Den officiella VM-tråden (Ishockey)
Sådär ja! Discuss! Det diskuteras flitigt om VM's vara eller icke vara men det FINNS uppenbarligen ett intresse. Såg lite tittarsiffror idag och "skitmatcher" som den mot italien drar ändå en halv miljon tittare. När vi närmar oss kvartsfinal och semi tror jag siffrorna ligger runt 1,2 - 1,5 milj tittare .. . då ska man även räkna in att TV3 inte alls kan ses av lika många som 4an eller SVT. Det har blivit lite tradition att gnälla på hockey-vm. Men majoriteten av de som gnäller verkar titta ändå hehe.
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
Ser för övrigt i skrivande stund att Finland ligger under med Ryssland med 1-0. Jag tror en final mellan Ryssland och Sverige inte är helt otänkbar. Finland ser förvisso starka ut på pappret och har spelat bra inledningvis men deras nerver och svårigheter att finna kemi i truppen tror jag kommer dra ner dem. Kanada verkar vara trötta och jetlaggade trots sina talanger. Men de kan iofs alltid rycka upp sig.
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
ryssarna leker med finland :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
själv har man inte viasat sport så jag får nöja mig med sverige matcherna å finalen :'(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
otroligt att finland aldrig lyckas i det större turneringarna, förutom ett fjuttigt guld -95 med en svenne som coach
Ryssland har ju världens bästa spelare som inte lirar i NHL, Alexey Morozov. Han är så jävla överlägsen i RSL, har även synts i VM så här långt.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
2-1 =) Bara vi får bort finnarna är jag glad, vilket land som helst får ta guldet, så länge de inte gör det.
http://Soldjah.blogg.se/
ryssarna leker med finland? Det är snarare tvärtom
http://duckdown82.tumblr.com/
så som jag ser det så leker ryssland med finland, eller vilken värd är du ifrån? finland?
värld*
3:e minuter in i 2:a och det står 1-3 till ryssarna och du påstår att det är tvärtom? well well..
1-4, är du vaken duckdown eller du har fullt upp med att se finnarna leka med ryssarna? hehe.. en final mellan ryssland-sverige hade helt klart varit intressant
Jag har inte heller viasat sport så jag kollar via
http://www.myp2p.eu Läs deras beginners guide om hur det funkar, tyvärrr är sändningen på ryska dock haha!
Tänkte försöka se Rangers match inatt via samma sida.
Ryssland piskar stjärt med finland vilket såklart känns skönt! Det känns även skönt att veta a tt sverige slog ryssland både hemma och borta i euro hockey tour! även om de har lite andra spelare nu hehe ..
Jävla ryssarna bjuder på några riktiga uppvisningar nu verkligen! Ser giftiga ut!
Ska jag vara ärlig. Jag är finne. Men ryssland tar det här i år. Deras jävla powerplay avgör allt. Hehe. Så små, snabba och skickliga med passningarna. Lite trist att dem fick 10 min powerplay också. Sur jag blir när man inte fick se varför ruutus tackling. Men får finland sitt spel och skjuter mycket på ryska målvakten så blir det mål, men det är svårt när det är 5 spelare hemma jämnt hos ryssland. Men jag hoppas finland tar guldet iår. Huvudsaken är att dem kommer längre än sverige ;)
Sjukt att det enda Finnland har att vara stolta över är något där dom aldrig vinner och där Sverige är mycket bättre. Hahahahahahaha.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
käften svenne. Skulle vilja se Sverige möta ett lag som; finland, ryssland, kanada, usa, slovakien eller tjeckien. Se hur deras skit spelare blir mentalt slaktade. Elitseriespelare kan suga min röv.
dirtyfist: Sverige kommer antagligen inte ha en chans när motståndet blir bättre, men det har ju uppenbarligen inte Finland heller. ;)
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Anledningen att ryssland leder den här matchen är att de är så SJUKT mkt snabbare på skridskorna än finnarna . ..
Jag tror faktiskt Sverige skulle ha en mkt bättre chans mot ryssland än finland. Finland spelar rätt okontrollerat just nu och sätter inte upp något vidare passningsspel medan ryssland spelar ganska likt sverige; effektivt passningsspel med många djupledspassningar och hård avslut.
3 - 4.. Detta ser inte bra ut alls =P
http://Soldjah.blogg.se/
fin återhämtning iaf
Jag fattar inte hur ni tänker. Såg ni andra perioden, hur många utvisningar hade inte finland? Ett matchstraff på 5 min, sen en rad 2:or. Ryssland är livsfarliga i powerplay. Nu när det inte vart så hemskt mycket utvisningar i tredje så hämtade finland upp matchen. Skulle man spela om matchen och ryssland inte hade så mycket powerplay så skulle det vara skit jämnt och nästan så att finland skulle vinna matchen, för rysslands målvakt är inte så hemskt bra. Ryssland likt sverige eller tvärtom? Haha... Det är stor skillnad mellan italien och ryssland kan jag nog säga er.
OS senast, ojoj :) spelar ingen roll egentligen VM är bara en fjuttig mini turnering anywas, som vi råka vinna senast btw, kommer nog gå fint
Grymt bra sista period av Finland, mer sånt. I dom 2 första var ryssarna klart bättre, inget tvivel om saken. Ingen nation stoppar dom om dom håller den klassen resten av turneringen. Sen var kanske inte Norrena någon mur ikväll heller.
blazeandmaze: ja, då ska sverige skryta över att dem vann vm förra året också. Sen så tycker jag att World Cup är något roligare än VM och OS. Där Sverige spelade bajs. Medans Finland kom tvåa.
World Cup är ju bara kanadensernas sätt att få en egen tuernering där de kan få spela på mini-rink hehe. World Cup är i mitt tycke en fruktansvärt onödig turnering som står inklämd mellann VM och OS. Satsa mer på VM och skrota World Cup ...men nu är ju den turneringen lagd på is också. Finland spelade bra sista perioden men jag tycker ändå de saknade rysslands tempo och trots utvisningar och powerplay-fördel för ryssland så vann de rättvist.
Visst var Finland inte på hugget som ryssarna var. Men kolla hur bra försvar ryssland hade, då alla jobbade hemåt. Blev jävligt grötigt... Ska bli intressant nästa år, då det är VM i Kanada.
I väntan på kvartsfinal, bjuder jag på lite nostalgi:
http://www.youtube.com/watch?v=atp_FaXn5ek HAHAHA. Jävla pinsamt det är när sverige ska göra sina sportlåtar. Finland fick användning av den. Finns väl inge vackrare än att hela Helsingfors sjunger denna låt.
Vafan ni hade ju mer folk ute på stan när Lordi vann än när ni tog VM-guld! .. ;)
vart var svenskarna när tyskland åkte igenom sverige? pussys.
dirtyfist ni är så jevla stolta över er hockey, ni har vunnit VM EN jävla gång EEEEN gång, och det var 13 år sen.. mycket att va stolt över liksom....OS? 0 gånger! vafan ge upp mayn
Nu kom jag på en grej. Det finns VM i bastu va? Där lär ju vodkadrickarna från dom djupa skogarna ligga bra till.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
blaze + att då hade dom en SVENSK tränare. Hahahaha.
finland är som england i fotboll..favorit tippar sig själv innan varje mästerskap men vinner aldrig ett shit, å de e samma samma visa vaaaarje år..börjar bli lite tröttsamt! satsa ni på innebandy,finlandia och lordi istället
blaze haha ja curre :) tror t.o.m de sjöng på svenska när de vann guldet..wankers alltså..finland måste va de enda såkallade "bra" laget som aldrig vinner guld
och nej jag pratar inte med mig själv blev lite fel kopierat :P DÖ FINLAND!
dirtyfist ni kan ju sitta å dra i den och titta på den videon från 95..vi har ju en del att välja mellan när det är nostalgi timme på tv :), ni snurrar säkert bara den videon å typ när nån fikus diskuskastare tar rekord å när lordi gör bort sig förstås
Synd att alla valde att kolla Ryssland-Finland. Tjeckien-USA måste vart VM's match än så länge! Haha galen sista period! Fighting så varannan spelare åkte ut, fick matchstraff och gud vet vad. Tjeckien går ifrån till 3-1. Usa är helt uträknade, får utvisning på utvisning. Lyckas göra mål i boxplay, sen får ett powerplay och utjämnar till 3-3. Minuten senare pressar de som fan och är nära att göra 4-3. Tjeckerna är ställda men orkar med ett sista anfall där de lyckas göra 4-3. Amerikarna slår klubbor i isen medan tjeckera firar som de vann hela VM typ haha. Gaaaalet bra hockeymatch!
CAMPIONI!
Jag tror varenda finne och svensk är redo att hålla med om att hockey inte vore lika roligt om man inte som svensk kunde hata finland och tvärt om ! Finland i en final är alltid mäktigt och att spöa finland är 1000 gånger roligare än att spöa något annat land! Nu ska vi dock kanske lugna oss LITE med tanke på att finland faktiskt spelade en hyffsad match mot ryssland medan vi inte direkt behövt möta något vidare tungt motstånd än! Själv sitter jag just nu och väntar på att Rangers match ska börja! Egentligen borde man heja p å henke och nylander men jag hoppas de åker på storstryk 2 matcher i rad nu ! Har inga förhoppningar om att henke ska komma men kaaaaanske kanske skulle man kunna få loss nylander till en eventuell kvartsfinal! Han har spelat bra på sistone och det skulle behöva en skicklig ytterforward till!
blaze: Varför sånt hat?
http://duckdown82.tumblr.com/
apu Vem fan bryr sig om hockey-vm om man jämför med Stanley Cup! Rangers ska fan vinna inatt och gå hela vägen. Sverige får klara sig bäst de vill utan NHL's för närvarande bäste målvakt och forward ;)
CAMPIONI!
Rizmo: Hehe, ska du kolla matchen? Vore skönt om Sean Avery kunde ställa till med lite skandalscener! För övrigt ångrar jag att jag inte såg USA-matchen. Läste om den på svenska fans och det verkar ju som sagt varit en rätt hård match! Tyvärr är ju dommarna i europa lite vääääl hårda när det gäller fighter :\
duckdown inget hat! vill ju bara få er till en liten reality-check när det gäller hockey, rätt grymt lag ändån, lyckades komma till final i os senast så. lite otur dock :)
Lite rolig info för alla Finnar. Från Lil Jon's NHL blog: Kari Lehtonen actually has my picture on the back of his helmet. He was injured last season when I was going to some games. Then one day, I go, and he showed me his helmet and said, "I got you on the back of my helmet." We always go in the locker room to say what's up to him before a game. My son gets his puck autographed, and I speak to the players' kids and the owners, and the trainers' kids and its one big happy family. We got cool when Kari was injured. I was happy to see him come back and start playing awesome. Marian Hossa is the man. Ilya Kovalchuk, he's dope too. I talk to all the guys.
Hoppas mer på Canucks, Rangers och Detroit än att dom ska åka så vi får tillskott i VM. Elitserien är Europas bästa liga och dessa lirare håller för att ge dom NHL-förstärkta lagen en jämn match där tillfälligheter avgör. Kan bli kvarten, kan bli guld.
apu: snoop ska visst vara ett fan av anaheim också. Han var i studion med en Anaheim tröja, för någon vecka sedan.
blaze: Det här är inte pinsamt, menar du?:
Den glider in.
Björn Borgs, Martin Dahlins osv låt
Eller kanske den här Ja, se hur det går när sverige ska möjligtvis spela emot ryssland nu.