Fördel för samtliga engelska lag. Får nog villigt medge att dom nog vinner den här duellen. Är halvt missnöjd med 1-0 förlusten med tanke på att Juve var bättre än chelsea dom sista 60 minuterna. Men, det är målen som räknas. En liten tröst iallafall att Juvefansen utklassade chelseafansen på läktaren. Var det inte gnäll om hur tyst det var på san siro igår? ;) Utan våra fans hade man kunnat höra en fjärt på SB.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
De brittiska lagen har inte släppt in ett mål än...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Nej oavsätt hur det går är jag redo att hålla med om att Premier League är starkast just nu. Mest pengar = bäst resultat. Men det vänder snart när PL bubblan spricker. Vädret är fortfarande kasst och tjejerna är hårigare än Italienska män ;)
Känns som att även fast juve och roma ligger under med 1-0 är det vi som kommer att få det svårast borta mot United. Round 1: Engelsk vinst. Får hoppas round 2 ändrar sig, ang stämningen på san siro har jag fått intrycket när jag läser härovar av de som varit på plats osv att det varit en grym stämning..? Men men.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Angående stämningen så kan du inte döma från tvn så jäkla mkt egentligen, de brukar ju sänka ljudet som fan på sändningarna oftast. Synd för Juve att man inte fick ett mål mot chelsea, men juve saknade effektiviteten och det lilla extra idag och chelsea försvarade sig riktigt bra. Om nu chelsea gör mål mot oss hemma så är jag nog rätt säker på att juve inte kommer gå vidare.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Juventus tar för mkt felbeslut känns det som. för många felpassningar, det förstör deras anfallspel enormt. Annars var det en spännande match att se. Var på O'learys, var otroligt jobbigt att se liverpool göra mål. Fullt med äckliga liverpool supportrar som skrek "LIVERPÖÖÖÖL". usch usch usch. EL_Presidente Vad pratar du om? tror att du har blandat ihop mig med någon annan användare, jag har hållit på United ända sedan jag var 8 år gammal.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Och innan du var 8 höll du på Chelsea? :D Skämt åsido
be the change
hoppas att de italienska lagen går vidare, kanske inte juventus då de e så trista, men jag antar att jag får tippa på de engelska. men jag skiter egentligen i vilket sålänge Barca vinner hela skiten :)
Jag tror faktiskt inte att Barca går hela vägen, så skakade dom var av Lyon så tror jag inte dom håller mot Manchester United i en CL final.. hehe men klart ,alla lag kan spela dåligt några minuter :)
be the change
Tror Juve vänder detta. Det var ju samma sak mot Real för några år sen, Engelsmännen har inget o hämta i Turin. Oj ursäkta, Ryssarna.
Steve Rifkind must of been sniffing!
Och fuskare har inget att göra i cl slutspel , ut med alla italienska lag !!
be the change
Jackvegas Fabregas lilla passning till sig själv, som han sedan la till bendtner på frispark. Har jag inte ens sätt ett Italienskt lag lyckas få godkänt.. I gruppspelet var det va ;)
Såg ni vad som hände i halvleks pausen på stamford? Det var tydligen ett jävla liv i Juves omklädningsrum, tydligen bara en rak-hyvel och alla skulle raka benen... tror Del Piero och Buffon kaxade sig som fan, tror det var därför dom kom ut mer taggade sen.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Måste citera en på aftonbladet :)
Italiensk fotboll ett skämt? ch-leauge roma,inter,juventus 0 mål.Uefa-cupen milan,sampdoria,fiorentina utslagna. udinese vidare med ett nödrop.birro och andra måste inse att italienska ligan är överskattad. Rule Brittania!
be the change
handlar inte enbart om att England har mer pengar utan att italienska presidenter är dumma i huvudet! lixom kolla på Milan? köper hem en totalt avdankad Schevchenko? och lixom nu försöker dom köpa Beckham? vad håller dom på med? Roma satsning på ligan och att vara bra i CL håller inte om man köper rester som Baptista som inte dög i varken Arsenal lr i Real Madrid. handlar verkligen inte bara om pengar jag kan lova att Arsenal har spenderat mindre pengar än Milan, Juventus, och Roma och Arsenal har slagit ut både Juvetuns och Milan på senare år och kommer antagligen slå ut Roma också..
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Varför tar engelsmännen segern ut redan? Det e långt ifrån slut. I alla 3 CL matcher.
