I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den officiella VM-tråden (Ishockey)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-05-02 01:29
Jag har inte orkat följa diskutionen men det slutar ju aldrig. Finnarna kommer ändå aldrig erkänna att Sverige är bättre när de verkligen är bättre. Vi svenskar kan svälja stoltheten och säga att Finland är bättre när de väl är bättre.

Men förra året vann Sverige OS OCH VM. Vi är dubbelt regerande mästare och således bäst i världen just nu i hockey, lika så som Italien just nu är bäst i världen i fotboll.

Det måste ha nåt att göra med att Sverige ägde Finland i massa år osv.. men just nu ÄR Sverige bäst i världen i hockey. Vare sig nån finne säger emot eller inte.

Finns det nån finne här som kan svälja stoltheten och säga att Sverige är bättre än Finland i hockey just nu? :)
CAMPIONI!

2007-05-02 08:52
Rizmo:

Ja, sverige är bättre när det gäller. Det VET alla finnar.

Men när ska alla svennar sluta skryta då?
"Foppa matchens gigant"
när man läser lite längre ner i artikeln så har foppa gjort 0+1 när Nashville vann med 5-1.

Sånt brukar man ju läsa...

Lite självdistans tack.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2007-05-02 10:02
Pang Kwa

Tror du verkligen att Sportbladets journalistik är representativ för den svenska hockeypublikens åsikter? Nej, snarare tvärtom. Folk med förnuftet i behåll ser ner på och bespottar allt som har med den tidningen att göra.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-05-02 10:52

2007-05-02 11:58
S-oteric

okej bra isåfall, fast jag tvivlar ändå..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-02 12:07
Hockey VM vart 4:e år,

SVT köper Rättigheterna.
Gör ett mellanrum i alla serier, så alla "NHL" spelare har chansen att  spela för sin nation.

Annars kan man bra lika gärna lägga ner skiten
yah! uppsala

2007-05-02 13:02
Köper inte de där med Vm, vart fjärde år..

De enda man ser framemot när Elitserien spelas är faktiskt Världsmästerskapet i Ishockey.

Vart annat år hade varit en bättre lösning.

OS vart fjärde år och VM vartannat.

Men jag har inga problem med att de spelas varje år, det är ju kul att se på vm..

Ikväll kör vi över Schweizarna med 5-1
Holden makes a great deal to australia

2007-05-02 13:08
Hockey VM vart annat år skulle vara perfekt, med alla NHL proffs.

Sen skulle man varenda år ha en mindre turnering för spelare utanför NHL, med endast de europeiska toppländerna; Ryssland, Finland, Sverige, Tjeckien, Slovakien och Schweiz.

2007-05-02 13:25
S-oteric

http://expressen.se/1.661148?poll_1_661148=s&articlePopup=true

Det var det där jag skrev om tidigare.. Tydligen är det inte endast journalisterna i ert land som drar hemåt :)

Lundqvist är en jävligt bra målvakt, men NHL:s bästa?
Nej. Finns 3-4 åtminståne som är bättre, både enligt statistiken och spelmässigt.

Iofs har det ingen större betydelse, men jag ville bara visa dig det där så förstår du kanske vad jag menar. Om en t.ex. finsk tidning skulle ha en likadan omröstning, samma fråga fast, fast med t.ex. Kari Lehtonen som objekt. Never ever.

2007-05-02 13:45
Fast finland har alltid haft bra målvakter och ni har alltid kunnat säga "Ja men er målis suger skit" varje gång vi kritiserat erat lag. MEN nu börjar sverige odla riktigt bra målvaktstalanger och jag tror det svider för alla finnar. Dessutom tror jag att Lundqvist har större chans att vinna Vezina Trophy i år än Kiprusoff, även om han vunnit den många gånger förut.

Lundqvists omdiskuterade save i nattens match var för övrigt sjuk! Aldrig sett en målis springa tillbaka till målet så fort haha.

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-05-02 13:47
finns det ngn video på de adu?, missade matchen ;(
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2007-05-02 14:16
Tror varken Lundgvist eller Kiprusoff kammar hem det priset. Luongo eller Brodeur har ju varit mycket jämnare om man ser på hela säsongen.
Finland vs. Sverige-tjafset håller ovanligt låg nivå här. Vafan vi möts ju snart så ser vi hur det går, inte mer med det. Klart man ska hata, det hör ju till, men att ta upp vm -95 börjar ärligt talat bli till en nackdel ju längre tiden går.

