I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-10-24 19:10
Stackars AIK, lär aldrig få besegra malmöiterna på Stadion. :)

FRAMÅT, UPPÅT eller vad man nu säger
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-10-24 19:28
Tror alla AIK-are håller med om att vi klarar oss så länge vår klubb, vårt lag och våra fans inte mår lika dåligt som MFFs gör.
•pave paradise•
Hangaround

2008-10-25 18:11
"David Elm utgå skadad efter en duell med Djurgårdens målvakt Pa Dembo Touray."

Duell? För att inte bara hänga ut Touray i denna situation...men att man ibland knappt får röra en målvakt, och sedan se en "duell" som denna får en att skratta.
Touray visar väl återigen att han är en av dom sämsta målvakterna i Allsvenskan.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-10-25 18:19
På samma spår så skulle jag vilja tillägga att jag nog aldrig skulle våga gå in i en duell med Touray. Iaf inte förrän jag fått en plötslig dödsönskan.
•pave paradise•

2008-10-25 21:05
twomas P24

Gråt vidare. Touray är knappast en av dom sämsta målvakterna i allsvenskan.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Hangaround

2008-10-25 21:10
Vadå gråt, jag är fan objektiv här.

För en gångs skull håller jag med Robert Laul...går inte att räkna alla tavlor han gjort i år och ändå får fortsatt förtroende.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-10-26 19:19
twomas P24

Han har gjort en del tavlor ja, men o andra sidan väldigt många superräddningar, dock har inte spela lika bra som t.ex förra säsongen. Men att säga att han är en av de sämsta målvakterna i allsvenskan är att ta i.

2008-10-26 19:22
Alltså...räknar man tavlor så ligger Touray högt högt. Det betyder ju inte nödvändigtvis att han är en av de sämsta, det vet vi ju att han inte är, men räknar man bara tavlor så...
•pave paradise•

2008-10-26 20:39
lhabia

Ja i år håller jag helt med dig och twomas att dembo gjort lite väl många tavlor.

2008-10-26 23:38
Vågar man hoppas på en femte alternativt sjätteplats? Pinsam målsättning med tanke på klubbens resurser, jag vet...

Då storslaktar vi Ljungskile imorgon!

kämpa på himmelsblå
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-10-26 23:44
Jadå, precis som när ni slaktade dem på hemmaplan ;)
•pave paradise•

2008-10-28 12:59
Fan vad lågt av dem att inte ens kunna täcka över planen... Aja, matchen spelas ikväll i alla fall.
AMICI DI NESSUNO

2008-10-29 19:43
Där besegrade man LSK som sagt. TOIVONEN GÅ INTE!
AMICI DI NESSUNO

2008-11-07 16:08
Vilka känslor det lär bli på söndag, kommer kännas tungt att säga farväl till vår kära himmaborg. Nu är jag ganska ung och har inte upplevt lika mycket som andra äldre MFFare, men faktum kvarstår - det blir onekligen känslofyllt!

1958-2008, TACK
AMICI DI NESSUNO

2008-11-07 16:11
Det måste svida att hylla en arena med löparbanor...
•pave paradise•

2008-11-07 21:37
lhabia
Vem bryr sig om löparbanorna? För mig är minnena, passionen, glädjen, sorgen och alla upplevelser det viktigaste, himmaborgen är så mycket mer än en arena med löparbanor.

Och för det andra så skapar vi ett så pass tungt tryck att man knappt märker av löparbanorna ;-)
AMICI DI NESSUNO

2008-11-07 23:16
Tungt tryck? Hahaha....
Vem bryr sig om löparbanor? Vi som upplevt fotboll utan detta löjliga friidrottstrams, såklart.
•pave paradise•
Moderator

2008-11-07 23:27
till och med den mest ljusblåa malmöiten måste ju ändå vara jävligt glad och lättad att få slippa bunkern. 50 år av kvalificerade gissningar om vad som händer på plan.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-11-08 00:36
Jag kommer att skratta minst lika hånfullt om några Sillstrypare sörjer att de inte kommer lira på Nya Ullevi längre, om det nu är så det kommer att bli. Såg en match mellan dif och Örgryte där när jag lirade Gothia. Iaf enligt biljetten, jag har ingen jävla aning om vilka det var som sprang runt där några mil ifrån där jag satt.
•pave paradise•

2008-11-08 16:03
lhabia
Förstår ditt hat gentemot stadion, kan ju inte vara lätt som AIKare att blicka bak till alla hemska minnen ni har fått ta del av där.

