I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Fotboll] Silly Season och Transfers sommaren 2009

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Manager

2009-06-11 12:46
haha köplag..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-06-11 13:16
Tevez ser ut att stanna hos United (med tanke på deras sponsor deal & försäljningen av Ronaldo)
Don't!
Moderator

2009-06-11 13:19
"I'm glad it's going through. Admittedly there are few players with the talent of Ronaldo. For me it was only a matter of time, and £80m makes business sense. I'm sure Sir Alex knows who he wants next. Ronaldo has won everything there is to win with us, so let him go and win the second best league in the world if that's what he really wants! All we can do as fans is thank him for his service and look to next season; hopefully we'll get the chance to play, and beat, Real Madrid."

Känner lite likadant. Äckliga är bara att Real alltid ska köpa våra nyckelspelare, köp från något annat lag istället. Beckham, van Nistelrooy och nu Ronaldo, förihelvete. Alltid våra största ikoner, fixa fram egna istället!
Men jaja, han skulle väl inte stannat föralltids så lika bra att släppa honom när man får pengar för honom, får se vem som kommer in nu.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Producent

2009-06-11 14:28
Jag har för mig att kommunen äger Real Madrid därmed tar dom skattebetalarnas pengar och lite av presidenten?

Men å andra sidan har jag nästan alltid fel.

Fattar fortfarande inte hur Perez lyckas få dit alla spelare. Det hela kommer sluta med att Real kommer bli världen diva lag.
Lil_H..

2009-06-11 14:36
Startar en stor sommar REA hos Real Madrid snart.
your heart pump project kool-aid

2009-06-11 14:37
mike_ P24

real är helt jävla värdelösa i huvet. klart att ronaldo och kaka är bra värvningar men att blåsa så mycket pengar är helt vansinnigt, borde inte lite pengar gå till att stänga bakåt, så mycket som man släppte till mot liverpool i cl är fan kriminellt, meeen näe, vi går och köper två tokoffensiva spelare.

kan någon som har lite koll sätta in mig (och kanske andra) i var fan real får sina pengar ifrån? den klubben kan inte skötas på rätt sätt. spanien är ett av de länder som drabbats hårdast av finanskrisen, men då köper man ihop spelare för cp-summor. hade jag varit spanjor hade jag tagit första bästa bombbälte och sprungit in på bernabeu

Ska jag vara ärligt är det någon annan som verkar "värdelös i huvet"..

För det första, att Real har pengar är ingen statshemlighet. Genom sponsors avtal, egen arena, tv-avtal och tröjförsäljningar är man världsledande ekonomiskt. Sen har klubben legat lite lugnt senaste säsongerna, man har "bara" köpt en spelare som Huntelaar, Sneijder, Van der Vaart, Lass Diara osv. Inga gigantiska summor mätt med RM-mått.

Dessutom, inser du hur mycket pengar dom kommer dra in på Kaká och Ronaldo? Alltså utanför fotbollsplanen? Tror lätt affären har betalat av sig på 3-4 år. Dessutom är dom bidra på planen också.

Sen var Reals defensiv mot Liverpool en engångförtelse. Man har i vanliga fall en bra backlinje, men givetvis kan den bli bättre. Ytterbackar behöver Real, för Ramos och Pepé skulle (enligt mig) bilda ett av världens starkaste mittlås.

Sen sköter Diarra x2 + Gago defensiven på mittfältet.

Yun_DI P19
haha köplag..

Den kritiken kan jag förstå när det gäller Chelsea. Men Real Madrid har arbetat ihop sina pengar själva. Om dom sen vill lägga dom på stora spelare, vad gör det? Bättre o lägga de på skit som dina italienska lag?

ramuz
Alltid våra största ikoner, fixa fram egna istället!

Raúl är större än alla dom tre tillsammans.

Producent

2009-06-11 14:43
Jag hoppas verkligen på Sneijder eller Robben i Milan :D
Lil_H..
Admin

2009-06-11 15:09
Rastasite

Genom sponsors avtal, egen arena, tv-avtal och tröjförsäljningar är man världsledande ekonomiskt.

