Svensson Ungefär lika lätt att svara på som frågan 'Hur långt är Oblivion?'. Från vad jag har sett nu så verkar inte main-storyn vara speciellt lång. Men det är ett olinjärt spel vi snackar om, med massvis att göra vid sidan om. Min speltid ligger på runt 24h just nu tror jag, och jag är inte helt klar med main-stroryn. Jag har därimot sysselsatt mig med massa annat under min speltid.
I'm drinking the water. So should you.
nämen det vet jag, tänkte mer på ett snitt för en average player som drar några side quests, men inte varenda, och kanske utforskar lite här och där men inte varenda litet skrymsel...
du är kär i mig.
Svensson Med lite side-questing, lite exploring och så klart storyn så kanske du kommer upp i 10h gameplay? Kan vara helt ute och cykla dock. Som jag sa så är jag inte klar med main-storyn ännu. Men som sagt, all content ligger i allt runtom den röda linjen, precis som Elder scrolls serien.
Jag e på 10 timmar nu och ja har inte gjort ett jävla skit, tar ju åratal att söka igenom städerna. Jag finkammar iof rätt mycket för att snappa upp så mycket story osv jag kan.Kan nån berätta var karavanerna går ifrån? Tycker de e riktigt coolt att allt förändras för varje gång man spelar, exempel! Glider upp vid en stor staty i en ny stad för första gången. Helt plötsligt kommer en svart snubbe springandes med 4-5 såna där grishundar efter sig. Jag blir lite överrumplad och råkar backa för mycket när jag slåss mot dom att jag trillar ner från platsen och hamnar helt åt helvete. Aja, laddar om sparningen och kliver självsäkert upp vid statyn med en mindre pistol laddad och klar för att skicka grishundarna åt helvete. Men till min förvåning möts jag av tre stycken svartklädda män som säger att dom ska döda mig, undrar om ja trodde att det jag gjort i staden skulle gå omärkt. Alla bar dom ett märke av en vit klo från en örn. (nån som kan förklara det där btw? är det nå gäng lr så?). Dör i vilket fall och laddar om. Då möter jag en ensam man vid statyn. Avslöjar inte för mycker men det han sa har att göra med karavanen.
Angående bobble-heads. Någon som hittat några? Har precis klarat spelet, men hade en save precis innan jag klarade det. Och eftersom jag valde explorer (visar alla locations på kartan) som lvl 20 perk, så tänkte jag bege mig på jakt efter några sånna. Har bara hittat 2 än så länge, och det är Medicine och Science. Dom hittar ni här:Spoiler Medicine, om nu mot all förmodan någon missade den står på din pappas skrivbord nere i vault 101. Science hittade jag i vault 106 på en hylla. Vault 106 hittar ni nord-väst om vault 101 om jag inte minns helt fel. Har även en del andra explorer tips som jag kan dela med mig, men just nu så måste jag sova lite. Skriver ner några imorgon.Rastasite P19 Whatever (White?) Talon Mercenaries är det du snackar om. Dom blir skickade efter dig beroende på vilka val du gör i spelet*. Har inte hittat något sätt att stoppa dom ännu mer är att döda allihop innan dom hinner dra sina vapen varje gång dom poppar upp (pulse rifle <3). Du kan få en karta över alla trade-caravans i en stad i öst**, kommer inte riktigt ihåg vad den heter dock. *Spoiler Jag och en polare kom överens om att en av oss skulle spela good guy och en bad guy. Jag valde good guy och dödade Burke i Megaton. Det var strax efter detta mercsen började poppa upp, så jag förmodar att det är därför eftersom min polare inte fick dom efter sig, och han sprängde naturligtvis Megaton i småbitar. **Spoiler De enda landmarks jag kan komma och tänka på är att där är ett vault strax söder om staden, det är vaultet som ligger längst ut i öst. När du kommer in i staden så kommer det vara en super-hjälte och en super-skurk som battlar, vill inte avslöja mer av det eftersom det är ganska kul =).
5 av fuckin 5!!!!!!!!!!!!!!!!!
- "This one here just might be my masterpiece..."
Teller: Jag har hittat dom bobble-heads du nämnde plus två till. Bobble-headsSpoiler Jag hittade Strength i Lucas Simms hus i Megaton och en annan (minns inte vilken nu, men en av S.P.E.C.I.A.L headsen iaf) i Evan Kings hus i Arefu.
Hittat speech bobble-huvet nu.Spoiler I Eulogys hus i Paradise Falls. Tack Sanslös.