Ingen malmöit glömmer borgen, alla minnen som medföljer är något som kommer sitta djupt in i hjärtat en lång tid framöver.

Sen kan man ju inte heller säga att man inte längtar till premiären på nya stadion. Det kommer slå allt som hänt de tre-fyra senaste fiaskoåren! :-)
AMICI DI NESSUNO

2008-11-08 17:36
Fan vilket snack om löparbanor... bara för att ni råsundafetton ska kunna se teaterföreställningen bättre tillsammans med en korv och stor läsk.
DIIIF

2008-11-08 18:02
Yamo_RGRA:

Jag bryr mig inte det minsta om Stadion.

KB_Raggs:

Jag käkar inte korv på fotbollsarenor. Jag är där för fotbollen.
Och jag bryr mig inte det minsta om Stadion. Kul ställe för konserter, skit för fotboll.
•pave paradise•

2008-11-09 17:01
grattis kalmar!

aik bäst i stan
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-11-09 17:59
grattis dif till en hedersam 12e plats...grattis bajen ni verkar ha funnit en bra stabilitet i eran backlinje....

Hoppas bara Norling får stanna nu....Ola måste bort...
BOIA CHI MOLLA

2008-11-09 19:56
Skönt att denna skitsäsong är över! Det enda som kunde gjort den värre var om vi hade torskat mot råttorna i år.

Det finns enligt min mening bara två saker som jag tänker minnas tillbaka på från denna säsong, premiären mot peking när vi verkligen invaderade hela peking, och Rosenborg borta (vilken mental resa). Resten tänker jag glömma.

2008-11-09 21:04
Resan till Tallin lär varit rätt fet för dem som drog över sjön. I annat, nä inte mycket att glädjas över.
DIIIF

2008-11-09 21:29
Bäst i stan enligt tabellen, inte för att det är värt någonting när man spelade fyra oavgjorda derbyn. Bedrövligt spel i ca 25 av 30 matcher men ändå slutar vi på en femteplats...jag fattar det inte.

Grattis Kalmar. Kul med ett lag som faktiskt spelat boll i nästan varje match detta år, trots tråkstämpeln.

Positivt i år:
- Gabriel Özkan.
- Att Hansson/Fröjdfeldt nog gör rätt i att hålla sig borta från större matcher nästa säsong.
- Som AIK-are är jag såklart förtjust i rivalernas platser i tabellen även om DIF börjar skrämma mig med sitt dumdristiga förtroende för Lundquist.
- Elfsborg fick känna på hur det är att missa guldet med en poäng, på sätt och vis. Helt nöjd är jag dock inte förrän de verkligen lider.
- Kalmar visar hur man ska vinna guld. 20 vinster av 30 möjliga, riktigt jävla bra.

Alldeles för lite positivt...
•pave paradise•

2008-11-09 23:37
även om DIF börjar skrämma mig med sitt dumdristiga förtroende för Lundquist.

Håller med dig där lhabia. Iof så har de mer aktiva inte något förtroende för honom längre. Bara att hoppas att han inte stannar nästa år, han ska bort!

I övrigt synd att jag missade Tallin resan, har även jag hört att den var fet.

2008-11-09 23:45
Så som det ser ut nu så är det Lundquist som gäller för hela slanten för er del. Och visst, jag tänker inte ljuga och hävda att jag inte kommer att njuta av att se honom jämna DIF Fotboll med marken men Allsvenskan utan den Allsvenska säsongens två största matcher funkar inte riktigt. Inte för mig iaf.
•pave paradise•
Hangaround

2008-11-10 09:39
Och mitt kära Sundsvall tog retur-biljetten neröver...fan vad stolt man känner sig.

Och jag var ensam om att tippa Kalmar i topp, det var ju bara märkligt :P

2008-11-10 12:17
Grattis Kalmar!

2008-11-10 14:30
Och Norling får sparken, sjukt..
Vi är överallt!

2008-11-10 15:54
lhabia
Lunkan är kvar tills vidare, och det kan väl inte göras så mycket åt. Allt avgörs på årsmötet.
DIIIF

2008-11-10 20:46
Gnaget fotboll (och hockey) finns inte längre?
DIIIF

2008-11-10 23:22
AIK Fotboll är ute på hal is. Det var inte kul att vara vid Råsunda idag och nekas inträde, hunsas runt och ljugas för...
•pave paradise•

2008-11-10 23:36
lhabia; Nå vart det nån stormning av kansliet? Vi vill ha en fullständig redogörelse för dagens bravader! ;)
 DIF!

