Grejen med elder scrolls spelen är ju att man aldrig någonsin lyckas hålla sig till main questen, det kommer alltid en massa saker mellan.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Svensson Det var alltså en av utvecklarna till spelet som gjorde det och de hade en tävling i speedruns. Dvs, de tog massvis med genvägar och hoppade över diverse quests. För en normal spelare som inte försöker sig på en speedrun lär mainquesten ta flera timmar. Morrowinds mainquest kan bli avklarad på bara några minuter, men då har man inte gjort en enda quest egentligen utan bara gått och fixat de items som behövs och lyckats döda "slut bossen".
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Den videon jag såg så dödade han en snubbe som dyker upp i början, tar nått item sen jävlar flyger han rakt upp i luften och landar i en grotta och dödar bossen :P Och precis som virre säger så kommer man säkerligen hitta 2 miljoner andra saker att undersöka innan man fullföljer storyn :P Finns alltid något som fångar ens intresse
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Nu har jag också spelat det i ett flertal timmar på xbox360 tillsammans med en kompis. Och jag repeterar; det är KNAPPT FALLOUT ÖVERHUVUDTAGET! Vad det är är ett finpolerat oblivion i en postapokalyptisk värld med stora delar av fallouts system. Det är skills, perks och liknande. Men man får lägga till poäng på skills och välja perks VARJE level, och det finns måååånga fler perks. Sen så märker man att det inte är lika oralt baserat (läs: snack) som fallout 1 eller 2 där jag själv tycker att alla sociala interaktioner tycks vara bra mycket viktigare än fighterna. Det är som i oblivion, ett action-rpg. Men det är också lika beroendeframkallande som oblivion var och jag kommer helt klart utforka allting när det kommer till pc. Men jag kommer spela som en tjuv/lönnmördare på samma sätt jag gjorde som i oblivion, inte som jag spelade i fallout. Det kände jag nästan direkt. Ett underhållande spel är det verkligen, men stora fallout-fan boys kommer tycka att bethesda systematiskt våldtagit black isles barn.
12.
Bethesda's hero is apparently no hero in the sack...
checka Nu e jag orolig på riktigt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Varför läsa en "nästan"-review på NMA av nån fransk snubbe som tycker han blev behandlad illa på ett lyxhotell och bli 'orolig' istället för att läsa riktiga reviews som redan har släppts. Svenska PC gamer har ju redan recenserat det t ex. Eller varför inte läsa intrycken av icke-recensenter som också har spelat spelet(typ i den här tråden).
Jag är förbi orolig, jag är uppgiven. Kommer ladda ner det och testa, men det är uppenbart vad jag kommer få.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Det är det jag menar, "orolig" stadiet är förbi. De som väntade sig en värdig uppföljare till fallout 2 kan sluta oroa sig med en gång och helt enkelt ge upp, för det kommer tyvärr inte att hända. Men de som gillade bethesdas två senaste elder scrolls spel och förväntar sig ett underhållande post-apokalyptiskt bethesdalir har nog redan förhandsbokat. Förmodlingen efter att ha provat den leakade versionen på 360(typ som jag).
Jag länkade artikeln før att den e kult formulerad. Att lyssna på vanligt folk brukar ge lagom mycket. Att lyssna på recensenter ger inte mycket det heller, dock en smula mer. Visst har man länge känt till vad som skulle ske med spelet men en del av mig vill fortfarande inte riktigt inse att det faktiskt är sant.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Jag litar överlag mer på användarrecensioner är på "riktiga" recensioner. Dock väntar jag på NMA's recension, jag litar på dem när det gäller fallout.
Fick ju 81% i PC Gamer av Jocke Bennet.
Fick ju 81% i PC Gamer av Jocke Bennet. Jepp, vilket är ett rätt bra betyg om man har läst recensionen och med tanke på hur de brukar betygsätta spel på svenska PC Gamer.
81% där är typ 9.0+ på IGN/GT.
