I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-01 01:22
Såja...
•pave paradise•

2008-10-01 01:40
lhabia

det där var på första sidan på aftonbladet?

2008-10-01 01:47
Det var det inte när jag först såg artikeln. Fixat nu.
•pave paradise•

2008-10-01 09:57
NI SKA NEEER IGEEN!! HAHA

Tack alla HIF:are för en magisk dag igår. Vi dominerade på planen, på gatorna och på läktaren!

NI ÄR PINSAMMA MALMÖ!!!!
SKU - SKU - SKULASON!

2008-10-01 21:31
Trevlig tillställning igår! Malmö fick sätta sig ner, igen. Angående smällar snacket så är ju förhelvete hälften uppdiktat av inkompetenta snutar och journalister. Som vanligt. Jaja, 3 poäng, huvudsaken!

2008-10-01 21:38
Vadå, så kvinnan som fick läpparna brända av fyrverkeripjäsen ljuger?
•pave paradise•

2008-10-01 21:48
Därom tvista de lärde. Helt klart är att snutens version om att någon höll fast henne och stoppade en smällare i flabben på henne är grovt felaktig, vilket SJ redan gått ut med. Såg inte incidenten själv, men jag antar att någon kastat en smällare vårdslöst, och att den gått av nära henne. Finns ju gott om småpojkar som leker nyår kring dom flesta klubbrna nu för tiden, och jag försvarar inte beteendet på något sätt. Bara fett irriterande att man vrider det så fullständigt i media.

2008-10-01 21:52
Man hittar inte på en sån sak. Men kul att se vart du står så man vet vilka man kan diskutera Allsvenskans framtid med på ett allvarligt sätt.
•pave paradise•

2008-10-01 22:21
Att delar av historien var just hitte på är redan bekräftat, så är det bara. Att personen skadats av en smällare är ju självklart jävligt illa, men det händelse förloppet media beskriver reagerar man på.

2008-10-01 22:23
Bekräftat av vad eller vilka? Så kallade fans? Ursäkta om jag inte tror en sekund på det.
•pave paradise•

2008-10-01 22:31
Av SJ, som jag skrev innan. Vad du tror på kan jag inte styra. Själv tror jag inte på aftonbladet, eller snuten för den delen.

2008-10-01 22:36
Jag väljer att tro att det som skrevs gjordes, och att ni förtjänar lika mycket glåpord och skit som Stockholmslagen får efter varenda match med incidenter.
•pave paradise•

2008-10-01 23:00
Ok. Det är ju ett sätt att se på saken. Förstår dock inte vad denna tidnings-anka har med era incidenter att göra, har ni samma problem med felaktigheter i media i stockholm så får ju ni belysa det från eget håll. Förstår heller inte syftet med att önska andra lag 7 års olycka över internet i detta fallet, så som jag tolkar ditt inlägg har vi ju snarare media som gemensam "fiende". Eller?

2008-10-01 23:04
Hur har vi media som gemensam fiende? När det bråkas utanför Råsunda så står det på nätupplagan i över två dygn med flera olika artiklar och notiser. När en kvinna sägs ha fått läpparna brända av en fyrverkeripjäs som stoppats i hennes mun så står det längst upp på startsidan i 6 timmar innan det flyttas längst ner.

Jag tror på att det där hände den kvinnan, och det enda problemet jag har med media är att de skriker varg lite för ofta och gör därmed de riktiga skandalerna, som denna, till stoff som bara ignoreras. Att du försöker bortförklara det som en mindre petitess ser jag bara som vanligt huligantjafs; "äääh...de överdriver, jag trampade bara sönder två killar, inte fyra som det står i tidningen"; jag köper det inte.
•pave paradise•

2008-10-01 23:28
Att nyheten flyttades ner kanske beror på att det inte är sant att fyrverkerierna stoppades i hennes mun, annars håller jag med dig om att det varit en prakt-skandal. Sen att det är några huliganer som försöker mörka sina illdåd vet jag inte var du fått ifrån, det är hennes arbetsgivare SJ som dementerat uppgifterna. Håller med dig i övrigt. Media är på tok för stockholms-centrerade, på gott och ont för eran egen del.