Underklassbarn Arsenal kan inte ens nämnas i samma mening som Milan och Juventus. Visst är det roligt att dom ställer upp med en startelva som har en medelålder på 18 år men vinner man inga titlar så spelar det ingen roll. Arsenal hade nog gärna satsat lika mycket pengar som storklubbarna om dom bara kunde, Nasri köpte man väl för ungefär 200 miljoner. Än är det inte över. Jag är rätt säker på att Roma tar sig vidare och returen i Turin är fortfarande öppen.
your heart pump project kool-aid
Psycholess, du som snackade om hur ni skulle överrösta på Stamford. Ni hördes knappast! Juventusfansen sjöng ut er totalt. Härliga tifosi där alltså :-)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
elem du är ett skämt, kolla vilka lag som har vunnit pl flest ggr och du hittar united och arsenal i topp. kolla över alla säsonger inklusive div. 1 och arsenal ligger trea. genomruttna serie a där i princip alla lag köpt seriesegrar det är helt plötsligt ärorikt osv. jävla hyckleri. du vet så jävla lite om arsenal att det är pinsamt av dig och sitta och skriva att arsenal hade spenderat om de kunnat. har du hängt med de senaste 10 åren? arsenal är en av få toppklubbar i världen som jobbar efter en budget och som går plus varje år trots finanskriser och annat, dessutom använder man eget kapital när man köper spelare istället för att låna ihop idiotsummor som resten av fotbollsvärlden verkar ta för givet. arsenal har inte vunnit en titel sedan 05 och hela världen verkar ha fått komplex. när vann juventus en titel på riktigt? fair and square? och ja, jag vet om att hela juventus nedflyttningshistoria egentligen var en konspiration och månlandningen var en inspelning och vm-58 spelades aldrig osv. ärorika lag... jävla hittepå
Lilla oskyldiga Arsenal. Skam det där med Tottenham och matförgiftningen på 10 spelare... ;)
mike_ P24 Det lär dröja ett bra tag tills ni tar er nästa titel. Hoppas Wenger kör ner er i botten.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Yamo
Du är medveten om att en tifo-match eller whatever, när ni loosade inte spelar så mycket roll?
Ni får gärna har 10000000000000 halsdukar, flaggor, bomber, rakhyvlar - whatever floats your gay gondole, så vinner vi matchen och går vidare istället.
Hoppas Wenger kör ner er i botten. Det bara regnar smarta saker från dig alltså... Du är ett riktigt geni, en klockren analytiker.
mike_ Arsenal verkar bortförklara deras usla prestationer med att dom inte spenderar pengar vilket inte är sant. Arsenal spenderade ungefär lika mycket som Milan, Juve och Inter förra säsongen. 200 miljoner för Nasri och Arshavin är bara det en halv miljard nästan. Anledningen till att England går bra just nu är för att pengarna finns där, på slutet 80 tal och början 90 tal fanns pengarna i Italien då var den ligan överlägsen. Spelar ingen som helst roll hur duktiga Arsenal är ekonomiskt. Om 30 år kommer folk bara minnas titlarna.
ja nasri gick för lite mindre än 200 millar men de va pengar som man fick för hleb! de enda arsenal egentligen gjorde där va att sälja en ineffektiv hleb och ersatte honom med en målfarligare hleb.. ja vi köpte arshavin för en "stor" summa pengar (dock småpengar jämnfört med vad typ 90% av alla andra europeriska storklubbar har spenderat på spelare igenom tiderna) och de är arsenal dyraste köp igenom tiderna och de va i princip ett påtvingat köp då fabregas skadade sig.. att sitta och försöka få det att låta som att arsenal spenderar stora pengar är bara pinsamt, arsenal är kanske europas "minsta köpelag". Spelar ingen som helst roll hur duktiga Arsenal är ekonomiskt. Om 30 år kommer folk bara minnas titlarna. vad tur att vi redan har en jävla massa titlar och att de är flera i sikte..
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Psycholess P28 Vafan? Vad har tifo med något att göra? När sa jag något om tifos? Jag sa att vi sjöng ut er från början till slut. Punkt.
Arsenal har ju spenderat mycket pengar på arenan och har därför inte kunnat lägga ut lika mycket på spelarköp. Nasri och Arshavin köpen visar att Arsenals ledning börjat förstå att man måste satsa lite pengar för att gå framåt, även om det inte går så bra i år så är jag säker på att det kommer gå bättre i framtiden. Sen är jag osäker på om Arsenal verkligen ville sälja Hleb till Barcelona. Även om Arsenal är en storklubb så känns det som att spelare börjat använda Arsenal som ett litet avstamp till den absoluta toppen.
elem: Arsenal har LÅNAT pengar till arenan för att i framtiden kunna ha en bättre ekonomi än vad Highbury tillät och att Highbury endast tog in 38000 åskådare.. haha ok så Arsenal är inte den "absoluta toppen" eeehhh?? Hleb gick till barca för att han inte trivdes med livet i london.. de är ett problem alla engelska klubbar kommer att ha som hot.. att även hur stor klubb man än är så kommer vissa spelare alltid ha en lockelse att att spela i ett soligt spanien lr italien! reyes är också ett klockrent exempel på en kille som inte trivdes i england.. så ditt babbel om "absoluta toppen" kan du ju bara glömma..