Tycker det är konstigt vilka stofiler som ändå gillar tv-spel. Grät ni när Nintendo gjorde Mario i 3d? Jag tycker det är en sjukt bra idé med Fallout i 3d, med oblivions motor. Det enda jag tycker är tråkigt är att de tagit bort child killing och möjligheten att döda vem man vill och sen ta konsekvenserna därefter. Ville man vara ett riktigt rötägg i Fallout kunde man det, så borde det förbli. Men att vilja ha kvar ett segt turbaserat system med enorma brister och en över 10 års gammal gratik är galenskap. Ni som klagar så på att stadsborna kändes stela i Oblivion, vad tycker ni om random gamla SNES rpgn? Där är ju inte stadsborna speciellt kända för att vara vältaliga av sig.
njut
Innan du börjar snacka skit så kanske du ska ta reda på lite fakta, övergången från iso 2d till fps är det minsta "bekymret". Problemet är att det verkar som att de har ändrat spelet så att det liknar mer Oblivion än Fallout. Och visst, "dialogträden" i Oblivion är ungefär på SNES-nivå, men SNES var länge sen. Man tycker ju att man kunde vänta sig lite utveckling.
"Problemet är att det verkar som att de har ändrat spelet så att det liknar mer Oblivion än Fallout." Det är nog pga motorn.
njut
Alltså, med "liknar" menar jag inte rent visuellt, utan spelmässigt.
Rent spelmässigt liknar ju Fallout och Oblivion redan varandra eftersom det är två väldigt fria rpg-spel. Förstår inte riktigt vad du menar, förutom just dialogerna som var bättre i Fallout än i Oblivion, men de verkar ju ha ordnat det i Fallout 3.
njut
Explict P21 På vilket sett är t.ex Oblivions stridssystem bättre än de gamla Falloutspelens? Vilka är dessa enorma brister du nämner? Dialogerna i Fallout 3 är jävligt mycket bättre än de i Oblivion eftersom de inte existerade i det spelet, de är dock långt ifrån Fallout 1&2.(inte för att dom var speciellt bra heller) Jag spelade inte RPGn till SNES jag spelade bara på PC men att kunna jämföra Oblivions NPCs med de i spel från början av 90-talet säger ju en del om Oblivion. Spelmässigt är varken Oblivion eller Fallout 3 lika de gamla Falloutspelen överhuvudtaget.
Oblivion och FO3 är action-RPG medan FO1&2 är traditionella RPG, så det är två väldigt skilda gameplay. Jag märkte inte av så mycket frihet i Oblivion. Visst, du är i en öppen värld där du kan röra dig fritt, men det kan du i GTA och Assassin's Creed också. I Fallout 2 kunde man tackla de flesta problem på flera olika sätt, men i Oblivion är "friheten" att välja om man vill döda en gubbe med pilbåge, svärd eller magi.. Och vad jag har läst är inte dialogerna speciellt bra här heller, men det finns iaf dialogträd till skillnad från Oblivion.
Det enda jag tycker är tråkigt är att de tagit bort child killing och möjligheten att döda vem man vill och sen ta konsekvenserna därefter. Bethesda blev tvungna att ta bort det där pga olika regler i diverse länder, bla Australien.
Eftersom de nya konsollerna idag inte är "regionsbundna"(ps3) eller väldigt enkla och billiga att flasha(360) så nöjde sig inte myndigheterna i dessa länder med att bethesda släppte en censurerad version just där.
Jag är ca 5-6 timmar in i spelet nu och hittils så har det inte förstört min upplevelse så värst att jag inte kan mörda barn. Klarar mig ganska bra utan och min gubbe är ändå ingen duvunge precis, har gjort ganska hemska saker ändå ;)
För er som är oroliga över dialoger m.m kan jag säga att jag tycker storyn och dialogerna är rätt bra. Det är samma kille som skrev Dark Brotherhood quests och Shivering Isles (typ det bästa/enda jag gillade i oblivion) som har skrivit hela Fallout 3, och det märks. Men jag ska inte bullshitta er, om man inte fann något positivt i bethesdas två föregående spel, oblivion och morrowind, så kommer man ha väldigt svårt för Fallout 3. NPC's har samma livlösa ansikten och animationerna är, om än lite bättre än oblivion(speciellt ens egen karaktär), inte så jävla bra. En annan sak jag tycker är dåligt är att även om man KAN gå loss och köra en killing spree i någon stad så gör inte det så mycket i slutändan. Det räcker med att lämna staden och vänta i 24 timmar(speltimmar, inte verkliga timmar) sen har de kvarlevande i staden glömt av vad man har gjort. Dvs, de kommer inte att jaga en och försöka döda en längre. Men är det fortfarande ett kul och välgjort rpg spel? Ja, helt klart.
