I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Heroes...ny serie(spoilers)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-10-23 14:43
Jag kom på i helgen att jag längtade mer efter tisdag och Heroes än onsdag och löning..
..

2006-10-23 14:45
hehe sååå bra är de inte
jag ser ju självklart fram emot min angel veronica mer än heroes tex, men de e kul o kunna diskutera här faktiskt, en anledning till o se fram emot avsnitten :-)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-23 15:19
Peppis

Hehe nä men nästan :)
..

2006-10-24 14:53

Herregud, det blir bara bättre och bättre. Nu blev det bekräftat, Peter kopierar andras förmågor..

..

2006-10-24 15:13
aa sant... fan vad fet den är asså

2006-10-24 15:16
detta var bästa avsnittet hitills tycker jag..nu börjar de ju hända grejer :-)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-24 15:22
Alla börjar träffas och även om inte alla vet om det så lär dom ju bli best buddies :) Eller dom måste det..

Nu måste dom ju bara övertala den skeptiska indiern..
..

2006-10-24 17:14
haha djävla indiern. nä men han lär bli deras "ledare"
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
Moderator

2006-10-24 17:27
äntligen en serie där det händer saker! jag har svårt för indiern men det blir bara fetare och fetare. men vad är nikis förmåga? att hon är snygg och hård och tappar minnet när hon knullar?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-10-24 17:29
Legoland P21

har du inte sett dom andra avsnitten? än de senaste asså?
- Gôr-many.
Moderator

2006-10-24 17:34
jo men liksom vad är hennes power? hon har ju nått skumt alterego, men mer än så liksom? hon verkar ju inte kunna kontrollera sin "förmåga" som dem andra börjar lära sig.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-10-24 18:03
Det lustiga är ju att han svarta killen som springer runt med cheerleaderns pappa är nickys kille som försvunnit.
Allt vävs ihop lite fint nu. Börjar ju fundera på om Nickys unge kan ha några latens powers oxå. Bra skit är det iaf.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-24 19:29
Gryyyyyyymt avsnitt! Lätt bästa hittils! Så sjukt coolt när han bara flyger iväg. Sjukt fett :D

2006-10-24 19:52
Hon blir ju typ svinstark när hon blir arg... måste vara hennes kraft... typ shehulk =P...  Verkade ju som om ungen hade krafter när man fick se dom i huset första gången när han smög omkring... verkade som han var snabb eller något...  Vad är egentligen den svarte killens grej?... vad är det han kan... är det bara att rensa minnet eller är det något mer?

2006-10-24 20:14
Grymt avsnitt, fick rysningar på slutet när Hiro snackar i telefon.

RadiophonicOddity : Du har fel där, Nickys kille är en helt annan person.

2006-10-24 21:05
ah såg det nu. Blandade ihop bilderna när jag tittade på imdb. Trodde mysterious man och D.L spelades av samma skådespelare.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-24 21:12
trodde också nickys kille var samma person som han som följer med cheerleaderns farsa som tömmer och ser folks minnen

förra avsnittet hade ett starkare avslut, men det var fortfarande ett starkt avsnitt

2006-10-24 21:14
LordErnst P20
Han verkar ju kunna suga in minnen ur folk eller nått liknande, känns onödigt om han bara kan rensa det utan att få nått utav det själv.

Legoland P21
Hon har ju ett våldsamt alterego som vara rätt bestämt av sig och brutalt. Kan mycket väl vara så att hon är lite sheHulk också.

Klart det bästa avsnittet hitils, garvar som fan åt Hiro så sjukt jävla rolig på sånt lätt sätt.

Känns det inte lite som x-men ändå, bara att man inte sett så många onda "mutanter" än?
Hiro blir ninja mot slutet och den eviga striden om världen pågår i åratal.

2006-10-24 21:45
känns ju som sagt mer en blandning av x-men och unbreakable...lite mer "reality" över Heroes dock. DU fattar. Gillar det starkt.

2006-10-24 21:46
Ahhh jo det är fan sant, bra jämförelse där.

2006-10-24 21:49
Känns ju som den här explosionen bara är en grej av allt dom har planerat. Kommer säkert få ett slut mot slutet av säsongen. Sen kommer det i sista avsnittet hända någonting ny grej dom måste stoppa i nästa säsong, om ni fattar.

2006-10-24 21:57
Jo, det är ju inte omöjligt. Jag har inte hört eller sett nåt om hur mkt material som kommer. På ett sätt känns det trevligt om dom kör på på många säsonger med det vanliga cliffhanger säsongsavsluten. Men å andra sidan så skulle det vara mer "kvalité" om dom kanske bara körde en eller 2 säsonger. Så dom lämnar folk hungriga så att säga.

2006-10-24 21:57
jaja, slutet av säsongen måste ju vara att den går av.
Hitils har han ju inte målat några alternativ till saker så dom lär ju inte kunna stoppa den.

2006-10-24 21:59
Det vore fint.
Om dom körde en säsong, sen misslyckas dom, och sen så går det om, typ därifrån Hiro träffar peter petrelli, fast sett ur "de från framtiden" där de försöker stoppa bomben, ännu en gång.

2006-10-24 22:06
Men alltså Framtids Hiro, kommer han från innan eller efter bomben sprängs?

2006-10-24 22:07
ingen aning, har man inte fått reda på...

2006-10-24 22:08
Troligen efter, inte för jag vet vad dom måste slåss mot efter alla dör men.

