Skrev jag alla? Jag skrev många! Var har du hört och läst allt överallt?
Var det rött på Terry eller inte, vad säger ni? Jag är lite kluven. Han har ju sträckt ben och ser ju ut som att han skulle kunna hugga av benen på everton-spelaren(såg inte vem på reprisen) men kanske lite hårt ändå..?
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Tycker att det var en olycklig 50-50 siuation faktiskt. Gult på sin höjd. Men jag är rätt färgad i min åsikt också iof. Men fan va Scolari är chef, byter in drogba, han ska vinna helt enkelt.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Men domaren är ju fan helt skadad... på riktigt... han kastar ut kort på alla som har en Chelsea tröja
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Det är jus självaste fan att vi inte kan vinna vettigt längre... domarjävel.
Jag är fortfarande tveksam, poolspelaren filmar så sjukt, 50/50 situation tycker jag.. där med, som alltid haha
be the change
Fan vad imponerad man blev av Everton där ett tag. Synd att dom inte vann! :) Men man får väl vara nöjd å sitt kära Uniteds vägnar ändå.
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Att Everton inte kan vinna med 1 man mer från den 35:e minuten i första halvlek är pinsamt dåligt... eller jävligt strongt av Chelsea, hur man nu väljer att se på det.
jag tycker inte att adebayor ska ha kort vid något tillfälle. jag kan förstå den andra situationen och argumenten för, men jag tycker att han har bollen och därför får han skydda den. att trampa in framför en motståndare gör alla spelare och armar används i alla närkamper. en frispark? - ok, ett kort?- inte efter att ha fått det första kortet som måste vara årets billigaste i premier league. inte ett kort när keane kommit undan med en mördartackling i början av matchen och inte när leiva och alonso hela tiden springer ner våra spelare och får "tillsägelse" gång efter annan. då är adebayors röda kort något som är helt osannolikt! jag såg inte terrys utvisning men he had it coming. sen är det ju jävligt skönt att vi inte behöver vinna mot ett topplag för att tappa i toppen. fortfarande 8 poäng. och utan fabregas i 3 månader eller vad det nu blir. mm rolig start på 09!
psycho oavsett vad som gäller så visar videon du la upp en kille som är 1.70 (?) och en som är 195 (?) och armen hade suttit i bröstet på många och därmed varit helt betydelselös. men visst, man kan inte göra om relger efter längd osv. HUR JÄVLA GÄRNA MAN ÄN VILL
Men Grattis i alla fall, till världens bästa klubb, som inte toppar sin inhemska liga. Så man måste toppa ligan halvvägs in på säsongen för att vara världens bästa klubb?
Strålande logik...
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Uppenbarligen finns det ju bättre klubbar eller hur? I alla fall - Just nu. Ok, jag formulerar om mig, Grattis världens bästa klubb - då. För då, var ni det utan tvekan och det behövdes ingen meningslös turnerning för att bevisa det. Men idag är ni inte bäst.
Nämn en spelare från PL som hade gjort bra ifrån sig i ALLA ligor! Eller kanske den mest kompletta? (kan bli en skön diskussion, istället för allt tjöt)
Don't!
Moderator
2008-12-23 12:50
Jadu, ni kanske inte blir så förvånade över mitt svar men Cristiano Ronaldo skulle nog passa i dom flesta ligorna. Modern stark ytter som inte behövs presenteras så mycket. Har svårt att tro att han inte klarar sig i dom andra ligorna.
time isn't wasted when you're getting wasted .
fabregas, har man 1-2 sekunder mer på sig med bollen på centralt mittfält i PL har man det i de andra ligorna också.
Ronaldo och Fabregas är två st självklara. Klarar man sig i PL med en "exotisk" spelstil så klarar man sig i La liga och Serie A också. Men jag tror inte att någon av dessa två skulle domminera på samma sätt som dom gör idag, i en annan liga. Jag tror att Drogba skulle klara göra mål i både La liga och Serie A också för den delen..