"På vilket sett är t.ex Oblivions stridssystem bättre än de gamla Falloutspelens? Vilka är dessa enorma brister du nämner?" Jag är otålig av mig så realtidsfps passar mig bättre än turbaserade strider. De största bristerna är väll att man råka bli inlåst bakom en npc efter en strid i Fallout 1&2 samt att man måste vänta i evigheter på att alla på och utanför skärmen måste gå sina steg innan man får göra sin tur igen.
njut
Aha jag tror du har missat combat speed i inställningsmenyn. :] Där kan man ställa in så att fiendens moves tar nån sekund.
Speedrun på 75 minuter. Hehe Fallout 1 klarade jag på 15 minuter. (fullt i luck, hittade rymdlasern och begav mig mot kyrkan direkt)
Shooo bree
Personligen ser jag inget fel i att spelet har blivit "Oblivionifierat". Jag har haft, och har fortfarande, väldigt roligt med Oblivion trots dess brister rörande dialoger och AI. "Oblivion with guns"-rädslan är ingenting som berör mig med andra ord, tvärtom så låter det väldigt roligt. Vill jag spela ett spel med tusentals sidor välskriven dialog sätter jag mig med Planescape Torment eller Baldurs Gate-serien.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jag tycker dialogerna och svaren man kan ge är väldigt underhållande.
Blir ett klart köp nu när far cry 2 inte verkar så fantastiskt längre. Älskade morrowind och gillade oblivion så det kommer nog sitta fint med fallout 3.
potatissuger - ska man vara rädd för att spela planescape:torment om man vill göra annat än bara sitta vid en dator i 20 års tid?
12.
ska man vara rädd för att spela planescape:torment om man vill göra annat än bara sitta vid en dator i 20 års tid? Ja, i princip. Fast å andra sidan kan jag tycka att återspelningsvärdet inte är så jättehögt i det spelet, 2-3 gånger kanske man tar sig igenom det innan man börjar att leta nya spel. Dialogen är så sjukt bra i det spelet så man kan lätt återvända efter ett år och ha skoj igen. Det blir tungt med mycket text efter ett tag.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Producent
2008-10-26 11:42
Fallout 1&2 måste väl vara dom ända spelen där man kan mörda barn? Om man räknar bort cpskadade japanska hentaispel.
Webmaster
2008-10-27 18:58
Jobbar bennet på PC Gamer igen alltså? Kanske ska börja prenumerera på den igen hehe. Ser ju nice ut iallafall spelet .. Fick ju 10/10 av nån Xbox tidning ..
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Fick ju 10/10 av nån Xbox tidning .. OXM tror jag de va? (official xbox magazine)
snipp snapp snut
Ser nu att mitt exemplar har blivit skickat från Webhallen, vilket borde betyda att det dyker upp under dagen imorgon i perfekt timing för att totalt förstöra plugget till tentan på fredag. Det jag har sett och läst hittills har bidragit till högt ställda förväntningar, någonting säger mig att jag inte kommer att bli det minsta besviken.
Det jag har sett och läst hittills har bidragit till högt ställda förväntningar, någonting säger mig att jag inte kommer att bli det minsta besviken. Om de saker du sett och läst om har bidragit till dina höga förväntningar så kommer du garanterat inte att bli besviken. Spelet är precis som man sett i alla previews och tusen gånger mer.
Världen är gigantisk och det finns så otroligt många riktigt unika ställen att se och utforska. Just "utforskar"-delen av fallout3 är sjukt mycket bättre än oblivion där man mest gick omkring i samma skogar och sprang runt i samma grottor. Här är det inte alls så.