2008-10-02 11:10
oväntat att media skulle få det till att någon stoppat ner en jävla bomb i munnen på tågpersonalen.

Så var inte fallet och SJ har förklarat hur det låg till med personen i fråga. Men det skiter media i för nu har de fått sina skandalrubriker och dragit skit över hela vår stolta klubb.

SKU - SKU - SKULASON!

2008-10-02 11:13
Dragit skit? Men snälla nån, artikeln ligger nedgrävd under allt annat skit på Aftonbladets hemsida. Det här lär glömmas bort väldigt, väldigt snabbt medan vi fortfarande måste ha onödiga debatter om varför dagtidsderbyn på lördagar är det mest sinnessjuka sen...ja, sen Bajen kom undan väldigt billigt efter "skandalderbyt!!!!!" mot AIK.
•pave paradise•
Moderator

2008-10-02 11:39
Det är ju en jävla skillnad mot ett direkt överfall och vårdslösheten som ledde till brännskadan. Därmed inte sagt att det inte är förkastligt men det är ett helt annat brott som begåtts.
Förövrigt var varken tåget eller harrys uteserving totalförstört som rapporterat. Det ser man tydligt när man ser intervjun med Harrys ägare. Att ställa till med 70 miljoner kronors skador på tåget är inte heller rimligt, inga rutor på vänster sida var krossade, höger vet jag inte. Det pratas om någon list och något bord. klistermärken var annars den största åverkan jag såg.
under matchen förekom inga störningar av spelet, och efter förlöpte allt lugnt.

kanske är mediabevakningen i proportion till vad som faktiskt hände, förutom då att fantasin om den grova misshandeln hamnade högst upp på landets största tidningar i några timmar.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-10-02 13:44
lhabia

sluta lev i din jävla sthlmsbubbla. Allt skitsnack om HIFs supportrar i media påverkar oss negativt exakt lika mycket som all skit AIK och Hammarby får dras med efter era "skandalderbyn".
SKU - SKU - SKULASON!

2008-10-02 17:22
"Bajen kom undan väldigt billigt" ?

För det första är straffet jävligt obefogat och kommer inte lösa ett piss, snarare förvärra det hela samtidigt som föreningen och företaget som gör allt för att lösa problemen utsätts för ännu större bekymmer. För det andra kan man ju ifrågasätta hur bajen alltid får de hårdaste straffen medan aik klarar sig undan både massinkastningen av mynt (vilket hänt flertal gånger) och får begränsade straff hela tiden. För mig är ett inkastat mynt mot en spelare lika illa som en fyrverkeripjäs. Båda kan förlora synen.
DIIIF

2008-10-02 17:54
Fyfan... Smutsiga Heifare! Först klottrar de ner stadion, tar sig in och fotograferar tifot dagen innan derbyt. Sen vandaliserar dem allt och alla i stan och när det väl gäller att visa upp på läktaren så är de bara pinsamma. Idioter som springer på löparbanorna, vem fan är ni liksom? Fyrverkeri mot polisen, för fan visa inte upp er på stadion nästa gång om ni ska hålla på så.

Sen så vill jag tillägga att ni knappt hördes jämfört med Malmös mäktiga klack. Bara se och lär från MT96, vilket tifo de planerade alltså UNDERBART. 50 år på stadion, underbart helt enkelt. Ännu härligare var att fansen stod kvar efter slutsignalerna och sjöng "Vi följer vårt blåa lag" högt och stolt, där såg man hur trogna fans vi var.

Tänker inte ens snacka om vandaliseringen på Harrys och det som hände med lokföraren, bara pinsamt..

Saknar hjärta, saknar klack, HIF är ett jävla pack.
De é tyst, de é sorg, de é helsingborg
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-10-02 22:46
maran:

All I Hear Is Blah Blah Blah

KB-raggs:

För mig är ett inkastat mynt mot en spelare lika illa som en fyrverkeripjäs. Båda kan förlora synen.

