I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 08/09

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-02-08 16:25
Sjukt dåligt av både Tottenham & Liverpool att inte lyckas vinna mot Arsenal med en man mer på plan så länge.. Men fan, jag hade som sagt gärna sett Arshavin spela.. Får nog bli nästa match då, eduardo satt på bänken nu också va? Sjukt najs..
be the change

2009-02-08 16:27
yep, arshavin måste ju komma in i laget innan han spelar. tar nog ett par matcher.

2009-02-08 16:27
tig svets

du kan gå o gömma dig bakom en sten eller något, hahahah 19 matchen irad som spurs inte vunnit mot oss
be the change

2009-02-08 18:12
Har sp*rs ens vunnit på 19 matcher överhuvudtaget?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Moderator

2009-02-08 19:19
Ännu en vinst! Och Villa ligger på tredjeplatsen, hur faen ska den här säsongen sluta? Förhoppningsvis kommer inte ens Arsenal topp fyra så dom har någon chans att vara med i toppen nästa år.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-02-08 19:25
ramuz

dream on.

Moderator

2009-02-08 19:29
Dags att komma igång då? Ligger fem poäng efter Chelsea och sju efter Villa som är i toppform känns det som. Lite lagom sådär att börja vinna nu?

2009-02-08 19:33
ramuz

ja vafan det e ju inte slut än, vänta och se. Har ju precis köpt en boltjevik också :D

2009-02-08 21:08
Tror Villa klarar CL plats, vad tror ni?

Hur slutat tabellen?

1-6?
Don't!

2009-02-08 21:16
Om man ska gå efter formen just nu:

United
Villa
Pool
Chelsea
Everton
Arsenal
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-02-08 21:17
1. Man U
2. Liverpool
3. Villa
4. Arsenal
5. Chelsea
6. Everton(?)

Appropå derbyt var det jävligt äckligt när spursfansen sjöng Same old Arsenal, always cheating-ramsan när clichy låg efter han slog upp såret i skallen.. och målet var mål, helt värdelös match. Hoppas man slipper se eboue efter det här, också... Till och med Arsene borde ju ha ledsnat efter hans frispel idag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-02-08 21:18
1. Manchester United
2. Chelsea
3. Aston Villa
4. Liverpool
5. Arsenal
6. Everton

Mina förstaplats var väl självklar, sen känns det ändå som att Chelsea lär komma igång och utmana om titeln. Benitez måste komma ut i verkligheten och inte leva i sin egen värld om dom ska fortsätta titelracet, annars tror jag att Villa tar deras plats.
Arsenal tror jag inte kommer ikapp faktiskt, måste komma ur den usla formen och lär slåss med Everton om plats fyra.

Det är vad jag tror och kanske hoppas lite också.

2009-02-09 10:29
NMF
nä jag tänker inte släppa något som är fakta när ämnet diskuteras.

kan inte någon ta flyget till london och tackla eboué åt mig? var finns det smarta i att sparka ner en miniliten kroat som sprungit in i dig? första gula kortet kanske inte stämmer eftersom han, idiot som han är, ska fram och ställa upp en mur framför frisparken efter två tillsägelser om att gå därifrån. dean visar tre fingrar och sen är det gult. inget snack.

sen hatar jag hela den här försvarsmekanismen många gooners har: "ni är dåliga för att ni inte kan vinna över oss med 11 mot 10 spelare"... so what? får vi fler poäng för det? vinner vi matcher för att vi har en man mindre? och att vi inte förlorar bevisar inte att vi är bättre än någon. att andra lag är dåliga gör inte oss bra! när jag ser denilson och song åp innermittfältet i arsenals lag vill jag spy för det är så ointressant som det bara kan bli. har man sedan eboue på ena kanten så vet man att han i sina bästa stunder kanske kommer loss men att han aldrig levererar. nasri kan inte göra allt själv och när adebayor inte hittar formen och van persies börjar dala så är det inte mycket kvar. bendtner var helt ok, men ingen mittfältare orkar fylla på i slutet, förutom denilson ibland.

näe, arshavin i matchform och en pigg eduardo kommer förhoppningsvis göra lite skillnad och kanske slå en offensiv passning samt tåfjutta in ett mål.

2009-02-09 11:57
Rätt intressant ändå... Om man tänker på det så här.

Chelsea, går dåligt som fan, kanske Uniteds utmanare nr:1 inför säsongen. Liverpool, med Dr Damp is spetsen går inte ens att spekulera i, men dom vinner inte ligan, inte en chans. Arsenal går också dåligt. Och United i allt det här, kör över allt... allt.

Den som inte tror att United tar detta är väldigt mycket mupp i mina ögon. Och dom som tror att Inter har en chans, pff.