Moderator
2008-12-23 15:11
Håller med Psycholess helt och hållet.
Sjukt att Fabregas är borta upp till 3 månader, var inte det vi behövde nu.. Fyfan..
be the change
Förstår inte hur man kan se att Terry ska ha röttkort, det är solklart och Terry klagar ju inte ens, däremot gör ju som vanligt hela Chelsea laget det. Tre gula kort för snack är bara patetiskt, att vissa väljer att ifrågasätta Dowds beslut gör det hela ännu märkligare eftersom ingen har en aning om vad de sagt, men Chelsea spelare är överlag griniga och gillar att ställa upp med en mur runt domaren innan han knappt hunnit blåsa. Adebayors röda kort var för övrigt befogat. PL är spännande och det kommer att stå mellan Man U och Chelsea.
Så Ballacks kort för att han ifrågasatte murens avstånd är helt normalt och som det ska vara? Jag har helt ärligt inte sett någon få ett kort för det, någonsin. Jag kollade på en brittisk kommenterad version av matchen och båda kommentatorerna garvade för det kortet samt att expert kommentatorn sa att det var en 50-50 situation på Terrys kort. Men som vanligt, NMF har lysande analyser...
Åkersberga Mitt city-inlägg hade inte ett uns allvar i sig såklart.
Tottenham Hotspur
NMF hur blev adebayors röda kort befogat? tror inte det finns någon som kan gå med på att det första gula kortet är ett gult kort.
Också gick det åt helvete....
Don't!
Återigen så verkar du lite trög, du kan ju börja med att svara på mitt inlägg över. Jag har inte sagt någonting om Ballacks kort och jag tyckte att det var fel beslut av Dowd att börja stega eftersom det ändå skulle resultera i ett gult kort, om du inte märkte det så tog Dowd dessutom 10 steg istället för 11. Dock var det jävligt roligt att se och om det är något lag som förtjänar det så är det Chelsea som enligt mig är det grinigaste och tjatigaste laget i PL.
mike, jag tycker nog att det är gult kort men tveksamt, medvetet eller ej så sätter han i första situationen fram dobbarna. Dock ska jag tillägga att om Adebayor får gult för det så ska Keane få rött på bensaxen på Clichy. Det jag menar är alltså att Webb satte en låg nivå och därmed bör Keanes tackling resultera i rött om han tyckte att Adebayor förtjänade 2 gula.
håller med om att keanes borde blivit rött men oavsett nivån tycker jag adebayors första kort är totalt oacceptabelt. men aight
Snart drar årets största prem l-helg igång. Ska bli sjukt kul detta. Vi tar emot Fulham i en match där jag förväntar mig slakt, en Modric med en stigande formkurva kan ha lekstuga idag. Dock säger hjärnan något helt annat, 1-2. Stoke tar emot Man U som är slitna efter sin turné? nej knappast, 3-0 till Man U där Rooney gör två. Villa-Arse*al, höjdpunkten för många idag, denna match är jävligt svårspelad. Alla skador och avstägningar talar såklart mot Arse, men så var det även mot Man Utd, där jag spelade in sköna 3500 kronor på seger till dom vidriga. Men Här tror jag inte på slumpen, Villa vinner med 2-0.
Tottenham Hotspur
Stoke - United. Wow, snacka om att all finkänsla flög ut genom fönstret. Riktig skön kamp, svett, smällar och kort. Skön fotboll på ett sätt =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Grym match. Satt bara och väntade på att Tevez skulle avgöra. Fan nu gjorde Liverpool mål. Otroligt dålig markering.. Hade varit nice att ta in några poäng på Liverpool idag.
http://anjaparson.istheshit.net/ Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!
Den viktigaste matchen för Arsenal på många, många år.
Och gud så underbart det blev till slut. :D Helt sjukt orättvist resultat vid paus, grym rensning av Sagna.. 2-2 på övertid. Jag kunde knappt ha bett om ett bättre slut på Boxing Day.
http://anjaparson.istheshit.net/ Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!
