I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-08-05 23:58
haha, ingen nyhet att ifks redaktion är ett gäng riksmuppar.

2008-08-06 00:05
Lustigt att EM-erfarne Fröjdfeldt blåser av en match pga regnsjuk plan när ännu mer erfarne Lubos Michel lät en EM-match fortsätta.
•pave paradise•

2008-08-06 00:15
Ja men Fröjdfeldt gjorde det rätt. Som han sa, "går inte och spela fotboll här". Men riktigt surt för när jag äntligen skulle få se en match med en bra domare och slippa B-domarna Ingvarsson o såna där man inte ens kommer ihåg namnet på... så ställs det in. Men men nu åker jag till Malta sen hem igen till den 14e när vi avancerar i UEFA!
DIIIF

2008-08-06 00:19
Egentligen gjorde han rätt, ja. Men det är ändå Fröjdfeldt, och honom gillar väl ingen av oss egentligen.
•pave paradise•

2008-08-06 21:26
Fan nu gjorde glinet mål mot Basel
 DIF!

2008-08-06 21:29
Är väl lika bra tycker jag. Låt de gå vidare här, de gör bara att de får ett jobbigt Portugisiskt lag att möta två gånger samtidigt som Allsvenska guldstriden fortskrider. Hoppas Ellos går vidare också liksom Kalmar så man ser hur bra lagen egentligen är.
•pave paradise•

2008-08-06 22:06
Kan säga det redan nu: FC Basel förtjänade verkligen inte alls att gå vidare härifrån. Verkligen inte.
•pave paradise•

2008-08-06 22:19
IFK spelade faktiskt jävligt bra, rätt tråkigt att dom inte tog sig vidare.
Vi är överallt!

2008-08-06 22:25
De gjorde helt rätt väldigt länge men saknar, liksom vårt egna AIK, det som krävs för att stänga matcher. Vi saknar det på Allsvensk nivå vilket är jävligt trist, haha. Men jag tycker inte att straffen var en straff. IFK tappar jävligt mycket på att de ska försöka hålla Basels tempo efter deras kvittering, vilket sätter laget i skiten direkt och är anledningen bakom en svidande förlust med 4-2 istället för en grym vinst med 1-2. Två av målen var dessutom enorma försvarsmissar. Synd, faktiskt.
•pave paradise•

2008-08-08 18:53
VI ÄR PÅVÄG, VI ÄÄÄR PÅÅÅVÄÄÄG
MOT ETT SM-GULD VIIIIIIIII ÄR PÅ VÄG

NÄR VI TAR DET VET JAG EJ
HUR VI TAR DET KVITTAR MIG
ALLT JAG VET DET ÄR VI ÄR PÅ VÄÄÄÄÄÄÄÄÄG

VI ÄR PÅVÄG, VI ÄÄÄR PÅÅÅVÄÄÄG
MOT ETT SM-GULD VIIIIIIIII ÄR PÅ VÄG

NÄR VI TAR DET VET JAG EJ
HUR VI TAR DET KVITTAR MIG
ALLT JAG VET DET ÄR VI ÄR PÅ VÄÄÄÄÄÄÄÄÄG

HEJA HÅIF, OH OH
HEJA HÅIF OH OH
 Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!

2008-08-10 15:37
Då lär Djurgården bli överkörda idag :)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-08-10 18:55
Fy helvete vad skåningarna inte förtjänade det där.
 DIF!

2008-08-10 19:57
Fy fan vad underbart!!
 DIF!

2008-08-10 22:08
Fy fan vad hopplöst...
•pave paradise•

2008-08-10 22:32
Und wir haben ein idol Jan Tauer!
 DIF!

2008-08-11 14:34
Ikväll kör vi över bönderna från halland och SM-Guldet närmar sig ännu mer.

ALLA TILL HALMSTAD!!!
SKU - SKU - SKULASON!

2008-08-11 15:33
Eller inte... hahahaha
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-08-11 20:13
dagen efter förlusten så skäms jag något otroligt över pajaserna vid vissa delar av klacken.
matchen e inte mkt o snacka om, ett stort misstag att köra ivan o mendes på mittfältet då ingenting händer. elfsborg e för bra defensivt o det e tyvärr bara inse att vi har för stora problem mot elfsborg. hata de jävlarna!!!
men det som var vidrigt var alla jävla töntar, speciellt ni offer vid trumman som hånar Ishi vid deras 1-0 mål. herregud karljäveln har inte mer än anat visat oss stor jävla respekt sen han lämnade oss, sjukt pinsamt att håna en sådan spelare..
nu får det fan ta o hända något, 13 poäng efter hårt som fan, det som har störst betydelse just nu e att krossa i derbyligan mot småbröderna från skansen, samt moskén..
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-08-11 20:18
hemp:

Var inte som alla andra och skyll på Norling nu bara. Det är spelarna som har otroligt kass inställning. Visst ska Norling se till att de inte har det, men en hel del ansvar ligger även i spelarnas händer.
•pave paradise•

2008-08-11 20:27
lhabia X1:
jag skyller absolut inte allt på Norling, verkar det så så uttrycker jag mig klantigt. Menar enbart att denna uppställning med Mendes o Ivan inte funkar något vidare. Sen håller jag fullständigt med dig att intällningen hos spelarna måste bli sjukt bättre. pinsamt att se vårt AIK spela halvhjärtat. vi skulle behöva ett par tjernström till som krigar häcken av sej, men det har vi för tillfället inte. sen e det något som stör mig nåt otroligt e när Norling ännu en gång tar spelarna i försvar o tar all skuld på sej. det spelarna behöver höra e hur jävla pissigt dåliga dom e ibland. de måste inse att med denna inställning blir vi aldrig något mer än mittenlag. känns tyvärr som att de tappar inställningen så fort vi får ett baklänges mål o det gör mig riktigt lack.

2008-08-11 20:30
hemp:

Menade inte att du skyllde på Norling. Har läst hur alla på Gnagarforum verkar göra det bara och hoppas att vissa tänker annorlunda. Vi behöver Tjernström men också någon som inte är rädd för att ställa sig på plan och vråla sönder halsen på spelarna, peppa dem och peppa publiken. Vi behöver LIV på planen, inte sånt här som gör att allt man kopplar till AIK dör ut. Det gör inte ont att möta AIK längre. AIK har blivit ett gäng mesar och filmare. Det svider att se.

Död åt Norra är det enda jag tänkte igår efter matchen. Ishizaki var i princip den enda som visade oss någon sorts respekt. Nu har vi förstört även det liksom, sjukt jävla onödigt.
•pave paradise•

2008-08-11 20:52
lhabia X1:
jo tack har märkt det jag med o jag gillar Norling, hoppas mer än allt annat att han tränar oss de kommande säsongerna. gillar hans sätt oftast, men rör om lite för mkt o sätter ibland fel gubbar på fel platser, men i det stora hela har han mitt förtroende.
absolut, det du säger stämmer helt o hållet, tyvärr e vi inte lika stora o farliga längre, det blir mkt ramla lätt o mindre pang på liksom. önskar så in i helvete att detta kunde upphöra, killarna måste vara mer taggade o kämpa röven av sig till sista minut. jag tror ändå på det här laget o jag har en känsla av att det kan bli något stort, men nu e tiden knapp o jag pallar inte vänta til typ 25:e omgången innan något sådant händer. jag vill se en förändring o det nu.

jaa Ishi e en stor spelare jag mer än gärna ser komma tillbaka till gnaget då han testat sina vingar om han fortfarande håller måttet. kände mig spyfärdig efter gårdagens häckling, häckla på Björck, häckla på pinsamma spelare som gjort oss till åtlöje men för fan inte en spelare som Ishi som försöker göra allt han kan för att visa alla att han sörjer med oss...

till råga på allt denna helvetes dag går apjävlarna o vinner..

2008-08-11 21:03
hemp:

Fan, nu blev jag mer deppad din jävel, haha..:(
•pave paradise•

2008-08-11 21:08
I år känns det som att man avfärdar lag från guldet lite väl lättvindigt med tanke på hur det har vart tidigare så känns inget givet än.
 DIF!

2008-08-11 21:08
lhabia X1:

o självklart går haschpundarna från söder o avgör i den 94:e nu ikväll, haha värre än detta kan det inte vara :P

2008-08-11 21:10
Vilket jävla lag...gör alla tre mål i matchen men ändå tar det 94 minuter innan laget vinner. Skönt att Helsingborg får pisk antar jag...
•pave paradise•

2008-08-11 21:11
bob:
nej absolut e det så, som för gnaget e det 13 poäng dryga 4-5 matcher att ta igen så visst fan kan allt hända, men när kalmar går som ett jävla ånglok blir man lite nedstämd, men lyckas vi vända på denna negativa trend samt de lag framför oss spelar sisådär så finns ju alltid hoppet kvar.

2008-08-11 21:11
ni ska inte klaga med tanke på hur andra har det.

2008-08-11 21:13
rätt:

Skillnaden är ju bara att du var beredd på att det skulle hända. Det var varken jag, hemp eller bob. bob lär vara mest chockad medan jag och hemp för längesedan hittat problemet som gör AIK så fruktansvärt medelmåttiga.
•pave paradise•

2008-08-11 21:16
nej, jag var fan inte beredd på det. bara för att du var beredd på det, så betyder inte det att jag var beredd på det. har fan dlrig varit beredd på nånting.