Jag tror inte Zlatan knäcker Ferdinad/Vidic.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-02-09 13:51
Riktigt jobbigt att vara Gooner just nu.

2009-02-09 13:52
NMF

pff, jag har inga problem med det. Vi kopte precis Arshavin och det e massor av matcher kvar. Sa jag att jag ska ga och se ett par st ocksa? ;)

2009-02-09 17:36
och där fick Scolari sparken.

2009-02-09 17:53
riktigt dumt att sparka scolari tycker jag.. alla lag har formsvackor och mellansäsonger. Nu har Chelsea inte ens ahft en mellansäsong, dem har varit ur form i kanske fyra månader. det tycker jag inte är material för avsked. Kolla United mellan 03-06. Där kan vi snacka formsvacka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-09 17:54
Så sant, nu hade han ju iof språkproblem osv, men i Chelsea känns det som om pressen är absurd. Kolla på Mr Wenger, Sir Alex eller Dr Damp i Loverpool. Alla har fått vara där och bygga upp sina ideér med tiden, skapat en grupp osv. I Chelsea har du en säsong på dig, vinn Ligan, FA-Cupen, Kom till final med dina ungdomar i Liga cupen och vinn Champions League. ELLER Get fucking fired

2009-02-09 18:06

2009-02-09 18:07
Psycholess P28

Samma i man city :)

2009-02-09 18:29
haha man kan inte lita pa nyrika ryssar :D

2009-02-09 20:42
haha fyfan..
be the change

2009-02-10 00:22
Måste hålla med Erik Niva borta på sportbladet (en av få väldigt bra krönikörer):

Länk till http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/erikniva/article3112504.ab

2009-02-10 11:22
jag har svårt att förstå mig på ledningen i chelsea. jag kan fatta att grant fick kicken eller fick sluta eftersom han inte var den ultimata lösningen från början utan fick ta över. men man ser i princip på alla klubbar att de mår bra av att ha en tränare en längre period. det är synd att scolari går, han har trots allt gjort chelseas spel roligare och med en säsong i ryggen hade han verkligen kunnat spela ihop laget efter hans principer, nu får han lite mer än en halv säsong och ingen hinner vänja sig. det som mourinho satte igång kommer aldrig att ändras eftersom ingen annan tränare har tid på sig att införa nya grejer. vad kommer hända nu? jag tror att man går tillbaka till maskinen chelsea som funkade under mourinho och delvis grant.

2009-02-10 11:27
Läs artikel jag länkade så kanske du får en annan bild av "ledningen".

2009-02-10 11:53
Vettefan om jag haller med artikeln helt. Tycker det mer ar tragiskt att Oligarker och annat pack ska blanda in sig i fotbollen och paverka den pa det satt dom gor. Niva sitter ju dessutom mer och gissar pa vad ryssen kan tyckt och vad dom kan ha sagt och misstolkat. Bara massa teorier...

2009-02-10 11:59
Så sant, tycker ofta att Niva anser sig ha rätt i sak när han precis som alla andra gissar, skillnaden är att han gissar professionellt.

2009-02-10 15:19
niva kan mycket väl ha rätt men av hans artikel verkar det som att de 2 mötena scolari haft med roman varat i sammanlagt 5 minuter plus att ungefär 8 meningar sagts och niva är visserligen övertygande och duktig på att argumentera men han tar även en stark ställning för det som han anser rätt och är inte direkt objektiv. han använder sig av citat och ordföljder och är man inte med själv på ett möte och sitter och tar exakta anteckningar så kan jag inte tänka mig att det blir rätt till slut.

2009-02-10 15:30
Psycholess P28

Att han far betalt for att gissa? Det betyder ju knappast att det ar ratt?

2009-02-10 15:38
Så sant, tycker ofta att Niva anser sig ha rätt i sak när han precis som alla andra gissar, skillnaden är att han gissar professionellt.

Han får cash och sitter på tidning och skriver saker som "vem som helst" kan göra. Jag stödjer honom inte.

2009-02-10 15:40
Psycholess P28

ok klurigt skrivet.

Moderator

2009-02-10 16:13
Skitsamma i hur man skriver här, men det är ju såklart lättare om man försöker använda stora bokstäver, punkter och sånt. Kan dock hålla med om att det blir lite jobbigt när mike skriver ibland men shitta, till slut fattar man.
Admin

2009-02-10 16:15
Nu har jag rensat lite, hoppas att jag tog bort rätt inlägg.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-02-11 12:55
JP
tackar.

ramuz
det bjuder jag på.

jag blir galet trött på alla dessa uppehåll, fan nästa arsenalmatch är på måndag mot cardiff och då får inte arshavin spela så allt roligt och nytt blir möjligtvis eduardo som spelar i landslag och kanske får en halvtimme mot cardiff.

sen tänkte jag slänga iväg en liten fråga eftersom jag kommer att befinna mig i sthlm den 3/3 så vet jag inte var jag ska se WBA - Arsenal. tips på ställen som visar matchen och där ölen inte går på 60 spänn pinten efterfrågas. jag känner till glorias olearys harrys etc. så dessa klarar jag mig utan. tack för svar (och ja, jag gillar att vara ute i god tid).

