I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-09 11:01

Allsvenskan 2008

En ny säsong är i antågande. Träningsmatcher håller på att spelas och <a href="http://fotbollskanalen.se/fotbollskanalen/allsvenskan/601472.html" target="_blank">silly season</a> är i full gång, hur är läget i lagen i år, vilka nyförvärv har vi? Kommer ICA orka upprepa förra årets triumf? Vad ser vi fram emot? <a href="http://www.soccerway.com/national/sweden/first/2008/" target="_blank">Nytt för i år är att det är 16 lag i allsvenskan</a>.

Vad vi vet är iaf att TV4 kommer hårdsatsa denna säsongen tillsammans med deras webbsida <a href="http://fotbollskanalen.se/allsvenskan/" target="_blank">fotbollskanalen.se</a> .

På deras hemsida läser jag idag:

Malmö mot Blåvitt i premiären!<p>TV4-gruppen har investerat stort i svensk fotboll.
Under 2008 kommer TV4 och TV4 Sport sända 50 matcher från allsvenskan.

20 av matcherna kommer att gå i rikstäckande TV4, i programmet "Tipslördag". Resterande matcher kommer att sändas i TV4 Sport.

- Vi kommer under våren att satsa på allsvenskan under lördag, söndag och onsdagar. Avsparkstider lördag är 16:45, söndag 17:45 samt vardagar 19:45, berättar Nunstedt.

Satsningen på svensk fotboll kommer att ledas av programledaren Ola Wenström med experter.

</p><p>Spelschemat i TV4:s kanaler våren 2008.
Måndag 31 mars, TV4 Sport: Malmö-IFK Göteborg
Lördag 5 april, TV4: Djurgården-Malmö
Söndag 6 april, TV4 Sport: Helsingborg-Halmstad
Onsdag 9 april, TV4 Sport: Halmstad-IFK Göteborg
Lördag 12 april, TV4: Göteborg-Norrköping
Söndag 13 april, TV4 Sport: Trelleborg-Malmö
Onsdag 16 april, TV Sport: Örebro-Djurgården
Söndag 20 april, TV4 Sport: Helsingborg-Norrköping
Onsdag 23 april, TV4 Sport: Hammarby-Elfsborg
Lördag 26 april, TV4: Elfsborg-Kalmar
Söndag 27 april, TV4 Sport: Gefle-AIK
Lördag 3 maj, TV4: Elfsborg-Helsingborg
Söndag 4 maj, TV4 Sport: Hammarby-Göteborg
Torsdag 8 maj, TV4 Sport : Norrköping-AIK
Lördag 10 maj , TV4 : Kalmar-Djurgården
Söndag 11 maj , TV4 Sport: AIK-Malmö

Gott nytt fotbollsår!</p>

(Inlägget ändrat av Alper 2008-08-29 17:08:07)

(Inlägget ändrat av Evolution 2008-11-19 14:41:38)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2008-02-09 11:22

Jag måste såklart forsätta peppa mitt kära GIF Sundsvall men;
Just nu ser det ut som att vi väger lite lätt.

Arí Skuláson från Häcken
Robert Mambo-mumba från Häcken
Billy Berntsson från Falkenberg

Mikael Lustig har förlängt och Fredrik Sundfors gjorde en snabb comeback.

Johan Patriksson kan göra mål, men knappast på egenhand, det behövs nån backup.
Och förstärkning i backinjen nu när kung PEO lagt av.

Så, nu slipper ni mig ett tag :P

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-02-09 12:55
Canal + håller ju på och jobbar för att TV4 inte ska få sända några matcher. Det bryter mot avtalet dom hade med företaget som äger rättigheterna tydligen.. Så det är osäkert om dom kommer sända så många matcher i TV4.

Länk
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2008-02-09 13:02
Det verkar ju på tv4 som att det är klart, läste också om en tvist innan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-09 13:58
Jo men det är klart att TV4 säger att det är klart. Dom har ju kontrakt.. :) Men kruxet är om det kontraktet bryter mot det som Canal Plus har sen tidigare.
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2008-02-09 14:18
Grejen verkar ju vara att de som äger rättigheterna har gett 50 matcher till tv4 istället för de 14 som tv4 fått innan som c+ har i sitt kontrakt med företaget, det är det som c+ reagear på. Verkar vara en soppa.

2008-02-10 00:05
Kentaro är ett jävla jippo företag, kolla bara vad som hände med den allsvenska starten förra säsongen.
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-02-10 04:49
...och vem fan bryr sig om tv sända matcher? luffare..

