I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Whoa-hets] Italien vs England - THE ULTIMATE SHOWDOWN

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-02-14 11:45
Antonio Cassano è un problema minore
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-02-14 11:49
Dovrebbe essere divertente vedere Beckham dominare domani

2009-02-15 12:15
förövrigt måste jag säga att erat säkraste kort, att italensk fotboll har själ, inte håller. Engelska supportrar är minst lika fanatiska. Visst har italenare huliganer som dödar poliser, om det är vad ni kallar för själ. Men även där får ni stryk av engelmännen.

England har värre huliganer, ingen snack om saken. Innan ståplats infördes på alla arenor var matcherna i england överlägset "farligast". Nu ser man inte så fanatiska supportrar på matcherna, pga av biljettpriserna. Ingen ung supporter har råd att betala 2800kr varje gång denne ska på match.

I england finns det dessutom fler supportergrupper. Div 3 lagen har huliganer. Hartlepool, Blackpool, lag som milwall swansea leeds osv osv. Alla har en enorm fanskara, för att inte tala om nottingham forrest. Så nog finns det själ e england, fotboll är allt för arbetarklassen i england. Dessutom är det bara kolla på hur det är under EM och VM när supportrar från hela världen möts. Engelsmännen är dem som tar mest plats och gör mest ljud.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-15 12:42
Det var väldigt tyst senaste EM... ;) Skämt åsido.

Huliganer som dödar poliser.. Vi har även poliser som dödar "Huliganer". Its all about that Ultras Mentality, ni som har så grymma fans. Vart är alla Tifon? Ramsorna sjungs högt eftersom att det är simpla ramsor som alla kan sjunga med i. Viva united, svårt ?

Engelsmännen som hörs mest osv kunde inte ens göra vågen mot Spanien borta. För rädda för att tappa sin öl ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-15 13:04
Vem f-n bryr sig om "farliga supportrar"? Supporterskap handlar inte om våld, det handlar om att stötta sin egen klubb. För många människor blandar ihop ultràs med huliganer. Det är knappast kul att riskera sitt liv pga någon korkad polis som avlossar skott mot en klunga fans. Gabriele uno di noi.....

Fast faktum kvarstår att vi hörs mer än er i klubblagssammanhang. Bara för att dessa onyktra engelsmän råkar höras mer än andra supportrar i landslagssammanhang betyder det inte att de nödvändigtvis är de bättre supportrarna i världen. Italienare brukar knappast köra igång några särskilda "ramsor" när Gli Azzurri lirar. Att vara en ultrà betyder inte att man ska springa runt onykter och slå till motståndarfans. Engelsk läktarkultur har verkligen fått sig en rejäl missuppfattning om hur det egentligen ska stå till på en läktare...

Menmen, ska bli kul och se alla tillresta juventini på Stamford Bridge så ska vi se vilka som hörs mest ;-) Vi sjöng skiten ur madrileños på Bernabeu, London nästa!!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2009-02-15 13:22
3/4 delar av publiken på läktaren för engelska storlag är ju turister och rika affärsmän.

Klart som fan det finns riktiga fans i England. Men har stängts ute ifrån spektaklet Premier League.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-02-15 14:39
Jag-är-ett-fan-av-chelsea-ista bitches.
Som sagt, tonis, tinos, martinis, istas, ostas, fistas - whatever. Ni kommer fortfarande åka på spö på SB.

Gli italiani sono i migliori a succhiare uomo arto!
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-02-15 16:20
1. Läs igenom mitt inlägg igen. England har bättre supportrar, men det är inte nödvändigtvis dem som är på matcherna, utan oftast på puberna utanför arenan eller liknande. Det är biljettpriserna som förstör det hela. men ÄNDÅ så slaktar England italien när det gäller publiksiffror. Alltid fullsatt på varenda jävla arena. Hur ofta är det fullsatt på tex san siro egentligen? ett jävla skämt, kostar 300spänn för en biljett men dem kan ändå inte lyckas fylla upp arenan.

