I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-24 08:40
hatar kalmar, ingen ser dom som ett större hot, eller ett vidare bra fotbollslag övh men ändån ligger de 1:a med en grym målskillnad också, jävla as..

2008-07-24 16:50
Känns nästan som att det är värt att låta Kalmar hållas och redan nu börja fokusera på att bygga ihop äckligt bra lag till nästa säsong, vilket jag nästan börjar tro att AIK gör. Vi har gjort oss av med 3-4 spelare på löjligt kort tid...
•pave paradise•

2008-07-26 08:25
Samma sak i Malmö, det byggs för nästa år nu. 3 nya mittfältare klara, en mittback och nu kommer en mittfältare till förmodligen, ingen dålig värvning heller.

http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-07-26 11:36
Malmö borde skaffa sig en ny målvakt, det är det enda som är viktigt där tycker jag...den grabben har fuckat upp alldeles för många matcher egenhändigt...
•pave paradise•

2008-07-26 12:52
Mja, Sankan blandar och ger tycker jag, han kan göra riktigt svettiga räddningar. Tabben mot Bajen senast var riktigt usel men har man tappat 3 bollar redan så har man även tappat självförtroendet och då funkar tajmingen inte, det vet jag själv som gammal målis.

Sen har vi det där med att "palla trycket", även om MFF inte varit en klubb att räkna med på sistone så är det alltid ett enormt tryck från fansen, likvärdigt med det från t ex Aik och Djurgårdsfansen, det är liksom bara vinna som gäller. Och det är få som har det psyket, och är det så att Sandkvist inte fixar det så ska han givetvis bytas ut. Frågan är mot vem? Jag har alltid tyckt att Hugosson i Gefle varit jävligt duktig, även Dime Jankulovski är för det mesta riktigt bra.

2008-07-26 15:38
Och nu är Paulinho klar för nått lag i K-League..
Vi är överallt!

2008-07-26 16:25
Kruyis ska man nog inte ge skottläge verkar det som :)
Men alla vet vilka som fortfarande är bäst i skåne ;)
men det är nu tåget går, återstår att se vilka som åker med
 Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!

2008-07-27 20:49
Superettan nästa, DIF!
Vi är överallt!

2008-07-27 20:53
Men vafan, vad har vi sagt om det här? INTE håna lillebror förrän vi SJÄLVA är säkra på att vi klarar oss kvar! Jag vet ju inte ens om jag vågar gå på matchen imorgon, dammit!
•pave paradise•

2008-07-27 20:53
Vi åker med, fan vilken bra jävla match det var mellan Malmö och Kalmar. Roligaste fotbollsmatchen jag sett i år. Och det höll på att gå åt pipan också, men så kommer lille Agon in och sätter två bollar på totalt 4 tillslag, det är fan klass. Fan vad underbart, ni som hade privilegiet att få se matchen håller säkert med mig om det.

2008-07-27 23:26
lhabia X1 Ibland måste man bara.
Vi är överallt!

2008-07-27 23:27
Imorgon kväll. Då kan vi lite tyst snacka om det. Nästa vecka, efter vinst, kan vi snacka lite högre. Precis som Norling, så ber även jag om tålamod :)
•pave paradise•

2008-07-28 02:07
FOOORZA MALMÖ HAHAHA vad nice av Agon... Grymt alltså
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-07-28 03:59
Var på Råsunda och kollade Dif - Helsingborg (farsan e skåning så jag hakade på).

Var inte det minsta imponerad av djurgårdens spel, känns som att det saknas spelidé helt och hållet. De chanser dom hade uppkom på antingen kontringar eller långbollar. Oremo gjorde inga mycket rätt trots sitt mål.

Efter 70 minuter (och utvisningen) försvinner dif's spel helt och hållet.

Förstår inte varför ni ska spela 4-3-3 när ni inte har spelare till det, det märktes att både Oremo och Jones var obekväma med att hela tiden få arbeta på kanterna.

Dessutom blir 4-3-3 rätt dött när varken Komac eller Johanesson kan passa.

Dessutom kan Haginge vara en av Sveriges fulaste personer.

Bara lite observationer, känner mig ganska lugn inför kommande derbyn.

2008-07-28 09:42
torsk för kalmar och vi käkade upp djurgårn IGEN. Nu blir det guld.
SKU - SKU - SKULASON!

2008-07-28 11:33
maran:

Såja, NU är trashtalk rättfärdigat. Tackar för uppvisningen, kort och gott. Nu slipper man oroa sig över att dif ska vara med och jävlas. Förlorar de nästa vecka så vet jag inte vad jag ska säga dock.