Nä, det är något skumt i ditt resonemang. Om vi tar United som exempel, de har sponsor avtal, de äger sin egen arena som bara tar runt 1000 mindre än Bernabeu, tv-avtalen måste vara bättre för United i och med att de tar sig längre i CL och tröjförsäljningen är nog inte kass den heller. Ändå har inte United råd att kasta ut så mycket som krävs för att signa Kaká och Ronaldo, vi kände till och med att vi inte hade råd att behålla Tevéz, vi är till och med djupt skuldsatta. Pengarna måste komma någon annanstans ifrån.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-06-11 15:48
Rastasite
ok, så jag är värdelös i huvet... liverpool en engångsföreteelse... ok, hur gick det när ni mötte barca? eller när ni mötte liverpool igen? så fort det börjar betyda något i en match så gör er backlinje en "engångsföreteelse".

det roliga i ditt inlägg är att du själv använder "" på ditt bara, när det kommer till 4 spelare som alla blivit hypade innan de spelade i real.

jag inser att ronaldo och kaka kommer dra in pengar, men hela den vibben är typiskt realtänk, vi köper spelare för lånade pengar med förhoppningar om att ett utfattigt spanien + resten av kriseuropas ska betala dem med tröjköp och sponsoravtal. om detta är att sköta en klubb på rätt sätt så är det ett skämt!

2009-06-11 16:04
mike_ P24

ok, så jag är värdelös i huvet... liverpool en engångsföreteelse... ok, hur gick det när ni mötte barca? eller när ni mötte liverpool igen? så fort det börjar betyda något i en match så gör er backlinje en "engångsföreteelse".

Kolla istället hur det gick mellan FC "Gudafotboll" Barcelona och Real Madrid förra säsongen. Totalt 5-1 till Real efter bägge möten, backlinjen där var:

Sergio Ramos, Pepe, Heinze, Marcelo

Inte ens bästa backlinjen laget kan mönstra. Överlag har Real presterat riktigt dåligt den här säsongen, men bara för det är inte varje spelare värdelös.

vi köper spelare för lånade pengar med förhoppningar om att ett utfattigt spanien + resten av kriseuropas ska betala dem med tröjköp och sponsoravtal. om detta är att sköta en klubb på rätt sätt så är det ett skämt!

Förstår inte hur du resonerar? Ska Real Madrid alltså skämmas för att dom säljer en produkt som människor vill köpa? Oavsett ekonomi har väl inte klubben tvingat någon att betala för deras produkter?

Och var har du fått information om att Real har lånade pengar?

det roliga i ditt inlägg är att du själv använder "" på ditt bara, när det kommer till 4 spelare som alla blivit hypade innan de spelade i real.

Där hängde jag inte riktigt med är jag rädd!

JP P25

Nä, det är något skumt i ditt resonemang. Om vi tar United som exempel, de har sponsor avtal, de äger sin egen arena som bara tar runt 1000 mindre än Bernabeu, tv-avtalen måste vara bättre för United i och med att de tar sig längre i CL och tröjförsäljningen är nog inte kass den heller. Ändå har inte United råd att kasta ut så mycket som krävs för att signa Kaká och Ronaldo, vi kände till och med att vi inte hade råd att behålla Tevéz, vi är till och med djupt skuldsatta. Pengarna måste komma någon annanstans ifrån.

Det där tycker jag skiftar från lag till lag. Kolla Hammarby i allsvenska t.ex.

Real kanske helt enkelt är ett mer populärt lag sett till hela världen. Eller bara bättre på att förvalta pengar. Vad united har för skulder är jag inte medveten om.

Trist att alla ska anta att det handlar om slavförsäljning såfort någon har pengar!

2009-06-11 16:08
"Chelsea är ett jävla köpelag...."
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-06-11 16:57
Dessutom, inser du hur mycket pengar dom kommer dra in på Kaká och Ronaldo? Alltså utanför fotbollsplanen? Tror lätt affären har betalat av sig på 3-4 år. Dessutom är dom bidra på planen också.

om något betalat av sig på 3-4 år så kan man säga att det är lånade pengar, man räknar med att 1.6 miljarder ska komma tillbaka till klubben på tröjförsäljning m.m.