Blir till att gå förbi gamestop imorgon efter skolan och plocka upp mitt ex. Har redan spelat en del med en kompis(leakade 360 versionen) men jag ser fram emot att börja om från börjat med en ny gubbe på ps3 :)
Låter riktigt härligt! Älskade i stort sett allt med Oblivion, förutom att de gjorde karaktärsskapandet simplare och den något repetetiva terrängen, så det känns som om att Fallout 3 bidrar med mer av allt det goda. En helt ny gigantisk värld som är fri att utforska, bättre än så kan det inte bli. Har läst att PS3-versionen lider av några ordentliga buggar varav de flesta av någon oförklarlig anledning är relaterade till "Friends"-listan. Som tur är så är jag inte mycket för onlinespelande så jag slipper buggen där spelet fryser eftersom någon kompis loggar in. Annars är det väl bara att hoppas på en patch som åtgärdar problemet medan man kliar sig i huvudet i en stilla undran över hur en spelutvecklare än en gång har försummat PS3-versionen av ett multiplattformsspel...
haha det där med friends-listan verkar vara en återkommande bugg för flera spel. Har haft andra spel som haft liknande buggar efter releasen, det har fixats med en patch ganska snabbt. Till och med wipeoutHD hade nån liknande bugg. Så dumt egentligen.
låter ju gg med friendslist bugg iofs ps3 :D
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
En liten bugg som fixas med en patch har ju ingenting att sätta emot de 3 allsmäktiga röda ringarna :)
Hellre en liten risk att spelet fryser än en 90%-ig risk att konsollen dör helt och hållet.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Har spelat närmare en timme nu, hittills är det hur bra som helst. Värt att notera är jag fortfarande inte har lämnat valvet ;P Råkade ut för en riktigt irriterande bugg i samma veva som man skulle genomföra G.O.A.T.-testet. Något skript verkade ha låst sig och därför körde aldrig testet igång. Efter att ha googlat runt lite inser jag att flera har samma problem. Jag löste det genom att sätta mig på vänster sida av salen.
Jag skippade GOAT testet. Snackade bara med läraren så fick jag välja mina skills själv.
artikeln som någon länkade från nma stämmer till 110%.
Underbart spel, efter 6 timmar är jag helt fast. Spelet är minst sagt enormt stort, jag har fortfarande bara rört mig i närområdet av Vault 101 och har redan upptäckt hur mycket som helst. Försökte mig på en lite upptäcksfärd bland ruinerna men sprang in i ett par supermutanter med miniguns så det vara bara att lägga benen på ryggen. Stort plus till att man kan hitta riktigt grymma vapen tidigt i spelet, dock är det svårt att få fram ammunition i ett tidigt skede. Uppdragen hittills är mycket bättre än de i Oblivion, detsamma gäller karaktärsutvecklingen och striderna. Inga laddningstider överhuvudtaget när man rör sig runt i den öppna världen. Hittills har jag träffat på två buggar vilket är klart godkänt med tanke på antalet speltimmar. Den cyniska artikeln från NMA är enligt mig ingenting att ta till sig, vare sig man spelar Fallout 3 för att man älskade Oblivion eller för att man älskade Fallout 1 och 2. Det bästa från Oblivion har slängts ihop med det bästa från de tidigare Fallout-spelen. Dialogerna är välskrivna och intressanta och handlingen är engagerande. Dock kan den färglösa världen ha en något avskräckande inverkan till en början, speciellt om man nyligen spelat ett "glatt" spel. Å andra sidan framkallar de olika nyanserna av brunt och grått precis rätt stämning, världen är död och allting kämpar för sin fortsatta överlevnad.
I och med att spelet nu är ute för alla och flera stycken i den här tråden sitter på ett eget exemplar så betyder inte previews och diverse artiklar någonting längre då man kan bilda sig en egen uppfattning om spelet istället.
