I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Fotboll] Silly Season och Transfers sommaren 2009

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-07-14 18:09
Arsenal are set to poach 17-year-old Chelsea winger Frank Nouble

Arsenal manager Arsene Wenger could use the cash from the sale of Adebayor to sign Bordeaux striker Marouane Chamakh.

Och adebayor verkar vara på god väg till city..

ja vi får se.
be the change

2009-07-14 21:50
Tottenham - Juventus klarar det med Trez, Iaquinta, Del Piero, Amauri och Giovinco.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-14 22:39
Citehfans säger att Adebayor är klar nu.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-07-15 02:57
SpoilerMycket snack om att vi är på väg att signa Viera på free transfer, wtf..

YES, ta den dar javeln bort fran Inter. Riktig javla praktsopa som sitter pa en for hog lon.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-15 09:39
city vill tydligen ha terry också, förutom adebayor.. någon som har en kommentar till det? inte för att det känns speciellt troligt men ändå.

2009-07-15 10:20
Tevez - Robinho - RSC - Adebayor - Bellamy

Hur får dem detta anfall att fungera?
Don't!

2009-07-15 11:50
kommer väl förmodligen köra 3-manna anfall a´la barcelona. Med tevez och robinho på kanterna och ade längst upp

2009-07-15 13:22
mike_ P24

På grund av att Terry själv inte har uttalat sig (vilket oroar mig) så lever ryktena fortfarande och kommer så göra tills 1: Han går till City eller 2: Han uttalar sig att han aldrig velat lämna Chelsea och det är final. Men så länge han håller käften så får Hughes snacka hur mycket skit som helst i media och det sticker i mina ögon något så förbannat. City kan köpa halva världen for all i care, men Hughes som tränare så kommer dom likförbannat inte slå sig in i topp-4. Kolla vad Svennis gjorde te.x, med sämre material...

City kommer enligt mig ha ett jävla internt kackel halvseason med en massa egon som inte får spela så mycket som dom vill, och nu då om du köper The kingpin money player Adebayor så blir det inte bättre... Men bra affär av Arsenal får man ju ändå säga. Mer speltid till vela får man ju hoppas.

Om det som Sir Alex har sagt om transferkarusellen verkligen stämmer, att han i en liten "protest" inte köper mer för att marknaden är sjukt infekterad pga Real och City, så är det ALL HEDER åt honom, och jag hoppas att fler klubbar väljer att lyfta fram eget hellre än att betala överpriser på random spelare och astronomiska summor för stjärnor.
Zhirkow, Sturridge och Turnbull... det får räcka för mig, förutsatt att vi inte säljer någon av stöttestenarna, det måste inte nödvändigtvis in med en megastjärna... "bara för att".
Chelsea kom ju 3:a förra året, då var vi utan Essien och Joe Cole större delen av säsongen och hade Screw-up Scolari vid rodret. Får vi bara in Zhirkow (som jag tror stenhårt på) i det brittiska spelet snabbt och får behålla truppen så tror jag vi har en god chans i år. Ancelotti är i mitt tycke långt ifrån den som jag helst hade sett styra Chelsea men han ska få bevisa att jag har fel, gladeligen.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Admin

2009-07-15 14:21
Vore riktigt intressant att se Huntelaar och RvP i Arsenal i höst. Får väl se vad som händer, Wenger brukar köpa billigt (stämmer det nu att Adebayor kom för 3 miljoner och går för 25 är det en briljant affär). Chamakh vet jag ingenting om, men eftersom det är Wenger som ligger bakom kan det vara hur bra som helst i slutändan. Men visst vore det roligare med ett etablerat namn också. Första prio bör dock fortfarande vara mittfältet. Och behövs det så lägg hellre lite pengar på en anfallare och mer på en defensiv mitt.

City kommer fortsätta pumpa ut pengar tills de tvingat sig in i toppen och ut i Champions league. Sen får man väl se hur länge det håller. Än så länge känns det mest som ett sämre luftslott än Chelsea. Snabba resultat kommer krävas. Annars får folk gå. City var idioter som kickade Svennis. Med sämre material uppnådde han de krav som ställts på honom. Han hade nog nåt på gång där, men de valde att börja om från början.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-07-15 15:45
Evolution
har hört £6M n'är ade kom, men det är fortfarande en sjukt bra differens och mongo för hela fotbollscirkusen... men men, vad kan wenger göra för £19M.. massa kul förhoppningsvis!

2009-07-15 16:03
Tror att Ade ersätts av Chamakh, eftersom de känns som väldigt lika i spelstil, stora, starka, bra på huvudet bra på att hålla fast bollen o.s.v. Har för mig att jag även läst någonstans att Chamakh har en köpklausol på runt 7£. Men ett annat alternativ är att Ade inte ersätts alls, att Arsenal går över mer mot 4-3-3, där RvP, Bendner och Vela slåss om striker positionen och Andrei, Nasri, Rosicky, Walcott, Eboue och även RvP och Vela slåss om kanterna..

