Premier League 08/09
Det börjar kännas lite aktuellt med en ny och färsk tråd för den stundande Premier League-säsongen. Öppningsomgången: Arsenal v West Bromwich Albion Aston Villa v Manchester City Bolton Wanderers v Stoke City Chelsea v Portsmouth West Ham United v Wigan Athletic Hull City v Fulham Manchester United v Newcastle United Middlesbrough v Tottenham Hotspur Sunderland v Liverpool Everton v Blackburn Rovers Det känns lite väl tidigt att tippa utgången då fönstret precis öppnat, så jag väntar en stund till med det :-)). (Inlägget ändrat av JP 2009-04-16 12:31:06)
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
Kan inte bärga mig, ge mig nu.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
underbart med en ny säsong på gång. jag tar o tippar första rundan. en mer omfattande tippning kommer när ligan startar och man vet lite mer om nyförvärv.Arsenal v West Bromwich Albion -Säker 1a. Annat finns inte! Aston Villa v Manchester City - X känns det som Bolton Wanderers v Stoke City - Ännu ett XChelsea v Portsmouth - På SB tappar inte Chelsea poäng mot pompeyWest Ham United v Wigan Athletic - Tror Wigan åker ner i årHull City v Fulham - Tror Hull kan skrälla och klara sig kvar i årManchester United v Newcastle United - Toons får alltid stryk på OT Middlesbrough v Tottenham Hotspur - Tråkboro mot sp*rs, vilket som är illa nog Sunderland v Liverpool - Tror inte på pool i år men inte på sunderland heller. Everton v Blackburn Rovers - X, Roque räddar poäng i slutet för rovers
Myckket mycket myyyyyyyycket intressant, ska bli intressant att se om ronaldo lämnar united eller inte. Tror ändå att united vinner ligan i år igen, med eller utan ronaldo, mahahaha :)
Suck on my chocolate salty balls
vi får väll se ifall dommaren rånar Arsenal på titeln i år igen. "att skylla på dommaren är lågt" jaha men vad gör man ifall dommaren faktist gör de då? dom 10 sissta omgångarna va en mardröm.. vet inte hur många domslut som gick imot Arsenal i både CL och PL.. när de va som värst börja jag t.om känna doften av italien, jag antar att jag kännde fel men med dom bizzarra domsluten Arsenal fick imot sig sig känndes de som att inget va omöjligt.. de roliga av allt va att t.om dom engelska kommentatorerna började sluta kommentera domsluten som gick imot Arsenal ett tag, antar att dom även skämmdes över att behöva se de och bara höll käft.. men den kommer helt klart bli en intressant säsong.. CSKA Chelsea köper i princip vilka dom vill med oljepengarna, United States kan ju också lägga sjuka bud på spelare, Benitez kan inte värva bra spelare så de kommer som sagt bli intressant.. om man tänker på oturen lr vad man nu ska kalla de Arsenal hadde förra säsongen så är oddsen inte direkt stora att vi ska ha samma otur igen, och ifall vi inte har de bör vi ta det denna gång... men dom goda vinner sällan..
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Hoppas verkligen att Liverpool ska stäppa upp sig i ligan detta året, men vi får se!
Don't!