Jag har fått mynt kastade på mig under Gothia Cup. Det var lite obehagligt men hanterbart. Under nyårsfirandet förra året sprängdes en liten fyrverkeripjäs, en pytteliten smällare, någon meter från min fot. Det resulterade i aningen svedda skor och tinnitus i en vecka.

Om du inte förstod det så kan jag gå in lite på djupet om du vill, och testa det hela mot dig för att se hur DU reagerar.

När vi gjorde exakt det Bajen gjorde senaste MINUS inkastade fyrverkeripjäser fick vi spela ett antal matcher utan publik. Tänk på det.

Kasta mynt samma sak som att kasta grejer som bokstavligen sprängs...herremingud vilken idioti...
•pave paradise•

2008-10-03 00:38
Att hif dominerade på gatan = att attackera Kvinnor , lokförare , hundar och vandalisera den ända krogen i stan som ville ta emot dem är inte att dominera gatan.

Att hif dominerade läktaren= är heller inte sant, Hifs tifo var en exakt kopia av de vi hade uppe mot djurgården bara det att de hade bytt ut våra färger mot deras, samt att man knappt hörde hif. Ni kan inte sjunga ni kan bara flaxxa!

Att hif dominerade planen= även detta är inte sant, då malmö spelade i princip ut hif, hif får 3 chanser och gör 2 mål.

När fan ska ni sluta ljuga för er själva?

2008-10-03 09:18
haha patetiska malmö, ni är och kommer för evigt att förbli lillebror. Vi är så mycket bättre än er på alla plan. Passa på att njut så länge ni kan i finrummet för ni ska ner igen!!!
SKU - SKU - SKULASON!
Moderator

2008-10-03 11:03
men nått jag inte riktigt förstår är varför ni gick i 85e? har ni så dåligt förtroende?

återigen, lokföraren blev INTE attakerad. hon råkade ut för vårdslöshet för jävligt i sig men det är inte den grova misshandeln det pratats om. som Palme sa, lögn och förbannad dikt.

vinner hellre än dominerar på plan. det finns inga moraliska segrar.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-10-03 14:56
IraQ

Är det inte det laget som gör flest mål som vinner? Vem fan bryr sig om dominans på eller av plan? Du stinker bara dålig förlorare, precis som vanligt.

2008-10-03 15:54
Viruz_
Jo absoult är det de laget som gör flest mål som vinner, vad annars? Jag kommenterade bara maras inlägg där uppe! så Stick!

maran
Vi kommer aldrig att åka ner ! Vi är inte lillebror vi är inte släkt! hur fan kan vi vara er "lillebror" ?

2008-10-03 17:01
IraQ

som viruz sa du är bara ännu en dålig förlorare. Jag kan omformulera mig. Vi är bäst i Skåne, ni är SÄMST i skåne. Vi är 3:a i Sverige ni är 12:a i Sverige. Som sagt vi är större, bättre och vackrare än vad ni någonsin kommar att bli på ALLA plan!

Ni gör er nog bättre i superettan!
SKU - SKU - SKULASON!

2008-10-04 02:39
maran, Jag må vara en dålig förlorare, men jag stör mig så enormt på hur ni blåser upp er själva när ni är piss ni är inget! allt i hif cirkulerar kring ert hat emot oss! gratulerar för ett lyckat hif år! Men VI är Störst i skåne och inte ni!

2008-10-04 20:21
Jag har iaf mer respekt för HeIF än MFF, så mycket kan jag säga.
•pave paradise•

2008-10-04 23:53
Vi är Malmö från gamla tider
Vi är Malmö från nya dar
Vi är Malmö med fler meriter
än vad alla andra har!!!