Pinsamt lite folk igår på Råsunda, så alla AIKare som känner folk som tänker skippa matchen; örfila era polare och dra med dem till Solna.
•pave paradise•

2008-07-28 12:55
rasta?

Vilka jävla kommentarer? Djurgårn lirade fullständigt ut Helsingborg i 70 minuter. Ibland var det ren samba. Jag känner mig så totalt deppad att domaren förstör det hela för oss. Två tveksamma gula och så ut i 70:e minuten. För att sen se Helsingborg kvittera i offsideläge.

Jag tror det vänder snart. Ekong in och kvaliten kan höjas ytterliggare ett snäpp. Menmen.

DIVISION TVÅ - DJURGÅRN ÄNDÅ!
DIIIF

2008-07-28 13:00
Och lhabia. Lite folk? 10000 är en bra siffra mätt med Djurgårdsögon. Vi är inte medgångare som er och tappar 20 000 i publik när det går dåligt. Vi håller oss mellan 9-13000 alltid - oavsett.

Vi är färre - men vi är värre!
DIIIF

2008-07-28 13:05
Tappa 20000? Skoja inte nu, ingen klubb i svensk fotbollshistoria kommer någonsin ha över 30000 i snitt. Vi ligger mellan 15 och 20000, det har vi också alltid gjort. Så jag vet inte alls vad du snackar om.
•pave paradise•

2008-07-28 13:38
Ni hade 30 000 mot Malmö förra året för att tidigare ha haft 5000 mot BP.
DIIIF

2008-07-28 13:55
KB-Raggs P19

Kallar du ert spel för "samba" och att ni spelade ut hif, säger nog det mer om erat tidigare spel än om matchen igår är jag rädd...

2008-07-28 14:17
Vi har aldrig haft 5000 pers på Råsunda. Inte under min livstid iaf.
•pave paradise•

2008-07-28 14:17
Tror inte vi har spelet så här bra sen 2005. Och ändå var vi riktigt nära guld förra året. Jag förstår inte hur du kan säga att Djurgården inte spelade bra?
DIIIF

2008-07-28 14:18
Nej, men på Stockholms Stadion.

Liksom vi är på Råsunda nu sänks alltid antalet med ett antal. Det antalet är dock inte lika stort som när ni får flytta ifrån eran hemmaarena.
DIIIF

2008-07-28 14:58
Vår anledning är att vi inte tycker att det är fotboll när det är löparbanor och att Stadion inte är en fotbollsarena. Er anledning är att ni inte har tillräckligt med folk på matcherna, vare sig det handlar om Stadion eller Råsunda.
•pave paradise•

2008-07-28 15:35
HIF! Sveriges bästa för tillfället och helt klart de lag som ska representera sverige i europa!

2008-07-28 15:46
http://fotbollskanalen.se/1.558305/2008/07/28/sommarbomben_gustafsson_pa_vag_till_aik

Vore inte helt fel.
Vi är överallt!

2008-07-28 15:48
Vi får se om Bergh kan hålla siffrorna nere ikväll. Annars är det nog dags för en ny målis, ja.
•pave paradise•

2008-07-28 23:30
lhabia
Vi dyker iaf upp med det vi har, oavsett om det är en äcklig betongbunker eller om det är en hedersvärd tegelbyggnad med anor inristade och löparbanor. Kärleken för laget är större och det är kanske därför vi troligtvis har Sveriges största bortafölje.
DIIIF

2008-07-28 23:34
Japp, och det gör vi med. Skillnaden ligger i att vi vägrar böja oss ner för ER VDs äckliga regler. Därför har vi VALT att inte ha något bortafölje. Jag tycker att det är löjligt att ni använder vår arena mot Helsingborg för att det är en "publikmatch" och så drar ni knappt över 10000 medan vi lyckas få dit 13500 mot ett bottenlag. Semesterfotboll som dessutom är på veckodagar drar inte så mycket folk, jag vet. Men ändå får vi dit 3500 mer än er.
•pave paradise•

2008-07-29 15:45
Varför spelades matchen på råttsunda förresten?
Dif mötte väl Götlaborg där tidigare på säsongen?

2008-07-29 19:44
"Publikmatch". En term som inte ens borde existera när man snackar om Djurgården...

Jaja, nog med skojiga skämt. Kan ni SNÄLLA peta Dembo nu? Jag vill se er KÄMPA och förlora, inte se er målvakt lojt sträcka sig efter bollar och missa eller krocka in i era backar eller halka när han är ohotad. Låt Vaiho stå, då har ni tränat honom inför framtiden också.
•pave paradise•

2008-07-30 02:27
lhabia X1 -> Dom spelade på råsunda för att det är tennis på stadion inte för att det är "publikmatch"

För övrigt är jag mycket stolt över att våra Helsingborgare just nu. Rent spel och fotbollstekniskt sett spelar helsingborg just nu ett anfallsspel som inte funnits i allsvenskan tidigare. Vår satsning börjar ge frukt. kan vi bara täppa till försvaret lite till och andersson låta blir att måla tavlor finns det inget annat än guldrace för oss.

