I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 08/09

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2009-02-02 12:37
Håller med er, speciellt Newcastles skämtstraff oxå. Vilket skämt..

Var det någon som såg Stoke mot Man city? Där fick ju Delap rött kort efter att ha skjutit bollen på liggande city spelare.. men gerard fick inget alls :)

nä tråkigt som fan med dåliga domarinsatser.

men jag håller fortf vid att chelsea har svårt att spela bra fotboll mot top5 i england, speciellt andra halvlek, mot arsenal skapade dom ingenting nästan, samma mot united & pool..

men vi får se..
be the change

2009-02-02 13:31
pool - arsenal i cl, tack för straffen wink. jävla ägg, lär er dömma på anfield eller skit i det.

2009-02-02 13:36
men jag håller fortf vid att chelsea har svårt att spela bra fotboll mot top5 i england, speciellt andra halvlek, mot arsenal skapade dom ingenting nästan, samma mot united & pool..

Utan tvekan så, men så har det inte alltid varit. Det har kommit i denna, mycket turbulenta säsong. Vi förtjänar absolut INTE titeln i år, för vi spelar inte som några mästare. Som sagt, nästa säsong, då får vi se. Om Drogba är borta och det kommer en eller två nya in så tror jag att slagkraftiga Chelsea kommer tillbaka.

United vinner ligan i år, dom vinner matcherna man ska vinna, "en dag på jobbet" matcherna. Liverpool har mycket poäng på dom stora 4, visst, men leder dom ligan? När man tappar idel poäng mot gröngöling och über defensiva lilleputt lag så vinner man inte ligan. United ångar på och vinner, om än med 1-0, så vinner dom. Och nu börjar Ronaldo spela bra också och det lär ju knappast ha en negativ effekt.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-02-02 13:40
Håller med dig fullständigt tyvärr. Men får se om Arsenal blir slagkraftiga nästa säsong, dem måste bli uthålliga iallafall, för dom har en fin högsta nivå (se match mot chelsea/united osv) och en fruktansvärd lägsta nivå se ( hull/stoke osv)

Så vi får se.. Det ska bli intressant. Men nu iår ska vi slåss för att få 3-4 platsen iallafall.
be the change

2009-02-02 13:48
Vad tycker ickeunitedfans här inne om Ryan Giggs, lite nyfiken bara.
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-02-02 13:50
Han har ju haft en otrolig karriär, 10 PL titlar och 2 CL va? Och några FA-cuper.

Han är inte lika snabb längre, men han har ju kvar precisionen och har fått ett ruskigt spelsinne. Men vet inte om jag skulle spelat honom hela matcher, men att hoppa in i 65 minuten som lite "playmaker" skadar inte alls...
be the change

2009-02-02 14:01
giggsy är väl ganska trevlig jämfört med resten av äggen i united. dock tycker jag inte att han tillför något till united och det är väl läge att lägga av nu efter denna säsongen. som jack är inne på så har han vunnit allt och är en spelare att respektera. han är ju jävligt classy jämfört med ronaldo osv.

2009-02-02 14:18
Jo han är ju inte lika grym nu som förr i tiden, men att han inte skulle tillföra laget något håller jag nog inte med om. Enligt mig så var han en av de bättre i matchen mot Chelsea när han spelade innermittfältare. Men men, det är ju min åsikt :)

2009-02-02 14:23
Giggs är en snubbe som jag, om jag hade varit Sir Alex, hade försökt få in på hjälptränar spåret i Uniteds förening.

Överlag, mycket respekt för honom, och det han har gjort. Dock inte lika jämn som förr, men det är ju helt naturligt.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Moderator

2009-02-02 14:37
Sen det här med att tillföra saker i laget, det behöver ju inte enbart vara kvalité i form av snabbhet och dylikt man tillför utan även mycket rutin, lugn och respekt. Skulle tro att man får en jävla boost i självförtroendet om man blir peppad av Giggs och får tips, mycket sånt också.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-02-02 19:12

Lyssna på gubben som översätter, börjar vid 01:00 typ :)

2009-02-02 19:17
haha bra gubbe som översätter, är han finsk eller?
be the change

2009-02-02 19:24
Det är Greve Dracula

2009-02-02 19:32
hahahaah
be the change

2009-02-02 20:07
Bosingwa fick inte ens något straff, det är bara sjukt.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2009-02-02 20:46
ja riktigt dåligt

2009-02-02 21:35
Oja, han ska ha mer än en normal 3 matchers avstängning.