Underklassbarn DU är bara pinsam nu, lägg ner din domardiskussion.. Det tenderar att jämna ut sig genom hela året fattar du väl? Fanns till och med en hemsida där en grupp killar hade kollat på alla PL matcher och ändrat slutresultatet baserat på kontroversiella domslut.. även där låg united i topp, fyra poäng före arsenal, fem poäng före chelsea... Vilket av våra bud har för övrigt varit heeelt SJuuUUUuUUuuka??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
topdogs: precis jag är "bara pinsamm" ja tyck de du om du vill, förstår att du inte vill erkänna hur många gratis straffar till exempel unteid har fått igenom christina. jag kan börja ta upp exempel om du är sugen eftersom jag har sett både united och arsenal matcher.. united ska vara jävligt glada över deras titlar denna säsong och då menar jag JÄVLIGT glada med tanke på omständigheterna runt arsenal.. men så är de alltid när man hejjar på arsenal, arsenal mot rubbet.. jag skiter fullständigt i "dom där snubbarna som har en sidan" eftersom jag vet vad jag har sett och jag har sett det med egna ögon. om jag säger så här Carrick till united för 280 mille lr vad han gick för är tex ett exempel, klart ni kan lägga sjuka bud på United är USA ägt av en tjock miljadär som kanske inte är en abramovic men han verkar ju inte direkt va snål heller.. gick inte tex nani för 150 miljoner? killen kan dribbla men när de handlar om att lägga en pass så blir de för svårt lixom... vilka fick united möta i CL? Lyon? ah tjena de är ju en tippad finalist. Roma? ah tjena igen. Barca? har en del individualister men sen var de ju ett riktigt dåligt år av barca, (sen att zambrotta bjuder på ett friläge gör de inte sämmre, samma sak med De rossi, gyllene läget på OT självklart sumpar han den) sen är ju Finalen en av de sjukaste, Chelsea va bättre och hadde en ribba och en stolpe i andra. men självklart har united flyt som ingen annan, john terry lurar VDS men självklart rammlar han och de går i stolpen.. HELT OTROLIGT FLYT.. du kan ju till exempel bara kolla på domsluten som gick imot Arsenal i CL.. United Arsenal är som dag och natt när de gäller flyyyyyt.. bortskämda united supportrar..
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Roma körde faktiskt över Real Madrid, så varför ska de inte kunna nå finalen? Är dock ingen romanista eller Unitedfan, påpekar bara om att de var oerhört starka i fjol. Zambrotta bjöd inte på ett friläge, visst han gav bort bollen men det är inte som om Scholes blev ensam framför Valdes eller något sånt. Han hade fortfarande hela backlinjen framför sig. Lyon var tunga också, Benzema var ett otroligt hot men United lyckades ändå. Finalen var dock väldigt jämn men Chelsea höll tyvärr inte. Hata inte på ett lag som du vet är bättre än ditt eget. Är en Juventusfan och jag kan utan problem erkänna att Manchester United var 2007/08's bästa lag. I år blir det säkert annorlunda men det är en helt annan femma. Men jag förstår dig Underklassbarn, Juventus hade också massor av domslut emot sig och Inter fick med sig en massor, men det är en helt ny säsong i år - därför tänker jag inte tillbaka utan snarare framåt.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
jag känner faktiskt att det var relativt jämnt för united under säsongen vad gäller straffar. vi fick kanske två, tre som vi inte borde fått men sen fria dem ett antal vi borde fått och i vissa matcher blev man jue helt galen, som mot blackburn där deras försvarare tog bollen med handen två gånger i straffområdet men det blev inte straff en enda gång, vi spela oavgjort den matchen och bjöd in chelsea i kampen.. men som rooney sa efter matchen-vi strävar alltid efter att vinna så att domsluten inte kan påverka matchen.. jaja, tycker bara det är konstigt att ett lag tydligen kan vinna Premier League, ett av Europas, om inte den bästa ligan för tillfället, enbart genom att få med sig domslut? Tror dem måste ha någon form av BRA spel också då ligan består av 38 omgångar.. Om du kollar på statistiken, minst insläppta mål, flest gjorda mål, mest hemmasegrar, mest segrar generellt... i topp vad gäller passningsprocent, skottstatistik och övriga visar jue på att vi kan ha varit värdiga vinnare trots allt? Stå hitta på ursäkter för denna säsong, det visar bara tydligt vilken bitter förlorare du är! Du kan ändå inte förneka att vi fullständigt krossat PL enda sen den kom till 1991, vi har vunnit den 10 gånger på 17 år! F.