Tjalalala...
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-10-05 00:28
Förutom IFK Göteborg då, eller?
•pave paradise•

2008-10-05 13:02
Yamo_RGA: hahahahahahahahahaha

För att återgå till att disskutera allsvenskan anno 2008 så var det inte lite pissigt att se oss slarva bort 2-0 igår. Fuck. Å andra sidan hade jag väntat mig dom siffrorna i röven, så lite nöjd får man väl va. Sannlöst med 4 skadade innermittfältare, men kanske ännu mer sannslöst att vi trollar fram en helt ok lösning, Bergholtz och Mini gjorde det förvånansvärt bra. Och med tanke på att alla bönder och smygrassar ständigt påstår att vi inte har någon talangverksamhet utan bara köper afrikaner känns det extra skönt för varje genombrott. Vi ska ut i europa igen, vart ska ni malmö? Träningläger i Ystad?

Moderator

2008-10-05 14:08
tycker det är en helt värdelös diskussion att prata store eller lillebror med malmö, vi har större publik, ligger högre i serien och allsvenskans största fixstjärna, Bättre resultat i europa på sistone och legat längre i högsta serien än ni.

Riktigt tråkigt igår med tappet i andra. sju poäng på kalmar, mff och elfsborg känns rätt bra. Men guldet är borta. Alla till europa!

2008-10-06 18:41
Hur kan man ha mer respekt för Malmö? Då menar ni som fotbollslag.

Malmö har enga sånger, är relativt egna i Sverige.

Jag gillar såklart Helsingborg också men det känns ju mycket mer fejk. Har inte många egna sånger, klacken är väldigt ny och väldigt liten men det ärsåklart positivt att de inte har trumma.
DIIIF

2008-10-08 20:59
Har HeIF större publik än MFF? Malmö ligger nästhögst i publikligan, och då har man ändå haft en förjävlig kris i och med tabellsituationen. Fatta hur överlägsen publik vi hade haft om säsongen hade gått bra.

KB-Raggs
Malmöfansen, olikt många andra fans i landet, gör inte bort sig i form av pinsamma skadegörelser på arenorna. Man lägger större fokus på sitt eget lag än andras, olikt Helsingborg som nästan bara har klacksånger bestående av hat gentemot Malmö. Fansen har stil, just därför är det så skönt att gå po match och slippa förvänta sig tramserier på läktarna.

Ska bli hur kul som helst att inta nya stadion nästa år, en stilig arena för stiligt folk!

Sen tror jag att kriserna i laget kommer lösas med tiden, vi har ju trots allt resurserna till det =)
AMICI DI NESSUNO

2008-10-09 09:44
Yamo_RGRA P15

Malmö stil och klass? hahahahah

SKU - SKU - SKULASON!

2008-10-09 15:26
Yamo - jag menade "hur kan man ha mer respekt för helsingborg"

Tycker som sagt att Malmö har en relativt egen läktarkultur i Sverige och det ska dem ha cred för.

DIIIF

2008-10-09 15:29
Under temat pinsamt:

RIDDARNA FRÅN SOLNA
DIIIF

2008-10-09 15:35

Well, it does take one to know one, right?
•pave paradise•

2008-10-09 15:43
lhabia: Här får ni se er som förlorare i tävlingen minst pinsam maskot ;)
 DIF!

2008-10-09 15:46
Whatever, man. Det är inte jag som har en stekpanna på huvudet...
•pave paradise•

2008-10-10 17:43
Men järnkaninen har varit med väldigt länge och åsyftar "de mindre" Järnkaniner - Järnkaminer.

Er riddare känns bara så... SJUKT
DIIIF

2008-10-11 00:05
Vad spelar det för roll? Djuret har en stekpanna på huvudet! Eternal fail!
•pave paradise•

2008-10-11 02:43
Det är faktiskt en kastrull och kastrull är feeeeet nice!
 DIF!

2008-10-18 15:53
woooooho! 3 poäng!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-10-18 17:12
Lider med Norrköping, ler med Norling.
•pave paradise•

2008-10-21 10:03
bra gjort att spela bort guldchansen mot jävla Örebro, avgå allt
SKU - SKU - SKULASON!
Moderator

2008-10-21 11:13
jag hade turen att jobba till 22 så jag inte kunde se eländet iallafall..

2008-10-22 09:39
ja, det var inte mycket att se kan jag säga...
SKU - SKU - SKULASON!