En defensiv innermitt är dock ett måste enligt mig, hoppas lite på Toulalan..

2009-07-15 19:53
jag hade gärna haft brorsan toure i laget hehe.. men det går ju inte
be the change

2009-07-15 20:21
Melo OFFICIELL!!!! En annan underbar nyhet är det Martin Caceres agent har gått ut och sagt!

"Only Juve can take the player from Barca. I am confident that everything will be completed."

I skrivandes stund så blev även Albin Ekdal officiell för Siena (på ett lån)

Albin Ekdal -> Siena

2009-07-15 21:07
Maxwell ryktas vara nara Barca, hoppas inte han gar dit. Utan hoppas det bara ar ett ihaligt rykte ala goal
Admin

2009-07-15 21:24
mike
Oavsett vilket så är det ytterligare en bra affär av Wenger. Även om Arsenal hade fått mer om de släppt Ade till Milan förra sommaren. (Eller iofs, det snackades om 300 miljoner då, skulle det stämma med 20-25 miljoner pund är det helt i samma klass). Bästa affären av Wenger måste nog ändå vara Vieira. Kom väl typ gratis, såldes för en massa hundra miljoner och har aldrig varit lika bra sedan dess.

hyenan
Är det någon (utanför Frankrike kanske) som ens hade hört talas om Chamakh innan sommaren? Jag har inte sett mer än några youtubeklipp där han mest ser ut att vara en målsumpare av rang. Med andra ord: har inte sett ett vettigt skit. Vet nåt mer om Chamakh? Sett honom tidigare, gjort efterforskningar? Skrivs ändå förvånansvärt lite om vem han egentligen är, statistik etc. Bara att han är aktuell för en massa klubbar. Som du säger är det inte heller helt omöjligt att det inte kommer in nån ny. Faktum är att Arsenal har ett rejält löfte i Vela som bara väntar på att slå igenom, spelare som Walcott och Arshavin som kan spela anfall (är väl där Walcott är tänkt att spela i framtiden när han genomgått samma utbildning som Henry på vänsterkanten) och såklart Eduaro och RvP. Samt Bendtner, som kanske kan ta ett par kliv men jag litar inte på dansken. Arsenals problem är Eduardos otur och att RvP ibland aspirerar på titeln "Dr Glas". Ett rivjärn på mittfältet är som sagt högre prio.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-07-15 21:27
håller med dig evo.. att walcott blir nästa henry hade varit fint heh..
be the change
Moderator

2009-07-15 21:34
Känns som det är lite tyst nu angående United? När Benzema gick till Madrid kändes det som att vårt sikte försvann, så om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte om det kommer någon mer eller inte, tror det går lika bra iallafall.
Tror vi kommer gå ännu mer mot att bli den maskinen vi kallats ett tag nu med kanske en ytter som jobbar i defensiven mer än vad Ronaldo gjorde, och så hoppas och tror jag att Rooney tar klivet fram nu och står för målen, han har psyket och kvalitén till att äntligen bli den strikern han har potential att bli! Sen släpper vi fram ungdommarna som väntar på att få genombrotten, da Silva-bröderna, Welbeck, Gibson och gänget, kan bli riktigt bra!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-15 21:59
Maxwell officiellt klar för Barca. Stabil vänsterback och en riktigt bra värvning av barca om priset stämmer.
your heart pump project kool-aid

2009-07-15 22:09
Evolution

Chamakh hade jag aldrig sett spela innan han ryktades vara påväg till Arsenal. Men har tankat ner 2 matcher o youtubat lite.. Kan nog bli bra om han kommer, riktigt riktigt bra huvudspelare av det lilla jag sett och bra teknik osv Men sumpar tydligen mycket chanser. Verkar vara väldigt populär hos Bordeaux fansen där han sägs vara den största anledningen till guldet tillsammans med Gourcuff. I L’Equipe fick han näst högst snittbetyg av samtliga spelare i franska ligan före Gourcuff, Benzema o.s.v.. Ja ja den som lever får se.. Ikväll är det för övrigt stor sorg, kalmar fick stryk med 2-0 i CL kvalet..

2009-07-16 03:29
Man far val bara ta och gratta Barcelona. Maxwell ar en riktigt bra och underskattad spelare. Kanske far han antligen landslagstid om han gor bra ifran sig i Barca ocksa.. Eller kommer han vara i skuggan av Dani Alves, som han var i skuggan av Maicon i inter.

Grazie Maxwell.