ö så kan vi lägga ner pengarsituationen.. Alla lag har sin filosofi, hata oss inte för våran! Vi lägger pengar på spelare som vi känner kan tillföra något i laget för en lång tid framöver, och satsar mycket på våra unga också.. Chelsea köper och säljer 10 spelare per säsong.. Arsenal köper bara in småglin som dem fostrar.. Som sagt, det spelar ingen roll hur man skaffar sig ett lag för när det väl gäller är det elva mot elva när matchen startar.. sen hur man gjort är väl irrelevant, så länge det inte bryter mot några lagar? Varför hata ett "köpeslag"? Det är Arsenal själva som valt att inte ha den inställningen, då får ni väl bita i det sura äpplet om ni slutar med att bli titelösa.. skyll på wenger, itne oss... för arsenal HAR pengar.. försök inte mantla den dära "vi är fattiga arsenal som kämpar för det goda" rollen för det är skitsnack.. Arsenal är världens 6e rikaste klubblag i världen. Hörde du det? Världens 6e RIKASTE! SÅ att ni inte har kapital är skitsnack, det är er styrelse som inte vill agera på det sättet och då får du fan skylla dig själv, hata inte andra lag som går annan väg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
TopDogz147 P19 "att du känner" att de va relativt jämnt när de gäller straffar är en sak, för du känner ju vad du känner och jag ser de jag ser.. om jag säger så hära, united hadde även väldigt mycket tur med att få med sig offsidemål också! de va ju MINST 5-6 mål som bara jag kan missa som va offside tex, Arsenal kan jag minnas att bland annat Eduardo fick med sig ett offsidemål och de kan möjligtvis va någon till.. därimot var de jävligt många mål som vi gjorde som vart bortdömda offside.. en jävligt jobbig match va när vi mötte chelsea i slutomgångarna.. Drogba va farlig men fick aldrig bollen i nät och man såg på han att han började bli på rejält dåligt humör, vi leder matchen i de skedet, men vad händer? jo just Drogba står kanske en HALVMETER offside plus att en till chelsea spelare står offside, Drogba gör mål, får självförtroende och gör ett till och vi förlorar, då pratar vi en livsviktigt match om titeln.. jag menar Arsenal ledde serien kanske 90% av hela säsongen.. sen "orkade inte de unga Arsenal längre" (lr så kanske de va bimrminghammatchen där allting börja när arsenal vart helt brutalt rånade på 3p) asså seriöst när folk säger att "united var värda vinnaren" börjar jag undra ifall folk ens följde säsongen i huve taget för de är skadat att säga så.. sen att "dommarsluten brukar jämna ut sig i slutet" är ju bara skitsnack, varför skulle de göra de? jag säger inte att de är "synd om arsenal" när de gäller värvningar, är mer stolt över de, varför betala löjliga priser på spelare när man kan få dom billigare? Wenger visar varför han är just bäst i världen när de gäller talanger.. och jo jag kommer dissa lag som är riktigt "köpelag" för fotbollen blir skadad av de, jag menar CSKA lägger bud på Kaka på 1.5 miljader? det är ett tecken på att fotbollen är påväg åt fel håll.. och hur mycket ska Tevez gå för nu? 400 mille? hur många mål gjorde han förra säsongen? 12-13? Chelsea måste jag ändå dissa mer då dom förstör spelare.. en talang som SWP går för 300 millar till chelsea och kan är knappast ordinarie.. pinsammt..
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
att arsenal har en köpfilosofi som är sundare än de flesta andra klubbar ser jag bara som positivt. jag tror mycket väl vi kan lägga oss i och bråka i vilken övergång som helst men det är ingen som vill det. låt real, united, barca, chelsea milan och alla andra klubbar som vill hålla på så det är sjukt i sig, och var glad att vi i arsenal är lite mer verklighetsförankrade än de andra klubbarna. sen har united haft svårt motstånd i cl, inget snack! dom ha rhaft tuff lottning i Facup också för den delen. så där tycker jag inte vi ska böla överhuvudtaget. att vi har otur med domslut efter 2 råmissar i cl är inget man kan skylla på united och inget säger att vi hade slagit dom om vi hade mött dom i en final. tyvärr har bra lag tur. arsenal har också haft tur under säsongen och även en hel del otur. jag tror inte ligan slutat på samma sätt om eduardos ben varit intakt men detta är fotboll och alt kan hända. ronaldo gör plus 30 mål och united släpper in minst, det brukar leda till att guldet bärgas. sen har vi i arsenal nackdelen att alltid släppa spelare till ANC och det är ju vårt eget fel det med. om united skaffar spelare därifrån får de också känna på den smällen, toure kände man tex. inte igen efter den turneringen, så vad man kan gnälla på är arsenals bredd. inte att domslut eller tur avgjorde. att skylla arsenals otur på united är smådumt tycker jag. dock kommer denna säsongen bli fruktansvärt kul att följa. är sjukt exalterad och längtar fett mycket!! come on gunners!!!!