Det är ju minst sagt GAY att Caravans är så lätta. Dödar en på cirka 20 sekunder, och sen har man supplies för ett halvår framåt.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
__virre__ Sant. Dock behöver du inte ens göra det. Gear är så lätt att få tag på så det är löjligt. Och ammo har du alltid gott om i någon form. Utöver det så finns det medical kits var femte meter. Har väll haft mellan 30-60 stimpacks genom hela spelet, och det är med 4 endurance (fem efter ett tag). För vana gamers så rekomenderar jag hög svårighets-grad, för normal var ett skämt. Dock så kommer du fortfarande komma bli relativt bra i allt. Spelade själv en karaktär med hög Int och Per/Agi som andra prioritet, med mycket Repair, Science och Speech (alltså inget combat monster). I slutet hade jag bra/max i Energy weapons, Small guns, Explosives, Science, Repair, Lockpick, Sneak, Medicine, Speech och... tror det var alla relevanta skills genom hela spelet. Kan glömt någon, men om jag har gjort det så hade jag högt i den också. Och detta är utöver att skillsen inte är speciellt interesanta att maxa genom spelets gång. Mot slutet (om du lvlat tillräckligt mycket) finns det ingenting som kan utmana dig. Alls. Till och med Behemoths (stavning?) är lätta att one-shotta, och detta är den tuffaste j*veln jag träffat på. Bara att dra fram en Fat man, sneaka och skjuta en gång. Detta är med runt 15 i Big guns. Värt att lägga till att allt detta var utan att hitta mer än 2 bobble-heads (Medicine och Science)! Den enda anledningen jag kan se som kommer få mig att spela igenom det en gång till är för att se hur det är att vara ond. Och då kommer jag så klart köra Melee/Big guns. Efter det känns det som man har kört alla kombinationer där finns att testa. <Speech 100%> Och fallouts gamla goda Cha/Int charm-guy är inte ens lönt att testa sig på.
http://fallout3.files.wordpress.com/2008/07/map2.jpg Någon som kan visa på kartan ungefär vart karavans finns? har kört fast lite och har inte tiden att leta igenom hela skiten pga jobb. Eller vill leta igenom allt, men har aldrig något ammo, måste ha karavan-supplies.
Tyckte det var sjukt störigt hur spelet slutade, det går ju inte fortsätta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rastasite P19 Indeed jag vet, men jag har inte haft pengar att lägga på burken på länge, har tänkt köpa till lite nytt ram och ett lite bättre grafikkort dock, men sen får det bli en helt ny dator. =/Svensson Mjo det funkar faktikst, har låga inställningar men kan unna mig lite lyx, har medel på texturer, lite ökade inställningar på samtliga skaker som ökar hur långt man ser, 1600x1200 i upplösning samt bloom på. Fick ge upp skuggorna och massa annat tjofräs då men det flyter helt utan lagg för mig, men som sagt får väll ställa upp lite mer sen när jag laggt in lite mer minne och ett modernare grafikkort.
Illsnidig: Skulle du kunna lägga upp ett screenshot på hur det ser ut med dom inställningarna?
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
slutet sög ju iaf:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
eftersom man inte kunde fortsätta spela efter det...DEAD END
Har spelat över 20 timmar nu och har hunnit utforska sydöstra delen av kartan. Helt sjukt vad stort det här spelet är. Läste tidigare i tråden att det klagades på få variationer att genomföra quests, jag skulle vilja hävda motsatsen efter vad jag upplevt än så länge. Vid ett flertal tillfällen har jag fått ett uppdrag som har varit ganska så "pang på". Genom att hacka mig in i datorer, lockpicka kassaskåp, pickpocka samt hota/övertyga uppdragsgivaren och annat folk att ge mig information har jag haft en mängd möjligheter att utföra uppdragen. Ett mångfacetterat uppdrag:Spoiler Ett utmärkt exempel på detta är när man får uppdraget att döda fyra "ghoul haters" av Mr. Crowley i Underworld. Första impulsen var att göra precis som han sade, 100 caps per huvud är helt okej betalt och jag behövde pengar. Full betalning skedde endast om man dödade dem genom ett skott i huvudet, som tur är spelar jag som prickskytt/tjuv. Efter att ha pratat runt med lite folk i närheten framträdde dock en annan bild av Mr. Crowley's uppdrag, han ville helt enkelt bli rik och hade därför angett "oskyldiga" människor som "ghoul haters". Efter att jag presenterat min nya kunskap för uppdragsgivaren fick jag möjligheten att avböja uppdraget helt eller få ytterligare 100 caps för att genomföra det. Denna gång avslöjade han att det egentligen bara var en av de fyra människorna som hatade ghouls, vad han egentligen ville ha var deras nycklar. Ett rent avrättningsuppdrag förvandlades alltså till ett betydligt mindre våldsammare "smyguppdrag".