potatissuger: Den "cyniska artikeln" är inte från NMA, det är ett utdrag ur en fem sidors granskande preview i en av frankrikes största speltidningar, sjukt tröttsamt med alla nissar som tror att "LOL NMA" funkar som något slags ess i ärmen ni kan rycka fram när ni ej har egna välbyggda argument att presentera som motvikt mot den hårda kritiken som riktas mot titeln. Att sedan påstå att dialogerna är "välskrivna" känns som att spotta på begåvade författare runt om i världen, möjligtvis att man spelar FO3 om man älskade Oblivion men börjar du kolla runt på nätet så kommer du märka att alla som föredrar djupa engagerande RPGs där man verkligen försökt komma så nära pen and paper som möjligt är rörande överens om att detta inte är något annat än Oblivion with guns med en Fallout stämpel för att sälja fler ex. Du får gärna ingående redogöra för hur "karaktärsutvecklingen" i stort påverkar upplevelsen, och hur dom olika val man gör påverkar handlingen (nu menar jag inte bara dom statiskt utplacerade vägskäl som Bethesda placerat ut) Kanske att Bioware kan hitta rätt igen med Dragon Age, men annars känner det tyvärr som att RPG genren som man kände den för 10år sedan när den fortfarande var innovativ och nyskapande är stendöd, personligen tycker jag Bethesda borde lägga ner RPGs helt eftersom dom verkar om man utgår från hela deras katalog hata dom element som förknippas med rollspel, och rätt otroligt egentligen att BI för 10 år sedan med karaktärer som bestod av typ 80 pixlar lyckades skapa en upplevelse som kändes ljusår mer trovärdig än skiten Bethesda står för idag. Vad är detta "det bästa från de tidigare Fallout-spelen" som man inkorporerat i FO3 eg btw?, ett stympat barter system?, ett VATs där man istället för att ge ett strategiskt alternativ kört på någon slags paroll för bullettime onanister?, vart är gråzonen som kännetecknat Fallout serien sedan dess skapelse?
naero Rättelse: Artikeln som togs upp av NMA. Cynisk i vilket fall då alla Fallout-anhängare inte söker efter ett nytt Fallout 2. Ditt argument självdör i samma veva som jag själv är väldigt engagerad i djupa rollspel såsom Planescape Torment och de andra guldkornen från Black Isle Studios. Dock inte renlärigt rollspel med papper och penna då det kräver alldeles för mycket fritid. I jämförelse med det mesta som kommer ut i dagsläget så är dialogen minst sagt välskriven, att den sedan är inspelad av skickliga röstskådespelare är en stor bonus. Än en gång, i jämförelse med många av de spel som kommer ut i dagsläget så är karaktärsutvecklingen tillfredsställande. Systemet med såväl skillpoints som "perks" är roligare och mer engagerande än i t.ex. Oblivion. Alltså en klar förbättring inom det området. Som jag skrev tidigare så har jag spelat sex timmar, detta innebär självklart att jag inte hunnit uppleva båda sidor av myntet än men de moraliska dilemman som man ständigt ställs inför i Fallout 3 bådar gott och lovar ett högt återspelningsvärde. Jag håller absolut med dig om att det klassiska "peka-och-klicka"-RPG:t är dött. Visst saknar man spel av samma innovativa klass såsom Planescape Torment men i nuläget så förväntar jag mig inte att ett sådant spel skall släppas. Fallout 3 är ett väldigt underhållande spel även om det inte går att jämföra med sina tio år gamla kusiner när det kommer till gameplay. Att bli upprörd för att Bethesda inte är följer den ortodoxa "RPG-läran" är något naivt, det viktiga är att det fortfarande utvecklas bra spel. Det bästa från Fallout-serien är enligt mig den obligatoriska postapokalyptiska atmosfären samt skill/perks-systemet. VATS är sjukt kul och bidrar stort till spelupplevelsen, åtminstone för mig. Att det egentligen är överflödigt och "pubertalt" kunde jag inte bry mig mindre om. Jag spelar för att ha kul, inte för att bevisa att jag är "true" till en viss genre.
naero Har du ens spelat fallout 3? Eller går du bara på vad du har läst och lyssnar endast på den negativa kritiken? Spelet har fått minst lika mycket positiv feedback som negativ. Tior och nior från många håll, om man nu verkligen måste lyssna på vad andra tycker för att bilda sig en egen uppfattning.
Men som sagt, nu behöver vi inte det längre. Vi har våra egna kopior av spelet och har spelat ett x antal timmar. Då betyder inte en gammal artikel från nån bitter fransman så mycket eftersom man kan själv bilda sig en egen uppfattning istället. Det tycker jag du också borde ta och göra, om du nu verkligen inte ens har spelat fallout 3.
Dialogen är faktiskt välskriven, av nostalgiskäl så kommer alltid de äldre fallout spelen rankas högre för mig personligen på just det planet, men det här är inte dåligt det heller.
Det är Emil, han som skrev dark brotherhood och shivering isles(typ det enda som var bra i hela oblivion/elder scrolls serien) som ligger bakom allt i fallout 3. Jag älskade verkligen de äldre fallout spelen och kan lugnt säga att storyn och dialogerna i trean har en liknande svart humor och det är fyllt med populärkultur referenser likt föregångarna.
