[Whoa-hets] Italien vs England - THE ULTIMATE SHOWDOWN
Ja, som ni känner till så pågår det ett ständigt munhuggande mellan Italien- respektive England-frälsta supportar (eller ja... vissa av er är mer tv-tittare) här på whoas sportforum. Detta har pågått i åratal och är egentligen den enda anledningen till att jag återkommer till sidan. Med CL-åttondelarna i antågande och 3 stormöten länderna emellan så torde det väl passa utmärkt att starta upp en liten samlingstråd för allt gottigt hetsande. Juventus-Chelsea United-Inter Roma-Arsenal Vilka vinner? Vilken liga står sig starkast? Tråden är även tänkt att täcka historiska jämförelser mellan Premier League och Serie A samt landslagen. På så sätt att lyckas vi sålla bort 50% av forumets klientel vilka är PL-runkare och jävligt original since 2004. Jag kan ju börja med att sätta tonen med ett avslöjande om John Terrys dubbelliv som transa: ENGLISH ANIMALS
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Jag är 100 % säker på att de engelska lagen går vidare
http://duckdown82.tumblr.com/
Vilka "engelska" lag talar du om?
Stockport och Leeds
Vilken tur, att det finns äkta fans, som S-oteric. Men Chelsea ryker, så värdelösa som vi är just nu. Om vi skulle slå Juve så säger det en jävla massa om eran skit liga.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Eller Arsenal med en engelsman nånstans på rehabavdelningen eller Man U som fyller ut truppen med dessa träben från världens vidrigaste land.
Skiter nog i Roma, tbh. Vill faktiskt att Inter och Roma ska åka. Att Juve går vidare ser jag som självklart.
Psycho: Jag har läst lite på ett Chelseaforum att United och Chelseafans har slutat ogilla varandra. Vad tycker du, stämmer det? Jag hatade Chelsea när Mourinho var där, men nu känns det inte lika kul att hata dom, kan säga att jag hatar Liverpool och Arsenal tusen ggr mer än Chelsea. Fan känns inte lika kul att håna Fat Frank längre, då har det gått för långt :)
Ok Psycho, Juve har 2 raka förluster i ligan så du ska nog inte dra för stora växlar där. När det är stormöte i CL så lyfter sig båda lagen förhoppningsvis och vi får en gnistrande batalj!
Duckdown Vänligen berätta, vad hände i matchen efter. Men, det svider nog inte. Eftersom båda dina lag är milan och united så sved de säkert inte så mycket att milan vann med 3-0 den matchen. Italien vinner alla tre matcher!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Duck: Instämmer :) Liverpool får all min ilska just nu :D S-oteric: Chelsea kan inte göra mål, vi har den största bögen på ön i laget och en tränare som "tappat det".
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Nä jag var jävligt förbannad när United åkte ut då, men jag kunde glädjas åt Milans framgångar efteråt. Så är det med den saken
Hur känns det att hålla på Juventus? Med alla dessa mutskandaler och grejer, går det ens att glädjas åt en vinst? Nyfiken bara
Det har inte hänt har jag för mig, enligt S-oteric. Det är bara bull.
duckdown, känns bra eftersom min relation till laget sträcker sig längre än 3 år tillbaka samt att jag inte tar min info från Aftonbladet. Psycho, jaså Drogba då antar jag. Alltid anat.
Så det var Aftonblaskans fel att Juventus fuskade?
Capello kommer fixa ett VM-GULD till England, hur känns det? :)
Helt riktigt Psycho, du lär dig.
Läs själva och låt inte Aftonbladet styra era tankar:
...
Drogba ja.
Så det var alltså Aftonbladets fel att Juventus fuskade?
Ang Capello, duckdown, det tror jag inte. Även om han är en skicklig yrkesman från det historiskt sett mest framgångsrika och traditionstyngda landet när det kommer till tränare så kan inte ens han lyckas med det omöjliga. Truppen är medioker och man är svaga på framförallt målvakts- och anfallsposterna. Skulle det mot förmodan ske ett mirakel (gå förbi kvarten) så är det väl ni anglofiler som får sitta med dumstrut då det krävdes en italienare för att få fason på er.
"Så det var Aftonblaskans fel att Juventus fuskade?" Antingen det, Morattis vänner i rättegången och Interägda Telecom Italia eller italiensk media styrd av Berlusconi. För övrigt kan nog inte tre italienska lag gå vidare då Fiorentina redan är utslagna. Men de två italienska lagen som är kvar i Roma och Juve fixar det nog.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Haha, ironiskt, eller hur?