2008-02-10 10:27
Kanske vi som bor åt helvete från vårt lag?

Angående nyförvärven: Varför är det så torrt med nyförvärv? Shaaban är väl ett undantag, men i övrigt?

Och vad fan håller djurgården på med? Jag förväntade mig Oremo eller någon i absolut toppklass. Visserligen får vi en "talang" från superettan, men jag vill inte ha någon som blommar ut om ett par år, jag vill ha guld nu.

Dags att sätta Glenns på plats. Porriga AIK går förhoppningsvis en lika skitig säsongsinledning som förra året till mötes.

Hammarby kan inte vinna och Shaaban ändrar inte på den saken.

Och så en fråga: Om nu 40 matcher sänds i TV4 kanaler, kommer då säsongskortet bli billigare?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-02-12 23:28
Får hoppas att IFK inte snålar med plåtar i premiären, de på IFK's svenskafans-forum tippade att vi skulle få 3000-4000 plåtar, i och med att man bygger om norra som vanligtvis är bortlagens läktare så är det ju fortfarande oklart.
 DIF!

2008-02-13 00:15
shunare
Åk dit då eller stötta laget där du är född? Är du exil finns ju alltid krogar?

2008-02-13 13:11
AIK
--------------
Hammarby
Göteborg
Elfsborg
--------------
Kalmar
Helsingborg
Djurgården
Malmö
Örebro
Halmstad
Gefle
Norrköping
Gais
--------------
Trelleborg
--------------
Sundsvall
Ljungkile

Såhär tippar jag kommande säsong, och jag har bra koll på träningsmatcher och silly season..
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2008-02-13 13:52
vad oväntat att du är gnagare..
 DIF!

2008-02-13 15:46
Varför jag tippar Helsingborg som segrare? För att SVFF slopat 3 utländska spelare regeln så Helsingborg som i UEFA cupen kan disponera alla sina utländska spelare kan komma väldigt långt.
Mitt Göteborg sviktar lite eftersom jag inte vet exakt hur de kommer hantera att kvala in till CL och samtidigt ha koll på Allsvenskan, de ska inte vara något stort problem men om dem lägger allt för stora växlar på CL kan de komma att bli slutkörda i Allsvenskan, men med tanke på deras försäsong samtidigt ligga högt uppe i tabellen.

Helsingborg
--------------
Göteborg
AIK
Malmö
--------------
Djurgården
Kalmar
Elfsborg
Hammarby
Halmstad
Norrköping
Gais
Örebro
Sundsvall
--------------
Trelleborg
--------------
Gefle
Ljungskile
soundcloud.com/iloice

2008-02-13 18:14
Guano

Jag ser ju allt på tv istället?

...och vem fan bryr sig om tv sända matcher? luffare..

Kollar på match om djurgården spelar när jag är i sthlm såklart. Annars får 40 tummaren duga ;)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-02-13 18:20
Något av dessa lag vinner guld:
Helsingborg
Göteborg
AIK
Malmö
Djurgården
Kalmar
Elfsborg
Hammarby

Tror mest på HeIF, gbg  o AIK men de andra lagen kommer vara med där uppe...
Allsvenskan är tätare än på länge, hoppas bara intresset håller i sig, känns som att tätare liga=mer spänning=mer intresse=mer publik.
Min bild är... för mycket naket kanske?

2008-02-13 21:14
Ifk vinner igen
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE

2008-02-14 10:58
IFK Norrkøping chockar o vinner direkt ;)

2008-02-14 11:50
skulle va skönt om vi får oss ett guld 10 efter de senaste, annars kan nog kalmar, götet, elfsborg o apjävlarna va me o slåss om guldet
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-02-14 13:26
mitt kära blåvitt kommer etta
aik åker ur lika så djurgården och bajen tvångsnedflyttas

2008-02-14 14:04

Stick din jävla pajas

FÖRORT

2008-02-14 14:24
älskar dig också! :)

2008-02-14 18:03
känns som att IFK har riktigt bra förutsättningar för att försvara guldet. I princip samma spelare som förra året vilket borde innebära att Rehn och Ohlssons spelmodell förbättrats ytterligare. Det enda osäkra är målvaktsfrågan känns det som.

Annars känns Malmö intressanta, känns som att det är en klubb som inte nått sin potential det senaste, men med ny tränare osv så kanske det händer grejer.

Djurgården och AIK känns också som två starka guldkandidater. Elfsborg går det åt helvete för, och klubben inser att man trots den nybyggda finputsade fasaden fortfarande bara är ett mittenlag från skogen.