Kolla istället hur det gick mellan FC "Gudafotboll" Barcelona och Real Madrid förra säsongen. Totalt 5-1 till Real efter bägge möten, backlinjen där var:

Sergio Ramos, Pepe, Heinze, Marcelo

so what? barca gjorde något åt defensiven (och mycket annat) inför denna säsongen och spöar real lätt (precis som pool gjorde). vad gör real åt sina defensvia problem? - köper spelare som har sina kvalitéer åt andra hållet.

Moderator

2009-06-11 17:04
Raúl är större än alla dom tre tillsammans.

För realfans är nog han större, men om du räknar för världen så tar alla tre honom rätt stort. Och ja, jag var lite pissed för att ni alltid ska försöka dra i våra spelare när dom är bra som bäst.

2009-06-11 17:19
ramuz
eller hur, tänk om united skulle gett raul en transfer på £60M när han var 24, hade han stannat?

2009-06-11 17:20
mike_ P24

om något betalat av sig på 3-4 år så kan man säga att det är lånade pengar, man räknar med att 1.6 miljarder ska komma tillbaka till klubben på tröjförsäljning m.m.

Okej, då missförstod jag. Men vad jag menar är, tror du inte att Real har koll på hur mycket pengar dom tar in och hur mycket dom gör av med? Det är inte Örebro SK vi pratar om här.

Självklart baserar dom en affär på hur mycket pengar dom räknar dra in och hur mycket den här affären gynnar inkomsterna, trots den stora utgiften.

so what? barca gjorde något åt defensiven (och mycket annat) inför denna säsongen och spöar real lätt (precis som pool gjorde). vad gör real åt sina defensvia problem? - köper spelare som har sina kvalitéer åt andra hållet.

Jag tror för det första att Real har en god chans att ta Barca med truppen innan nyförvärven. Beroende på skadelägen osv.

Men sen tycker jag också att en eller två backar borde inhandlas. Men sillyseason är inte slut än, eller?

2009-06-11 17:23
ramuz

Förstår hur du menar, men Real Madrid tvingar inte bort spelarna från en klubb. Ni kanske gör något fel eftersom så många spelare söker sig bort? eller så har många enbart blivit mätta efter dom stora framgångar som Untd haft under 2000-talet.

mike_ P24

ramuz
eller hur, tänk om united skulle gett raul en transfer på £60M när han var 24, hade han stannat?

Jag tror i och för sig inte att han hade gått, dessutom har det funnits bud på Raúl. Men det känns rätt dumt och sitta och spekulera i huruvida en tio år yngre Raúl hade flyttat eller inte.

2009-06-11 17:43
Etoo har visat sig i Milano för att tydligen diskutera med Moratti om ett byte. Laporta säger dock att Etoo är på väg att skriva ett nytt kontrakt. Och Laporta vill alltså ha kvar Etoo, Zlatan vet tydligen också hur de ligger till. Men kan inte prata om de utan bara står o skrattar och lämnar alla Interfans i panik. Inte för att jag e Interfan för zlatan spela där, Christian Vieri var större än Zlatan :D.

Annars då? ser ut som Ronaldo kommer gå och det är bara sjukt, Lixom Har Real så stoooora problem med att ta upp spelare från castilla och göra dem till världstjärnor?. Barcelona är ett exempel på att det går kolla på Xavi, Iniesta, Messi, Puyol, Valdes där har vi åtminstonde 3 världstjärnor. Tycker det är fel av United också lixom varför säljer dem en spelare som är sååå svår o ersätta även om jag hatar Ronaldos jävla filmande så är han faktiskt jävlit bra. Men Kan dem få in ribery och en innermittfältare o högerback så borde dem kunna vara slagkraftiga nästa år. Lixom spelare som Neville, Scholes och Anderson håller inte.