TopdogzDu kan ändå inte förneka att vi fullständigt krossat PL enda sen den kom till 1991, vi har vunnit den 10 gånger på 17 år! statistiken ljuger inte, men minns 03/04 we´re the invincibles.
Underklassbarn du beter dig som en 15 åring.. tror alla opartiska neutrala vuxna användare på detta forum skrattar åt ditt gnäll mike_ ingen förnekar att arsenal är bra och haft flera grymma säsonger ;) men i det långa loppet så är ni inte bara the invincibles, ni är oxå "dem titelösa" :) 5e säsongen utan titel nu va?
topdogz vi vann facupen 2005... kommer inte ihåg vilka vi slog i finalen.. eller jo, det gör jag :P
TopDogz147 P19: ja har man sett de jag har sett så är de inte konstigt att man är lack som Arsenal supporter.. sen att du tycker att jag "låter som en liten tonåring" och kör den klassiska "alla andra tycker säkert också likadant" skiter jag fullständigt i.. ny säsong nya tag! Nasri och Vela kommer bli något riktigt intresant denna säsong..
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Det är lika bra att lägga ner allt snack om domarbeslut och sen dra upp en massa situationer tillhörande det. Vi snackar om fotboll, sporten allt kan hända i. Det är likabra att blicka framåt åt den kommande säsongen, som alla andra säsonger kommer den bli hyperintressant med båda skratt och tårar :) Sen givetvis blir man förbannad över dåliga domslut och orättvisa resultat. Men det tillhör sporten, som den gamla skrönan lyder
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Hoffa1991 Håller med, tycker bara det är så jobbigt när någon tjatig jävel ska komma och ta ifrån oss det vi prestera förra säsongen och dem framgångarna vi hade.. jag kolla på varje match och jag såg laget prestera en fantastisk fotboll, sen ska någon idiot komma och hävda att vi bara haft tur..
TopDogz147 P19: om vi säger så hära! jag menar absolut inte att United är ett dåligt fotbollslag och att dom inte har kvaliten att vinna PL och CL. jag anser att Arsenal, Chelsea och United alla har kvaliteen att vinna både CL och PL, jag anser att United vann för att dom hadde mer tur än Arsenal och kanske Chelsea (såg inte lika många chelsea matcher) jag menar Arsenal slutade 3:a i PL med enbart 4 poäng mindre, då kan man inte säga att "United var överlägsna" för de va dom verkligen inte. Arsenal - Juventus 0-1 Trez gör mål men va dock metern offside! Arsenal säsong har börjat! ;)
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
Öppningsomgången: Arsenal v West Bromwich Albion 1:a, Arsenal tappar inte mot West Brom. Aston Villa v Manchester City 1:a, Villa ser starka ut. Bolton Wanderers v Stoke City 1:a, Bolton slår ett lag som Stoke 9 av 10 gånger. Chelsea v Portsmouth 1:a, Chelsea tappar inte på Stamford Bridge. West Ham United v Wigan Athletic 1:a, kvalitetsskillnad. Hull City v Fulham 2:a, Fulham har förstärkt ordentligt. Manchester United v Newcastle United 1:a, klasskillnad. Middlesbrough v Tottenham Hotspur X/2, Se om det håller för hårdsatsande Spurs, M´boro kan skrälla hemma. Sunderland v Liverpool X/2, Sunderland har förstärkt med smarta val. Pool brukar börja segt. Everton v Blackburn Rovers 1:a, Everton är det bättre laget på Goodison Park.