Och laget Internazionale vi räknas in som "Rest of world". Eftersom vi är så Internationella. O fan, lets believe Juvefanatikers teorier och långa texter på forum. Men snälla låt inte denna fina tråd sabbas av mutsnacket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"This is embarrassing to say but I have cried twice in my life watching a football player; the first one was Roberto (Baggio) and the second was Ryan Giggs" Gissa vem?
Grande Alex!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Han är nog min största idol inom den italienska fotbollen, han och Maldini, äkta klubbspelare
Dom 3 engelska lagen går vidare.
be the change
Som alla vet så är Italienska ligan överlägsen ;) Men sen hatar jag roma och juve, så de kan för all del torska. Och att sen united är englands smutsiga svar på juve, så ser jag gärna inter gå vidare! Arsenal, Chelsea och Inter jalla!
CAMPIONI!
Hoppas självklart på de italienska lagen. Av de tre lagen är jag mest säker på att juve tar sig vidare. Får Roma ett bra resultat på bortaplan så tar man sig vidare. Inter - United kan sluta hur som helst men engelsmännen är favoriter.
Antingen det, Morattis vänner i rättegången och Interägda Telecom Italia eller italiensk media styrd av Berlusconi . Vet du om att Berlusconi äger Milan?
your heart pump project kool-aid
elem P20 Ja, det var lite därför jag skrev det?
heeeeeysel-hets!
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Ja, det var lite därför jag skrev det? Låter det då logiskt att Berlusconi låg bakom skandalen?
lika bra att arsenal åker ur så man kan koncentrera sig på att ta sig till cl nästa år. förhoppningsvis har jag fel. sen bryr jag mig inte ett skit om övriga matcher, men förhoppningen är att alla andra lag försöker fuska och idiotFA kommer på dem tillsammans med berlusconi, aftonbladet, moratti och därför upplöses klubbledningarna och samtliga lag får börja om i league two (ja, i england, de italienska lagen får dispens). tack vare detta vinner arsenal nästa säsongs cl efter att ha slagit ut storheter som everton i final.
elem P20 Öh ja? Mannen smutskastade Juve och skonade sitt "rena" Milan från allt ont i media trots att Milan själva var inblandade i skandalen. Ren propaganda!! Men på något märkligt jävla sätt lyckades dem ändå lira i Champions året därpå. Ett korrupt svin!
varför känns det bara som att italenska fans.. förlåt, SVENSKA killar i sverige som tror att dem bor i italien, jämt och ständigt vill dra upp denna diskussion och provocera? vart jag än är, alltid stötter man ihop med någon som håller på ett italienskt lag och direkt blir det "ÖHH, Italen knullar england. smutstiga träbens england italien är grande grande bla bla". S-oteric tar priset när han skriver "whoa-hets" i början av diskussionen och startar diskussionen med en bild på john terry, för att sedan attackera united och arsenal. Roligt. Fattar inte att dessa "hetsare", som finns på varenda jävla forum på internet, inte förstår att dem bara ser otroligt löjliga ut, och alla fattar dessutom att dem är avundsjuka. Det finns ingen jävla italien vs. england. Det är ingen som är intresserad i en sådan diskussion då den bara banar ut och alla börjar tjaffsa med varandra istället. Jag tycker italiensk fotboll är helt okej, tycker om supporterkulturen och känslorna. Det är dock inte min smak på något sätt, dessutom är fotbollen ganska trist att kolla på. Sedan förstår jag om italienska fans inte tycker om engelsk fotboll. Men att skapa en tråd enbart för att "tjaffsa" är töntigt. Annars är ämnet ganska roligt, tre italienska lag mot tre engelska, vilka som är bäst osv. Men denna tråd är inte skapat för det syftet och kommer troligtvis spåra ur om 15 inlägg.
Men herregud, detta är en apbur. Kan vara därför.
Yamo: Du är alldeles för partisk för att vi ska kunna ha en sån här diskussion så vi skippar det tycker jag.