Geni

2009-06-11 19:32
Zlatan dödar mig långsamt... sakta... men ... säkert. Mourinho säger att han är säker att Zlatan stannar.. O att han inte hört annat. Gud vet vad som händer..

O hela den här jävla silly såpan.. Ena dagen är Moratti i Barcelona för att diskutera Etoo, o nu är Etoo i Milano. Imorn kommer Zlatan förmodligen också vara i Barcelona medan laporta är i Milano.. shiiiii
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-06-11 20:07
Ni kanske gör något fel eftersom så många spelare söker sig bort?

Vafaen? VEM har sökt sig bort? Ingen av spelarna har sökt sig bort, ni har köpt dom. Och nej ni har inte tvingat bort några spelare, tycker bara det är så tråkigt att ni köpt våra tre senaste största stjärnor.
Pengar styr fotboll, det kan till och med jag säga. Men måste också tillägga att Manchester United och Real Madrid är två av dom absolut största klubbarna i världen, och ingen spelare skulle tacka nej till att spela för Madrid.

2009-06-11 20:19
Älskar att läsa fantasielvor på reals svenskafans forum, småler varje gång.

casillas
maicon pepe ramos clichy
ronaldo lass ribery
kaka
villa higuian

är absolut inte ovanligt att man ser.

Men men Real har varit lite i skymundan nu senaste åren och kände väl att det va dags för några förändringar.

Jag skiter i, Barca spelar fortfarande bättre&finare fotboll vilka spelare Real än köper in.
Barca har också jävligt mycket bättre fotbollsfilosofi.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2009-06-11 21:01
Jag skiter i, Barca spelar fortfarande bättre&finare fotboll vilka spelare Real än köper in.
Barca har också jävligt mycket bättre fotbollsfilosofi.

Cry me a river, will you? Det vi såg prov på förra säsongen?

Vafaen? VEM har sökt sig bort? Ingen av spelarna har sökt sig bort, ni har köpt dom. Och nej ni har inte tvingat bort några spelare, tycker bara det är så tråkigt att ni köpt våra tre senaste största stjärnor.
Pengar styr fotboll, det kan till och med jag säga. Men måste också tillägga att Manchester United och Real Madrid är två av dom absolut största klubbarna i världen, och ingen spelare skulle tacka nej till att spela för Madrid.

Beckham's relation med Ferguson gjorde att han sökte sig vidare. Ronaldo har klart och tydligt deklarerat att han vill vidare till Real Madrid. Jag säger inte att det skulle vara mer prestigefullt att spela för Real än Man Untd, men har man vunnit allt med united så ligger Madrid ganska nära till hands med tanke på ekonomi osv.

Moderator

2009-06-11 21:21
Men snälla, att säga att dom har sökt sig bort är bara dumt. Beckhams relation med Sir Alex är det absolut inget fel på, dom har en far och son-relation. Det alla hakar upp sig på är att han råkade sparka en sko på Beckham, det förstör absolut inte sådan stark relation mellan två vuxna människor. Samma sak med Ronaldo, han har fortfarande inte sökt sig bort nu.

2009-06-11 21:24
Zlatan är klar för Barca.

Sen betalar sig Reals köp med bara tröjförsäljning och marketing, Real är inte en fotbollsklubb utan en teaterföreställning.

All respekt till Zlatan som går till ett lag som spelar bra fotboll för att han vill spela fin fotboll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-11 21:33
ramuz

At the request of Cristiano - who has again expressed his desire to leave - and after discussion with the player's representatives, United have agreed to give Real Madrid permission to talk to the player.

Är inte det att söka sig vidare till en annan klubb?

fetlyrik P15

Zlatan är klar för Barca.

Källa på det?

Real är inte en fotbollsklubb utan en teaterföreställning.

Ta och plugga lite historik om Real Madrid och kom tillbaks sen. När började du följa vad Real Madrid höll på med? -06?