2009-02-02 21:36
Torres - N'gog - Kuyt (som numera spelar ytter) - Babel som trivs både till vänster & som anfallare. Det är inte något världklass anfall. Kanske flyttar han in Benayoun som ordinare & kuyt som anfallare då. Fast vi lär väl se, Torres lär väl spela ensam på topp.

Men med Pennat ute ur bilden känns det som vi har tunnat av "lite".

Vill se mera av babel!
Don't!

2009-02-02 21:37
Psycholess P28

Indeed, hoppas Lampards överklagning går bra.
Don't!

2009-02-02 21:59
Quaresma klar för chelsea? på lån
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2009-02-02 22:40
orkar inte läsa den dynga ni skriver, fick se matchen nu på canal plus i repris o kan endast säga en sak...

heeee´s armbands proved he was a red torreees tooorrrees, you´ll never walk alone it said, torres torrreeeeeeeeees, we bought the lad from sunny spain heee gets the balll and scooores again, fernando torres, liverpoools numbern 9....lalalalalalalalala

sicken anglofil jag e, men de skiter ja i
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-02-02 23:18
Åkersberga

japp, för det är vi som skriver dynga. Gå o lägg dig.

2009-02-03 00:53
Ville skriva något om Bosingwas fall, och hittade lyckligtvis en post som summerade mina tankar:

Länk till http://www.redcafe.net/f6/evra-4-bosingwa-0-a-234592/

och på tal om inget; Anderson är så jävla skön!

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-02-03 01:00
hahaha jag har sett den här förr! Så jävla rolig han har bara varit i england ett år jue!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-03 01:08
Jag hoppades faktiskt på liverpool vinst efter oavgjort innan jag såg matchen i söndags. Detta enbart för att jag ser Chelsea som det större hotet mot ligatiteln. Men allt medan jag såg matchen, och såg steven gerrard, så insåg jag bara hur mkt jag hatar liverpool och börja för första gången i mitt liv hålla lite på chelsea, bara lite smått. skumt egentligen, men så kände jag, speciellt efter det totalt felaktiga utvisningen av lampard.

Nu har alltså liverpool haft en man mer på plan mot United, Arsenal och Chelsea. Varenda jävla toppmöte alltså. Dessutom är dem det enda laget som inte fått en straff emot sig, fyfan. Aja, nog med anklagelser, tycker dock bara att Riley visar vilket skämt han är. När man VÄDJAR till spelarna att dem respektera han och inte bli arga på han, då hör man inte hemma på en fotbollsplan som domare. Detta har hänt i hur många matcher som helst, hur jävla mesig som helst. Hellre en Rob styles då, som dömer uruselt men inte tar någon skit från spelarna.

Fattar dock inte varför någon här hackar på Howard Webb. Visst, jag kan räkna till TRE matcher i år där han inte gjort bra ifrån sig alls, men han är fortfarande Englands bästa domare, i brist på konkurrens. Tycker också man ska uppmärksamma en annan grej. Många klagar på huvuddomarna. Jag har ALLTID sagt att linjedomarna i England är dem som är mest värdelösa. Känns som att man blir felaktigt bortdömd för offisde minst en-två gånger under en match. Sen den där tunnhåriga pakistaniern som såg händelsen med bosingwa, han har jag sett förr och han är helt jävla värdelös. Minns att han blåste ett solklart onside-friläge för united i början av säsongen, minns inte vilken match.

Nej, stort minus till FA och domarkåren!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-03 01:12
På tal om Chelsea, vad fan har hänt? Helt uddlösa! Spelsystemet fanns där, men det slarvades med kortpassningarna! Chelsea brukar alltid köra kort-kort-lång men det funkade inte någonstans i söndags, dem misslyckades verkligen med allt. Konstigt, dem såg så bra ut i början av säsongen. Imponerade riktigt stort men föll sedan ihop.

Tror fortfarande Chelsea hamnar före Liverpool i tabellen dock. Min allra störtsa dröm skulle va om PL sluta såhär;

Manchester United
Chelsea
Aston Villa
Liverpool
Arsenal

Egentligen räcker det med att United vinner, resten skulle vara en bonus ;)

2009-02-03 09:34
På tal om Chelsea, vad fan har hänt? Helt uddlösa!

Samma som Spurs med Berbatov. Drogba hände.

2009-02-03 11:24
Jag skulle vlja se liverpool på en femteplats. Hade mått otroligt gått efter ligaguldet om det hade inträffat.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-02-03 12:18

Den där var ju också rätt skön, fick inte ens gult kort för det

2009-02-03 12:44
AJ...... aj som faaaaan.
Admin

2009-02-03 13:02
Aouch! Inte PL, men still, aj!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-02-03 13:05
aj som fan
be the change

2009-02-03 13:31
Såg på text tv i söndags om matcherna i la liga, det var minst två röda kort i varje match, helt sjukt ju. Är det pga kassa domare eller allmänt fult spel?