Du får gärna ingående redogöra för hur "karaktärsutvecklingen" i stort påverkar upplevelsen, och hur dom olika val man gör påverkar handlingen Jag tycker du ska ta och spela spelet istället. Kan säga snabbt att valen man gör i fallout 3 påverkar både handlingen och rent konkret världen man är i. Vill inte spoila egentligen, tycker du ska spela f3 ist, så läs på eget bevåg:
Spoiler Ett exempel: Tidigt i spelet kan man välja att spränga bort en hel jävla stad, med alla npc's, items, och sidoquests som hör därtill och istället öppna upp något helt annat som man annars inte skulle fått tillgång till . Det är ett val som är avgörande för vart man är, vilka man kommer prata med och få quests från, helt enkelt allt man kommer ägna sig åt i flera timmar framöver förändras. "Hyfsat" avgörande tycker jag. De har inte med allt det bästa från de tidigare spelen. Men saker som atmosfär, S.P.E.C.I.A.L-systemet(som är i princip hela rpg elementet), perks, vapen, soundtrack(galaxy news kanalen som spelar skön stämningsfylld 40-tals musik som Ella Fitzgerald, Ink Spots, Crosby etc). De har lyckats rätt bra med det :)
Och VATS är verkligen inte "bullet-time", inte ens i närheten. VATS styrs av ens egna stats och man har ett visst antal AP(attack points) för hur mycket man kan använda sig utav det. Det är i real-time, inte turnbased, men man måste fortfarande tänka/planera hur man ska använda sig utav det på ett smart sätt. Det är tärningsrullningar som sker hela tiden när man använder VATS, hur mycket AGI man har, hur långt från fienden man är, hur många skillpts man har i kategorin för vapnet man använder osv.
Jag tycker det är det roligaste RPG systemet jag kört med på länge.
Att man för att rättfärdiga kvalitén på en titels dialogsystem idag är tvungen att dra paraleller med "dagens spel" säger en hel del om hur illa däran spelindustrin egentligen är på detta planet. *VATs i dom tidigare spelen gav en strategisk aspekt till hur man valde att hantera sina handlingar, du kunde tex skjuta mobs i ögonen för att göra dom blinda så dom enbart sköt vilt omkring sig eller varför inte skjuta dom i ballen så dom svimmade, VATs i FO3 fyller ingen egentlig funktion, och till du som påstod att "stats" skulle spela någon roll här så har otaliga personer redan konstaterat att så ligger det tyvärr ej till, exempel på detta står att finna i ett antal artiklar, VATs är istället något som alla slowmo onanister/gore fantaster därute blir blöt i byxan av, att man tex genom att gå in i VATs och dra iväg critical hits när man har 4-5% till att träffa gör att vem av er som nu påstod att detta skulle spela någon roll's argument faller platt död till marken. *gråzonen som i dom tidigare spelen var konstant påtaglig och som gjorde att man tänkte över dom mest obetydelselösa val innan man agerande existerar inte i FO3, i dom tidigare spelen visste man aldrig vad ens handlande kunde innebära för den totala upplevelsen, och även dom minsta snesteg kunde få riktigt digra konsekvenser längre fram, dom erbjöd även en mångfacceterad upplevelse på ett sådant sätt att skillnaden mellan att tex göra en superintelligent karaktär eller en stendum melee karaktär var som natt och dag och skilde sig på alla plan, men främst i det sättet det påverkade tex dialogsystemet, dom enda handlingar i FO3 som har någon direkt påverkan på handlingen i stort är dom som Bethesda själva placerat ut, dom enda val som påverkar din resa är alltså dom som skaparna själva placerat ut som vägskäl. vidare så fyller karma systemet ingen egentlig funktion heller, du kan slakta en hel stad och senare återvända några dagar senare och finna att ingen ens minns dom handlingar du utfört, du svänger alltså fritt mellan svart/vitt hur du vill utan någon form av gråzon och dialogsystemet är även det ytterst torftigt, 3-5 alternativ varav bara nåt ynka leder längre än ett par ytterligare meningar, och alla dessa intressanta minnesvärda karaktärer som ni påstår er träffat på skulle jag gärna vilja att ni pekar ut eftersom jag på min resa igenom spelet inte träffade på en enda, rösterna till karaktärerna med undantag Ron Perlman är lika döda och ihåliga som karaktärernas ansikten i spelet. potatissuger du verkar ju ändå ha någorlunda vett och förstå att uppskatta djup och innovation, för att summera så kan man säga så här, allt man lånat från tidigare titlar har man gjort sämre än föregångarna, antingen genom att banta ner eller bunta ihop med annat, och skaparnas egen humor och smak som gav dom tidigare spelen liv lyser med sin frånvaro fullständigt. dina val blir aldrig fler egentligen än Sure i'll help What's in it for me Fuck you and die
naero Att man för att rättfärdiga kvalitén på en titels dialogsystem idag är tvungen att dra paraleller med "dagens spel" Spelkonservativa göra sig icke besvär. Återgå till din Amiga.