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
elem visst minns man titlarna och jag kan lova dig att wengers era i arsenal är den mest framgångsrika i klubbens historia. du tog upp pengarna och säger att italienarna inte har lika mycket och likställer sedan arsenal med italienska lag, vilket då betyder att arsenal inte alls använder sig av lika mycket pengar som de andra pl lagen och därmed är ditt resonemang bara konstigt. att bortförklara motgångar med icke spenderande är inte riktigt rätt uppfattat. hela diskussionen inom arsenalfansen har gått ut på att man tappade 2 etablerade defensiva innermittfältare (falmini o gilberto) och innan dess den tänkta ersättaren (diarra), dvs 3 spelare på en position. när dessa sedan inte ersattes gjorde vi en "arsenal" och plockade upp spelare från ulagen med liten erfarenhet. när detta inte lyckades tycker fansen att wengers vision och tillvägagångssätt är fel dvs. mer att man släpper etablerade spelare och inte ersätter med samma rutin. jag tror egentligen inte på enskilda händelsers betydelse eftersom jag inte är italienare och får ståfräs så fort det vankas konspirationsteorier, men jag är övertygad om att arsenal hade vunnit pl förra säsongen om inte tiny taylor sparkat foten av eduardo framför ett gäng skräckslagna arsenalkids. yamo du måste vara förståndshandikappad. häll ut, gör om!
Psycholess Tifosi=Vad du kallar istas,inos osv. Fans alltså, fast det italienska ordet. En Interista=en tifosi av inter;)
den dära hobbyitalienskan är så jävla larvig hahahaha
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Underklassbarn Ja hade tänkt skriva något som svar till dig. Sen läste jag din profil och dig jävlas man inte med.. för då jävlar.
sen vet man ju aldrig vad mentala tifosi milanistas och juventinos fans kan göra med sina galna italiano maffioso polare!
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Vad är detta för snack? Bara löjligt att man förnekar faktumet att Juventusfansen sjöng sönder Chelskifansen på Stamford Bridge. De hade ingen chans. Snacket om att engelsmännen skulle vara så överlägsna på läktarna var bara patetiskt. Forza JUVE
Det är riktigt pinsamt om folk här inne inte vet vad en tifoso är... En tifoso, flera tifosi. Detta är ett ord som används i hela jävla Europa, och här inne försöker PL-töntarna göra narr av folk som använder det ordet. Pinsamt.
Underklassbarn, hur mycket du än försöker vara Psycholess så är du inte ens i närheten. Han var iaf lite rolig..
mike_: Arsenal lägger absolut inte ut lika mycket pengar som de andra topplagen i England, det har jag aldrig sagt. Men börjar man inte spendera lika mycket som United, Pool och Chelsea snart så kommer man falla ur The big four (som det så fint heter på öarna) och ersättas av typ City eller något annat miljard bygge. Det är iaf vad jag tror. Och du, konspirationsteorier är roliga. Underklassbarn: Förlåt, Arsenal är absolut en topp klubb. Men det känns som att många spelare lämnar för att vinna titlar som just CL. Vieira och Henry är lysande exempel på det.
Vilken kukmätartävling det utvecklats till här inne.
yamo vill du ha ett språk som används i hela europa så kan du ju vända dig till england. idiot. elem håller inte med om det där med spenderandet. se var city och sp*rs ligger i tabellen, dessa lag köper för sjukt stora summor och lyckas ändå inte. aston villa däremot gör inga jätteköp men är smarta och satsar precis som arsenal på unga talanger även om de har bättre balans med rutin än vad arsenal har. och visst är konspirationsteorier roliga, sålänge man förstår att det finns ett mått av verklighet och ett annat av fiktion där. vilket några här inne inte fattar...
Yamo: 1. Nä, jag vet helt ärligt inte vad Tifosi är och precis som mike_ säger, ska du ha ett språk alla fattar - Använd Egelska. 2. Jag sa inte att vi "vann över er" i publik fighten (Betyder vilka som skrek mest, jag tänkte jag skriver lite på engelska, ber om ursäkt om du inte fattade vad fight(en) betyder ). Jag sa att jag skiter i vilket, ni får gärna vinna publik fighten (fight(en) (igen, svårt ord jag vet, betyder alltså vilka fans som hejade på mest i detta sammanhanget ) hur mycket du vill, så länge vi vinner matcherna. Jag vet att jag skriker och hejar på, men nu var det ju inte 40.000 jag på plats så, inte mycket jag kan göra åt publik fight(en) (Minns du vad det betydde? ) extrimesia: Tack för förklaringen.