2. Jag har inte sagt att Våld=Själ. Har bara fått intrycket av det är så ni definerar supporterskap, eftersom att vi spöar er på alla andra punkter.

3. Att dra fram exemplet Englands tärningsmatch borta mot spanien är ett rent skämt. Vågen? Är det en jävla familjepark eller? Roligt att englands supporterskap skall sammanfattas med en tränignsmatch. skärpning.

4. Att ni hörs mer i klubbsammanhang håller jag fortfarande inte med om. Inte en chans att en klubb som genoa skulle spöa en klubb som portsmouth i en sång fajt.

5. Finns ingen låt som heter viva united. fattar inte vart du fått det ifrån. Måste vara dummaste mest opålästa påståendet någonsin. Finns många långa ramsor som sjungs under matchen. Vart har du fått din information ifrån egentligen?

6. Ingen större bedrift att spöa madrid, barca eller något annat spansk lag på läktaren. Dem är kända för sin usla läktarkultur och sitt ivriga användande av tutor, eftersom att dem vill väsnas men är för fina för att använda halsen.

2009-02-15 16:45

Portsmouth? Chi é ?

Du tog fel klubb att jiddra med. Genoa har riktigt grymma supportrar.

2009-02-15 16:50
1. Riktiga supportrar är dom som är på matcher, vått och torrt. För dyrt? Riot. Nej men jag har hellre 30 000 riktiga supportrar som sjunger för laget i regn hemma mot nå pisslag i CL. Än att ha 75000 rika pissungar som är där för att de har råd att betala biljetter och inte för att de håller på laget.

2.Ni spöar inte Italienska lag på något. Sång, Tifon, sammanhållning osv. Att det har blivit som det blivit i england är ett bevis på hur dålig supporterkulturen är där. Hade de vart sammanhållna och inte låtit sig pissas på av fotbollsförbunde hade det ju inte hänt.

3. Äh kom igen nu, vid ställning 0-0 i en träningsmatch kan man ju dra till med vågen, allt annat e tråkigt. Sen när det står 2-0 förstår man att de e bittra.

4. Genoa skulle mörda Portsmouth

5. Viva ronaldo, viva john terry whatever. Glory man utd e dock nice.

2009-02-15 17:07
om din tes, som säger att italenska supportrar håller på sin klubb i motgång, skall hålla så får du förklara för mig varför lag i div 2 och div 3 i england har publiksiffror upp mot 10 000 och mera?? Nästan alla klubbar i england har en stor supporterskara, då dem flesta supportrarna håller på den lokala klubben. Kolla på leeds som fortfarande drar relativt stora massor till sina matcher trots att dem på bara några år gått från tabelltoppen i PL till div 2 fotboll. Jag vet inget om genoa, drog bara till med ett random lag. det jag menar är att jag tror england skulle spöa italien på läktaren.

Det är fortfarande bra dra på läktarna i england, tro inget annat. ajg sa bara att det blivit sämre pga biljettpriserna. Extremt idiotiskt att säga att man ska hålla på sitt lag oavsett, när det skulle kosta en familjepappa eller en student 15000 kr i månaden att följa sin klubb. vissa har helt enkelt inte pengar, eller så måste man försörja sin familj.

Du säger även att det som hänt i PL är ett bevis på den dåliga supporterkulturen. Om man skulle höja biljettpriserna i italien till dem engelska biljettnivåerna så skulle ingen gå på matcherna i italien. England är det enda land där man kan ha extremt dyra biljettpriser men ändå lyckas fylla arenorna. Det skulle aldrig hända i Italien

2009-02-15 17:23
Topdogz
Jag tror aldrig att det skulle hända i Italien att en random miljardär från USA skulle kunna komma och köpa upp klubben för att sedan utan hänsyn alls till fans och allt som har med fotboll att göra höja priset. Fansen skulle inte tillåta det. Jag tror verkligen, verkligen inte att det skulle bli så i Italien.

Det får bevisas fel, men jag tror och hoppas inte det.