Åker GAIS ur ?

chana_masala, lägg ner sandlådebeteendet,

Hangaround

2008-02-15 17:27
http://www.sportal.nu/sport/fotboll/allsvenskan/gifsundsvall/69871

Tyvärr så blev det inte 100% klart idag, på måndag blir det nog "klart' o betalt'".
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-02-15 18:05
Att en gnagare tippar aik som segrare var ju oväntat, trotts att det inte kommer att ske. Måste dock säga att jag är förvånad över hur man kan tippa bajen som 2a, dom kommer högst 4a.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-02-15 18:47
okej, lite såndlådebeteende var det där på mig..

Saken är den att det brukar vara väldigt svårt att försvara ett guld, vilket kan göra det lite svårt för ifk göteborg, förra året slog det ur underläge och brukar ju bara lättare,
Alla spelare kvar i princip och intresse, men alla kommer försöka slå mästarna.
Svårtippat!

Aik kommer bli farliga med tanke på att det var på fitthåret att dem inte vann förra året, tror att hade inte wilton lämnat hade guldet hamnat på fel sida sverige, men detta är historia. Som sagt blir gnaget farliga och kan mycket väl ta det.

förra året tippade jag Helsingborg som vinnare av hela skiten men blev ju en grov missbedömning, men får dem ordning på grejerna kan dem vara med där uppe och slåss.

Ja, kan rabbla såhär om några lag till, men är otroligt svårtippat och tror detta kan bli nästan jämnare än förra året. Ska bli ett spännande år det här!

jag vågar inte tippa några segrare men kan ju nämna några som slåss om det: Blåvitt, Gnaget, Djurgården, Elfsborg, Helsingborg... helgarderade mig där:)

2008-02-16 12:48
Fan rätt svårt att tippa just nu, men en sak är jag säker på: AIK kommer inte vinna.

2008-02-16 14:34
Va ska den heta nu då, Swedbank-ligan? Oddset Live Svenskan? Spekulera.
Vem är för och emot en ändring av namnet Allsvenskan och varför?
soundcloud.com/iloice

2008-02-16 16:03
fyfan.

2008-02-16 16:09
Namnändring = mer pengar vilket är bra.
länk

Det är väl bra att det händer saker i sverige, fler lag, fler matcher, mera tv-tid, sälja namnet och gå framåt. Svensk fotboll behöver ju pengar så varför inte.

2008-02-16 17:48
fotbollen är tillräckligt mycket sell-out, lämna den i fred!

2008-02-17 02:54
Aldrig att man ska ändra namnet.

För övrigt kommer plåtarna til IFK - DIF i slutet av nästa vecka?
 DIF!

2008-02-17 10:04
fetlyrik.

Märks att du är 14 år. = du har ingen rätt till uttalan

Du sätter pengar före fotbollen. Vad händer då ditt lag väljer att sälja klubbnamnet för pengar? Också okej med mer pengar?
FÖRORT

2008-02-17 11:44
Danmark = SAS Ligan
Norge = Tippeligan

Hur farliga namn är detta? Det är bara ett namn för att få in mer pengar till ligan så den kan utvecklas. Tror inte supportrarna ligger och gråter i danmark över namnet. Det behövs snarare om vi inte vill ligga kvar och harva i leråkrar, allsvenskan är en produkt, så är det ju bara. Jag tycker det är bra. Du kan väl skriva ner vad du tycker är dåligt istället,  sellout med mera är inget argument, utan vill se mer konkreta saker varför detta skulle vara dåligt?

2008-02-17 12:44
Vad sägs om stolthet och ära, vem vill lägga ner x antal tusen för att följa coca-cola-cupen
 DIF!

2008-02-17 14:06
Vafan, vi får ju en bättre produkt , bättre arenor, bättre planer. Finns ju en anledning till att svensk fotboll har haft ett uppsving på sistonde, ett tag var fan allsvenskan död.

2008-02-17 14:22
fetlyrik P14

va? uppsving på sistone, sen malmö var i final i europa cupen? sen blåvitt spöade storlag i cl? sen helsingborg spöar inter? hur fan kan du kalla att svenskalag och allsvenskan har haft ett uppsving när elfsborg liknar ett pojklag när dem möter valencia..

2008-02-17 14:28
I vilket fall så lär inte ett namnköp generera sådana summor att vi tack vare dem kan utmana storlag/större lag.
 DIF!

2008-02-17 14:31
Allsvenskan i sig, ett tag var det inget folk på matcherna, nu är det fullt drag. Vi ser nya arenor osv. Sponsorer är bra no doubt.

