I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Fotboll] Silly Season och Transfers sommaren 2009

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-05-29 13:41
Skulle inte förvåna mig om han gick till Barca. Finns inget och hämta längre i Serie A. CL vinner de knappast med Milito och motta, dock är det lång tid kvar av mercaton.

2009-05-29 17:12
Att Milito och Motta i princip är klara innan Mercaton har börjat säger mig att det blir en otroligt intressant Mercato för oss Interisti.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-29 21:33
läste detta inne på aftonblaskan

"Nani har inte imponerat på Sir Alex och Park offras till förmån för Wigans 180-miljonerkronors mittfältare Antonio Valencia. Och Tevez blir inte aktuell att förlänga kontraktet med, om inte Kia Joorabchian sänker sitt begärda pris med omkring en tredjedel till runt 220 miljoner kronor."

Men enbart spekulationer.. Men man får se, han kanske vill städa och uppgradera ännu mer.. även fast jag tycker dom har ett sjukt lag..

dags för bbc och fotball365 =P
be the change

2009-05-30 04:00
Först har jag en liten fråga om Tevez affären, Man United måste pröjsa stora pengar för att få behålla honom, right? Men hur är de för andra klubbar? Säg att Liverpool snor honom, vad måste dom pröjsa för han då? Då är lön och sign on bonus och skit borträknat.

Evolution P25 Barcelona som CL mästare tror jag inte skrämmer iväg Zlatan från att komma dit. Jag tänkte skriva att han inte är ute efter själva CL titeln utan att han villl tilli ett lag som kan utmana om den på riktigt, sen om Barcelona klarar av att ta den nästa år är en annan fråga, men jag tror bara han vill bort från Inter då dom aldrig utmanar om CL titeln på riktigt. Inter kan inte åstdakomma mer än en ligatitel. Vetefan om jag formulerade mig ordentligt, men men.
Vi är överallt!
Producent

2009-05-30 10:39
Kommer ni ihåg dom där två rödhåriga tvillingarna som klassades som utvecklingsstörda, och sen visade det sig att dom bara var skåningar

Enligt mig är det JÄVLIGT onödigt! Det finns få spelare som sliter och kämpar som Park. Varför inte sälja Hargreavs (Stavning?) istället?
Lil_H..

2009-05-30 12:06
Everlast

Oavsett vilken klubb som köper honom kommer att få betala det hans ägare kräver. Alltså det spelar ingen roll om det är man USA eller liverpool

2009-05-30 12:08
everlast
Det kommer för Inter också.. tro mig;)

Zlatan lämnar inte :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-01 11:35
Klart att Ancelotti tar över Chelsea.

2009-06-01 14:52
Florentino officiellt Real Madrids nya president och hela Europa skakar!
Ska bli en härlig sommar!!

HALA MADRI!!

2009-06-02 09:50
Whatevaman.. Ditt namn summerar nog upp va resten av fotbollseuropa tycker o känner inför Perez... Whateva man
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-02 12:24
Varför i hela fridens namn skulle man vilja sälja Hargreaves
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-06-02 12:37
Hur länge har han varit borta?
be the change

2009-06-02 15:00
Quagliarella till Napoli
Geni

2009-06-02 17:46
ryktas om Hangeland eller Lescott till Arsenal.. skulle inte banga på någon av dom..
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2009-06-02 20:13
Gareth Barry är klar för Man City. För 12 mil pund så för en gångs skull betalade inte city ett överpris.

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-06-02 20:58

2009-06-02 21:13
ville inte barry byta till liverpool lr arsenal för att spela CL? och han går till city? money talks..
ARSENAL!
DJURGÅRDEN!

2009-06-02 21:53
Nej, Barry insåg att chansen att flytta till Liverpool eller Arsenal var minimal eftersom Villa krävde stora pengar utav dem. Men, inte av stenrika city, nej nej. Han är värd mer, han är en grym spelare.

Suck, han förtjänar bättre än City.
Don't!

2009-06-03 00:24
Jack: Hela säsongen

2009-06-03 11:24
Xtremesia.. Han verkar va mer på väg till Ancelotti o Chelsea tycker jag:)
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-03 14:04
Han är klar för Real Madrid. Väntar på officiellt uttalande från Milan och Real bara.
Patetiskt att tro att Chelsea skulle kunna konkurrera med Real!