Qvanton P22 Håller med dig totalt, sjukt orättvist! Arsenal hade ingeting att säga till om i första halvlek & så ett snubblade i slutet fick Arsenal in ett. Sen tappade Villa spelet & var frusterade. Sen i andra halvlek hade dock Arsenal spelet & andra målet var rättvist. Tycker fortfarande att Villa borde vunnit, kul att de fick poäng iaf!
Don't!
fan kommer bli tungt nu utan Fabregas...
Det är inte Fabregas frånvaro som gör det tufft för er, det är försvarspelet. Det har varit och kommer att vara problemet tills ni har säkra mittbackar. Kolla bara på en kille som Diaby som löper med Eboue för nästan 60m och avslutar så där. Respektabel målgest också. Jag är sparsam när det kommer till beröm, men det var härlig sekvens. Skönt som fan att Carlito fick sätta målet för oss, det betyder så jävla mycket för honom och för anfallspelet. Att ha med en Rooney och en Carlito i målform mot Chelsea är ett måste.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
frost, yes försvarsspelet har varit det stora problemet, när Djourou samtidigt linkar av på uppvärmningen och en matchotränad Touré kommer in blir inte saken bättre. Något måste göras i försvaret och jag vet inte vem jag ska skylla men en sak är säker, "famous 4" lär skratta åt det taffliga försvarsspelet. Diabys mål var ruskigt vackert och jag har alltid haft stora förhoppningar på denna kille, en blandning av Makelele, Vieira och Zidane, tyvärr något ojämn men fortfarande bara 22 år. Och ja, det är fan pinsamt hur reglerna är ställda i samband med målfirande. Att slänga sig i en hög och döda 30 sekunder går bra men att springa ut till de som verkligen älskar klubben är otillåtet, fruktansvärt löjligt. Starkt av Man U att vinna sådana här matcher men Ronaldo skämde ut sig rejält och till viss del Rooney men det kom inte som en överraskning med tanke på hans ibland nederländska temperament. Tycker att det är löjligt att se hur engelska spelare blir skyddade av domare, tänker på spelare som Gerrard eller Rooney, usch.
äntligen lyckas vi vinna en match, fanimig på tiden att vi håller undan också. gjutet att fulham tog poäng också, kan bara hull stå emot villa så är vi ikapp och kanske så tar vi oss till cl. pool ångar på snyggt och man får väl vara lite imponerad även om det finns gott om tid för att det ska hinna skita sig ordentligt!
Asså, palla den jävla straffen villa fick, det var fan inte straff någonstans på världskartan. Om man såg där ifrån assisterande såg den, så såg det ut som straff, men såg man sekvenssen på ritkgit så var det INTE STRAFF.. Men gud va tur vi har i första halvlek, jesus vad sagna är bra.. 1-0 idag, vi hade svårt idag, adebayor var inte bra.. och jag vet inte... men men good luck hombres, 2-2 chelsea fulham idag oxå, fan att vi inte fick 3 pinnar mot villa.. och POOL... hehe peace!!
be the change
Diaby gjorde en lysande första halvlek och visade på stor klass. Sagna, Clichy, Gallas, Nasri är annars de enda som får godkänt. Riktigt dålig match av Arsenal men skönt att vinna matcher likt dessa.
jävlar va lätt det var idag gött att se chelsea tappa poäng i fulham oxå... shit team in fulham!
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Shit team som inför denna matchen hade släppt in lika många mål som United... Men sättet dom snodde 2 poäng på sucks never the less...
Moderator
2008-12-29 13:33
Jag är Unitedfan, men börjat tröttna på att man aldrig kan se utanför sitt eget lag och speciellt att vi som inte håller på Chelsea ska hacka ner på dom hela tiden när det går bra för dom och skylla allt på ryska pengar. Han har ändå ägt klubben länge nu, när kan vi bara se förbi han och hans pengar och diskutera om fotbollslaget Chelsea? Blir alltid så när vi diskuterar att det slutar i någon kommentar om "ryska pengar".
egentligen borde vi hacka ner på de andra lagen som lägger minst lika stora summor på sitt lag som chelsea. därför går jag helt enkelt ut och säger: jävla äckellag united är! liverpool är ett jävla köpelag, sp*rs och city kommer aldrig bli nått trots sina miljoner så sug min oung era vidriga jävla pung lag!