2008-11-10 23:52
bob:

SvenskaFans har en noggrann följetong som berätta i princip allt, även en minut-för-minut liverapportering från presskonferensen. Mina tankar går att hitta också, men bara om man vill och vet hur man hanterar det. (...)

Kort då:
Strax innan klockan 15 var jag i Solna och såg ett helt öde arenaområde. Det visade sig snabbt att en skara supportrar hade tagit sig upp i byggnaden och väntade snällt utanför Restaurang Råsundas dörrar. Vi hade tidigt på dagen fått höra från vår högst misslyckade kommunikationsansvarige att det är en öppen presskonferens som gällde, bara för att knappa halvtimme senare få höra motsatsen. Nåväl. Innan konferensen började ombads vi relokera oss till East där vi fick ett löfte om att få höra vad som pågår.

Väl där nere kom åtminstone jag snabbt fram till att det här bara är skitsnack och att vi kommer få snacka med någon lakej av något slag, vilket visade sig vara helt korrekt siat. Vid denna tidpunkt närmade sig FanTV vissa supportrar för kommentarer. Samtliga tackade nej förutom en som ville ta det lite senare, när det var mindre hets i luften och aningen tystare så att det faktiskt skulle gå att höra vad som sas i intervjun. Samma supporter bad om en tyst protest, en tyst gruppering utanför Råsunda för att visa vårt stöd. Detta gick alltså inte vägen då polisen först helt sonika släppte förbi 10-20 personer för att sedan skrika stopp när de märkte att dörren in faktiskt var olåst.

Så mycket är jag villig att ge. Resten får SvenskaFans bjuda på. Jag säger dock såhär:

Det är en mörk dag för AIK. Någonting är allvarligt fel när en hel styrelse ljuger för hoper av supportrar, och som det senare under dagen har danat för oss alla, har ljugit varenda minut sedan augusti.
•pave paradise•
Moderator

2008-11-11 03:31
verkligen, beklagar ert läge. extra mysigt när aftonbladet beskriver "stormningen" som en black army attack.
tror jag kommer sluta läs all annan sportmedia än bakgatan trots att jag bara får ett lags bild från nu. och trots att det inte handlar om oss vet jag när andra serveras kattmat när det är biffbea beställt.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-11-11 13:01
Jag kommer att anklaga deltagande på det kommande manusbaserade mötet för att vara uppmärksamhetskåta och oerfarna idioter. För det funkade ju, vem har läst något om Kalmar det senaste dygnet egentligen? Sinnessjukt...
•pave paradise•

2008-11-11 13:11
Skönt att det inte bara är vi som har problem...

Men ikväll är det hockey, har ni förresten sett dem nya reklampelarna ute på Stockholms gator? Det finns bara ETT lag i Stockholm!
DIIIF
Hangaround

2008-11-11 13:32

Blåste det kallt därinne?

2008-11-11 14:06
Jag var inte där inne. Men du har rätt, killarna skulle definitivt ha tagit av sig jackorna, hängt upp de fint och prydligt och sedan stegat in i Restaurang Råsunda. Naturligtvis.
•pave paradise•
Hangaround

2008-11-11 14:25
Absolut, jag håller med dig.

2008-11-11 17:16
Hahaha, vilken överkörning på Stadion. Klockren avslutning på säsongen...

ADJÖ HIMMABORGEN!
AMICI DI NESSUNO

2008-11-11 22:38
lhabia

Vaddå blåste? Vem va du där?

Klart man hade maskering då man möttes av 150000 kamerablixtrar väl inne jagandes av 7 poliser med batonger och en civvare med pepparspray.

Kvällens höjdpunkt va sportbladeth*ran som gick besviken därifrån innan presskonferansen ens börjat.

FÖRORT

2008-11-11 22:39
planet:

Inlägget var dränkt i ironi för att poängtera twomas skojiga dumhet i hans inlägg.
•pave paradise•

2008-11-11 22:50
Man vet aldrig med dig ;)
FÖRORT

2008-11-12 22:21
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=850745

Himlen öppnar sig :O
DIIIF
Hangaround

2008-11-13 09:17
Inlägget var dränkt i ironi för att poängtera twomas skojiga dumhet i hans inlägg.

Absolut, mycket ironi. Men det ser så lustigt ut med ett gäng med huvor och fingrar i luften. :)