Villa har förstärkt med två ytterbackar. Se upp för outsidern.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
mike_ P23 varför tror du hull kommer skrälla och klara sig kvar?
lets go
Tippar dem 8 första enligt följande; Manchester United Chelsea FC Arsenal Liverpool Everton Portsmouth Tottenham Blackburn
Jag längtar redan, mitt Arsenal kan ju inte tappa poäng mot WBA. Jag har inte direkt någon koll på WBAs lag men man tycker väl ändå att det ska vara 3 säkra poäng. Antingen Man Utd eller Chelsea tar hem det. Men jag hade inte direkt klagat om Gunners tagit hem det ;)
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
de blir hur som helst Anderson vs. Fabregas, many years to come..... där brassen tar sitt lag längre i längden..... där har vi storhet på gång.
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -
Har inte ens orkat läsa allt skitsnack som skrivs här. Men någon jag bara måste kommentera är Underklassbarn. Arsenal var absolut inte värdiga vinnare av PL förr säongen, sen kan du självklart hålla på med ditt snack om dommare hit och dit, men faktum kvarstår att Arsenal fick kryss med kniven mor strupen hemma och när de kom till OT, ja, vill du ens prata om det? Om arsenal är så jävla mycket bättre borde dom väl kunnat göra något motstånd? Eller kanske försöka ta bollen från Nani utan att försöka hugga benen av honom, nej Wenger har mycket jobb kvar med de små glinen. Jag säger däremot inte att Arsenal spelade dålig fotboll, för de vore ren lögn. De spelade sjukt atttraktiv fotboll, men någonting jag tycker Arsenal och deras fans borde tänka på är att det är bra om man gör som t.ex. United som klarar av fin och snabb fotboll kombinerat med vinst. Så de dem borde lära såg är att vinna. Jag håller Arsenal som trea eller fyra i år än engång tävlandes mot Liverpool om de två platserna, medan det i vanlig ordning blir Chelsea och United som slåss om första platsen. Och Underklassbarn ärligt innan du börjar prata nu så undrar jag som någon annan också gjorde vad det var för inköp du pratade om som United gjort? Om du int emenar Da Silva tvillingarna eller Manucho, så vet i alla fall inte jag vad du pratar om?
ONE UNITED! Sir_Alex.blogg.se
da silva tvillingarna köptes för övrigt förra året, manucho i december förra året också.. så vi har inte köpt någon i år (tevez undantaget)
men lol, 4 minuter?! Lycka till i PL WBA.... Grattis till Nasri också, unnar den killen lite framgång.
Skön vinst idag, riktigt gött också att Nasri fick göra mål!
Trevligt att Elmo gör mål i debuten.
Vi är överallt!
Haha yey, Torres is the shit!
Don't!
fin öppning från chels nyss... 4-0. riktigt skön moral i hela laget.... tror på dubbeln
lillebrorsan: du menar den matchen när gallas oturligt får bollen på handen och hargreaves gör mål på en billigt dömd frispark? ja jag minns den matchen mycket väl men du kan inte säga att united var värdiga vinnare enbart pga av dom matcherna.. jag menar säsongen 06/07 spöa vi er hemma och borta och då var vi verkligen inte värda att vinna nånting.. snälla endast 4 poäng efter och vi ledde PL 80% av säsongens gång.. jag förstår att folk inte godtar argumentet "vi blev bortdömda" för de har man hört så många ggr men i detta fallet var de ju faktist så och de kommer jag alltid att stå för.. skönt att de äntligen har börjat nu iaf och skönt med 3p mot WBA!
