Forbes så har till exempel United, Arsenal och Liverpool större skulder än Real (Chelski räknas inte, Roman kan radera ut deras skulder när han vill). Här är en länk: Länk till http://www.forbes.com/lists/2009/34/soccer-values-09_Soccer-Team-Valuations_Rank.html

2009-07-03 10:01
det intressanta är väl hur de olika klubbarnas strategier för att göra sig skuldfria är. oavsett hur mycket real har i skulder så är det intressant hur de löser dessa, satsa på spelare för mer än 2 miljarder som sedan ska betala tillbaka sig och betala av gamla skulder... trevligt!
Admin

2009-07-03 10:32
Real Madrid är åtminstone de mest skuldsatta i Spanien, med skulder runt 6-7 miljarder kronor. Detta innan alla spelarköp (åtminstone enligt rapportering för några veckor sedan). Även om den där Forbeslistan från 2007 "bara" pekade runt 3 miljarder i skulder. Inte helt orimligt att siffran växt sedan dess.

Att de ändå klarar sig beror delvis på att Real, Barca och en eller två klubbar till är de enda som fortfarande ägs av medlemmar, och alltså inte är bolag och därmed inte behöver följa regler för bolag. Annars hade de här klubbarna förmodligen tvingats till stora stålbad. Universitetet i Barcelona räknade ju ut, ungefär när Real värvade Ronaldo och Kaka, att de spanska klubbarna har typ 25-35 miljarder kronor i skulder tillsammans.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-07-03 10:35
MICHAEL OWEN TILL UNITED!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Admin

2009-07-03 10:43
duckdown

Hittills bara rykten, och jag hoppas faktiskt att de stannar vid det.

Evolution

Listan publicerades den 8:e april i år.