Moderator
2009-02-28 10:52
Faen vad alla diskussioner upprepas hela tiden, har inte halva tråden handlat om tifos snart? Skitsamma liksom vi fattar. Sen angående Arsenal har väl jag redan sagt vad jag tycker, det är intressant och roligt att ni tar upp spelare från u-laget. Men måste ändå köpa spelare med rutin, både för att få ett starkare lag och även för att bredda er så ni klarar att vara med i toppen både i PL, CL och de inhemska cuperna. Det måste göras inom en hyfsad tidsram också? Annars lär det bli så att spelare ser det mer och mer som ett avstamp till dom större klubbarna, synd men sant. Alla vill vinna titlar, tjäna pengar och inte bara spela för att det är kul. :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
mike_ P24 Språk som används? Det är ett jävla ord, inte ett språk. En tifoso är en supporter. Psycholess P28 Ok. Vi ses i Turin ;-)
Juventus kanske vann den läktarfighten, men jag tycker fortfarande att england har bättre supporterstöd. Roligt att folk (Läs;yamo) tycker att den diskussionen är avgjord och utgår från en enda match. Finns väl matcher där italienare spöar engelsmän och vice versa. Det är dessutom vida känt i fotbollsvärlden att bortafansen är bättre än hemmafansen :) När det gäller SB så är dem väldigt generösa med bortasektionen då den är jävligt stor i förhållande till antalet platser. Där tex United tryckt in bortasupportrarna i sydvästra hörnet där inte ens kameran kan filma dem har chelsea gett supportrarna en tredjedel av kortsidan. Måste även såga argumentet "PL är bäst för att pengarna finns där". Det är bara och vända på steken, pengarna finns där för att PL är bäst, det är fan logiskt att den bästa ligan även omsätter mest? tycker det är en ganska ogenomtänkt kommentar, klart jämförtbart med dessa ; "PL är bäst bara för att dem spelar fotboll mera där" eller "PL tjänar pengar bara för att dem är kända"
är dessutom vida känt i fotbollsvärlden att bortafansen är bättre än hemmafansen Ska vi LOL:a den?
Måste även såga argumentet "PL är bäst för att pengarna finns där". Det är bara och vända på steken, pengarna finns där för att PL är bäst, Nej, pengarna kom till PL tillsammans med Abramovitj och alla dom andra rika herrarna som har köpt varsit lag i PL, och på så sätt också köpt alla dom kända spelarna.
Du e ogenomtänkt.
mike_: Tror inte Villa kommer gå lika bra nästa år om man är med i CL. Dom måste troligen sälja minst en utav Young och Agbonlahor.
elem vi får väl se elt enkelt, förstår inte varför de ska sälja av någon av dessa bara för att man kvalificerar sig för cl, det är väl en morot om något för unga lovande spelare. yamo jag bedriver ingen undervisning på nätet men här är ett litet tips: språk består av ord. om du tycker att alla borde känna till ett specifikt ord eftersom du anser det vara en europeiskt övergripande, så hänvisade jag dig till ett språk som används världen över för att man ska kunna fatta alla ord, inte bara ett. varsågod: engelska! el_presidente ska vi lol:a dig? bortasupportrar lägger ner bra mycket mer tid, pengar och kraft än vad en hemmasupporter gör och detta leder till att de riktigt hängivna finns som bortasupportrar.
"Jag vet att jag skriker och hejar på, men nu var det ju inte 40.000 jag på plats så, inte mycket jag kan göra åt publik fighten." ... men du kan göra nåt åt vad som händer på planen?
Wayne Rooney är snygg i England.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Fördel Juve i matchen mot Chelsea för övrigt. 1-0 räcker inte i Turin där vi kör över vem som helst 7 dagar i veckan.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Överklassbarn, du höll på Juventus tidigare så du ska nog inte visa dig här inne efter detta avslöjande. Ouch... :)
S-oteric. Jo, vi säger väll så. Han den lite tuffare benrakaren på högerkanten missar mötet och Chelsea spelar bara bättre och bättre för varje match. Vi vinner 1-2 och det slutar med del piero efter matchen erkänner att han egentligen är tjej och vill gifta sig med Terry.
Wayne Rooney är snygg i England. Que? Är du bög eller?
http://duckdown82.tumblr.com/