7-1 och 6-2 till Finland. njaae. så jävla bra är inte finnarna Det blir jämt.. Tror på backlund i målet
Holden makes a great deal to australia
Tror Finland går upp till 4-0.. sen vänder vi och vinner 5-4 :)
CAMPIONI!
Tippar på att Jarkko Ruutu kommer göra någon lite fulare tackling som här i tråden uppfattas som mordförsök. Matchen går till förlängning i vilken brodern Tuomo avgör.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ser ingen på ryssmatchen? 1-0 till ryssland emot italien. :)
mm haha, fan va tufft ryssland verkar ha det, uselt spel
Haters gon' hate...
Det är mycket snack och lite verkstad i det finska laget just nu ! Jag tror hedström kommer åka i cirklar kring de arga, slöa finska backarna ;) Läste precis en krönika på svenskafans av en finne där han konstaterade att laget både saknar en stark center och att försvaret är uruselt ;)
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
"slöa finska backarna" hmm.. jaa, finland är ju kända för att ha väldigt långsamma backar. Nummelin, Kukkonen, Saravo och Mäntylä är ju jätte långsamma och slöa. Bland dom svenska backarna är det egentligen bara Enström och Tärnström (till viss del) som har fart under rören.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sverige har spelskickliga backar , vi odlar våra backar i lidström-anda ..finland har underhållande köttpaket!" Försvaret är mycket svagt och sårbart och skriker efter försstärkningar. Sami Salo kan bli aktuell sedan Vancouver åkte ur NHL-slutspelet. Dessutom sitter säkert Westerlund och hoppas på attt Buffalo ska torska mot Henke Lundqvist och Rangers. Då kan också Toni Lydmaan och Teppo Numminen bli VM-aktuella. Det sorgliga är att utan dessa tre backar kommer Finland inte att ha några chanser att nå framgångar i VM. " - Inte ens era egna landsmän tror på det här VM-laget ;) Illa. Kontentan: Sverige spelar so far bättre med vårt elitserielandslag än vad finland gör med sitt stöddiga NHL-bygge.
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
För övrigt tycker jag Sedinbröderna, Näslund och Öhlund kan suga röv som tackar nej till landslaget. Speciellt Näslund, kanske vår grinigaste och minst tacksamma spelare någonsin.
Ena sedinaren har en nyfödd där hemma, då är det väl inget snack om saken. Men divan Näslund sviker ju typ alltid. Går det åt helvete för Finland skyller jag på coachen. Sluta experimentera med kedjorna nångång. Erkka Westerlund blev stor med Summanen som vapendragare, utan Summanen har han inte övertygat. Bra att vi får ny coach till nästa vm. Ryssarna var jävligt sega igår men det brukar vara svårt att gå igång mot blåbärsnationerna. Såg vi ju på Sverige och Finland också. Blir intressant att se om Italien har nånting kvar att ge idag efter gårdagens sena match plus målvaktsskadan. Hoppas det lossnar för Finland.
Varför vill Sverige ha Näslund? Hade jag varit svensk så hade jag velat ha Alfredsson, som kanske är sverige bästa spelare? Sen bertuzzi försvann ifrån Vancouver så har det inte gått lika bra för Näslund. Påhlsson skulle inte vara så dumt heller då han är riktigt bra i Anaheim. Det går rykten om att Sami Salo är på väg till Ryssland nu, enligt finska journalister. "Sverige har spelskickliga backar , vi odlar våra backar i lidström-anda ..finland har underhållande köttpaket!" Wow, du tog upp 1 namn. Mycket spelskickliga backar ni hade. :)
dirtyfist: Jämför anton strålman med era finska backar så förstår du vad jag menar.
2 namn nu, är det allt?
Haters gon' hate...
Anton Strålman, vem är det?
http://duckdown82.tumblr.com/
Någon elitseriespelare som ska möjligtvis till NHL. Blues tror jag hörde... Strålman och Lidström, det var många backar Sverige hade.