VATs i dom tidigare spelen gav en strategisk aspekt till hur man valde att hantera sina handlingar, du kunde tex skjuta mobs i ögonen för att göra dom blinda så dom enbart sköt vilt omkring sig eller varför inte skjuta dom i ballen så dom svimmade, VATs i FO3 fyller ingen egentlig funktion Det går att skada alla möjliga kroppsdelar vilket får ett tydligt resultat beroende på vilken du väljer att ta ut. När jag möter snabba fyrfotade varelser skjuter jag först några skott på ett ben för att sakta ned det, sedan siktar jag mot huvudet. Möter jag prickskyttar siktar jag på avtryckararmen eller vapnet direkt.
och till du som påstod att "stats" skulle spela någon roll här så har otaliga personer redan konstaterat att så ligger det tyvärr ej till, exempel på detta står att finna i ett antal artiklar Grattis, du har uppenbarligen inte spelat Fallout 3 utan väljer istället att bilda en uppfattning utifrån vad någon livstrött cyniker skrivit på ett random forum som ett avbrott i det kroniska onanerandet. Procentantalen och chansen att utföra "critical hits" m.m. är klart avhängigt stats och perks.
dom tidigare spelen visste man aldrig vad ens handlande kunde innebära för den totala upplevelsen Återkom när du tror att du genomfört en riktigt god gärning i "Megaton". När händelseförloppet fortskred blev jag helt överrumplad och tvingas nu noggrannt tänka igenom de konsekvenser som mina val orsakar.
Spoiler Situtationen jag talar om är när man anger Mr. Burke till sheriffen. Inte hade jag i åtanke att det skulle göra sheriffens son föräldralös...:'(
Spelkonservativa göra sig icke besvär. Återgå till din Amiga. Så man blir spelkonservativ för att man tycker att story är något som mer och mer får stryka på foten i dagens spelindustri till förmån för grafiskt lull-lull?, om det nu är så hur kommer det sig att dagens standard är så pass mycket lägre än den var i RPGns glansdagar?
Det går att skada alla möjliga kroppsdelar vilket får ett tydligt resultat beroende på vilken du väljer att ta ut. När jag möter snabba fyrfotade varelser skjuter jag först några skott på ett ben för att sakta ned det, sedan siktar jag mot huvudet. Möter jag prickskyttar siktar jag på avtryckararmen eller vapnet direkt. Ja, du har ungefär hälften så många zoner som i föregångarna, man kan lätt fråga sig vad detta beror på.
Grattis, du har uppenbarligen inte spelat Fallout 3 utan väljer istället att bilda en uppfattning utifrån vad någon livstrött cyniker skrivit på ett random forum som ett avbrott i det kroniska onanerandet. Procentantalen och chansen att utföra "critical hits" m.m. är klart avhängigt stats och perks. Det är långt ifrån bara en person som konstaterat detta, och det är ett fenomen som upprepar sig gång på gång, finns zoner på varenda fiende ingame där du i VATs helt plötsligt drar crits när du har 4-5% att träffa.
Återkom när du tror att du genomfört en riktigt god gärning i "Megaton". När händelseförloppet fortskred blev jag helt överrumplad och tvingas nu noggrannt tänka igenom de konsekvenser som mina val orsakar Det där är ju en statisk händelse, hur påverkar detta övriga delar av världen menar du?