Jag måste också säga att jag smyghåller lite på ljungskile men det kan vara för att vi alltiod spealde hårda mtacher mot dom när vi var små och det ligger när min hemstad. Så jag undar "lhabia", var det verkligen så nära att lsk tog poäng som resultattavlan visade med 1-0 87 minuten. Inte ett partiskt svar nu utan ett opartiskt tack!
 Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!

2008-07-30 13:08
När vi mötte Göteborg var det pga någon konsert...
Och nu är det tennis på Stadion till 3 augusti...

Och lhabia, du ger dig aldrig. Ni är fler, ändå drar ni bara 3500 mer. Medan ni vissa matcher kan dra 15 000 mer.

Om man ser det såhär. I snitt är vi 10 000 på Stadion. 6000 av dessa åkte till Norrköping och såg bortamatchen där. Sen tror alla gnagare att vi gillar att åka till Råsunda, medan ni själva inte kommer med fler än 4000 till Stadion.

Vad grundar du på att Dembo ska petas? Att han gjort 2 halvbra insatser? Han har kapacitet för att vara bäst i Allsvenskan så han petas inte. Inte troligt att ta in Vaiho nu från ingenstans. Och på de uppvärmningar man ser med honom ser det katastrofalt ut.
DIIIF

2008-07-30 13:16
Det är skillnad på "kan" och "vill". Lär er det. AIKare VILL inte åka till Stadion. Det är ingen fotbollsarena, det är piss att kolla på fotboll på Stadion och de enda som inte erkänner det är ni. Vi drog 3500 mer MOT LJUNGSKILE än vad ni gjorde mot HELSINGBORG. Så det handlar inte om medgång eller något sånt tjafs som drabbar er, det märks om man kollar på siffrorna och motståndet och allt. Ni kanske inte vill till Råsunda men det är mycket dubbelmoral däri, eftersom ni jämt ska påpeka att ni finns överallt från Väsby till Haninge och från Hässelby till Djursholm. Det kryllar av djurgårdare på blåa linjen, hur dessa misslyckas ta sig till en match mot HELSINGBORG förstår jag inte.

Jag känner Vaiho, har gjort det lääääänge, och vet vad han kan. Dembo har kostat er två matcher. Våga agera, Siggi.
•pave paradise•

2008-08-04 16:41
lhabia du har ju inte knäckt dig själv genom att påstå att vi mötte halvdanskarna på råttis bara för att det skulle vara en "publik" match. Alla våra matcher skulle spelas på stadion, som förövrigt är grym att se på fotboll på, om det inte vorre för att vi inte får spela på stadion vissa matcher (är det är derby, och när det är typ tennis osv på stadion).

Dembo är bättre än Vaiho, oavsett om du känner honom eller inte.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-08-04 16:54
Bor du precis bredvid Stadion?
Det är vad jag fick höra i början av säsongen från SvFF. Jag antar att man idiotförklaras om man inte har koll på vart och när ens rivallag spelar sina matcher. Good to know, good to know.

Dembo har kostat er minst 6 poäng i år. Jag bryr mig inte om han kostar er fler.
•pave paradise•

2008-08-04 18:31
Efter att ha laddat upp med Raggs idag så är man redo för morgondagen ;)
 DIF!

2008-08-04 22:22
yeah! jag kommer också upp, fast jag vet att vi får stryk.

2008-08-04 23:40
Det här sved. Väldigt mycket.

Men, heja Peking? :)
•pave paradise•

2008-08-04 23:43
får väl heja på så gott det går.

2008-08-05 01:36
Fan alltså..
Vi är överallt!

2008-08-05 11:14
3 viktiga poäng till!
SKU - SKU - SKULASON!

2008-08-05 14:13
Dags att korka upp!
 DIF!

2008-08-05 17:54
http://clanbase.legacyofthemob.se/pagarna.mp3

2008-08-05 19:05
Ingen match alltså? :S
•pave paradise•

2008-08-05 21:31
Jodå, men inte förns i slutet av September ;)
Vi är överallt!

2008-08-05 22:30
kul att åka sthlm tur och retur för ingenting!

2008-08-05 22:35
Läs Norrköping-redaktionens syn på det hela på SvenskaFans. Väldigt underhållande.
•pave paradise•

2008-08-05 23:56
Fan vad efterbliven den där Göran är, att han aldrig har missat att särskriva när läge har givits gör inte saken bättre.
 DIF!