2006-10-24 22:10
Äsch man blir ju helt snurrig av att tänka på tidsresor alltså... jag menar tänk om hiro en veckainnan bomben, hiro en månad innan bomben och hiro två sekunder innan bombe åker till samma tid och träffar nutids hiro? Blir ju jeete konstigt.

2006-10-24 22:26
nån som hört om nån svensk kanal som köpt in den?

kollar visserligen illegalt, men frågar ändå :P

2006-10-24 22:47
"Ooo waffles whoho!!

2006-10-24 22:55
hahaha. Han är underbar!

2006-10-24 22:57
Han är sjukt jävla rolig.

SunTzu P21
Sverige brukar ju inte vara så jätte snabba på sånt, men du kan maila och fråga.

2006-10-24 23:03
Den här killen som hänger med cheerleederns farsa, är inte det den här Sylar som dom snackar om. Han som dom hade i custody, men som sedan rymde genom att ta 5 kulor i bröstet och ändå överleva och sen skicka iväg snuten med bara tanken.
Han verkar ju va nån sorts übermensch..
Då är det typ bara Peter som skulle kunna ge honom en match, iom att han kopierar förmågor. Medans Peter håller honom upptagen så smyger Nikki in, kollar sig i spegeln, blir psykopat och dödar honom. Enkelt...

Sen tror jag dom kommer köra två säsonger. Första slutar med att bomben sprängs eller inte sprängs, det får man inte veta förens i s02e01. Sen handlar andra säsongen om the aftermath, där dom måste slåss mot de onda krafterna som satte igång hela bombgrejen. Dom besegrar dom och sen är de slut. De tror jag iaf :)
..

2006-10-24 23:27
Det hade varit rätt fresh med bara typ 2 säsonger. Men å  andra sida..... neeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjj!!!! VILL SE MER!!!!!

2006-10-25 02:37
Delicious_D

Jag förstår dig, man vill kunna fortsätta se de här år efter år. Men slutar dom efter 2 säsonger så kommer den här serien bli en klassiker. En man kommer ihåg om 20 år och tänker tillbaka på, sätter sig och streckkollar sina två säsonger av Heroes på dvd.. Istället för att det bli nån jävla cityakuten med 40 säsonger..
..

2006-10-25 08:00
huh?
var de inte nickis fd man som var har som resna minnen???
then it makes noooo sense....de skulle ju ha spotted snubben i området  han o freaky cheerleaderdad var ju i LV den tiden.....men suck....kommer aldrig hänga med totallt i denna serien känner jag...

waffles hehehehe
klockrent.

2006-10-25 12:16
Nej det var inte hennes fd man som var rensaren.

2006-10-25 15:13
haha...Rensaren! Bror med Strimlaren!

2006-10-25 16:13

för den här seriens bästa är det att avsluta ganska tidigt, som ovanstående sa; så man kan se tillbaka på den som ett mästerverk o dra igenom ett par-tre säsonger om några år.

slutar man inte när man är på topp blir det ofta som t ex X-files... hoppas även att Lost kapas, hörde nåt rykte om att man "planerat" 7-8 säsonger, vilket jag tvivlar på blir hållbart.

Serier som inte är lika storybaserade, som t ex West Wing kan ju däremot köra på längre, men som med allt tröttnar man, en serie kan inte vara för evigt så det är som sagt bra att sluta på topp. (även om det i ekonomiskt hänseende inte är det smartaste att göra - nu har vi ENORMA tittarsiffror, så vi lägger ner..)

2006-10-25 16:48
Mm. Klipper serien efter högst 3 säsonger för att behålla kvalitén och stämpeln som mästerverk. Folk måste vara hungriga för att uppskatta verket.

Och lost har dom scriptmaterial för 9 säsonger. Vilket låter lite långdraget. Men vi är ju igenom en fjärdedel av storyn isåfall. Och om man tänker på hur pass mkt som händer och hur pass lite man får reda på åt gången, av bakgrundsstoryn, så kan det lika gärna bli 8-9 säsonger..

2006-10-25 17:22
frågan är bara hur länge man klarar av att hålla Lost intressant. har visserligen funkat bra hittills, men 9 säsonger??

2006-10-25 18:36
det där med 9 säsonger av lost var ett falskt rykte

2006-10-25 18:54
Last night's episode of the freshman series matched its highest ratings yet, 6.2 rating/15 share in 18- to 49-year-olds, with 14.3 million total viewers, according to Nielsen overnights. That's almost 10 percent better than last week's episode, and it makes Heroes the highest-rated new show of the 2006 fall season.

sen om hur länge serien kommer hålla på, kan vara svårt å säga efter som vem som hälst kan bli en "hero" efter som de handlar om generna å inte att en spindel biter en snubbe.
och de e lika med kan komma nya karaktärer när dom känner för de. plus i våran värld om folk skulle börja få krafter hade de vart fett många som missbrukat de.

så fiender har dom många av.
- Gôr-many.

2006-10-26 01:23

2006-10-26 07:38
4 + 8 + 15 + 16 + 23 + 42 = 108

27 eps per season .. 108/27 = 4.

4 Seasons..

2006-10-26 10:03
Empire

Hahaha tack, riktigt tung :)
..

2006-10-26 14:59
Empire:

haha klockren! :D åker fan in som personlig bild alltså

2006-10-26 16:50
heheheehe, ja ngnstans ska den bilden in

2006-10-27 00:02
skönt avsnitt:D hiro är ju så jävla cool :D
Forumsignatur:

2006-10-29 18:36
Senaste ep, DREGEL!
Undrar vad medelandet e !!!???

-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.