2009-02-15 18:15
Dagen då någon affärsman ser ekonomisk vinning i en Serie A klubb så händer samma sak, nya spelare ska finansieras någonstans, och då blir det gen. lagens fans, förlåt, istas, tomtas, fistas som får betala.

Men Serie A skulle inte klara av det idag, då skulle alla "riktiga" fans, istas:arna bränna ner arenan och spöa på någon polis för att visa att dom fan stödjer sin klubb...

Italien fo life bitches, where da real fans iz at!
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-02-15 21:59
Jag skulle vilja veta vilken engelsk match som sammanfattat 4 olika tifon ?

2009-02-15 22:39
grattis, italienska lag har tifos... det har med arenakulturen att göra. testa gå på en italiensk match där man fortfarande står inhägnad 20 meter från planen bara för att få skjuta upp en raket eller smälla iväg ett ton konfetti och jämför med att vara 3 meter från planen och höra vartenda ord som sägs av spelare och känna glidtacklingarna som smäller in i reklamskyltarna. jag vet vilken fotbollsupplevelse jag hade valt. vill jag se konfetti, ballonger, pyroteknik, rakade ben och nyfönade frisyrer så kollar jag på schlagerfestivalen.

2009-02-15 23:13
Jag skulle vilja veta vilken engelsk match som sammanfattat 4 olika tifon ?

Hahahah, att du orkar..
Vi är överallt!

2009-02-15 23:33
Psycholess P28

Var har du fått detta med polisspöande ifrån? Syftar du på Catania-Palermo för två år sen eller? Det är knappast som om det förekommer ofta. En polisincident är den jag nämnde där en polisman dör, och en annan är den mellan Lazio- och Juvefans där en polis skjuter ner en laziale. Sen har det givetvis funnits andra våldsrelaterade incidenter som knivhuggen i Manchester mellan Roma- och Unitedfans. Men att italiensk läktarkultur endast består av våld är en illaluktande lögn. Engelsmän är då mycket mer våldsamma.

mike_ P24

Nu är inte alla italienska supportrar tifogalna och sysslar med en massa konfetti. Det är en kultur som har växt framför allt i Milano. I Turin ser du inte dessa tifos. Det är mer bara simpla flaggtifos etc. Men när det gäller sång är italienarna överlägsna. Tror faktiskt det hade blivit en tuff match mellan engelsmän och italienare i läktarsång.

Och att någon miljardär skulle köpa upp en italiensk klubb tolkar jag som ett stort skämt. Det skulle aldrig hända.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2009-02-15 23:34

2009-02-15 23:40
yamo
jag svarade på tifosi grejen så.... och hur får du ihop det här?:

Men när det gäller sång är italienarna överlägsna. Tror faktiskt det hade blivit en tuff match mellan engelsmän och italienare i läktarsång.

först överlägsna och i nästa mening nästan jämställda?

2009-02-15 23:58

Nattens bilder kommer nog ta ett tag till de kommer upp

2009-02-16 00:13
mike_ P24

Kanske formulerade det fel, sorry. Menade att i jämförelse med italienarnas tifo så är de mycket bättre vad gäller sång. Dvs att tifos inte är det enda italienare är bra på.

Och förresten, hur vågar ni ens ifrågasätta italiensk läktarkultur? Ordet tifosi kommer ju från f-cking italienskan!!! :-)
AMICI DI NESSUNO

2009-02-16 00:14
San Siro är verkligen mäktigt. Respekt..
AMICI DI NESSUNO

2009-02-16 00:30
yamo
och fotboll... var kommer det ifrån?

2009-02-16 00:31
Hahaha, you got me :-P
AMICI DI NESSUNO
Admin

2009-02-16 01:56
Haha, burned =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-02-16 07:28

This is what is waiting for you. United, vi är redo

2009-02-16 07:57
Å nej, en massa färger och "Vi suger" skrivet på Italienska och en klack med en massa människor men inte lika många röster. Shit, jag tror till och med el´ Ronaldo:ista kommer fråga Sir Alex:Oni om han slipper åka...