HALA MADRI!

2009-06-03 14:08
Varför skriver personer från Serie A eller La liga trådarna "Forza" eller "Hala" varje gång de skriver något? Tycker det låter och ser jävligt dumt ut när man är inne på ett svenskt forum.
Don't!

2009-06-03 14:58
City ägarn äger nu även Portsmouth.
Don't!

2009-06-04 23:36
Haha precis, Real har vunnit mycket mer än chelsea och varit mycket närmare att vinna CL. Pinsamt att real inte dominerar, men konceptet köpa allt - vinna allt funkar tydligen inte.

Och jag tycker inte chelsea köpte allt, för dom köpte inte alla världens stjärnor utan det var allt tanke bakom det oxå..

gooooo gunners, 1-2 kanske 3 nyförvärv varav 2 stabila mittbackar hade suttit fint.
be the change

2009-06-05 00:56
Zlatte ser ut att försvinna till Barca.
Moderator

2009-06-05 11:24
Justfaen, Hargreaves tillbaks till nästa säsong ju, woho! Och ju mer jag tänker på det så kan Tevez dra, går han inte in för att lära sig språket så går han inte in för att bli en del av familjen. En mellanstadieelev kan ju nästan lika mycket som honom, börjar bli less på gnället.
Som vanligt är väl Benzema intressant för Ferguson, och Bayern ville väl tydligen ha 87 miljoner pund för Ribery, så blir väl inte av ens om dom sänker priset rejält, och ska jag vara ärlig vill jag inte ha honom heller. Mer kommer!

Fancy butt?
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-06-05 13:33
Adebayor's future, meanwhile, could be in Italy as AC Milan are believed to be poised to make a £15m bid for the Togo striker.

Arsenal manager Arsene Wenger is keen to bring Barcelona midfielder Yaya Toure, brother of Gunners defender Kolo, to the club and is set to bid £12m for him.

The Gunners are favourites to beat Manchester City to the signature of £8m-rated Wolfsburg striker Edin Dzeko, who they see as a replacement for Emmanuel Adebayor.

Udinese's 22-year-old defender Cristian Zapata has claimed Arsenal are among the clubs interested in acquiring his services this summer

Ja vi får se hehehe..
be the change

2009-06-05 14:03
Om Adebayor går till Milan slutar jag kolla på italienska ligan
Moderator

2009-06-05 17:55
För en gångs skull ser det intressant ut för Arsenal, får dom in två av dom tre spelarna kommer dom bli livsfarliga även om truppen fortfarande känns lite tunn.
Själv vill jag nog att vi tar det lugnt på transfermarknaden och ger våra ungdommar chansen istället. Har ett par som känns grymt intressanta att följa dom kommande säsongerna.

Fancy butt?

2009-06-05 18:13
Jag håller med dig Ramuz och jag är sjukt taggad faktiskt. Men Toure från Barca blir svårt, varför skulle han vilja lämna liksom hehe
be the change
Moderator

2009-06-05 18:26
Joo jag tänkte samma sak, och är inte Toure rätt älskad/gillad av fansen i Barcelona? Men sen tänkte jag, vem vill inte spela med sin bror liksom? Var väl snack om att Cannavaro ville spela i Napoli eller var nu hans bror spelar också. Så man vet ju aldrig, spela med brorsan är nog nått speciellt.

Fancy butt?

2009-06-05 18:28
Sant.

Men det ska bli kul att se hur det slutar, om vi värvar rätt så kan PL bli mycket tight iår.
be the change

2009-06-05 19:42
Ciro Ferrera ny tränare för juve. Grymt. Hoppas han lyckas. Kul att så många storklubbar vågar satsa på unga tränare som själv slutat med fotbollen för bara några år sen.

2009-06-06 00:07
Och sen om Pato går till Chelsea slutar jag kolla på fotboll och börjar kolla på Greyhound Racing istället

2009-06-06 01:50
ramuz Varför skriva "Fancy butt?" efter varje inlägg?
Vi är överallt!

2009-06-06 01:52
duckdown Känns som att varje Milan spelare kommer ryktas vara på väg till Chelsea ett tag nu.
Vi är överallt!

