I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den officiella VM-tråden (Ishockey)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-05-07 09:43
VM
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-05-07 09:56
Ingen kan påstå att Sverige var bättre igår, kryss skulle ha varit rättvist. Men Backlund var rysligt säker mellan stolparna. Nu kommer ni med er tur få möta tyskarna i kvarten, allt annat skulle förvåna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-07 10:35
Tar tillbaka det där med Tyskland då det inte är möjligt. Det blir Tjeckien eller Slovakien för Sverige i kvartsfinalen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-07 10:45
Och Bengan nobbar Lundqvist. GAAH! Okej att Backlund gjorde en bra match igår men jag känner mig fortfarande mkt mer trygg med Lundqvist i mål.
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-05-07 10:53
apu - 24åringen som drömmer i sina egna lilla värld.

2007-05-07 10:58
Tänk om finland varit lite bättre på hockey, då hade vem sett helt annorlunda ut!

alltså finns han på riktigt eller? en typisk sådan som bara kollar på resultatet efter matchen och utgår från det. hade det varit tvärt om hade vi iaf kunnat erkänna att sverige spelade bättre men inte denna gången var det inte så.
 Haters gon' hate...

2007-05-07 11:06
Kaal: ELLER så är det för att det varje år är lika roligt att sitta här på whoa och se alla finnar gnälla. Det är klart jag vet att sverige spelade rätt mediokret igår och att finland hade fler chanser men jag skrev som jag skrev bara för att reta upp er och det funkar ju uppenbarligen?

Halva nöjet med att se sverige - finland är ju att ni är sånna usla förlorare verkligen. Det verkar som det bor en liten Ruutu i alla finnar. Ett ord och ni blir sjövilda.

2007-05-07 11:31
okej jag erkänner, jag är helt sjövild...
 Haters gon' hate...

2007-05-07 11:45
jag också.. en jätte dålig förlorare

2007-05-07 13:00
Vad bra! Kan vi gå vidare nu? Upp till bevis i kvarten.

2007-05-07 17:07
Det är väl bara att inse fakta, finnar. Sverige är bättre på hockey.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-05-07 18:57
Bättre på hockey? Jadu, då är väl Italien bättre också. Få in ett tur mål på en ouppvärmd målvakt och sedan ha 5 man i zon i 3 perioder.

Sverige spelar med tur, mycket tur. Och Apu är väldigt pinsam då han försöker håna med sitt snack som om han vore nå bra på hockey när han sitter enbart o lyssnar på vad tv3's "experter" har att säga (dem snackar 80% skit).

2007-05-07 18:58
Trevlig hockey än så länge.. Synd där på straffen bara. tveksamt. men men mkt tryck kan jag tänka mig som dommare . sen även döömt bort ett ryskt mål. nog för att det var helt rätt men..

ersberg var nära på att ta straffen.. men men nu går vi ifrån till 3-1 i andra :)..
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2007-05-07 19:02
Straffen var helt korrekt. En bakom han som hookar hela tiden, en som kommer ifrån högersida o får omkull Morozov. Målet förstod jag inte varför det skulle bli bortdömnt. Pucken var i mål innan ryssen kom in o åkte under målvakten. Om dommaren dömde bort målet så skulle han ha gett ut en utvisning till sverige.
Sångare

2007-05-07 19:18
dirtyfist

Allt jag läste var: "Jag är avundsjuk på Sverige".
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-05-07 19:52
Nej, det är jag inte. Jag blir bara så sjukt irriterad när folk inte vägrar se sanningen när det gäller svensk hockey.

2007-05-07 20:02
haha.aja.tyck vad du vill,de e ju trots allt ett forum..

Ryssarna spelade bra i 2:a perioden.Synd bara att dom flesta av dom är själviska å vill göra målet själv.. hemskt bra induviduella åkningar men inte fan kan dom släppa pucken sen  och när dom väl släpper pucken verkar det lite som om du inte bryr sig riktigt vart passen går.men men bara bra för sverige.. Skönt med 2-2 innan 3:e.  Hoppas verkligen vi kör fullt ut i denna å kissar på ryssarna på  i moskva med 14 k publik.skulle vara klockrent..

skönt att vm guldet stannar hos sverige ;)

3-5 sverige. 5an kmr i öppen kasse .