Topdogz Det är kul hur man kan olika synvinkel på saker och ting. Jag har upplevt det mest här på whoa, men annars också att när man snackar italiensk fotboll så ska "svenska killar i sverige som tror de bor i england" hetsa om att italienare rakar benen och kastar sig hela tiden och spelar för 0-0. Det börjar bli tröttsamt both ways.. men nu med dessa CL-matcher som komma skall kan det vara kul med lite pajkastning. Allt behöver inte vara så jävla vuxet och moget hela tiden. F.ö så regnar det hela tiden i England och alla englesk fotbollsspelare är egentligen misslyckade rugbyspelare som tar ut sina aggresioner på fotbollsplanen och tacklar alldeles för hårt osv osv.. inget skönspel.
CAMPIONI!
Rizmo Ja, it work on both ways.. men min uppfattning har varit att det jämt är dem italenska supportrarna som ska dra upp de här och nästan "vill" tjaffsa. sure, roligt i början. men nu blir de lite tröttsamt, och anledningen till det är att alla supportrar är envisa och enögda. Det går aldrig och diskutera två supportrar emellan om båda är lite fanatiska samt helt enögda av sig. Kolla bara kriget här ovan mellan inter och juventus supportrarna.
TopDogz147 Ni har aldrig upplevt rivaliteten eller känslorna mellan Juventini och Interisti, varför? För det finns nog ingen liknande rivalitet i England. Rätta mig om jag har fel, men detta är ett krig som aldrig kommer ta slut ;) Onödigt eller ej, det är så det är. Sen är det ju inge vidare när det inte går att diskutera för att personerna är helt enögda, men det är SF nivå. Nu har väl iaf en 5-6 Romanisti iaf fått känna på hur det är att torska på Emirates och Julio Cesar visade engelsk publik vilken målvakt han är. Hoppas bara Van der Zorros nolla spräcks lagom till matchen, eller varför inte av Zlatan?
Jag tror och hoppas på att Arsenal går vidare mot Roma, iofs så visade Roma upp fin fotboll i förra matchen faktiskt - och Arsenal är nere i en formsvacka. Men Eduardo & Arshavin pågång in i truppen, det kan bara vara jävligt bra alltså... Inter-United, där ser jag att Zlatan inte blir alls farlig, jag tror han kommer bli grinig. Då han kommer bli totalt bortplockad av världens bästa mittback Vidic. Så jag tror United går vidare hyfsat lätt, om inte mourinho har några ess i rockärmen.. Liverpool är alltid jobbiga, jävla defensivt skitlag rent ut sagt.. Så där får vi se hur det går..
be the change
Chelsea.. Ja.. Jag tror dom kommer höja sig under hiddink, men dom har fan mycket kvar att lära.. Dom måste ha en plan B när plan A går åt helvete..
be the change
Hälften av alla engelska fotbollsspelare på elitnivå har blivit anklagade för våldtäkt. Den andra halvan har lyckats få kvinnorna att hålla tyst. (är det den nivå som eftersökes här?)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
insane M P24 Hehe, det är för Italienarna har långt hår & smink, dom är som kvinnor :)
be the change
topdogz "Finns ingen Italien vs England". Färsking. Det finns ett ingrott hat och en bitterhet gentemot allt italienskt bland pl-bönder (typ jackvegas och psycholess) och det har så varit sedan urminnes tider. insane M, du är helt rätt på det. ;) Här svingas det högt men mest lågt. xtremesia och yamo, håll ert tjafsande till Serie A-tråden och låt denna handla om England vs Italien så är ni söta.ENGLISH ANIMALS
Alltså, italiensk fotboll har blivit bättre det senaste... såg ju romas förra match och blev faktiskt impad.. men det är fortfarande lite fjolliga tag måste jag säga.. ( S-oteric ni kanske borde satsa på att vära Ronaldo till juve ;) .. För att när jag var ung. Då gillade jag Arsenal & Milan, men det var då när Bierhoff spelade där. Men sen dess har jag inte alls brytt mig om Milan så mycket, undantag det var underbart att se Shevchenko göra sina simpla mål och så vidare. Så det är inte så jätttttemycket hat mot just lagen o spelet o så längre. Utan mest mot alla dryga supportrar dom har, som ska envisas med att skriva hälften av sina inlägg på italienska och grande grande grande hit & dit. Men som sagt, italiensk fotboll är påväg upp i mina ögon, se till att stå på benen mer bara;)
be the change
S-oteric, Du snackar om "bonde hat" osv? Det du säger och hur du agerar mot PL och dess lag? Vad är det då? Sluta kryp runt i pubishåret och ställ dig upp. Ny tränare till Juve matchen, det är jag säker på. Och då kan det bli riktigt roligt.
united och chelsea går vidare, inte arsenal.