2009-06-06 01:55
Everlast

Säkert för att alla italienare och spanjorer skriver forza och allt möjligt :)
be the change
Moderator

2009-06-06 09:35
Exakt, jag vill också ha något att skriva. Och det var det första jag kom att tänka på liksom, tihi! :)

Fancy butt?

2009-06-06 09:56
Jag är fortfarande upprörd över att Chelsea tog Carlo av alla tränare... Men o andra sidan så var jag lyrisk över Scolari och se hur det gick, kanske är bra om jag är skeptisk :)

Ja, alla spelare linkas från Milan linkas till Chelsea och jag tar ingen på direkt allvar bortsett från Pirlo, men han vill jag ändå inte se i den blåa tröjan.

Patetiskt att tro att Chelsea skulle kunna konkurrera med Real!

Nä... sant, det är fan svårt att konkurrera med klubben som varje år bränner mest cash på mest stjärnor och lyckas ändå bara förstöra dom och inte vinna något... jag VILL INTE, till och med aldrig att Chelsea ska "konkurrera med Real". Kaká tror jag är klar för Real, vem blir "förra årets supervärvning" som får nöta bänk detta året bara för att det ska säljas lite mer tröjor och få lite mera mediahysteri?

Tattar lag.

Fancy butt?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Producent

2009-06-06 13:00
Om Kaka lämnar Milan (vilket han förmodligen kommer göra) så kommer Milan sikta in sig på Arsenal kaptenen Cesc Fabregas.

Skulle inte vart otrevligt att se Cesc i Milan
Lil_H..

2009-06-06 13:03
Aldig att Berluconi hostar upp cashen som behövs för Fabregas.

2009-06-06 13:25
insane m
Dem kommer ju få en saftig summa för Kaka..

2009-06-06 13:29
Nej nej, Fabregas rör ni inte.
be the change

2009-06-06 13:34
Xtremesia Ja jag vet. Men det skulle krävas nästan hela den summan för Fabregas. Eller iallafall 40-45m euro. Och det tror jag aldrig berluconi lägger på en spelare. Han är för snål nu mera.

såg just detta som tyder på att jag har rätt; however, president Silvio Berlusconi's words on Friday suggest Ronaldinho will be Kaka's direct replacement. The chief told Milan Channel that he was "counting on Ronaldinho next season".

Länk till http://www.goal.com/en/news/10/italy/2009/06/06/1308581/milan-to-replace-kaka-with-arsenal-star-francesc-fabregas

2009-06-06 13:48
insane m
Berlusconi är snål numera. Men alla Milans jävla vänskapsmatcher mot Arabiska lag för cash måste ju ha gett ett tillskott i kassan. Milan går inte lika mycket - som t.ex. oss och bör ha cashen för att satsa på fabregas..

2009-06-06 13:48
Om Ronny hittar tillbaka till sig själv igen (A.k.a: Som han var i Barca) så är han bättre än kaká, enligt mig.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-06-06 14:03
Milan hade ju kunnat köra med både dinho och kaka i en sånhär uppställning
Zambro---Nesta---Thiago Silva--Jankulovski
---------------Gattuso---Pirlo------------------
----------Dinho-----------------Kaka-------
----------------Pato--Inzaghi-------------

Men men. Svårt att säga vem av dinho och kaka som är bäst i bra form.

2009-06-06 14:21
Ronaldinho är magisk när han var som bäst. Längesen man såg en sådan lirare.. Faktiskt
be the change
Producent

2009-06-06 14:29
Milan fick ju "lite" cash på Gourcuff affären också.

Skulle vart kul och se om Kaka stannade. Leonardo vill köra 4-3-3 uppställning och ha Kaka och Dinho på kanterna, men just nu är det en dröm att Kaka stannar.

Ronaldinho som bäst är bättre än Messi och Ronaldo när dom är som bäst. Enligt mig iallafall.
Lil_H..

2009-06-06 14:31
Jag kommer aldrig glömma när Ronny gjorde denna finten, den har liksom etsat sig fast i mitt minne. Letade på tuben länge och väl men kom inte på rätt sökfras, det är denna finten men jag vet att det vevades repriser på den från en massa vinklar som är bättre, men jag hittar dom inte. Här snackar vi "One-touch".