"*snyft* Alex:ioli, dom kommer kasta tagliateller på mig, å massa fricadelli!"

Ni vinner tifo matchen, om det är så vitigt, men sen när United spelar sin nästa match mot annat motstånd, ska ni stå och vifta med flaggor och låtsas vinna mot något påhittat-ista lag då?

2009-02-16 08:10
ingen förstår vad som står ändå, för min del kan det vara ett pastarecept. "koka i sju minuter och vänta på fortsättningen i nästa derby". receptutbytet har pågåttt sedan 1940 då det var inne med peprallyn senast

2009-02-16 18:41
hahaha.. jag säger ingenting för jag tycker det är barnsligt bara :)
be the change

2009-02-16 20:34
jack
det är "whoa-hets", vill någon se mig skriva vettiga inlägg så finns dessa i andra trådar.

2009-02-16 20:44
mike_ P24

Fotboll kommer inte ifrån England om det är det du menar. Visst den utvecklades i England och blev mer organiserad men det finns bevis på att den utövades i Kina långt innan. Frankrike, Italien och England började med fotboll ungefär samtidigt. I Frankrike och England var det till och med förbjudet att spela i början.

TopDogz147 P19

Italien är ett mycket fattigare land än England så dina argument håller inte riktigt. Anledningen till att England har så bra arenor är för att man höll i EM 96 och tog hand om arenorna efter det. Just därför hoppas många på att Italien ska få anordna ett VM eller EM inom en snar framtid. Man sökte t.ex. EM 2012 men förlorade.

San Siro får inte fyllas till max men när det är derby och andra stora matcher så brukar det vara ungefär 80.000 pers på läktarna. Milan har annars ett snitt som ligger på ungefär 60.000.

Psycholess P28

Lägg ner italienskan. Ordet fan är ju inte heller direkt ett svenskt ord, iaf inte från början.
your heart pump project kool-aid

2009-02-16 21:27
i know majk, i know boy..
be the change

2009-02-16 23:49
elem
visst fanns det liknande spel med boll som utövades i kina, för längesen, men det som du, jag och alla andra känner som fotboll kommer från england.

2009-02-17 10:03
Det finns historier om att vikingarna var först med organiserad fotboll, dom sparkade på random hövding/ledares avhuggna huvud och hade som mål att få nämnda huvud genom ett område ofta markerat med två stycken nedstuckna svärd.

Så... ska vi börja jiddra om vilka som var vikingar först också?

elem

Gli italiani sono crudeli per lavarsi le asino con lingua!
Admin

2009-02-17 13:08
Nog med italienskan!

Från whoa:s allmänna regler:

6 - Använd bara svenska & engelska
Av diverse anledningar vill vi att alla diskussioner i forumen förs på svenska eller eventuellt engelska, detta speciellt för att samtliga users på whoa ska få kunna ta del av & förstå det som sägs i forumen. Vissa undantag kan dock ske. T.ex. om man vill lägga upp en låt sjungen på ett annat språk i audioforumet. I själva trådarna vill vi däremot att ni håller er till svenska eller engelska - oavsett om det bara är t.ex. iranier eller japaner som är delaktiga i diskussionen.

Det handlar inte bara om att man exkluderar användare ifrån diskussionen, något som är illa nog, men i och med att jag inte kan förstå vad som står så kan jag omöjligen se om några regelbrott begås. Jag tror även att det är få i adminkåren också som kan italienska (möjligen med undantag för Mabande som säkert kan alla språk som någonsin talats och några fler).

Jag har full förståelse för varför man väljer att tala italienska i den här tråden och har valt att ha lite överseende med fenomenet, men nu börjar det gå lite till överdrift. Speciellt i och med att denna diskussion enkelt kan spåra ut i hetsiga känslor och onödiga personangrepp.

Jag hoppas verkligen att ni har förståelse för orsakerna till detta och inte tror att det är ett sätt för whoa att jävlas med er. Jag vill givetvis att ni ska ha en rolig diskussion och hoppas att ni också kommer att kunna ha det i fortsättningen också, fast på svenska eller engelska.