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
4-0 mot pompey, som jag ändå tippar inom typ 7 är bra... underbart spel, Deco var chef trots att han slog bort mer bollar än någon annan i första halvlek, men sen i andra, hans slutsekvens med 3st 100% passningar av riktig svår kaliber, och sen hans mål. Deco kommer göra en oerhört skillnad i år. Anelka visar prov på riktigt härligt striker spel, vågar ta skott och löpvillig. Laget i sig var betydligt mer rörligt än när Mourniho fick bestämma, vi tog kommandot även om vi slutade spela ett tag där så, Mmmm, mycket nöjd är jag. Att sen gunners bara fick 1-0 mot WBA hemma, och att liverfool bara fick 1-0 borta mot Sunderland och United utan offensiv tappade poäng på OT är bara helt fantastiskt. Chelsea visar var skåpet ska stå.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Psycholess P27: ta de luuuugnt nu vi spelade utan arsenals mittfältshjärta Cesc!
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
underklassbarn okej skit i den matchen då.. ska man behöva påminna dig om att vi spöa er med 4-0 i FA cupen förra året också? då utan ett antal toppspelare
Underklassbarn 1-0 hemma mot WBA om man är Arsenal är kass, hur fan du än vrider och vänder på det. Jämför det med 4-0 på Pompey. Pompey äter Wigan 7 dagar i veckan.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
TopDogz147 P19: ah men fergie hadde åtminstonde en trupp då och även fast ni inte spelade toppspelare så hadde han ett par spelare att välja mellan och han startade nog inte med en elva som han inte trodde skulle funka.. wenger därimot hadde absolut inga val med sina spelare utan de va dom som va friska som fick spela.. får en spelare som fletcher göra 2 mål på arsenal varav ett nickmål säger det en hel del om omständigheterna.. Psycholess P27: jo visst kan jag hålla med om att de är dåligt.. men arsenal kommer bli bättre och bättre när fler spelare är tillbaka och när fler spelare är i form.. både van persie och adebayor e kassa just nu.. men måste ändå säga att WBA har en bra chans att hänga kvar.. kommer inte bli några nya derby iaf..
ARSENAL! DJURGÅRDEN!
skillnaden på chelsea nu med scolari och innan med mourinho är att spelarna har lärt sig använda konditionen. terry sa nu för någon vecka sen att scolaris träningar består av mkt långlöpningar samtidigt som mourinhos träningar innehöll väldigt lite sprint och väldigt mycket teori med inriktning på försvaret. jag känner jag mig jävligt lycklig över att det är scolari som är tränaren eftersom att hela laget har höjt sig och glömt alla tragedier från förra säsongen. en ny och fräsch start. och att united spelade 1-1 är jag så jävla lycklig över.
proverb jag tror hull klarar sig eftersom de spelar en sån fotboll som gör att dom klarar att gröta till sig tillräckligt med poäng för att fixa ett år. nästa år åker dom ut. one year wonder alltså. psycho tycker inte 1-0 är kass. det är vinst och 3 poäng. förstår dig att det är fantastiskt att united tappar poäng men fantastiskt när det gäller arsenal och fools 3 poäng.. naah man.PL i övrigt tycker jag ligan är mer öppen i år än de senaste två säsongerna. united inleder utan ronaldo (skytteligavinnare, bäst i pl och kanske världen förra säsongen) och tar därför inte lika många poäng. allt jävla bråk om pågen kanske har skapat lite gungning också. tror inte på berbatov, han är bra i ett lag med medelmåttor och är gnällig i sin natur, hamnar han på bänken kommer det gråtas en hel del tror jag. united börjar dock alltid dåligt och kommer senare på säsongen. chelsea är bra och har ett jävla lag som vanligt på pappret men har dock tappat en av världens bästa innermittfälltare i makelele. tror inte essien eller mikel klarar att axla hans plats. får scolari rätt på anfallspelet vilket 4-0 mot pompey visar att det är på rätt väg och därför tippar jag chelsea som etta i år. arsenal kommer vara med där uppe. sätter adebayor hälften av sina lägen istället för 1/4 så vinner han skytteligan och gunners vinner ligan. för att detta ska gå måste cesc bli frisk spela som han gjorde i början av förra säsongen lite längre tid. som vanligt har vi ett nytt gäng talanger g. nasri, vela, wilshere och ramsey. bendtner och walcott får väl räknas som etablerade vid det här laget. fortfarande känns vi lite tunna dock. och vi spelar aningen naivt för ofta. vi har en grinig kapten som dock ska ändra sig säger han. liverpool säger jag mjaa om. går väl bra i cl men benitez roteringar funkar inte i ligan. torres gör väl tokmånga mål ur inget men det räcker inte med stevie och mascerano på mitten. tror dom slåss med villa om fjärdeplatsen. everton kommer nog också vara där uppe om arteta har en lika bra säsong som förra. sp*rs kommer 10a och man city blir årets flopp och åker ur. tror fullham fixar denna säsongen också men det blir nog knappt. blir west ham kvitt skador kan dom glida in topp tio.