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Tycker spelet blir roligare och roligare för varje timme man spelar. Har just frigivit alla slavar på det där stället, behöver inte spoila o säga vart, e rätt uppenbart när man kommer dit, så det här är ingen spoil. Men är sugen på att lira om spelet som ond sen, lär bli ett helt annat äventyr. Är på level 7 nu, vart det 20 som var max? tänker inte klara ut spelet på level 13 osm många gjort, fan man vill ju njuta av världen.
Och btw, dom här idioterna som kommer med en ko med två huvuden, äre de som är caravans?
Och btw, dom här idioterna som kommer med en ko med två huvuden, äre de som är caravans? Japp.
Vill man klara spelet och fortsätta spela är det ju bara att göra en savegame nånstans innan man klarar det och sen bara loada från den och fortsätta spela.
Jag visste redan, innan det kom ut, att man blir kickad tillbaks till huvudmenyn efter att man klarat main storyn så jag var beredd på det hah
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Nu har jag inte läst ett piss i den här tråden men om man har gillat tidigare utgåvor av serien som fan, kommer man fastna för 3an också?
Empire Det där verkar vara individuellt. Jag älskar de gammla spelen och jag älskar 3an. Men förväntar du dig ett Fallout 2 i modern grafik blir du besviken. Spelet har en helt annan känsla i sig än föregångarna. Men jag tycker absolut att man iallafall ska testa 3an. Som sagt, jag var väldigt skeptisk, men tycker att dom lyckats skapa en speciell känsla som jag gillar som fan.
Miljöerna och hela atmosfären är ju fruktansvärt mycket fallout, men själva spelupplägget liknar mest oblivion. Det mest minnesvärda (för mig) med tidigare Fallouts har varit humorn, som är mer eller mindre borta i trean. Visst finns det fortfarande "humor" här, men inte alls i närheten av den nivån den låg på i ettan och tvåan. Ett helt godkänt spel dock, som nog ändå mottags bra av både inbitna falloutspelare och dom som aldrig spelat serien tidigare.
Spoiler En kort fråga bara, huruvida man dödade Overseer i början eller inte, påverkar de om man får quest att återvända dit? vet att det är så om man dödade Overseer. Och isåfall var får man questen?
Rastasite P19 Spoiler Jag körde igenom spelet som good guy, och dödade honom inte. Senare i spelet så plockade min pip-boy upp en distress signal från vault 101, så fick jag ett litet uppdrag vid sidan om main-storyn att sticka tillbaka och hjälpa dom. Kan tänka mig att uppdraget i sig varierar beroende på om man dödade honom eller inte. Men jag tror du får uppdraget vilket som. Själv tror (som i att jag kommer inte riktigt ihåg) jag att jag fick uppdraget efter jag hade varit inne i The Citadel, en liten bit in på main-storyn. Efter det stack jag tillbaka till min lya i Megaton för att lämna/hämta lite saker, och plockade upp signalen. Tänk dock på att uppdraget är inte förknippat med main-storyn alls.
Hur fan lyckas man ta sig till Rivet City? Måste man ta nån underjordisk gång? Springer in i återvändsgränder överallt.
Sanslös:Spoiler Det är ju en stor hög platå på stranden jämte skeppet, med en stor skyllt som det står RIVET CITY på. Om du klättrar upp på denna plattform finns en knapp att trycka på, som fäller ut en bro. Satt med typ ett år och letade den jäveln.
Teller Tack som fan! Du som verkar ha lite koll, (är ju fler här som har de, men du ligger nära till hands). Om man inte vill lira så mycket på mainstoryn för att få ut mer av spelet innan de tar slut, liksom hur långt kan man sträcka sig och till vilken level? Har inte följt pappa-storyn mer än till Megaton, och är på level 7. Är sugen att ta mig till radiostationen, citadellet, 101..osv, men bör ja vänta lite me de eftersom de följer mainstoryn?
Level 20 är max. Så du har en bra bit kvar att levla och utveckla din karaktär. I och med att spelet låter dig göra en sparfil vart du vill så tycker jag inte du ska vara för rädd för att göra klart mainstoryn. Gör en separat save och kör load game från den punkten och fortsätt spela. Det var så jag gjorde och det funkar fint.
