I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-15 23:01
KRIS I AIK!!!!!!!!!11111oneone

2008-07-15 23:03
Sen så ska det tilläggas att alla som har sett Daniel Andersson spela mer än en match vet att han gör sånt där skit var och varannan match, så allt snack om att han blir stressad av en kille som saktar ner 25 meter ifrån honom är bara bullshit.
•pave paradise•

2008-07-15 23:15
haha kris vet jag inte, däremot vill jag se mer jävlar anama som i örero samt gais matchen, djpledningslöpningarna fungerar bra, helsingborg var skärrrade många ggr, o det kunde blivit bättre. ser positivt på gnaget, vi har öppnat upp bra, serien e jämn, gäller att få in ett antal 3 poängare o ta in på kff så fixar vi nog detta. känner mig rätt lugn efter dagens nederlag faktiskt, hif spelade disciplinerat andra halvan,
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-07-16 08:56
Fy fan va bra jag mår...
SKU - SKU - SKULASON!

2008-07-16 11:06
Gött att Helsingborg tvålade till packet från norr... Åt helevete med AiK!

2008-07-16 11:37
Nu väntar dubbelmöte mot Ljungskile iaf, de funkar..
Vi är överallt!

2008-07-18 15:58
hemp p23, nej jag är varken apa eller haschare.
Jag är Helsingborgare, självklart tycker jag att målet ska dömas bort eftersom, jag håller på laget. jag kan inte svara på hur jag hade tyckt om det var 2-1 i till aik och hif gjorde det målet. Klart jag hade blivit förbannad, men jag tycker fortfarande att det är rätt att inte godkänna det. anledningen till att aik ens skapade chanser var ju att vårt mittbackspar inte alls klaffade i första halvleken, dom gick ju bort sig i positioner gång på gång. Dom ända som förtjänade beröm i aik var nils eric, karlsson, boyend (stavning)och kanske obolo.

Sen förstör ju Aik svensk fotboll, ingen svensk efter backlinjen. Det är pinsamt, speciellt eftersom dom som får spela inte är bra frånsett obolo, dulee
 Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!

2008-07-18 16:07
Helt meningslös förklaring det där. Målet borde inte ha räknats för att du är Helsingborgare, AIK skapar chanser för att de utnyttjar motståndarnas felsteg och fyra spelar i AIK får beröm, har jag uppfattat det rätt?

Brukar du följa fotboll eller kände du för att kolla nu när storstadslaget kom på besök? Inget lag i Allsvenskan gör mål av helt av egen styrka kan jag lova dig. Nästan varenda mål görs för att målgörande lag utnyttjar motståndarens missar. Det är ingen större överraskning att AIKs 1-0 kom från markeringsmissar i Helsingborgsförsvaret på samma sätt som det inte är någon överraskning alls att AIK gör 2-2 för att Andersson visar exakt varför han inte fick spela vidare i AIK.

Säger en domare "efter att jag blåste mål såg jag att helsingborgarna förde ett jävla liv, så jag bestämde mig för att konversera med linjedomaren" så är det uppenbart att denne inte är modig: han har fallit för trycket och kostat ett lag han 14 gånger tidigare dömt bort 1, kanske 3 poäng.
•pave paradise•

2008-07-18 18:56
Jag har fult helsingborg sen dom vann allsvenskan senast. jag bor i västergötland men jag är ändå på minst 5 hemma matcher varje år, dessutom är jag på alla deras borta matcher i göteborg samt ljungskile. Resten ser jag på tv så kalla mig itne okunnig, jag kan nog mer om fotboll än dig, vi stannar där.

ja det var bara dom 4 som gjorde en match jag kallar för godkänd iaf. Om du ser på lag som Malmö och Helsingborg så spelar dom till sig mål, tex hifs 1-0 mot malmö var klapp klapp fotboll. kalmar i viss mån kan också göra mål på grund av sitt egna spel.

Aik förstör svensk framtid med att värva sydamerikaner, låt se nu hur många egna produkter har aik i startelvan + bänken, hmm daniel tjärnström på sin höjd, men han är över 30 år. Inga unga talanger eller svenska spelare får chansen i AIK, solna tattare, den ramsan har belägg.

Målet inte borde räknas för jag är helsingborge knock it off, Domarens system fungerade inte och därför pratade han med assisterande domaren (ASSISTERANDE, han har alltså rätt att ändra ett domslut, det heter inte linjeman längre) han påpekade att det var offside vilket det var. (sen kan man tycka vad man vill om den nya offside ergeln, jag gilalr den inte, samma med handssituationer i straffområdet, där borde det komma en regelförändring.)

hoppas att du fick ditt svar så du håller din feta stockholmskäft

2008-07-18 18:56
jag har följt, ska det givetvis stå i början

2008-07-18 19:42
- Du kan knappast mer om fotboll än mig. Det märks på ditt sätt att skriva om fotboll och din syn på en heldel. Väldigt onyanserat och extremt irrelevant.
- Du har väldigt enkelt för att tappa humöret och kasta förolämpningar åt mitt och andra Solnaiters håll, vilket vidare bevisar att du förmodligen inte har någon som helst kunskap om hur man diskuterar sånt här objektivt.
- Förstaläget är offside, huvuddomaren friar (ja, det gör han, även om han hävdar att han inte uppfattade det vilket han uppenbarligen GÖR eftersom han sedan hänvisar till det när han snackar om att han hörde assisterande domaren säga "offside" i örat) och Daniel Andersson visar pajastakter. Mål döms, och huvuddomaren hävdar efteråt att han endast går och diskuterar situationen för att "helsingborgarna för ett jävla liv". Om era spelare nu var så säkra på att det var offside undrar jag verkligen varför hela 6 spelare rörde sig mot Obolo när han fick bollen.
- Av de 10 senaste värvningarna till AIK finner man 8 svenskar, så där faller ditt argument om att AIK inte tänker svenskt. Lite lustigt att just du som helsingborgare tar upp det här veckan efter Razak blir klar för en ny klubb.
- I AIKs 25 man starka trupp finns det 16 svenska spelare. I Helsingborgs trupp finns 23 spelare varav 9 är utländska vilket betyder att endast 14 spelare är av Svensk nationalitet. Jättesvensk din klubb är, du.

Det gäller att veta när man inte ska tjafsa och om nu ska det, se till att den man tjafsar med inte KAN detta. Tack och hej.
•pave paradise•

2008-07-18 21:13
För det första, okej, jag kan hålla med om att daniel andersson kan vara en pajas.
Jag har spelat fotboll i 14 år varav 4 år på elitnivå vilket du troligen inte har. jag har varit skribent i en fotbollstidning, dömt div 5 fotboll så jo jag kan nog mer än dig angående regler spelare osv.

om man kollar på Helsingborgs startelva finner man minst 7 svenska ordinarie svenska spelare (stommen D.Andersson, C.Andersson. Joel ekstrand, Erik Wahlstedt, marcus Lantz, "Andreas Landgren", Henrik Larsson).

i Aik hittar vi öhrlund, 4 backslinjen och på sin höjd rubarth,djordic,tjernströn. Hur många unga talanger hittar vi i Aiks trupp?
bengtsson, per karlsson, kevin walker, özkan (men han är ju oftare skadad än F. Ljungberg)

kevin får inte speltid mer än max 10 minuter var tredje match. özkan gillar jag när han är frisk, pierre Bengtsson kan bli en bra spelare också.

2008-07-18 21:26
Jaha? Jag har spelat i 16 år, varav 3 år i Pojkallsvenskan samt 3 i division 2 i Topkapi IK, är för tillfället fotbollsskribent och dömt fotboll i 6 år. Samtidigt har jag tränat under Richard Money och min pappa som tränat just Topkapi IK, AIKs ungdomssektioner samt Trabzonspor i Turkiet. Så, vad bevisade du med det där? Ingenting alls. Onödigt med tomt skryt då jag uppenbarligen kan kontra med detsamma.

Stommen hit och dit, rör mig inte i ryggen. Du snackade om svensk fotbolls framtid och eftersom vår stomme inte baseras på svenska spelare så är resten, som är vår framtid, rätt viktig och inte alls obetydlig som du antyder. Onödigt med denna diskussion då jag redan bevisat att det du hävdar inte stämmer och lyckats göra det utan att hävda mina egna åsikter om det hela eller om ditt sätt att svara på det jag skriver.

Borde ha varit mål, Fröjdfeldt var inte modig som dömde bort målet utan föll för trycket Helsingborgarna satte honom under.
•pave paradise•

2008-07-18 22:14
föll för trycket? tror du en domare som dömt champions leauge final, kvartsfinal i Em, matcher i vm (vet ej hur djupt in i turneringen), tror du han faller för trycket i svensk serielunk, du är rolig du

2008-07-18 22:20
- Min assisterande domare har dragit flaggan tidigt och jag uppfattar inte det. Vårt system har fallerat. Han säger offside en enda gång i mitt öra vilket jag inte uppfattar. Och sedan när bollen är över linjen blir det våldsamma protester och då får jag bort Helsingborgsspelarna, pratar lugnt med min AD och frågar vad som har hänt.

Han sa även live direkt efter matchen att han bara gick ner till assisterande just för att de protesterat våldsamt. Då faller man för trycket. Det fattar vem som helst. Hade han varit modig hade han stått på sig och låtit det vara mål, nu valde han istället att döma bort målet. Man kan spekulera hur mycket som helst om han verkligen inte hörde assisterande säga "offside" i örat men sen har vi det här med Daniel Andersson som gör sånt här i princip varannan match. Fröjdfeldt är ingen dålig domare som definitivt hade blåst offside i det där läget ändå då han hinner se att Mendes saktar ner och är därmed död i situationen. Då hade Andersson ändå sparkat ut som en pajas, Obolo ändå fått bollen, AIK ändå gjort mål. Nu valde Fröjdfeldt att inte tillåta att AIK tog en poäng. Det är inte mer än så.
•pave paradise•

2008-07-19 15:03
det är väll klart att han frågar ad om hela laget protesterar, det är väll naturligt inte att falla för trycket?

För övrigt känns det jävligt skönt att santin är borta för kalmar, nu kommer dom inte vinna!

2008-07-19 22:12
Det finns spelare som protesterar sådär hejvilt även om ett mål är 110% regelrätt, så nej; det är INTE naturligt att fråga den assisterande domaren. Om man skulle göra så varenda gång det blev mål skulle det förstöra för fotbollen ungefär lika mycket som TV4 och SvFF redan gör.
•pave paradise•

2008-07-20 14:09
haha, på tal om förstöra, dom skulle återupptagit liveintervjuer som dom hade i cupen där, det hade blivit action :D

2008-07-20 14:16
Nej fyfaaaan, haha...jag hatar deras jävla intervjuer...jag menar, vad är meningen med att påpeka till Burgic att han är farlig framåt, egentligen? De gör alltid sådär, fattar inte varför...blir ledsen när jag ser sånt, efter att jag har hånskrattat klart dvs.
•pave paradise•

2008-07-20 14:24
haha ja vet, men det bästa var ju när Andreas Vanberg kommer in efter cirka 10 minuter i matchen mot Aik, och säger något i stil med " Ja nu har det gått 10 minuter, det är då Bosse Nilsson tränaren i hif brukar hälla upp sitt kaffe, men det gjorde han redan efter 2 minuter idag. Han är nog extra taggad. Han har till och med en egen termos vid båset"

Hahaha, verkligen intressant, tack för att du informerade oss ungefär.

2008-07-20 14:32
Jag kan förstå att man gör så när det handlar om innebandy eftersom 95% av de som jobbar med innebandy-sändningarna inte kan piss om sporten. Jag förstår verkligen inte vad TV4 har emot fotboll alltså, hela staben måste ha blivit petade varje gång de spelade som barn så som de beter sig. Ekwall är ju i en klass för sig och som du säger så är Vanberg...bara otrolig. Jag är jääävligt glad att Norling/Novakovic vägrar intervjuas live nuförtiden, även om det hade varit underbart om Norling hade använt sina flummiga metaforer för att sätta Vanberg eller Ekwall helt ur spel...men det är nog bara en önskedröm.

Död åt TV4...haha.
•pave paradise•

2008-07-20 14:39
Men om man nu ska vara så är ju ppv ännu värre, där har du ju hobbyfolk alltså, kommer ihåg en intervju där programledaren säger
"Ja nu ska vi ställa några frågor, ska bara se vilka det var, han tar upp ett a-4 med frågor och läser innantill" haha det var också roligt, eller när han sa fel efternamn på samma spelare en hel match osv

2008-07-20 16:16
Haha..tack gode gud att man inte kör PPV då...jag blev lagom irriterad på att Miran Burgic hette Milan hela matchen, det verkar vara ännu värre på PPV ja...
•pave paradise•

2008-07-20 19:43
ja det är sköna snubbar på den kanalen, hehe
tyvärr vinner bajen idag verkar det som :(

2008-07-21 21:18
2-0 till HIF mot DIF efter 45

2008-07-21 22:49
ska bli intressant att se vad ni aikare skyller på idag, själv mår jag bra efter att djuren på skansen fick stryk

2008-07-21 22:52
Finns ingen anledning till att sjunka till såna nivåer överhuvudtaget. Det är det som skiljer oss från er.

Här är vad jag skyller på: dåligt spel. Hör och häpna.
•pave paradise•

2008-07-21 23:11
Djurgården fick vinsten bortdömd och totalt våldtagna vart dom i domsluten. Sorgligt att domarna tillåts vara så pass dåliga. Även komiskt när kommentatorn påstår att domaren "får gå hem och läsa regelboken". Säger ju rätt mycket tycker jag.

Skamligt, bortdömda mål och totalt missad situation där det skulle varit straff. Sen vägrar dom visa repriser på hur dommaren gör bort sig, dom får bara visa när han dömmer rätt osv

Om regler hade tillämpats relativt bra hade dif vunnit med 2-0

Skittrist!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-21 23:45
jaa, alla stockholmare äro likadana

2008-07-21 23:49
På samma sätt som alla skåningar alltid ska snacka om att Stockholmare är översittare medan man själv behandlas som skit just för att man råkar komma från huvudstadsområdet när man befinner sig i Skåne.
•pave paradise•
Hangaround

2008-07-22 00:04
Jag diggar PPV kommentatorn som säger till Siggi "Nu kör vi Siggi!" inför andra halvleken.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2008-07-22 01:49
fy fan är det så här det känns att vara GAIS'are?
 DIF!