2009-02-13 19:34
Neh, nu tycker jag folk bör tjöta, så man har något för sig när man har tråkigt.
Don't!
Moderator

2009-02-15 20:25
Ajjemän 4-1 mot Derby nu, vi fortsätter att ånga på och Welbeck gör ännu ett nytt mål när han får chansen! Känns ju bara helt underbart.

Dock så är det lite jobbigare att ingen skriver i tråden längre? Måste jag kritisera eller gå på angrepp mot något lag för att det ska dyka upp en diskussion? Liksom lägg ner , :)

2009-02-15 20:28
Brukar bli såhär när det är FA-Cup omgång, men skönt med en 4-1 vinst. Sämst på plan, linjedomaren, haha
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-02-15 21:23
Jag håller igen lite för att se hur Gu(d)us Hiddink tänker göra med mitt Chelsea. Det finns många tankar som snurrar kring det...

1. Han har Scolaris spelare, inte sina. Ok, Scolari tog ju iof bara in 2 (Bosse var klar innan han tog vid) men det är ändå spelare som valde att spela för Scolari och som skulle passa in i Scolaris 4-3-3, Deco har ju te.x redan klagat i pressen över att Scolari fick foten och att han blev lovad en massa och trodde på ideén, så han tackade nej "till en massa andra anbud". Så om inte han ingår i Guus plan så lär han bli sur riktigt fort, och sura, överbetalda legosoldater är jag R I K T I G T trött på nu. Malmö Redhawks, det dom har gjort... inte för inte man tänker samma ibland...

2. Jag har pissat bensin i CL tråden ett tag nu... fuck me om jag får äta upp det.

3. Jag tror att vi vänder på detta nu, och slutar före äckliga Liverpool.
Ligan slutar:
United
Chelsea
Liverpool
Villa
Arsenal
Everton

4. Mina 50öre om varför Scolari fick foten.

Han var för envis på sitt 4-3-3 till att börja med. Dont get me wrong, jag gillar 4-3-3 och har alltid hållit det framför 4-4-2, men om det inte funkar... som det bevisligen inte gjort på ett bra tag... så måste man ha en plan B, vilket Big Phil inte hade. 4-3-3, med 2 yttar. 4-3-3 med 3 forwards. 4-3-3, med en ballansspelare som ytter... osv osv. Det hade behövts ett riktigt försök, med en tydlig tanke när Malouda irrade omkring som en halshuggen tupp, när Ballack inte ville passa rätt osv osv - med en 4-4-2. TESTA Anelka med Drogba då och gör det rätt, flytta inte ut en center (Anelka och Drogba är ju Center forwards båda två) till kanten när du ska göra ett offensivt byte i en 4-3-3, utan tänk annorlunda. Det i kombo med det katastrofala spelet mot stora lag, United, pool, Arsenal... till och med Roma (Benrakar lag jag vet men). Det var enligt mig där det började dala... borta mot Roma. Det funkar inte, och det behövdes en förändring för att vi fortfarande ska ha en chans till iaf en titel i år. Scolari... skit bra manager, på landslags nivå... uselt facit på klubb nivå... och han fixade nog inte pressen som kommer på köpet med ett topplag i PL.

5. Är inte orolig för att Gu(d)us Hiddink ska göra samma sak, dels för att han är polare med chefen, han vet att han har ryggen säker och det kommer gynna hans sätt att sätta upp spelet. Han kan få den "ron" som ingen annan riktigt fått. Och Hiddink har ju bevisligen ett bra klubblags facit... Sparkar vi ut pizza bagarna ur CL så blir det att beställa en Chelsea hemma tröjja med "Gud Hiddink" tryckt på. Utan tvekan.

Ursäkta för drabbel och ev stavfel.