//Jonas - moderator

2009-02-17 13:14
Man SKULLE kunna, anse att folk med italienska slagord i signaturen skulle ryka på samma sätt.

MEN, jag ska inte klaga och ställer mig snällt i ledet igen :)

2009-02-17 13:17
jag minns när "Liverpool Urchins" vecklade ut en banderoll i matchen mot juve där det stod att ni borde alla ha dött i heysel...medan the kop står och värnar om vänskap i ett mosaiktifo

det tyckte jag va vackert på något vis, vackert i det lilla och i det fula, så va det vackert...
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här
Admin

2009-02-17 13:29
Psycholess

Det är möjligt, men jag tror att det räknas lite annorlunda, dock inte säker. Om du hittar någon signatur som är provokativ så får du gärna rapportera den.
Det är dock inte mitt område då jag inte är admin och komma med dylika krav på användare.

//Jonas - moderator

2009-02-17 13:37
Nä jag bara driver, klart dom ska ha sina signaturer :)

It´s all good
Sångare

2009-02-20 18:35
Paul Scholes är snygg i England.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Moderator

2009-02-20 21:06
Omg liksom, läst igenom varenda inlägg nu och det har varit både roligt och upphetsande. Ska dock dela med mig lite av min kunskap nu också.

Sen ska jag vara helt ärligt, så föredrar jag sol, god mat och snygga tjejerl.
/Xtremesia P16

Italienska brudar är det fulaste jag sett, knappt att 1/10 av brudarna (iallafall i norditalien) som finns nere i syd är dugliga av det jag hittat när jag varit där nere. Lär hålla mig till svenskor i vår igen. HIHIHIHI.

Jaja fortsätt nu, döda!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-02-20 21:17
Pagliuca är ful i England, också!

off the record, hade sjukt svårt att komma på en ful italienare

2009-02-20 21:18
spanska tjejer är oxå jävligt fula, kanske inte hör hit, men men, kan väll få hetsa nån madridian inför onsdagen!

btw har jag blivit lurad av ett fnask i madrid, hatar den staden efter de, i barcelona va dom iallafall ärliga..

MADRID, MADRID SCHEISSE MADRID

2009-02-22 16:47
Ganska kört skadeläge för United bland backarna ? Ferdinand är väl enda som är säker till spel

2009-02-22 18:51
Ser inte bra ut alls nu.. börjar bli riktigt orolig..Har sagt till mina vänner att det enda osm bekymrar mig med bortamatchen är att evans spelar istället för vidic.. Nu verkar det som att evans också är utesluten för spel. Enda försvararna i laget som kan spela är Evra, Ferdinand och Da silva bröderna. Dvs en mittback och tre offensiva, inte särskilt defensivt skickliga ytterbackar, varav två bara är 18 år gamla.

2009-02-22 19:01
Fan va united var skakiga bakåt igår utan Vidic.. Sen när han kom in blev det ett jävla lugn i försvaret.. Dämn
be the change
Moderator

2009-02-22 19:28
Jaa förjävligt, får hoppas att O'Shea kan spela mot Inter. Är dock inte orolig, känns sjukt bra inför tisdagen. Berbatov är i form, Rooney, mittfältet pumpar på och Ronaldo har kommit in i spelet som faen nu, känns absolut inte som att något kommer stoppa oss.
Bara för jag skriver detta kommer vi bli nertagna på jorden nu men men.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-02-23 01:22
yamo
och fotboll... var kommer det ifrån?

Tätt delat mellan Romariket o Kina, din engelske bög!

Fan vad te-drickande engelsmän kommer bli våldtagna!! Längtar till onsdag!

FORZA JUVE!!
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-02-23 02:15
Top_dogz
Skulle inte se särskilt ljust ut från er om vi mönstrar 4-3-3 med Adriano-Zlatan-Balotelli..

2009-02-23 02:19
FÖR er* ska det såklart vara.