Strålman ska väl Toronto vad jag har hört
Jo, det kanske var där. Kommer inte ihåg.
appropå dagens förlust har tjeckien satt sig riktigt i skiten nu. eftersom att tyskland borde vinna över vitryssland så måste tjeckien slå kanada annars åker man ut på inbördes möten.
Haters gon' hate...
Apu47: Hur mycket följer du med dagens hockey egentligen? Om det är något som finland har lika bra som sverige så är det backar (bortsett från målvakterna) då menar jag inte bara i VM, utan också i NHL och i Europa. Vi har Sami Lepistö (Ny Nummelin, som av nån konstig anledning inte slapp med till VM och Janne Niskala (han som hade mest poäng av backarna i ES, ifall du minns?) "vi odlar våra backar i lidström-anda" HAHA nämn 2 st som har en framtid i NHL, och jag ger mig. Strålman är den enda som kan MÖJLIGTVIS bli lika bra som Lidström, men det lär knappast hända. Strålman är en bra back och kommer säkerligen spela i NHL och vara en stabil back i toronto i framtiden men knappast någon ny Lidström.
vilken tid är matchen mot finland imorgon?
DIIIF
Victor Hedman är väl bara runt 16-17 år ännu så det är för tidigt att spå hur bra han blir, men han verkar ju ha potential iallafall. Tror det kvällens match blir VM:s bästa match, hittils har det bara varit skitmatcher, förutom några få matcher där det var riktigt bra hockey stundtals. Jag tror det blir en målsnål match, under 3 mål.
PanG_KwA: Grejen är att de backar som får uppmärksamhet är de som slåss och är agressiva. Finland är bra på att odla sånna backar och sånna backar får alltid en medial framgång i NHL. Sverige har i princip aldrig haft den typen av backar och har heller aldrig spelat den typen av hockey. Finland spelar betydligt mer fysiskt än sverige medan sverige, i mina ögon, spelar en betydligt mer skicklig och uppenbarligen mer framgångsrik hockey. Jag tror kvällens match kan komma att avgöras på backsidan och jag tror sveriges unga backar med en lugn dick tärnström i spetsen kommer spela ut finland. Finland spelar ikväll med en betydligt större press än sverige. ..dels för att ni inte spelat lika bra i tuerneringen so far och för att ni , som alla vet, har en dålig vana att 9 av 10 gånger åka på torsk mot sverige. Dessutom ska era backtalanger från NHL visa att de är värda sin lön vilket jag tror kan öka på stressen en aning. Det här är en match som förvisso kan gå hur som helst men jag tycker det lutar lite mer åt sveriges håll trots allt.
apu47, vilka är dedär agressiva finska backarna du syftar på?
Haha. Apu, vad snackar du om? Nämn åtminstoende två backar som slåss?
muflemski: Kukkonen skulle nog göra slarvsylta av Strålman i en fight . ..tex. Finalnd är agressivare över lag och babblar ju ständigt om er ack så uttjatade "sisu". Arga offensiva spelare också . .Ruutu tex. ..mycket snack där. Jag ger finland pluspoäng på målvaktssidan. Där vinner ni. Men sverige är över lag ett mer spelskickligt lag och det tror jag egentlien varenda finne här vet ...inklusive de egna spelarna. Därför lutar det åt sverige. Men som sagt, jag blir inte direkt jätteförvånad om finland vinner heller. Det ska bli en skoj match. Folk (finnar) från Sthlm får gärna komma till Olearys på götgatan och munhuggas med mig när det är dags för nedsläpp ;) Inget VM vore komplett utan en sverige - finland match fylld av hat och spekulationer.
Finalnd är agressivare över lag och babblar ju ständigt om er ack så uttjatade "sisu". haha vilka snackar om det? dom jag hör snacka om sisu är i 99% av fallen svenskar.
Haters gon' hate...