2009-02-03 13:51
Quaresma till Chelsea, bara för att han är portugis, kommer att bli fullkomligt manglad och överkörd av tuffa spelare, sämsta värningen någonsin.

Moderator

2009-02-03 15:57
Man ser ju hur det gått för United med portugiser och brassar, tror Quaresma kan få en liten nytändning med Scolari som tränare. Dock var det väl inte direkt en ytter ni behövde?

2009-02-03 18:57
Woho välkommen arshavin! :-)
be the change

2009-02-04 11:35
topdogz
nog fan har jag klagat på webb. webb är en jävla hora han med. dömde bort arsenal mot liverpool, delade ut ett helt felaktigt kort som ledde till att adebayor blev utvisad och vi fick spela med en man mindre i 30 minuter. inte för att pool blev bättre men ändå. jag tycker webb och riley är så jävla inkonsekventa, fan man vet aldrig vad de ska dömma. styles är som du säger konsekvent dålig och till båda lagen medan det känns mer som att riley o0 webb ger fördelar åt ett av algen som spelar. jävla katastrofdomare. sen är stinsarna kassa men det är ingen nyhet och ofta är det jävligt svårbedömda situationer, men när de står en meter från bosingwa så saknas det något i huvudet om man inte tar ett snack med huvuddomaren. sen kan man väl tro att lampards felaktiga gjorde att linjedomaren sket i det för att balansera lite, men det hjälper inte.

att bosingwa klarar sig undan extra straff är sjukt, jag säger inte tre matcher men att gå ifrån en sån grej helt clean är mobbat. en jämförelse är adebayor som fick tre matcher i ett bråk han inte är inblandad i för nån säsong sedan. typ dalibor doder i handbollsVM mot slovenien som går emellan ett bråk och får rött kort. pajasdomare
Admin

2009-02-04 11:59
Böjar nästan kännas lite Serie A härinne nu med allt domarsnack =)
Ska vi vara ärliga så var inte Chelsea speciellt giftiga innan Lampard åkte ut heller, det avgjorde på så vis att pool aldrig hade fått in den andra bollen om Chelski varit 11 man, iofs hade matchen antagligen slutat 0-0 då.

Ser framemot United - Pool, vi måste ta dem på OT!

2009-02-04 12:08
IOm att United vinner ligan, så är dom 3 poängen som Liverpool drog ifrån oss mycket viktiga. Vi var kassa mot Liverpool, vi till och med sämre än så. Men jag tror att vi hade kunnat ta med oss 1poäng därifrån och varit fortsatt på par med liverfool.
Så det känns fortfarande som vi blev rånade som satan.

2009-02-04 16:29
derby idag, de e la ändå gött

Admin

2009-02-04 17:23
Åkersberga

Tredje på typ två veckor, börjar det inte gå inflation i det snart =)

2009-02-04 17:34
hehe, ah jo, men jag har missat dom övriga matcherna pga jobb så ingen var lyckligare än jag när cahill kvitterade senast...

i övrigt har jag hängt med väldigt dåligt på sistone, så borde inte uttala mig så som jag gör i många fall men hur som helst, chelsea, dom va inte speccielt bra mot oss i söndags, är dom så dåliga nu eller hade dom bara en dålig dag? totalt uddlösa...

2009-02-04 17:45
chelsea är rätt uddlösa mot resterande topplag, dom har inte kunnat prestera alls på sin nivå mot Arsenal/United/Liverpool faktiskt..
be the change

2009-02-04 18:04
Inte sedan Drogba började bråka igen har det funkat helt hundra. Ännu värre nu när han "kommit tillbaka" och ska spela. Han har ju helt sabbat Anelkas rytm som han hade förut.

Detta året är piss... men likförbannat ligger vi trea så... så länge det blir CL är jag nöjd.

2009-02-04 21:29
Stevie G skadad och utbytt efter en kvart

2009-02-04 21:47
Gud som straffar retroaktivt. Skit ska skit ha.

2009-02-04 21:56
Yes!
be the change
Moderator

2009-02-04 22:29
Haha hörde att Arshavin skrev på för sent men att FA accepterade transfern ändå, inte för att jag tror att den inte skulle bli av men överklagan kan ju alltid komma :)

2009-02-04 22:58
Haha Lucas utvisad & nu övertid.

Ramuz hörde oxå det, men tror inte det spiller någon roll
be the change

2009-02-04 23:10
Jag vette fan vilka jag vill ska gå vidare, Pool kanske eftersom de får spela fler matcher.