2009-02-15 22:51
eftersom det har efterfrågats inlägg så tänkte jag bara anknyta lite till arsenals förra match mot sp*rs. nyss såg jag inter - milan som faktiskt var en rolig match, något som inte dyker upp alltför ofta i italien om man inte får ståfräs av taktisk defensiv. iaf: inzaghi springer offside för 10 gången och får tokflipp på linjedomaren som till skillnad från pldomare har helt rätt i sin bedömning. när eboue ställer sig ivägen för en frispark för tredje gången smäller domaren upp ett gult kort, vilket är helt rätt. men i serie a kan inzaghi springa över en plan bölande och plantera ett demonstrationstält framför linjedomaren utan att något händer. inzaghi är italiens adebayor när det kommer till offsideavblåsningar men saknar egenskapen att han borde hålla käften när han ideligen gör fel.

det ironiska är att i premier league döms offsiden ofta felaktigt medan de italienska domarna dömer den rätt, däremot ges det kort för snack i premier league medan man kan få spatt på domaren i serie a utan att något händer.

helt ärligt vill jag smälla in käften på inzaghi och trots att jag annars tycker mycket bättre om milan än om inter så är jag glad att milan loosa. borde inte klubben ta ett snack med inzaghi eller borde inte han anmälas av domarna eller nått. att hålla på så kan fan inte vara ok.
Moderator

2009-02-16 00:10
Hiddink har jag alltid gillat, alltid smygdrömt om honom i Sverige eller Djurgården, vilket troligtvis aldrig händer men ändå. Tror han kan få lite självförtroende i laget så det vänder, tabellen du visade tror jag att jag postat innan så håller helt och hållet med. Sen är det just det med att det är Scolaris spelare, som t.ex. lånet av Quaresma, spännande och se om Hiddink vill ha honom i laget eller inte, finns många banor att tänka i.

Angående skillnaderna mellan PL och övriga ligors dömningar, även på landslagsnivå så är det ju rätt stor skillnad ibland. Bland annat är det väl mycket mer gruff i straffområdet när det gäller PL än Serie A och landslagsnivå? Men men , :)

2009-02-16 15:50
mike_ P24

På tal om Inzaghi sprang runt, hörde du inte komentatorn efter hans offside mål?

BRA DOMBESLUT!!!!

Han var tio meter offside...
Don't!

2009-02-16 16:03
Denilson och Song är långt ifrån ointressanta, men folk har ju fan nuförtiden ett tålamod som är 0. Denilson är 21 snart respektive 22, ingen ålder alls och de har utvecklats otroligt, Song gjorde en kanonmatch mot Spurs och Denilson är en av Pl´s bästa passningsspelare. Och jag vidhåller, Eboué är en mycket viktig kugge när andra killar är skadade och självklart ska han spela fram till sommaren.

2009-02-16 17:24
fa-cupen är den nya ligacupen
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-02-16 18:49
Ska bli kul att se Wilshere & Vela spela från start idag, förhoppningsvis kanske se Eduardo göra inhopp oxå :)

be the change
Moderator

2009-02-16 19:45
Det är väl Arsenal som inte har tålamod med åldern eftersom dom alltid ska peta in yngre och yngre spelare i startelvan?

2009-02-16 19:56
ramuz

alltid

Jahaja, därför vi köpt en 27åring, därför vi har Almunia i mål, Toure/Gallas, Fabregas blir inte yngre, inte Walcott heller för den delen. Persie börjar oxå bli gammal.. Så ja, förstår inte riktigt hur dom alltid ska peta in yngre spelare.. Kanske beror det på att 2 stjärnspelare stack till barca, att skadorna har varit förjävliga.. Nej jag vet inte.. Wenger borde köpa 5 spelare varje säsong som är 25+ så kanske du kan vara nöjd..
be the change
Moderator

2009-02-16 20:13
Vänta lite, när ni drog in Wilshere i startelvan var det ett jävla liv på er att han är den yngsta bla bla bla, same shit när Walcott kom.
Ni petar alltid in yngra och yngre spelare i startelvan, och nu när ni köpt en spelare som är 25+ så är det en helt annan sak?

Jag tyckte bara det var fult när någon sa att folk inte har tålamod för en 21-åring när dom flesta lagen har det, förutom Arsenal som då alltid ska ha in yngre och yngre spelare hela tiden.

2009-02-16 20:27
ramuz

Vänta nu lite..

Jag tyckte bara det var fult när någon sa att folk inte har tålamod för en 21-åring när dom flesta lagen har det, förutom Arsenal som då alltid ska ha in yngre och yngre spelare hela tiden.

Du vet då faktiskt ingenting ramuz.. Skador har fört in nya spelare, samt att andra spelare lämnat klubben, se Henry,Hleb,Flamini osv osv. Klart man måste ha in ersättare då, och då Wenger gärna inte köper spelare så dyrt, så blir det automatiskt oftast lite yngre spelare som väntar på sitt genombrott. Se Walcott, se Fabregas osv osv.. Men Arsenal har ju tålamod.. Annars hade ju wenger satt sig och värvat massa andra spelare som dem flesta andra klubbar brukar göra..
be the change
Moderator

2009-02-16 20:32
Jag har inte sagt att det är fel över huvud taget, absolut inte. Det är så ni gör och det vet jag väl, tyckte det var ironiskt att nån sa att folk inte har tålamod med spelare i den åldern bara? Speciellt då när det är så att just ni för in yngre och yngre spelare hela tiden?