2008-02-19 02:44
Jag tror på himmelsblått i år!
Jag tror att Nilsson kan få fart på gubbarna. Aubynn är ett intressant nyförvärv, kanske lite gammal men tror att han kan tillföra en hel del.
Molins är också intressant, en kvick spelare, hoppas att han får mer speltid i år!

Jag tror på:
1. Malmö FF
2. IFK Göteborg
3. Helsingborgs IF

Det blir nummer 16 i år! Kämpa på Himmelsblå!

2008-02-19 09:54
  • Allsvenskan ska förbli ALLSVENSKAN.
  • Djurgården känns skakiga men så har man tänkt varje år de tagit guld, så vi får se. Kul att min polare fått lira i mål på träningsmatcherna dock.
  • Hammarby har sålt den enda spelaren som gjorde derbyna intressanta, spelmässigt. Zengin är ju kvar, så vi kommer iaf kunna skratta åt all onödig attityd i år. Känns lite tveksamt när årets största värvning är en målvakt.
  • IFK och Malmö känns svala. Vet inte om IFK kommer ha orken att ta sig igenom ett CL-kval och spela i Allsvenskan på topp samtidigt och Malmö känns mest farliga pga den nya tränaren, om jag ska vara ärlig.
  • AIK då. Totalt 20 minuter i varje försäsongsmatch jag varit på hittills har varit fantastiskt, men tränarstaben verkar ha bestämt sig för att förbrylla fansen tills säsongen börjar. Bojan har dock inte ens gjort en felpassning än, så det känns riktigt kul. Nyförvärven visar att de är duktiga, det gillar jag. Om vi tar guld...vi är ett topplag iaf, så mycket kan jag säga.
•pave paradise•

2008-02-19 13:38
Shaaban för Hammarby kan vara guld värt, ni som inte minns hur det var förra året när de hade Ghanas landslagsmålvakt mellan stolparna så kan jag ju säga det att de låg 1a bra länge. Knappt några insläppta mål. Det är målen som räknas!

Annars så hoppas jag innerligt så klart på att mitt lag Djurgården tar guld i år. Tror det blir rätt jämt i topp men det är lite det allsvenskan handlar om. Alla kan slå alla i princip.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2008-02-19 14:28
Tror på Djugårn, Aik och Helsingborg i toppen i år sen får vi se hur det går.
 DIF!

2008-02-19 14:31
ska bli kul att få åka till lite riktiga arenor i år. tror att mitt peking hamnar nånstans mellan 7-11.

2008-02-19 17:22
Sponsorer kan suga min kuk, spelar hellre i lervälling som old times än på nån jävla räkmackearena... Snart kommer lagnamn säljas ut för "the good of the sport" vad är det bra med sportne? jo, fans, lojalitet, vänner man har runt sig på läktarna, att gå ner och se lokala laget sparka boll och stå upp för sin stadsdel.. inte för att äta god mat, eluppvärmda sköna fåtöljplatser och en bio inne i arenan...

VATTENE

2008-02-19 17:23
Just att du ser sporten och fotboll som en produkt, det är där det inte klaffar... Såna som du som förstör.

2008-02-19 18:14
ord.

2008-02-19 18:54
Djurgården
--------------
Helsingborg
AIK
Kalmar
--------------
Göteborg
Elfsborg
Hammarby
Malmö
Halmstad
Gefle
Gais
Sundsvall
Norrköping
--------------
Örebro
--------------
Trelleborg
Ljungskile

Toppen där är väl de 4 ja tror kommer ligga i topp, sen blandas tron med hopp för Djurgårn
 DIF!

2008-02-20 02:21
En sak kan vi väl hoppas på och det är att Trelleborg åker ur, så otroligt trist att behöva åka dit igen... fyfan!

2008-02-20 08:40

Hammarby

Elfsborg
Jyrgårn
IFK GBG

Helsingborg
Kalmar
AIK
MFF
Halmstad
Gefle
Trelleborg
IFK Norrköping
Örebro

Gais

Sundsvall
Ljungskile

Själv håller jag på HIF men jag tror inte att de har ett tillräckligt bra lag bakom Henke. Bajen har fått det de behöver som mest, en stabil målvakt. Tror på Bajen iår.

hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2008-02-20 08:41

Efter att ha sett MFF i lördags så blev jag inte alls imponerad. TFF var fanimig bättre än MFF. Hade inte Michael Mensah varit sämst och missat öppet mål 2 gånger så hade TFF vunnit.  De har en grym målvakt också, hänger utan vidare bekymmer kvar.

hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse