ja, förra året existerande inte :)
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
canada har de två senaste åren sett riktigt svaga ut! både i OS och VM och även om det inte blir en lätt match för sverige så har canada inte imponerat i någon match förutom möjligtvis den mot usa.
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
även om det inte blir någon lätt match för Sverige.. APu, du verkar ju lika smart som apu i simpsons. Har Canada sett svaga ut? visst de vann inte vm eller OS för den delen men de har gått långt i samltiga tuneringar.
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
Kanada ser aldrig svaga ut. Dom kan spela blekt med tanke på spelarmaterialet dom förfogar över, men svaga? nej.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
"Både i OS och VM" mm jättesvagt att komma tvåa, verkligen (VM).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sorry de vart väl Tjeckien det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så vi har en kanadensare i tråden nu också :D bara en ryss kvar då så kan vi bråka hur mycket vi vill hehe. fan jag ska passa på och vara jävligt nöjd idag och imorn över vinsten för jag tror att ryssland kommer vinna över finland på lördag, fast man vet ju aldrig. finland slog ju ryssland i semin i os, fast det kanske inte väger så mycket i det här sammanhanget.
Haters gon' hate...
grattis finland!
nån som vet var man kan se highlights från USA-Finlandmatchen? Inte på viasatsport eller svts hemsidor iaf
http://duckdown82.tumblr.com/
kaal: glöm inte senaste matchen emot ryssland. Norrena stod i mål + 5 min utvisningen på ruutu.
Man bara älskar finnar och deras patetiska påhitt, först och främst så har sverige vunnit 82% av alla de matcher som de har spelat emot finland, sedan kan ju finnarna stoltsera över sitt enda Vm guld ifrån 95 Hahaha. 8 medaljer totalt har ni lyckats skrapat ihop under alla hockey vm som har varit, en ynklig samling emot sveriges imponerande 40 medaljer varav 8 är guld(6 medlajer fler än kanada). Sedan gällande os där ni har Noll guld och 4 medaljer totalt patetiskt. Sverige är helt klart bättre än vad finnarna är, men enligt finnarna så är det enbart tur och fusk när sverige vinner titta bara på 5-6 matchen 2003 det var ren och skär tur ifrån sveriges sida enligt många finnar.När man kommer med statistiken så får man ofta höra Svenskar är bögar, ni har aldrig krigat vi vann eurovison song contest 2007 Undrar varför Bastu klubbar är så populära i finaland? För det andra Hur Gay är inte Esc?(Inget illa om Homofiler)
canadicken: att nästan åka på stryk mot norge och tyskland samt komma undan med nöd och näppe mott ett väldigt formsvagt tjeckien ? canada har varit ojämna och ja, bitvis ganska svaga.
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
Nymapp: Hur gay är inte The Ark då som ska ställa upp i ESC? Haha
Och du kanske inte vem om det men de som vinner ESC får hålla i det nästa år, och Lordi, var de bögar eller? Heja The Ark
Nymapp: "Man bara älskar finnar och deras patetiska påhitt" Exakt vadå?
Alla finnar i den här tråden pratar svenska, ett fint litet arv ni har och även ännu ett bevis på sveriges totala dominans över erat skogsbeväxta skitland ;) Utan svensk assistans dör finland, vi hjälpte er under kriget och vi hjälpte er ta guld 1996!
apu: Varför ska vi prata finska med svennar som inte förstår nåt?
Klart ni ska prata svenska! Jag skulle även vilja föreslå att ni helt och hållet slutar att använda er av den där vokalorgien ni kallar finska.
Apu"Alla finnar i den här tråden pratar svenska, ett fint litet arv ni har och även ännu ett bevis på sveriges totala dominans över erat skogsbeväxta skitland ;)" Svälj din stolthet och kom ut ur din cyber värld. Bara för att vi ursprungligen kommer från Finland så är det inte nåt som någon pratar om eller påpekar när frågan kommer fram. Vi är finnar/finlandssvenskar. Alla länder/folkgrupper har väl mer eller mindre något annat ursprung?! Aja.. hockey nu Lär väl bli Ryssland - Kanada i final igen. Där Kanada vinner.
*ursprungligen från Sverige
duckdown: Ja, Ola salo är bisexuell resten av bandet vet jag ingenting om, i sverige är det ok att vara bög eller allmänt annorlunda vilket det inte är i efterblivna finland, vilket fö är riktigt tragiskt. Och det är det som gör det så komiskt att det är sådana homofober och ändå så sitter de och avgudar den mest Gayiga tävlingen i europa.PanG_KwA P21: Ptja tex när de hittar på att sverige bara fuskar till sig segrar eller hur det skyller svenska vinster på ren tur. Fö så gör finnarna rätt i att vara rädda och nervösa för svenskarna då de torskar 4 av 5 matcher i snitt mot oss.
Det är väl mer tragiskt att det bor så mycket bögar här i sverige, eller?
Vem har sagt att finnarna avgudar ESC? Nymapp: Har du blivit illa bemött när du har varit i Finland eller vad är det du grundar allt det där på?
Allt finlandshat åt sidan så hoppas jag faktiskt på en final mellan sverige och finland nu! Det blir alltid en bra match oavsett.
Sen så kan man undra vart du har läst att Sverige skulle ha hjälpt Finland under finska vinterkriget? När stortsett hela min släkt på min mammas sida var med i kriget så vet jag nog att Sverige aldrig hjälpte att kriga emot ryssarna. Och andra världskriget så fick tyskland åka igenom sverige med sin vapentransport. Ni har säkert hört talas om det som hände i Krylbo då det sprängdes.... MEN när det kommer till hockey, livet och krig så ser man sverige som den där gruppen som säger vad som helst och springer där ifrån av räddsla. Och det är itne bara Finland som har fattat att det är så. :)
zzz ni skämmer ut er allihopa, skriv en bok vafan..."Den officiella VM-tråden (Ishockey)" står det i rubriken hoppas också på en final mellan sverige - finland, men det känns som att ryssarna kommer hålla hela vägen, och att det blir tungt för sverige :) men vi ser ju...
"life's a garden, dig it."
dirtyfist P2:Jag hänvisar till Föreningen Finlandshjälpen. Sverige skänkte extremt mycket till finland och dess soldater, både pengar, mat och kläder. Utan svenskt stöd så skulle finnarna ha svultit ihjäl samt frusit ihjäl. Till
finland anlände sammanlagt 8 260 svenskar, 727 norrmän och 60 tolkar från Frivilligkåren, varav 33 personer stupade. I kåren ingick även den särskilt uppsatta flygflottiljen
F19 med 12 jaktplan av typen
J 8 (Gloster Gladiator) och 4 bombplan av typen
B 4 (Hawker Hart), vilka deltog i strid med finska nationalitetsbeteckningar från den
10 januari 1940 . Dessa kom från det svenska flygvapnet och de 12 jaktplanen var en tredjedel av den svenska jaktplansflottan.
duckdown :Jag har trots allt läst att finland faktiskt har en större procentuell andel homosexuella än vad sverige har så knip igen din inskränkta alkis käft. Jag bara Äcklas av alkis finnar och deras otacksamma anti sverige propaganda, glöm inte att sverige har räddat finland många ggr under vinterkriget så försåg vi er med pengar så att ni kunde fortsätta att kriga och överleva, under 70 talet så försåg vi er med bidrag samt arbeten. Utan svensk hjälp så skulle finland vara ett limsniffande öststatsland.
Utan svenskt stöd så skulle finnarna ha svultit ihjäl samt frusit ihjäl hahaha ät röv! min morfar krigade uppe vid petsamo området och där var det iaf inte en enda jävla svenne! det var väl dom som hade frusit ihjäl där uppe.Jag har trots allt läst att finland faktiskt har en större procentuell andel homosexuella än vad sverige käller tack? eller vid närmare eftertanke är jag inte intresseradför jag sitter inte och studerar vilka länder har mest bögar så att jag kan flytta dit som du verkar vilja. du kommer och snackar om finska patetiska påhitt så då måste detta vara ett av de svenska patetiska påhitten...
Haters gon' hate...
Nymapp: Jag bara Äcklas av alkis finnar och deras otacksamma anti sverige propaganda jag äcklas av dig och din anti-finland propaganda. och sverige är ju som tur är ett land helt fritt från alkisar...nymapp verkara vara lite hatisk av sig i sina uttalanden också, han måste ha upplevt någon traumatisk upplevelse i sin barndom...
Haters gon' hate...
Kaal P18 :Sverige bidrog som sagt med en ganska stor summa rent ekonomiskt till finland under vinterkriget, utan de gåvorna så skulle inte finnarna ha klarat sig så pass bra som de faktiskt gjorde. Detta är något som har "glömts"(raderats ur finska historie böcker) bort ifrån de otacksamma alkisarna i öst. Vi är långt ifrån ett alkoholist fritt land då vi har ca 500 000 finnar boendes i Riket;)Fö så var drygt10 000 skandinvier med under vinterkriget(9000 svenskar) Detta trots att de inte hade någon som helst skyldighet att hjälpa er era otacksamma svin, jag undrar hur många finnar som hade kommit och hjälpt oss svenskarna vid en eventuell attack ifrån tyskarna. Ja, jag är extremt finlands fientlig under Hockey vm, detta för att jag har två Finska halvsystrar.. Mitt förakt gentemot finland har helt enkelt vuxit fram genom syskonkräleken och vise versa ifrån deras sida, visst har jag haft en traumatisk barndom?
Denna tråden börjar ta oanade former.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
aaaauuuuu sheeeeiiiiiit
Håll er till ämnet
Holden makes a great deal to australia
men hockey är inte bara intressant i sin kontext ! utan det här hatet skulle vi inte älska swe - fin matcherna lika mycket ;)
Overkligt att Finnarna fick hockey VM 2012! orättvist..
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
Ja det var fan dagens tråkigaste nyhet. Nu är jag riktigt less och trött på finland! De verkar inte följa någon hederskodex ..som att man tex ringer TRÄNARE och KLUBBLEDNING i nhl när man snabbt vill ha över en spelare ..och att man följer den outtalade ordning som finns för att söka VM så alla får göra det var 10e år och får en lika stor del av pengakakan .. Hoppas finland får riktigt mkt spö nu ...tattiga skitland.
men att finland är ett land som gärna tar men sällan ger tillbaka är väl inte så okänt heller. . de ville ha hjälp under kriget, de skulle bli helt jävla tokiga om vi tog bort deras finska nyheter ... men släppa in andra människor på flykt från krig in i sitt eget land är helt otänkbart ..
Ja, jag är extremt finlands fientlig under Hockey vm, detta för att jag har två Finska halvsystrar.. Och ändå sånt Finlandshat från din sida, ja det verkar ju helt normalt
äh ta det lugnt, finland vinner ju ändån aldrig något vm så man behöver inte vara så irriterad ändån
Ena geniet avlöser det andra i tråden. Ishockey verkar vara ett jävligt allvarligt ämne för vissa. Vinterkriget har ju verkligen mycket att göra med hockey-vm -07.
men snälla skärpning håll er till tråden. allt det där med att sverige har hjälpt finland stämmer och det vet finnarna själv. inget tjafs. finsk sisu verkar mer vara nåt namn på nån form av mental sjukdom som verka förtränga saker o ting i huvet på er. och alla som finnar som snackar här verkar ju vara över 18 år, så vad e problemet flytta till finland då för fan. ialla fall sverige-kanada 2-2 efter full tid förlängningen kan sluta hur som helst. finland-ryssland tror faktiskt finland kan ta det om dem gör 2 snabba mål annars äts ni upp av ryssland.
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..
och alla som finnar som snackar här verkar ju vara över 18 år, så vad e problemet flytta till finland då för fan. märkas att du är 24 år...har du tänkt på att folk kanske går något som heter gymnasium och liknande? man brukar inte gå ut det innan man är 18 men du kanske hoppade av när du var 18?men snälla skärpning håll er till tråden. du säger håll er till tråden och skriver att vi ska flytta till finland? vad ser du för rubrik? eller du kanske hoppade av skolan innan du kunnde läsa...
Haters gon' hate...
hahahah förlåt glömde att gymnasium inte finns i finland. naah du gubben börja min skolgång vid sex års ålder så jag gick ut när jag var 18. "märkas " att du är 24 år"kunnde" kan skriva ialla fall hoppas dina betyg blir bra...
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..
sitter faktiskt med vg i svenska a och b...bättre än dom flesta faktiskt.
Haters gon' hate...
Det här är den överlägset bästa tråden på Whoa (iaf sen jag kom med) :) HEJA SVERIGE!
fan svart smäller det! bara 13 timmar och 15 minuter kvar till fin - ryss!
Haters gon' hate...
snart*
Haters gon' hate...
finland har sin chans dom gjorde en grym match mot usa som var bättre än jag trodde spelar ryssarna lika patetiskt som mot sverige så tja varför inte
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
jävla svenskar. haha. :) semifinal imorgon. kommer bli spännande.uhh uh
Ryssland spelar utan Kung Morre, tyvärr. Sergei Brylin har tränat med den linen istället för Morozov senaste dagarna.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16