Eller hur Dirtyfist ? :)
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2007-05-07 20:02
Btw Dirtyfist Vad är sanningen med svensk hockey? hemskt sugen på att höra.
Sångare

2007-05-07 20:04
Sanningen är att vi är regerande Olympiska Mästare samt Världsmästare och att vi nu med ett lag helt befriat från NHL-spelare rankas som etta i VM så långt.

2007-05-07 20:11
precis

2007-05-07 20:43
"rankas som etta i VM så långt."... Det är väl trots allt Ryssland.

2007-05-07 20:44
Hemskt trevlig match. synd att det inte blev som ajg tippade ;p.. Men men Slovakien op osndag,trevligt trevligt. men inte alls så lätt. Tur att jag jobbar lunch  så jag kan se matchen ;).

Får vi se en av mina favoritspelare som gjorde lockout säsongen i Mora IK. Marian hossa. hemskt kul spelare att titta på!!

ska bli roligt

2007-05-07 20:58
Det måste vara jävligt svårt att spela bortlag i ett sådant land som verkligen vill ha revansch i hockey, jag är med glad än ledsen. Ryssarna behövde den där vinsten ikväll.

Vi tog iaf OS-gulden 2006 :)

2007-05-07 20:59

sanningen med svensk hockey är att ni ofta har tur, men eftersom att ni är svenskar vägrar ni erkänna det. turen höll i sig finland matchen + första perioden i ryssland matchen men sen tog den slut och då såg man hur det gick ;)

Haters gon' hate...

2007-05-07 21:51
Medioker match av sverige, stundtals bra försvarsspel men ofta mkt slarv i egen zon och alldeles för sena avslut.

Vad än Kaal och Dirtyfist säger så spelar dock fortfarande sverige en bättre och framförallt mycket smartare hockey än finland. Sverige och Ryssland är de särklass bästa lagen i detta VM och jag tror en final mellan dessa två är en långt mer trolig utgång än finland mot ryssland.

Tar finland sig förbi kvarten blir jag förvånad och lovar att ta av mig hatten.

2007-05-07 21:58
1000:- till Chara om han lyckas slå på missfoster som; k. jönsson, j.jönsson och den där förbannade äcklet mårtensson eller vad han heter. Åker runt på plan och flinar, är uppkäftig men vågar inte slåss. Nästsan så att man hoppas chara tar tag i honom :)

2007-05-07 22:06
hahaha! du ramade in den äckliga trion bra ;)
 Haters gon' hate...

2007-05-07 22:07
Sverige spelar under Bengt-Åke ett taktiskt sätt bättre spel än Finland, vilket leder till att man kan gå längre trots kanske individuellt sätt lite sämre spelare. Är trött på Westerlunds eviga tro att spelare från nhl alltid är hetare än spelare från europa, oberoende vad det presterar i tidigare matcher. Se på Miettinen tex.

För att Sverige ska nå final ska man sänka Slovakien och sen Kanada. Njaaa...tveksamt.

2007-05-08 07:41

Så jävla underbart att det är Westerlunds sista år som förbundskapten.

Iofs tror jag Jalonen lyckas så mycket bättre, men man vet aldrig. Shedden lär inte heller få fart på lejonen i nästa VM.

2007-05-08 20:34
Tror inte sverige kommer vinna detta vm :/

2007-05-08 21:06
Takz: Det är det väl inte en enda svensk som trott?
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-05-08 21:15
apu47 tror säkert det. :)

2007-05-08 21:43
Ryssarna har fått förstärkning till en eventuell semi. Segei Brylin och Fedor Tyutin(aldrig hört tals om). Intressantare är det och se om Nabokov kommer, då jävlar...