__virre__ Jo det kan jag väll göra om du är nyfiken, men varför undras det (nyfiken varför du är nyfiken )? =)
Illsnidig: Vet egentligen inte varför, tycker spelet är så jävla otroligt snyggt bara, så skulle vilja se hur det ser ut i en "sämre" version bara :P
Okej, styr det imorgon (sitter inte hemma nu ).. men egentligen borde du ju kunna ställa ner dina egna inställningar bara, om du nu är nyfiken.. men, men.. du ska få din skärmdump som det heter på ren svenska ;D
Funderar på att köpa de imorgon så helgen har nått syfte, älskar 2an när man kan knata runt tills man hittar 2 grupper som slåss sen bara vänta ut de för alla pengar. mmmm gratis vapen. Ahhh och döda alla i städerna är roligt också
Rastasite P19 Jag rekomenderar att klara spelet innan du når 20, eftersom då är du övermäktig. Jag har inte stött på någonting än så länge som ger mig någon utmaning på 20, och quests känns ganska meningslösa att göra för att majoriteten av dom är inte speciellt roliga, och jag får ingenting för dom. Och om det skulle hända att jag hittar något roligt vapen eller liknande, så gör det ingen skilldnad. Kan springa runder med Hunting rifle, Assault rifle, Shotgun och en kass armor och fortfarande ha ihjäl allt relativt lätt. Och eftersom du hittar stimpacks var du än vänder dig, så gör det inte så mycket att förlora lite liv. Så just nu explorar jag lite för att döda tid, och då har jag all min bra gear undanlagd i mitt hus. Det vill säga min Testa power armor, mina energy weapons, och alla speciella vapen jag hittat. Och som jag sa innan så spelar jag inte ens en fighter karaktär. Som jag också nämde innan, rekomenderar att spela spelet på en högre svårighetsgrad än normal. För det var sanslöst lätt att ta sig igenom allt.
Sanslös P23 Om det är så att du inte ens hittar ner till Rivet city genom Washington så måste du antingen springa genom en massa tunnelbanor och liknande, eller längst havet till söder.Spoiler Själv sprang jag genom Washington uppe från norr, och stötte på Lyons pride från Brotherhood of steel. Du får ett uppdrag av dom att ta tillbaka en radiostation, där du träffar Three dog (en del av main-storyn innan du ska ner i Rivet city för att fortsätta att leta efter din farsa). Så jag rekomenderar att göra det först om du inte redan kommit så långt. Om du sen går ut bakvägen så finns där en ganska linjär väg ner till Rivet city genom lite tunnelbanor och underjordiska gångar. Annars precis som Virre sa, finns en intercom uppe på platformen som ligger precis norr om skeppet. Den fäller ut en brygga som ger dig tillgång till staden.
Skivsamlare
2008-11-07 11:30
(typ) första gången jag kör ett fps, måste säga att jag är positivt överraskad. Nån som vet ifall man får en lya där man kan stasha grejjer, och iså fall när?
fair enough..
Kloak P22 Nån som vet ifall man får en lya där man kan stasha grejjer, och iså fall när? Du kan få en precis i början om
Spoiler du disarmerar bomben i megaton. Väljer du att istället spränga megaton så får du en lya i tenpenny tower .
Jag tycker förresten att sidequests är, som vanligt för mig när jag spelar ett bethesdaspel, lite roligare än mainquesten. Fast jag får säga att fallout3's main quest var i alla fall ljusår bättre än oblivions och morrowinds. De hade med mer scriptade events och unika händelser jämfört med resten av spelet. Kändes så jävla kort bara och man har liksom knappt snuddat på en tiondel av världen känns det som. Eller det kanske beror på att jag omedvetet råkade ta lite genvägar och gjorde saker i en annan ordning, det känns som att det påverkade slutet för mig också. Spoiler Tyvärr var ju slutet världens jävla anti-klimax, nästan i klass med sista avsnittet av Sopranos haha. Händelserna precis innan slutet var coola i alla fall. Det var även lite coolt att precis innan slutet så kan man fråga Fawkes(om man har med sig honom) om han vill gå in i project purity mackapären istället för en själv. Tyvärr ville han ju inte göra det men han gav mig i alla fall en bra anledning. Ska fortsätta göra sidequests nu med samma gubbe innan jag gör en till och kör som ond med andra vapen osv. Maxade Sm. Guns och Big guns på min första runda. Ska spela med En. weapons, melee och explosives nästa.
Skivsamlare
2008-11-07 12:37
marvingaye Tackar, det behövs typ 50 i explosives för att desarmera va?
fair enough..
Kloak Nä jag tror bara du behöver lite INT för den bomben. Kommer inte ihåg precis hur mycket men jag tog bara en Mentats och körde på så funkade det. Sparade innan, så klart.
