jag är riktigt lättad över att vi löser en ny målvakt. Han verkar vara en bra målvakt och är glad över att få komma till sveriges bästa klubb, får hoppas han håller måtter. Bra att värva ett beprövat kort med tanke på hans ålder
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ihabia håller me dej om atta där...antingen platsar han inte eller så behöver han matchträning o få bort rädslan...men samtidigt vill man inte ha nån rädd på planen..speciellt inte i backlinjen...
vi är överallt!
Aik - Kalmar FF 30 Mars, Aik vinner med 2-1!
MFF kommer vinna denna gången!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
om man ska försöka tippa (som vid denna tid är en omöjlighet) så tror jag blåvitt är starka, aik, djurgården och kalmar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vi mot Peking känns utan tvekan som den hetaste premiären, kommer bli fett
DIF!
japp, bara 450 biljetter kvar, så stick upp till ifks kansli på måndag om du ska ha biljett ;) hata djurgårn.
Hetast? Är väl mer intressant med en premiärmatch som innefattar två av många tippade guldfavoriter?
•pave paradise•
Det lutar åt Kalmar va? Eller kanske AIK?
lhabia, jasså? Inte när en av storfavoriterna möter en klassisk klubb som inte har varit i AS på 5 år? Publikmässigt skulle jag definitivt säga att den här är hetare, och det håller nog alla som följt turerna kring biljetterna och läst krönikorna osv med om.
DIF!
Det blir minst 19 bussar som åker ner till Peking. Det kan vi tacka härliga Djurgårdsfamiljen för. Bara 3000 biljetter fick JK utav IFK och när biljetterna sen skulle släppas offentligt vägrade IFK att släppa dessa på ticnet då de med all rätt trodde att Djurgårdare skulle köpa upp dessa. Men inte fan kom de undan med den manövern, ett antal personer åkte ner till Norrköping och köpte hem ungefär 1000 biljetter hem till Stockholm som nu finns till försäljning i JK-butiken. Nu är det däremot bara några hundra kvar. Så det har varit mycket turer fram och tillbaka, ska bli kul och komma ner till Peking igen, minns fortfarande cup-matchen 2004. Visst ska det bli spännande och se AIK - Kalmar FF men känns inte riktigt lika hett. Och jag menar, hur het kan en match bli när det är Kalmar som är motståndet?
DIIIF
Är ni knäppa, Malmö FF - IFK Göteborg är ju självklart den hetaste premiärmatchen. Landets två största genom tiderna i ett klassiskt västkustderby, blir inte hetare än så.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Många bra matcher i premiären. Västkustderby? Vad är det , 25 mil mellan städerna? Dock klassiska lag där , inget sagt om det . Malmö som stad har inga derbyn , länsderby är det närmaste ni kommer hehe .
Ser fram emot premiären så jävla mycket . Bönderna ska fan inte komma undan med nån poäng på råsunda i år .
AIK - Kalmar 0-2 Bojan gör självmål.
http://www.myspace.com/dirtydonline
DIF!!!!!!!!!!!!!!! OOH det är så snart snart dags. Laddningen är total. Säsongsbiljetterna är betalade. Djurgårn' ska vinna och erövra. Jag törstar inte efter nyförvärv, vi har en bra trupp. aik har sett dåliga ut på försäsongen, men fan asså, det kan bli riktig kamp mellan dessa två föreningar i år. Ser dock inte hammarby som en utmanare just nu. Göteborg får på förhand ses som guldfavoriter, även om europa-spel brukar ta endel fokus och göra lag sämre i allsvenskan. Helsingborg, malmö, kalmar och elfsborg, dessa lag är svårbedömda för mig. Vi får se hur det blir. Krossa peking!
HATA HATA HATA GÖTEBORG
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Ingen som tror Helsingborg blir farliga?
bla bla bla
blåvitt -trollhättan idag, strax dra iväg & kolla...
IFK Göteborg Juventus - You ask yourself.. if it was all worth it.... -
psykmys, ska du det? om kim står får du skriva ett utlåtande om han här sen..
mm, han är med i truppen enligt ifkgoteborg.se så antar att han skall stå också, så ajjamen det skall jag göra!
kan meddela att det ser riktigt ljust ut på målvaktsidan, skrek mkt även om jag tror många spelare behöver lära sig danska, bra positionspel, mkt bra med fötterna..reflexerna va det inge fel på när han räddade ett friläge.
psykmys, följde inte du rivalerna Frölunda idag?
DIIIF
Rivaler? ;p
Syftade framför allt på MFF-BlåRosa, men to each his own.
•pave paradise•
Hangaround
2008-03-29 19:16
Aftonbladets allsvenska bilaga....vilket skämt. Hälften av värvningarna GIF Sundsvall gjort står inte med, Tobias Eriksson kommer tydligen från Kenya också...samt att han är ett nyförvärv.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Hela AB är ett skämt!
Det bär av mot malmö om någon timma, fan va gött!
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
JAG VILL NER TILL MALMÖ!!!! fan va sur jag är..
chana_masala Det är nog lika många som vill ner till malmö som såg supercup finalen. Vad var det nu? 1000 pers?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
shunare P25 det var 1600 men säger inte så mycket eftersom det var 1300 på eflsborgs match året innan och vet du hur vädret var? värsta kylan på länge så till och med jag (ja till och med jag, som aldrig hoppar över en match) stannade hemma för bekvämligheten när den ändå sändes på fyran och det inte var blåvitt som fick publikintäkterna..
och försök inte och komma och säga att vi har dåligt bortastöd, utan tvekan bland det bästa i sverige och speciellt till malmö där vi alltid är runt 4000 och krossar deras stöd varje gång, varit där 4 år i rad så kan säga det..