Jag kan utan problem svälja stoltheten, sverige har varit bättre dom 10 senaste åren, tyvärr. Just nu är en annan sak, det ser vi svart på vitt om några veckor.

2007-05-02 14:34
enokkk: Finns på tsn.ca/nhl iaf.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-05-02 15:30

La upp lundqvists save och allt dividerande kring den på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=-RPru5r-Sxc

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-05-02 15:35
så ut som den inne ändån :P

2007-05-02 15:38
Mmm det är svårt att avgöra. .. .men han är hur som helst jävligt snabb tillbaka in i mål hehe.

2007-05-02 16:05
Den officiella VM-tråden (Ishockey)

Sådär ja! Discuss!

2007-05-02 16:21

Kanske får göra en NHL-tråd också då! ;)

Vad tror ni om matchen ikväll? Jag tippar 6-3 till  sverige!

2007-05-02 16:49

Det var egentligen inget speciellt med Lundqvist sista räddning på Briers skott. Lundqvist var ute bakom målet och seglade och då han märkte att han inte fick pucken skrinnade han snabbt tillbaka och tajmade Brieres skott perfekt, det var mera tur än skicklighet ;)

2007-05-02 17:08
PanG_KwA P21

Om han tajmar Brieres skott perfekt så är det väl mer skicklighet än tur eller..? ;P

Och sen har Lundqvist varit NHLs bäste målvakt efter årsskiftet och fram till grundseriens slut enligt statistiken!
CAMPIONI!
Sångare

2007-05-02 17:19
Pang Kwa

Ja men vi får ha i åtanke att enbart imbeciller skulle få för sig att klicka på AB:s eller Expressens extremt ledande frågeställningar. Först en artikel om hur jävla bra Henke var, sen en omröstning. Svenne Tomtesson (den genomsnittlige kvällstidningsläsaren) som inte sett en NHL-match på 10 år tror sig veta att så måste det ju vara för det läste han ju nyss och klickar således ja.

2007-05-02 17:19
Rizmo:

Jaja :)

Om vi säger så här då.. Briere sköt när Lundqvist gled fram, hade han väntat lite hade halva målet varit öppet :)

2007-05-02 17:38
Jag tror att Sverige åker ut i kvarten, vårat lag är inte tillräckligt bra känns det som. Visst, två storsegrar, men inte mot Tjeckien och Kanada precis. Men hoppas att jag har fel.

2007-05-02 18:55

tyvär sverige har inte så stor chans i år tror jag ! Men vi har sett det för sverige kommer till slut hamna i final mot finland o vinner hela skiten som vanligt... 6-5 vinsten är juh en spöke i finlands lag fortvarande... finnarna skakar mot sverige ! o nu säger jag det bara för att inte nån smart ass ska komma o börja giddra om det :D bättre om en finne säger det först :D men en dröm final är alltid Finland sverige så ere bara... så kämppa på SVENNE JÄVLAR :D

HYVÄ SUOMI! HAKKAA PÄLLE SUOMEN POIKA!!

2007-05-02 20:15
fan synd att vitryssland inte lyckades komma med i detta års vm så att dom kunnde spöa skiten ur sverige.
 Haters gon' hate...

2007-05-02 20:28
hehe mm :) tur att det var ett OS efteråt där finland blev uppkäkade i final iallafall, vore väldans tråkigt annars.

riktigt segt att kolla på matcher nu mot B nationer, vill ju se vad årets upplaga går för egentligen

2007-05-02 20:50
Sverige går ur gruppen med 21-3 i målskillnad ..det e rätt jävla bra hehe ..
De verkar fått ett fint samspel i laget nu ! ..men sedinarna vore en skön tillökning! :)

2007-05-02 22:56
Alltså vad är det för skitlag i sveriges grupp, är det nåt skämt eller?
http://duckdown82.tumblr.com/

2007-05-03 00:00
Sverige - Finland på Söndag.

2007-05-03 02:02
PanG_KwA P21
Nä, säger vi att om Briere hade lyft pucken lite högre hade Lunkan varit chanslös.. säger vi så så ger jag mig ;)
CAMPIONI!