2008-07-22 01:51
bob:

Det måste det göra...:(
•pave paradise•

2008-07-22 05:08
Torsk mot HIF är en sak, men mot LSK, bah..
Vi är överallt!

2008-07-22 09:56
Trevligt!

AiK förlorar IGEN!
Helsingborg vinner rättvist mot Grisgården.
och som grädde på moset så förlorar MFF :)

Så jävla GÖTT!

2008-07-22 10:18
VI ÄÄÄR PÅ VÄÄÄÄG

Ingen rubbar oss. Magisk fotboll på olympia igår. HIF kör över ännu ett stockholmslag och tattarmalmö förlorar ännu en gång. Kan inte bli bättre!
SKU - SKU - SKULASON!

2008-07-22 12:00
Se till att ta poäng från toppkonkurrenterna på bortaplan innan ni börjar snacka om att ni är oslagbara.
•pave paradise•

2008-07-22 14:53
kom igen när ni slår pisslag som ljungskile.
SKU - SKU - SKULASON!

2008-07-22 15:38
okej gillar inte malmö heller men vore det inte bättre om kalmar-bonde lag började förlora istället?

2008-07-22 15:49
jo självklart, men det är extra skönt varje gång mupparna torskar.
SKU - SKU - SKULASON!

2008-07-22 15:55
sant, men inte mot kalmar :/ kalmar har faen 35p, sånt här borde inte tollereras, väldigt låg liga

2008-07-23 00:14
Snyggt sätt att visa att man inte kan annat än låta käften glappa: glädja sig över att lokalkonkurrenter för spö mot lag som ligger etta och därmed ökar avståndet ner. Heja invalid-mentalitet.

Där ser man ännu en skillnad på "oss" och "er". Vi vet när man ska hålla käften och vad man inte ska snacka om när man förlorar mot ett skitgäng. Ni däremot snackar som om ni är kungar för att ni vunnit två matcher på hemmaplan. Skillnaden är påtaglig.
•pave paradise•

2008-07-23 01:53
vet när vi ska snacka?
helsingborg har 5 vinster och 1 oavgjord på dom 6 senaste matcherna, är det inte rätt läge att vara lite kaxig då så när ska man vara det?

Alla vet att kalmar kommer hålla en hyfsad stor ledning 5-7 omgångar till men sen kommer dom ta 1 poäng på 4 matcher, då blir det jämnt, och med 3 omgångar kvar kommer Hif,elfsborg och kalmar vara inom 3 poäng och till slut drar någon längsta stråt, förhopnningsvis mitt kära hif.

Ihabia, Btw så är jag inte ifrån skåne så där sket du allt i det blå-skåpet :)

2008-07-23 01:54
Jag sa ju precis det, när ni har förnedrat Djurgården på bortaplan såklart?! :)

Jag var sarkastisk med Skåne-kommentaren, visade bara att det är enkelt att vara fördomsfull utan belägg. Bevisade det, uppenbarligen :)
•pave paradise•

2008-07-23 01:57
Eller efter att kollat kalmars spelschema.

De har:
Malmö Borta
Aik Hemma
Elfsborg borta i de kommande 3 matcherna, förhoppningsvis tar de max 2 poäng :)

2008-07-23 01:58
skojade bara, elfsborg är ju givetvis i cupen!

2008-07-23 02:00
Så som vi beter oss lär det bli minst 5 poäng, ser inte hur MFF eller Ellos ska kunna rubba KFF för tillfället. AIK kan vinna över Kalmar men då måste man såklart se till att faktiskt tvåla till LSK på måndag. Vet inte om något annat lag är så nonchalant som AIK, men ja...
•pave paradise•

2008-07-23 02:14
Ceasar är borta, han ligger bakom det metsa offensivt. ingelsten är inte svår att plocka bort. Sen är det elmarna kvar, har vi tur försvinner någon av dom till holland sen är kalmar screwed. jag har sen de 5 senaste omgångarna hävdat att kalmar inte kommer hålla i längen, men börjar nog vackla lite där nu tyvärr :/

2008-07-23 02:16
Jag lär hävda det även efter de plockar hem guldet och cupen...
•pave paradise•

2008-07-23 03:26
lhabia: Kanske har missat nåt har inte kolla på Ellos senaste matcher(er) men mot oss så såg det ju ganska stabilt ut, aja hata både Kalmar och Ellos!
 DIF!