2008-08-11 21:16
aldrig*

2008-08-11 21:17
Haha...ilsket försvarstal.
•pave paradise•

2008-08-11 21:19
sluta vara så överlägsen.

imorrn äre sista chansen, får ta o mörda gefle!

2008-08-11 21:23
Du måste sluta misstolka allting och tro att det ligger ironiska och överlägsna undertoner i allt. Jag var uppriktig i det jag sa och trodde att du faktiskt var förberedd på den säsongen ni har till skillnad från oss och dif som många trodde skulle slåss om guldet.
•pave paradise•

2008-08-11 21:28
lyckas vi bara krossa bajen o dif samt gå om bajen i tabellen så e inte hela säsongen ett fiasko iaf

2008-08-11 21:30
lhabia X1

håller inte på ljungskile, dom kanske var beredda på detta.

2008-08-11 21:31
Happ...ännu en med förvrängd verklighetsbegrepp...

Vi lär inte gå om Bajen. Gör vi det kan vi lika gärna satsa på guldet liksom.
•pave paradise•

2008-08-11 21:37
lhabia X1 :
mjo visst e det så, o det tycker jag även gnaget ska göra, finns inget mer än att köra skiten ur sig själva de resterande matcherna, så det finns inget annat än att kämpa kämpa kämpa nu. möjligen så blir det förbättring, möjligen inte.. som det känns nu så finns det inte mkt att hämta, men i grund o botten så tror jag på detta lag, men hinner vi fram innan det e för sent?! Tveksamt...

2008-08-11 21:38
hemp:

Vi får väl byta ut alla latinos förutom Obolo om det ska gå vägen? Ingen annan kämpar från det hållet.
•pave paradise•

2008-08-11 21:38
men lhabbe, spelar det för roll om man var "beredd" på det eller inte? är väl hemskt ändå.

och nej, jag var inte beredd.

2008-08-11 21:40
Visst är det hemskt men om man var beredd på det svider det inte alls lika mycket, det vet vi ju alla. Vi var ju verkligen inte beredda på att åka ner några år sen, det fanns ju inte ens i våran kollektiva ordbok i AIK liksom, gör fortfarande ont att tänka på.
•pave paradise•

2008-08-11 21:43
lhabia X1:
ja det skulle väl vara nåt sånt, Ortiz underprestera så det heter duga, lyckas Anchen få upp sämstanivån kan han va nåt att ha, mer Rubarth, mer CH o snälla ta bort förbannade Daniel faller för allt Mendes

2008-08-11 21:44
vi har fan haft typ 15 års misär nu. man blev ju lite glad ifjol när vi gick upp, men det var fan mer lättnad.

2008-08-11 21:46
hemp:

Ett annat enormt problem vi har är att vi inte kan döda matcherna eller sätta våra chanser. De två går ihop som ett egentligen då vi misslyckas döda matcherna när vi väl sätter chanserna. Det måste förbättras. Sätter man 2 mål på ett lag inom första halvtimmen blir det rätt jobbigt för dem och när de anfaller kan man alltid kontra in en tredje boll. Det fick jag lära mig när jag var 7 i BPs pojkakademi. Hur fan kan våra PROFFS misslyckas med sånt här?
•pave paradise•

2008-08-12 23:18
vilken kväll!!

2008-08-13 02:13
Ja, det måste ha varit underbart.
Vi är överallt!

2008-08-13 19:28
norling e en bra jävla tränare..inge snack om saken

sen att vi typ bara har en spelar som har ett svart gult hjärta e d som e jävligt illa...
vi måste börja satsa på killar från AIKs yngre lag som vill upp..som e jävligt hungroga istället för trötta jävlar från utlandet..som kommer hit..spelar skit o plockar pengar...

grabbarna från yngre har mindre lön, vill slita hårdare..vilket gynnar alla
enligt min mening..

kolla IFKs söder...hungrig jävle o han gör det han ska....

vi är överallt!

2008-08-14 23:05
lhabia X1

precis, det trista e ju att så fort vi får ett baklängesmål så känns det som att våra målchanser blir färre samt sämre. killarna verkar pressade o ängsliga.. känns trist när det blir så o det måste upphöra, bara in o ge allt liksom.. som matchen mot elfsborg kändes det ju sjukt uddlöst o hände inte mkt förrän det var säg 4-5 min. kvar. så får det inte fortsätta. nej en storseger uppe i sundsvall skulle göra grabbarna gott nu!

2008-08-14 23:08
hemp:

Hur stora är chanserna på en seger, egentligen? Vår vice-kapten vet ju fan inte vad blod, svett och tårar för AIK innebär. Dags att plocka in killar från ungdomssektionen som funnits i klubben redan innan födseln tycker jag.
•pave paradise•

2008-08-15 03:29
SM-GULD till AIK 2008!
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"