Som många redan konstaterat, avundsjukan är väldigt utbredd. Kul att vissa klarar av att diskutera det här på vuxen nivå och inte haspla ur sig "Dom förstör fotbollen, jävla köpelag" såfort killen på affischen i ditt sovrum inte gick till ditt favoritlag..

2009-06-11 21:34
All respekt till Zlatan som går till ett lag som spelar bra fotboll för att han vill spela fin fotboll.

Han är verkligen duktig den där Zlatan, han gör det för fotbollen helt enkelt. Jävla skojare.

2009-06-11 21:36
Fetlyrik P15

Du måste ju veta detta, DU är 15 år klart du sitter i styrelsen i Inter och bestämmer. Assåååå jag får panik slutaaaa tro att du vet .....
Geni

2009-06-11 21:40
haha följ real sedan starten så får du se? alla spelare i real är bara aktörer i nån pjäs som Perez dirigerar för att sälja till japaner. Att köpa Kaka och Homo är som att köpa Pitt och Angelina för huvudroller i sin nästa film, folk kommer garanterat gå att se spektaklet och kommer ge fin försäljning. Smart marknadsval.

2009-06-11 21:45
fetlyrik P15

Kom tillbaks om ett par år när du får köpa folköl lagligt så kan vi diskutera då!

2009-06-11 21:48
Bra argument där haha

Du kan ju komma tillbaka när du kan avsluta en tanke.

2009-06-11 21:52
det här var ju roligt, jag tycker att jag känner igen det fetlyrik säger.
nästan ord för ord från sporten på svt.

2009-06-11 21:54
fetlyrik P15

Ouch vilken comeback! Rätt upp i nättaket!

Dessutom handlar det egentligen inte om att du är 15, men du pratar om sakar och ting som om du vet allt. När får vi källa på att Zlatan är klar för Barcelona? Varför skulle det inte vara attraktivt för en klubb att en spelare ger stor inkomst genom tröjförsäljning?

Eller du kanske anser att Ronaldo inte har något att bidra på en fotbollsplan? får isåfall tycket vi olika, även om Ronaldo inte är den spelare jag helst hade sett i RM..

2009-06-11 22:01
Kolla media de närmsta dagarna.

Och ja, Perez köper Kaka och Homo mest för tröjförsälning, för att locka japaner, för att fortsätta ha konceptet med galactico, att de bästa spelarna i världen ska spela för Real, hela klubben går ju ut på det. Perez bryr sig inte så mycket om resultaten på planen, att han blev vald igen är ju bara för att han har mest pengar och så stod Zidane vid hans sida vid valet. Det är bara ett enda spektakel, jag kan inte ta klubben på allvar som fotbollsklubb, det går bara inte.

2009-06-11 22:04
Fetlyrik du gör bara bort dig bara lägg ner
Geni

2009-06-11 22:15
haha

ni kan få köpa våra pokaler från i år ? lättare än att spela ihop till det iaf, något att tänka på.
Moderator

2009-06-11 22:29
Förstår mig inte på Ronaldo, han säger verkligen olika saker hela tiden. Bra att du kommer med en källa iallafall, :) Vilka spelare har mer sökt sig bort nu då?

2009-06-11 22:51
Inget är klart förrän det står på Inter.it , vågar knappt tänka på hur bra Barca kommer att bli med Zlatan. Genier i Xavi o Iniesta + Genier i Zlatan och Messi. Men, det är inte klart än.

Det kan också vara negativt för Zlatan för att han aldrig kommer få den status i Barca som han har i Inter..

2009-06-11 23:32
fetlyrik P15:

Mycket snack om teater här. Man får nästan intrycket av att de inte behöver spela fotboll över huvud taget, men så är det väl inte. Eller? Hur många tröjjor skulle det sälja? Tycker du missar vissa väsentliga bitar i din ekvation.

Att en klubb har ordning på sin ekonomi och vill fortsätta driva den lönsamt är något jag tycker fler klubbar ska försöka titta på.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-06-11 23:38
ska jag börja gråta för att barca spelar finare fotboll?

tror nästan jag tar och gör det.