2007-05-03 13:46
Schweizarna sköt hela 8 skott på mål igår:) Nu börjar det intressanta. Hoppas Kovaltshuk och Frolov öser in mål mot Schweiz och Italien. Ligger fanimej elva i hela landet i ett managerspel, blev lite chockad. Tackar Davidsson för det.

Ryssarna lär vinna grupp E, följt av Finland eller Sverige. Känns som om de spelar mindre roll, såpass hårt blir motståndet i fortsättningen oberoende.

2007-05-03 15:09
Jag tror faktiskt Sverige har lika god chans att vinna gruppen som ryssland. Tänk på att Sverige slog ryssland 2 ggr i euro hockey tour finalen. Visst har det tillkommit några stjärnor sen dess men många av spelarna som är med nu var med då och de spelar samma hockey nu som då.

Det börjar faktiskt bli en extrem övertro på det ryska laget. De har inte heller spelat speciellt svåra matcher om man bortser den mot finland.

För övrigt var det samma snack om "det bästa ryska laget på 10 år" inför både OS och förra VM och hur gick det?

2007-05-03 15:28
0 - 0 mellan Finland och Schweiz 15 min in i andra perioden!

Skadeglädjen börjar bubbla inom mig! Go Schweiz! :D

2007-05-03 15:38
Sug kuk apa!

2007-05-03 15:47

Nu har iofs finland 20 min på sig att vända och allt talar ju för att de borde göra det men jag HOPPAS verkligen schweiz kan ta hem det här! Det vore en skön mental knäpp för finland att ta med sig till matchen mot sverige!

2007-05-03 16:33
men så blir det tyvärr inte. Att inte schweiz satsade på andra målvakten igår istället, för han är var riktigt bra, dock så var det ett ointresserad finland.

2007-05-03 16:56
Den där segern satt långt inne! De finska lejonen såg mest ut som finska kattungar ;)

Den enda findska spelaren jag är lite avis på är Ruutu ...han är underhållande! Sverige har skickliga backar men ibland vi saknar sånna där köttpaket som älskar att slåss hehe.

2007-05-03 18:55
Hehe. 2-2 nu. Men danskarna är fan bra.

2007-05-03 19:03
ja haha :) go danmark!
 Haters gon' hate...
Sångare

2007-05-03 19:06
Tror danskarna att det är ett träningspass? Svenskarna åker ju cirklar runt dom, ingen aggressivitet runt sargerna, ingen press på puckhållare, ingenting. Men, det sjuka är att det blev till en lysnade taktik, för denna passivitet gjorde att svenskarna slappnade av och vips 2 upp i rövhålet. Men men, det blir väl 5-3 6-2 nånting.

2007-05-03 19:11
2-2, skottstatistik: 3-17. Därför tror jag inte Sverige rår på ryssarna. Ni skulle ha tagit med nån lite mer meriterad målis helt enkelt.

2007-05-03 19:16
det är väl mest svenskarna som tror att det är ett träningspass, som uppvärmning sa ju kommentatorerna att de flesta svenska spelarna gick promenader utanför hotellet...

danskarna var ju ute i hallen och åkte skridskor iaf.
 Haters gon' hate...

2007-05-03 19:19
shit, vad är de med domarn?

2007-05-03 19:43
Tyskarna leder över Tjeckien:)

2007-05-03 20:33
Poolhman: jag menar såklart uppvärmningen som var i morse, om man nu kan kalla det för det. ett träningspass kanske är bättre att kalla det för, men skit samma.

och tack för det personliga påhoppet, det uppskattas.
 Haters gon' hate...

2007-05-03 20:42
Riktigt dålig match, precis som finlands match idag. Jag förväntar mig en uppryckning från båda sidor tills på söndag.

2007-05-03 23:02
Ja tack.. 

Det här var en dåligt ishockey-VM dag.

På Söndag börjar det riktiga VM:et.

7-1 till Finland.

2007-05-04 05:59
du stava fel på 7-1 till sverige..
 Procreate, receive compensation.

2007-05-04 06:07
6-2 till FINLAND på söndag

HAKKAA PÄLLE SUOMEN POIKA ETTÄ EI MEITÄ HURRIT VOITA : HEIJA HEIJA HEIJA!

2007-05-04 08:40
4-3 till sverige på söndag, finland gör första målet tidigt i första perioden men sverige vänder ;) känns det igen ?