Mike chelsea är bra och har ett jävla lag som vanligt på pappret men har dock tappat en av världens bästa innermittfälltare i makelele. tror inte essien eller mikel klarar att axla hans plats. får scolari rätt på anfallspelet vilket 4-0 mot pompey visar att det är på rätt väg och därför tippar jag chelsea som etta i år. Du är inget Chelsea fan så jag förstår att du inte har mer koll än så. SÅG du Mikel mot Pompey? Tror han hade 2 misstag kanske, hela matchen och ett skott som träffade typ, Wembley, men annars så var han chef. Han har fått smyga in i Maka´s roll i två år nu. Han är större, starkare men nej, inte lika bra just nu, men tro mig, det är inget avbräck på Chelsea mittfällt på samma sätt som det hade varit för 2 år sedan. Vi tar hem det i år. Helt övertygad om det. Deco och Scolari har gett oss en nyckel att dyrka upp annars låsta matcher. Sen 4-0 på pompey och på det sättet vi gjorde det...
psycho som du ser tippade jag också chelsea som etta (iaf när hjärnan och inte hjärtat pratade). och nä jag såg inte matchen (var i grekland och fick nöja mig med att se gunners match på ett internetcafe eftersom os visades överallt annars, tom där jag dagen innan blivit lovad att se matchen :P) men jag tror fortfarande inte mikel fixar det. sen kan ju det problemet lösas på ett annat sätt genom att spela så bra anfallsfotboll som chelsea verkar ha gjort efter resultatet. jag tror inte på pompey alls i år men 4-0 mot vilket lag som helst är ett grymt resultat så hatten av för chelsea.
En match har spelats och folk tror på dubblar.
frost vissa följer lagen året om. inte bara under säsongen... hade du också gjort det hade även du fått en ungefärlig bild på hur säsongen kommer sluta.
Tack Fulham
http://duckdown82.tumblr.com/
Tack som fan.
Jaha... Arsenal loosar 3 poäng, pool får med sig 3 med en jävla massa tur, underbart att de stora går knackigt. Med lite tur, så kan Pompey fucka för United med lite tändvätska från deras värdelösa match mot Chelsea, det i kombo med att United är ett haltande lag, så KAN pompey mycket väl sno med sig ett poäng från den matchen. Chelsea vinner, med minst 0-2, kanske 0-3. Så säker är jag på spelet som CFC påvisar.
Oh, jeflar vad glad jag blev, trodde det skulle sluta 0-1, men har man tålamod så. Stackars Pool fansen som gick ut vid 90-93 minuten, missa det avgörandet :)
Don't!
Psycholess Pool hade sådan tur som krävs för att vara med i toppen. Förra säsongen hade skottet gått i stolpen. Chelsea blir nog svårstoppade i år.
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
fan va härligt att se gamla goda chelsea igen! Hade fan saknat dem!! Idag såg det ut som gamla chelsea, tråk-chelsea som vinner med 1-0 tack vare en individuell prestation.. måste erkänna att man var rätt nojig förra veckan när chelsea faktiskt börja spela fotboll, men nu visa dem sitt rätta ansikte! fortsätt så grabbar så kniper ni andra platsen!