2009-06-12 01:07
Ponty0ne

Att du ens glider in här för att fälla en kommentar som den du skrev, gör väl att man tror att du försöker övertala dig själv mer än andra.

En enligt min mening läsvärd krönika ligger uppe på Svenskafans:

http://www.svenskafans.com/spanien/artikel.asp?id=301579

2009-06-12 01:19
det som skrämmer mig är att madrid fans "hala madrid" kallar chelsea för köpelag. . hahahhhahahahahahaahahha fittirackarn.
be the change

2009-06-12 01:28
Simon Bank har skrivit en läsvärd krönika som behandlar det här ämnet.

http://blogg.aftonbladet.se/bankoniva/2009/06/million-dollar-baby
Moderator

2009-06-12 01:33
HAHAHAHAHAH
Moderator

2009-06-12 01:33
@ JackVegas kommentar

2009-06-12 01:52
hahahaha alltså jag tror jag dör rasta är funny as hell... haha vet inte vart jag ska ta vägen... jo ... till sängen...

HALA MADRID ela dosa finansakrisa!
be the change

2009-06-12 02:22
JackVegas-

På vilket sätt är jag rolig och när har jag någonsin sagt "hala madrid" ?

Admin

2009-06-12 02:25
Om man ska tjäna in Ronaldo på tröjförsäljning och vi antar att priserna på http://www.cfsport.se är rimliga, nämligen 635:-/st, så krävs det att man säljer 1574803 st tröjor med Ronaldos namn, om jag inte har räknat galet. En och en halv miljon tröjor, det kan gå, modebranschen är ganska lukrativ ;þ

Jag tycker nästan det är skönt att han sticker, nu kan man ogilla honom fullt ut, jag har alltid haft svårt för honom men velat att han ska lyckas för att han spelar i United. Nu kan jag önska han all olycka på planen. Blir inte så svårt att hitta en ersättare, han har inte varit så magisk i år som förra året, kommit bort lite bland alla andra känns det som, får han inte vara ensam stjärna på planen sätter han sig ner och tjurar så där barnsligt som bara Ronaldo kan.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-06-12 08:04
Jack

Ja, det är fruktansvärt komiskt att Madrid fans klagar på att Chelsea är ett köpelag. Jag tror Real kommer köpa Villa med från Valencia... härligt med ett lag som dammsuger upp stjärnorna. Hoppas nu Barca smekar er en gång till nästa år så alla pengar inte "ledde till något". Äckliga jävla vita tattar lag.

Hoppas också på en CL lottning mot Real nästa år, skulle vara riktigt riktigt roligt :)
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-06-12 09:40
Real Madrid står för förtryck, fusk o o ett fascistiskt sätt att köpa/sälja spelare!!

Alla som stoltserar med den vita(läs. blodröda) tröjan ställer sig bakom folkmordet som Franco sysslade med under ca 40 år av 1900-talet(det togs MÅNGA titlar under den tiden oxå). Han sponsrade Real Madrid under heela sin tid som diktator o lagen i de autonoma staterna fick klara sig bäst dom ville.. Se bara på deras stadiums, Barcas fans betalade sina årskort 10 år i förväg för att kunna bygga Camp Nou, Real fick sin av kungen..

Att Real-fans säger att Chelsea är ett köpelag känns som stenen i glashuset med tanke på hur dom ror sig ur den här krisen. Genom att rensa de andra storlagen på deras största spelare för att sen tjäna in pengarna på tröjförsäljning är så lågt att det saknar motstycke.

MEN, jag är inte sur.. Matcher o ligor avgörs på planen så där är jag inte orolig, med tanke backlinjen Madrid har så känns de 2 miljarderna på anfallet riktigt sjukt
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-12 09:50
madrid kanske köper spelare som är inividuellt skickliga, men det betyder fan inte att de spelar bra ihop som ett lag.

och nej, jag försöker inte övertala mig själv, det gjorde barcelona bra nog last season.

2009-06-12 10:34
T2dafuckin

Sluta läsa när du kom till "Franco". Väx upp e du gullig.