När Jonatan Hedström påpekade att finland klappar ihop som ett korthus om sverige gör mål så sa Ruutu att ni har er sisu och alltid kämpar till döden ;) Finland är som en liten bajsfläck mellan skinkorna ryssland och sverige. Alltid i kläm. Men fan vad skoj det är med sånna här matcher. Jag HOPPAS verkligen Ruutu lackar ur totalt ...hur det än går så är sådant alltid underhållande! Är det föressten någon mer än mig som tycker de europeiska dommarna är lite väl hårda? Okej att slagsmål inte direkt är sveriges styrka men det är väldigt underhållande att se på , i lagom dos. Men ett pet i ansiktet i VM å båda spelarna åker ut på 5 minuter. Trist :(
apu47 P24 Du har dålig koll... kort sammanfattat
Finland har 138 utvisningsminuter - mest av alla lag. Jag tycker de talar sitt tydliga språk för vilken typ av hockey finland spelar.
Bah, Ovechkin kommer bli avstängd. Förvisso bra för Sverige, men det suger ändå.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
kungvikke: varför? vart har du läst det?
apu47, det att Kukkonen skulle spöa Strålman i en fight gör inte honom direkt agressiv direkt va? Han satt 38 min. utvisad denna säsong, inte så hemskt mycke. Sen att Finland traditionellt spelar ett mer fysiskt spel är en annan sak. Och det där med sisun hör man mest om när man lyssnar på svenska kommentatorer.
Jämn match hittils men såklart så gör sverige ett skitmål med några minuter kvar av perioden. Andra perioden blir spännande.
tråkig hockey av sverige. dem vann på ett misstag och alla 5 spelare i deras zon HELA TIDEN. Finland var klart bättre.
dirty: Han fick matchstraff för checking to the head mot Schweiz idag. På HFboards låter det som om han blir avstängd. Tacklingen var inte så snygg, ska leta fram länken.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
1-0 till Sverige. Som en svensk en gång i tiden sa; "ni vann på ett skitmål" Trodde aldrig Backlund skulle spela sådär bra, tog väl runt 35 skott.. Men VM är inte över ännu, är trots allt jävligt nöjd med spelet.
Men Sverige spelade ju så taktiskt för att vi ledde med 1-0. Annars hade det ej sett ut så.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
vilken jävla kaos de va på slutet :D
Blev besviken på att finland skulle spela taktiskt, när dem inte är ett sådant lag ifrån början. Varenda gång finland kom i zon blev det nära. Första eller andra skottet var ett stolpskott. Sverige kommer inte klara sig länge.
Jo då Sverige kommer få ett skitlag i kvarten sen gör vi en bragdmatch i semin sen står vi där, som vanligt.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Haha. "Som vanligt", det är sant. Om dem skulle få tyskland nu så skulle ingen i hela världen bli förvånad. Så sjukt att sverige kan ha så mycket tur i spel.
Fin tabbe av finska målisen! Lite salo-klass på den nästan XD Dommaren kan ju dock suga min röv, han dömde för hela störda saker! För övrigt var det riktigt roligt att se Ruutu åka i isen! Tönt! Hela Olearys asgarvade när de körde Hörnqvists (var det va?) "Jäävla fitta!" i slow motion! hehe Allt som allt en jävligt tråkig match med många idiotiska infall av sverige. Skärpning till imorgon, då tar vi Ryssland med 2-1
Storebror vann igen! 6 år sen sist ni vann mot oss
i vm ja, men det är inte sex år sen vi vann senast.
Haters gon' hate...
fan om man tänker efter så var den målvaktstabben nästan en kopia av den som fällde finland i vm finalen 2000 (tror jag) mot tjeckien. kommer ihåg det som igår, jag, pappa och party-pentti såg på matchen och så ska målvakten plocka ett skott som inte ens kommer på målramen och så studsar den in likadant som i dagens match.
Haters gon' hate...
Sverige vinner på tur och 5 man i zon i 3 perioder. Hade ett mål kommit i första perioden för finland och tabben inte var där så hade det blivit svårt för sverige. Såg likheterna mellan italien och sverige där faktiskt.
tänk om det stolpskottet hade gått in för finland där i början av perioden, då hade matchen sett helt annorlunda ut.
Haters gon' hate...
Tänk om finland varit lite bättre på hockey, då hade vem sett helt annorlunda ut!