4000 glenns överglänser nog all borta stöd kan jag tänka mig.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
shunare P25 du ska bara veta, men det bästa på bortresor är att det inte är 2000 15åringar som vanligt i klacken.. skapas bättre tryck.
ta vara på det citatet, det enda dåliga jag sagt om blåvitt i hela mitt liv tror jag, min självdistans är noll, faktiskt.
fy fan va patetiskt dåliga aik var igår, ser precis lika dåligt ut som förra året dock med lite nya spelare, problem med uppspelen, skapas knappt någonting framåt
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Eftersom IFK inte kommer ha 4000 supportrar nere i Malmö idag kan ni sluta jiddra direkt.
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
41000 tomma platser mot Kalmar, ca 35000 tomma platser på GAIS-Ellos. Kul det här kommer bli. Duktigt av Djurgården att fixa med så mycket folk till Peking iaf, verkade bli riktigt bra tryck där igår. Impad över att dif satte alla tre bollar i matchen också, trodde de skulle få problem med målgörandet faktiskt.
•pave paradise•
"41000 tomma platser mot Kalmar, ca 35000 tomma platser på GAIS-Ellos. Kul det här kommer bli." Vad syftar du på? Och angående vår klack igår så var det stundtals jävligt bra men även stundtals dåligt. Grymt skön stämning innan matchen dock.
DIF!
bob: Lite luddigt kanske. Menar mest att det är lustigt hur Sveriges största arena bara säljs ut när IFK har guldchans och den som har högst publiksnitt ska rivas och ersättas av en som tar 50-60k. Ser ju inte ljust ut, om man säger så.
•pave paradise•
Jaha på det viset, nej den kapaciteten lär inte behövs vid annat än derby/guldmatch/EM/VM.
DIF!
4000 är lite o ta i men det var som sagt en måndag kl 8, visst folk kunde tagit sig ner efter jobbet men de e ju inte gais vi pratar om här. Helt ok bortafölje från vår sida och de kan ingen komma och klaga på.
nästa runda: Saturday Apr 5, 2008 Djurgardens IF 16 : 00 Malmo FF Tips: 1-2 Sunday Apr 6, 2008 IFK Goteborg 15 : 00 Orebro SK Tips 1-1 Sunday Apr 6, 2008 Gefle IF 15 : 00 IFK Norrkoping Tips 1-0 Sunday Apr 6, 2008 Trelleborgs FF 15 : 00 GAIS Goteborg Tips 0-0 Sunday Apr 6, 2008 Helsingborgs IF 17 : 45 Halmstads BK Tips 2-1 Monday Apr 7, 2008 Hammarby IF 19 : 00 GIF Sundsvall Tips 1-0 Monday Apr 7, 2008 Kalmar FF 19 : 00 Ljungskile SK Tips 2-0 Monday Apr 7, 2008 IF Elfsborg Boras 20 : 00 AIK Solna Tips 1-0
Ditt tips va nog de sämsta jag sett nånsin.. DIF - MFF, 1-0 IFK - ÖSK, 3-1 Gefle - Peking, 1-2 TFF - GAIS, 1-1 HeIF - HBK, 2-0 HIF - GIF S, 2-1 KFF - LSK, 4-0 IFE - AIK, 1-2 Åtminstone de två första matcherna.
verkar som om någon är ledsen över att ifk bara var bra första femton sen hade något ströanfall på malmö stadion?
fetlyrik P14 idiot. så om man spelar dåligt större delen av en match måste man göra det nästa?
Så du menar att MFF är dåliga? Bara för att man är allsvensk mästare betyder det inte att man ska spela som Barcelona anno 05/06 vartenda match.
Ifk var inte bra i cupmatchen, målen är bara turliga, målet igår var turligt. Första kvarten såg skitbra ut med underbart hög press och mff kom inte till halva planen med vettigt spel, sen mattades ifks press och mff tog över. Kan kanske bli annorlunda matchbild på hemmaplan, men oj så statiskt det är med waller-wernblomm. Mff borde ju vunnit matchen med alla chanser de skapade. Det är mitt resonemang.
Det tycker jag med att Malmö borde gjort, men chanser skapas med effektivitet och om man har effektivitet så gör man mål. Okej malmö hade inte turen med sig säger vi bara. Men att dra allt för höga tyglar på grund utav en "träningsmatch" som supercupen och premiären det är att ta i. Tyckte du det såg ut som om IFK skulle vinna Allsvenskan när det gått 8 omgångar förra säsongen? Allsvenskan är nog den mest jämna ligan som finns i hela fotbolls europa, visst det kan bero på dålig kvalite men att tycka att IFK är överskattade på grund utav guldet för att de spelar 1-1 mot Malmö i premiären det är bara dumt. Malmö FF, Djurgården, AIK, Helsingborg, Kalmar FF och IFK Göteborg är inga lag man ska döma på förhand, iallafall inte i säsongsinledningen. Om du som jag följt allsvenskan en lång tid så borde du veta detta.
Blastboy har rätt med lagen där som inte går att döma. Jag som AIKare håller med till 100% när det gäller mitt eget gäng iaf. Angående dif-MFF: den tar dif, bekvämt. dif har tre kvalitetsmålvakter, mff har knappt en. Personligen hoppas jag Vaiho får stå, men det blir som det blir där.
•pave paradise•
Man får bara använda en målvakt lhabia.