2009-07-16 12:28
Xtremesia P17

Hade vart bättre om Maxwell börja i något dåligare lag. Så att han kan säkra sin plats i elvan!

2009-07-16 12:53
EXTRA: Bayern Münchens brasilianske mittback Lucio lämnar klubben för Zlatans Inter. Lucio kommer att skriva på ett treårskontrakt med de italienska mästarna. Detta avslöjade klubbens manager Uli Höness på en presskonferens tidigare i dag. (Tysk media)
 9-1
Producent

2009-07-16 14:09
Adriano ryktas vara påväg till Milan. gärna för mig om han blir den gamla Adriano.

Sjukt bra värvning utav Inter. Med de laget dom har nu kan dom lyckas ute i Europa.
Lil_H..

2009-07-16 15:25
Lil_h dom har förlorat Maxwell och värvat Lucio... dom lyckas nog inte ens i Italien!

2009-07-16 15:37
city är intresserade av david bentley... vad fan är det som händer? varför köper man spelare som inte ens platser i sp*rs?? nån har tappat taget fullständigt i manchester..
Moderator

2009-07-16 15:48
Adebayor’s United feeler
Emmanuel Adebayor’s £25million move to Manchester City took a dramatic twist yesterday when his advisers offered the Arsenal striker to Manchester United. It followed a breakdown in talks over Adebayor’s personal terms, with City reluctant to meet his demands for £170,000 a week. But United rejected the chance and City are still expected to sign the Togo centre forward whose work permit was renewed yesterday.
Simon Jones, Daily Mail

Fyfaen vad rädd jag höll på att bli när jag läste det i början, usch för honom i vår klubb.

2009-07-16 15:58
Houghton ser väl något stort hos honom. Han kan dra bäst fan han vill. Arse-fansen också.
 9-1

2009-07-16 16:12
Kunde inte bli gladare av att vakna och se att Lucio från Bayern är klar för munchen. En riktig klassvärvning enligt mig. Lucio har en riktig vinnarskalle desutom ett hot på fasta situationer som ni kanske såg i Con Cup. Nej det känns skitbra Lucio Och Samuel oh de kan göra ont.
Geni

2009-07-16 18:35
klar från bayern till munchen?
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2009-07-16 19:03
Spelar ingen roll vem som spelar mittback med Lucio, oavsett har vi ett javligt bra mittbackspar. Cordoba har snabbheten som inte Lucio har sa dem kan bli javligt bra tsm.

Anwar
Du sager forst att det nog hade vart battre om han gick till ett samre lag sa han fick starta, sa du antyder att han ar dalig. Sedan sa gor du han till en stor forlust nar du jamfor han med Lucio och sager att vi inte ens kommer lyckas i Italien. Du far nog ta o sluta hyckla nu, speciellt nar ni har Molinaro som ytterback.

Lil_h
Adriano hade varit en perfekt varvning for er, men jag hoppas han har hjarta nog att inte ga till Milan.

Ps. Lucio ar inte helt klar an ;)

2009-07-16 19:37
klar från Bayern till Inter skulle de stå. De sägs så men nu säger Inter att de inte är klart än o sånt bull. Hade dock gillat Lucio inters försvar brukar ha skador, om dem kan hålla sig friska så har inter enormt bra mittbackar i form av cordoba,samuel,lucio och Chivu. Chivu kan användas på vänsterkanten med men andre santos sägs vara nära och det är en bra värvning enligt mig men vet inte riktigt om den behövs. Hade varit bättre med en ny offensiv mittfältare. Och Hleb ska komma på lån också tydligen de hände mkt idag .
Geni

2009-07-16 19:43
Hleb är fantastisk
be the change

2009-07-16 21:20
Xtremesia P17

Du är så dum. Barca tog trippeln, ni vann Serie A? Tung förlust för er, en reserv för dom... jävla idiot! Sen är Abidal ÖVERLÄGSET mycket bättre!

2009-07-16 21:42
The Gunners have had a £7m bid for Bordeaux striker Marouane Chamakh rejected, with the French club asking for defender Mikael Silvestre to be added to the offer.

Ja varför inte, bort med silvestre..
be the change
Moderator

2009-07-16 22:11
Anwar, varför kalla honom för jävla idiot egentligen?

2009-07-16 22:22
dessa serie a kids :) bättre man ger varandra björnkramar som oss ramuz!

come on, håll er lugna nu

frågan är om han chamakh är rätt man, jag måste kolla upp honom mer hah
be the change

2009-07-16 22:24
Känns som att Inter börjar köra Milanstuket på sina värvningar nu med två 30+ och en skadebenägen brasse. Känns inte som att Mourinho satsar långsiktigt direkt.

Juventus har gjort en helt fantastisk mercato men jag tror man kommer få problem i defensiven om man inte stärker upp där.

Milan ligger och sover för att handla på rea i augusti, frågan är om det är så smart.
your heart pump project kool-aid

2009-07-16 22:40
Hleb är härlig ja Jack, Problemet jag tyckte han hade under tiden i Arsenal var att han aldrig sköt. Jag menar jag kommer ihåg jag kollade alla arsenals matcher i CL kul lag o kolla på, Och jag skrek SKJUT FÖRFAN hela tiden när Hleb fick chansen men han passade eller dribblade ist. Lite av de arsenal blivit bättre på 08/09 säsongen dem försöker inte passa sig in i mål mer utan dem skjuter mer. Förövrigt så har arsenal en hel del spännande spelare till nästa säsong.
Geni

2009-07-16 22:49
håller med till 100%
be the change

2009-07-16 23:12
Ramuz

Du far nog ta o sluta hyckla nu, speciellt nar ni har Molinaro som ytterback.

Det är min anledning. Och för att han hela tiden försöker dumförklara mig!

2009-07-17 01:06
Ramuz

Vi lär jue ta ett mellanår tror jag.. det duger för mig, så länge inte liverpool vinner ligan o så.. jag tror vi har ett livsfarligt lag på G inom två år. miljarden vi fick för ronaldo kan vi spendera nästa sommar, samtidigt som spelare som anderson, nani och berbatov vuxit sig in och blivit ledande figurer i united. Så visst, ett mellanår nu, men låt kidsen få förtroende, låt vissa spelare växa ut(även rooney som du sa) och spendera pengarna vi fick för ronaldo en sommar där priserna inte blivit så fakkade som dem blivit i år.

2009-07-17 01:13
Barca tog trippeln och spelade med sylvinho som vansterback i CL finalen. Maxwell ar battre och han har kapacitet att peta Abidal, maxwell och dani alves blir ett svarslaget ytterbackspar som kommer att ge barca varldens basta ytterbackar, den titel som inter hade tills nu. Folk som sager att maxwell ar dalig har inte mycket ratt i skallen och kan inte ha satt honom spela sa mycket. Jag forstar inte heller hur det ska vara en TUNG forlust for oss nar vi har bade Chivu och Santon som backup dar, det ar en riktigt bra spelare men ingen storre forlust da vi har bra backup.

Forlat om jag gjorde dig ledsen nar jag paminde dig om Molinaro.

2009-07-17 03:22
Chivu e fan dem mest överskattade spelaren alla kategorier, alla positioner, killen e rakt av sopa.
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-07-17 04:53
Chivu är bra fast han blev inte riktigt den superbacken som man trodde. Han var ju fan en Gigant i Ajax både i Ligan och i CL.

Xtremesia har rätt maxvell är riktigt bra barca har gjort en riktigt bra affär faktiskt. Inter har dock backup där och förväntas få mer, Läste att Andre Santos kmr skriva på för Inter snart. Man ska inte tro på allt, Santos va bra i Con Cup, Inter kommer bli o räkna med nästa år. Förövrigt förstår jag inte Hysterin med Melo, Motta va minst lika bra i Genoa iår om inte bättre.
Geni

2009-07-17 08:01
FUCK, jag vill ha Villa till Barca NU!!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-07-17 08:50
El Presidente
Jag vet inte vad du kallar bra, men nar en mittback gar in pa vansterbackspositionen och gor ett riktigt bra jobb och dessutom har en riktigt kanslig vansterfot sa ar han enligt mig inte dalig.

2009-07-17 08:57
Värdelöst byte av Barca med Zlatan i utbyte mot Eto´o och Hleb plus 40millar. Eto´o kommer snitta 25 mål per säsong tills han är 35, Zlatan har max två säsonger till i sig på denna nivån. Dem är fan precis lika gamla födda 81. Fyfan.

2009-07-17 09:09
Blir detta av ska fan Eto´o ha en egen kväll på Camp Nou där han avtackas inför 90k där han får läsa kameruanska dikter innan han drar iväg på sin monstermotorcykel till Milano, lovar att applåderna från arenan kommer följa honom hela vägen till San Siro.

Madrid Cabron, Saluda el Campeon!

2009-07-17 09:12
Dealen verkar vara riktigt nära nu. Men är inte detta lite väl sjukt, så mycket är inte Zlatan värd.
 9-1

2009-07-17 09:36
Zlatan ar vard sa mycket, men anda sa vill jag inte att Etoo skall komma. Mer pengagirig spelare far man leta langt efter, men en erkand malskytt ar han och Etoo, Milito, Balotelli pa topp skulle kunna vara grymt. Eller Quaresma. Detta ger Inter ett helt nytt satt att spela pa. Ibra ar val tvungen att folja sin bastis maxwell -.-