Moderator
2008-12-29 13:51
Men visst, dela med er lite skit bara. Pengarna har gett dom 3 stora klubbarna titlar iallafall, så det märks ju att ni inte har så mycket att komma med?
ramuz räkna efter hur många ligatitlar och cuptitlar vi har så märker du vad vi har att komma med. pajas!
Så här är det, Alla lag är mer eller mindre köpelag, Utom Liverpool och Åkersberga är speciell. Det är väll typ så det är va?
Moderator
2008-12-29 14:13
Men om man ska räkna till gamla titlar och sådant så kan vi både räkna bort och ta in mer lag till toppen, säger inte att man ska räkna bort titlar totalt men om vi kollar nu på dom senaste åren så har pengar resulterat i titlar där ni nu legat lågt och verkar vara nöjda med att satsa på unga spelare (som blir hungriga och drar till ett lag där dom inser att dom kan vinna något á la Flamini & Senderos) och spela "vacker" fotboll. Det är dags att investera i något snart, annars lär ju unga spelare betrakta ert lag som en plantskola eller något som öppnar vägen till dom absolut största klubbarna.
Det är faktiskt en teori som har all möjlighet att landa, det som ramuz säger. Jag gillar Arsenals spelstil när allt stämmer... men det händer allt oftare nu att matcher med kalkon resultat outnumber glad-fotbollen. JAG TROR, om än med Chelsea ögon, återigen, att Arsenal saknar ballansen i laget som det blir med en eller ett par äldre spelare, som har rutinen, som kan mana på, som kan skälla ut, som kan lugna osv osv i matcher. Fabregas i all ära, han är ruggigt bra och den som ända som JAG såg som kaptens material i Arsenal, men han kan inte leda en främlingslegion själv. Det fattas något, och jag hoppas för Arsenals skull att det händer något i Januari... något stort.
psycho yepp! ramuz när det gäller chelseas köpattityd går du utanför lådan och ser hur det funkar. när arsenal inte tagit en titel på tre säsonger då helt plötsligt faller du tillbaka in i lådan. både senderos och flamini drog till milan, som jag gillar men som spelar i uefacupen och är i ungefär samma position till scudetton som arsenal är till premiership. hleb drog till barca för att han aldrig trivdes i london och flamini för att han ville ha tokmycket pengar. där har du historien! att pengar inte resulterar i titlar kan vi se på lag som tottenham (ok, ligacupen men come on), city, leeds. det handlar om vilken klubb som kan bygga ihop ett lag av bra spelare, visst är pengar en faktor men inte någon garanti. jag är övertygad om, hur löjligt det än låter så här i efterhand, att arsenal hade vunnit ligan förra säsongen om inte eduardos fot möblerats om helt publikt. jag är helt övertygad om att det rånade oss på en serieseger. inte att eduardo inte spelade de sista månaderna utan den psykologiska effekten och det uppvaknande från den trans vi spelade vi fick. alla förstod att vi inte var odödliga och att vem som helst kunde ligga i gräset utan ben.
psycholess, helt klart är det så det är. Dock för att man är äldre som spelar behöver man inte besitta ledaregenskaper. Tycker att Fabregas, Clichy och Gallas helt klart har ledaregenskaper men en rutinerad spelare vore helt klart trevligt.
dessutom har wenger sagt att det blir köpa av i januari. nu tror jag inte på något jätteköp och inte på någon gigantisk summa utan på nån som kan vara bra till nästa säsong. ligger man 10 pinnar efter redan nu är det lika bra att planera inför nästa säsong eller att gå efter namn som kan spela i championsleague.