Skivsamlare
2008-11-07 13:06
Aight, blir till att försöka nån gång i helgen (inte idag, lbp har kommit!!)
fair enough..
Sanslös : Spring längs kanten vid floden som rinner precis bredvid DC. När du kommit så långt ner du kan gå, stryker du bara lätt in mot den centrala delen. Tror jag stötte på x3 Super Mutants, och ett fåtal Raiders. Polaren gav mig tipset, eftersom jag precis som dig, sprungit runt i tunnlarna exakt hela tiden. Nu har jag inte kommit så långt i spelet, ska fixa radiokanalen åt den jävla Galaxy nissen. Men det är helt jävla bissart att man inte fortsätta spela när man klarat mainquesten. Det var en av de sakerna jag hatade med Assasins Creed, ja och givetvis deras enformiga quests.
Keep crushin'!
Jo jag lyckades komma till Rivet City från den västra hållet. Höll mig så långt söderut jag kunde typ.Spoiler Sprang in i Andale och hälsade på hos ett par stycken riktigt creepy kannibalfamiljer. Sen vidare till Citadel. Nu till min nästa idiotiska fråga: Finns det inget vettigt "sniper"-gevär? Typ ett hunter rifle med scope. Hittade nyligen scoped magnum men skulle ju vilja ha ett gevär så man kan plocka folk på avstånd och få sneak critical attacks.
Jo, det finns båda scoped "vanliga" gevär, och fullfjädrade sniper rifles.
Sanslös P23 Det finns ett sniper gevär jo. Kan ge dig ett tips på ett quest du kan göra, där du garanterat får tag på en.Spoiler Mech-bruden i Megaton har en quest line till dig. Hon vill skriva en wasteland survival guide, och vill att du ska kolla upp saker till henne. Bland de första questsen du får välja är ett quest där hon vill att du ska ta digg upp till ett min-fält och kolla läget. Min-fältet ligger mitt i en övergiven by, och i en av de större ruinerna här så finns där en kille som står med sniper. Men ta det lugnt så han inte ser dig. Annars finns det ett annat quest som tar dig till samma ställe, där du faktiskt ska tampas med killen med geväret. I Paradise falls, ett slaver-encampment så kan du få tag i ett quest där du ska runt om i världen och förslava fyra olika karaktärer, killen med sniper är en av dom. Detta är ju dock ett evil-guy mission, så du förlorar en massa Karma på det.
Att ni redan klarat av spelet har jag lite svårt att hajja, visserligen skaffade jag det 4-5 dagar efter release så ni har säkert spelat mycket mer än mig men jag är level 10 just nu och har precis varit nere vid GNR och snackat med nissen där. har knappt laggt någon tid på sidequests eller utforskande heller, i den här takten kommer jag ju vara maxlevel innan jag ens är i närheten utav att klara spelet.
btw. ang ett sidequest man får i en tunnelbanestation i DC;
Spoiler Minns inte exakt vilken station det var, men det var där man stoppar fireants:en, man hittar en ljudinspelning om någon snubbe som gömt ett "package" i ett kassaskåp, jag har hittat rummet och allt men vem fan är det han säger man ska ge det till och vart hittar jag honom? Är det någon stad eller settlement som jag kommer snubbla över i framtiden eller? ..I övrigt är det sjukt tröttsamt att springa runt i DC, hatar alla jävla kloaker och tunnelbanor som man måste utforska för att kunna ta sig någonstans. Man har ju inte en aning om vilken utav dem man ska ner i för att komma dit man ska! D:
__virre__ De utlovade skärmdumparna, var tvungen att göra dem mindre för dem skulle kunna laddas upp någonstans men ändå:
Teller: Ja det var ju typiskt, det var den enda av hennes givna quests som jag ljög och sa till henne att jag gjort. Tyckte det var för långt att gå och ville testa lie optionen. Får väl ta en tur dit senare. Håller på att utforska Rivet City nu.
Tack Illsnidig! Tycker ändå spelet ser helt okej ut även i lägre inställningar, så länge det inte laggar och har sig.
__virre__ Jo jag tycker detsamma, det laggar ju som tur var inte, det jag går miste av är ju de här små detaljerna.. skuggorn, lite häftiga reflektioner.. allt det där extra. sen kunde väll texturerna vara snäppet vassare också men jag överlever nog tills jag kan uppgradera burken.
Tycker att mutant-bossen var lite väl lätt. Men coolt i galaxy-stället! Är vid museét nu, men de e sjukt svårt att ta sig in vid stora porten. Fan jag vill inte lira för mkt på mainquesten, men ere lugnt o fixa radion åt three dog utan att man närmar sig slutet?