2007-05-08 22:44
 Kaal P18  Vadå tur? Rent jävla skitsnack? Vad är d vi har tur i? Vad jag minns från ryssmatchen hade vi fler i målramen och ngn dansande framför mållinjen, och mot finland spelade vi ett bra försvars spel och hade en duktig målvakt,jag säger inte att vi inte var pressade. men vi vann pga bra spel!
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet"
/Leffe

2007-05-08 23:16
jag säger ju det, ni vägrar erkänna.
 Haters gon' hate...

2007-05-08 23:17
Tyutin är back. Kan vara en bra förstärkning, ryssarna ser svagast ut i defensiven, främst målvakterna dock.
Om Nabby kommer finns det inte mkt som kan stoppa Ryssland från VM-guld.

2007-05-08 23:17
och lägg märke till att jag sa första perioden i ryssland matchen.
 Haters gon' hate...

2007-05-08 23:19
jag tror inte ryssland vinner i år, tror att kanada slår dom om dom nu möts.
 Haters gon' hate...
Sångare

2007-05-08 23:27
KungVikke

Ryssarna såg väl ÄNNU starkare ut senast dom hade hemma-VM. Då gick det sådär.

2007-05-09 00:20
Samtidigt har inte ryssland förlorat en enda match, vilket man oftast gör någon gång.

Jag är för övrigt mer orolig för slovakien än kanada. Kanada spelade bra mot USA sist men i övrigt har de inte imponerat på samma sätt som de brukar.

2007-05-09 07:10
Tror Sverige blir sönderåkta av Slovakien.

2007-05-09 10:07
Slovakiens anfallare är aningen vassare än Finlands så det krävs att Backlund storspelar igen.Tippar förlängning, kanske straffar.

Annars, vem står i Kanadas mål imorron?

2007-05-09 11:40
Roloson står för Kanada

Jag är mer orolig för slovakien än kanada.. så vinner vi idag, går vi till final
Holden makes a great deal to australia

2007-05-09 11:55

Jag är så ambivalent! Jag vill gärna såga Krizan men jag tycker han är en skön målvakt, speciellt när han lackar ur! Jag skulle vara mer nervös för honom ärn Chara i en man-mot-man hehe.

Hörnqvist får dryga sig lite mot backarna osså får vi hoppas att Davidsson spelar lika bra som förut. Då kan det nog gå även.

Är för övrigt sugen på att sätta en hundring på Schweiz , 15 gånger pengarna om de spöar kanada hehe.

2007-05-09 12:45
Davidsson pallar inte mot bättre motstånd. Allt för klen och tam i sin spelstil, därför passar han bättre mot dom s.k. blåbärsländerna. Kan jämföras med Ville Peltonen och Petteri Nummelin till viss del.

Så här tippar jag fortsättningen på VM.

Kvartsfinaler:

Sverige - Slovakien (2-3)
Ryssland - Tjeckien (4-0)

Finland - USA (2-0)
Kanada - Scheweiz (5-1)

Semifinaler:

Ryssland - Finland (4-1)
Slovakien - Kanada (5-3)

Final:

Ryssland - Slovakien (4-3) efter förlängning el. straffar

Bronsmatch:

Kanada - Finland (0-3) Kanada bryr sej aldrig i bronsmatcherna

2007-05-09 12:49
Kollade precis lite Chara-fights på Youtube, han är RUGGIG på att slåss verkligen :O Men det vore bra om någon back kunde reta upp honom ordentligt så han drar på sig en matchstraff.

2007-05-09 14:11
Dags för Tjeckien-Ryssland nu på 6an..

Ryssarna vinner ganska enkelt tror jag
Holden makes a great deal to australia

2007-05-09 15:29
Ryssarna är starka=) ..
SunShine Reggae!.

2007-05-09 16:14
 PanG_KwA P21

Låter som ett jäklit bra tipps faktist hehe..ryssarna har ju 3-0 nu, me ca 7-8 min kvar

tror dock sverige vinner med 4-2 mot slovaiken=)
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet"
/Leffe
Sångare

2007-05-09 16:22
Miss av Bengt Åke att lägga sig mot Ryssland för att få Slovakien. Tjeckerna är ju apkassa. Fan vad Malkin är ful. JHahahahaha.