I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappare

2009-02-01 19:52
marvingaye

Minns inte vad andra är, men tredje kommer vara liknande Shivering Isles, iochmed att man får ett nytt slut, lvl cap increase till 30 och en helt ny stad att upptäcka, dvs. det Raider infesterade Pittsburgh.

2009-02-01 19:58
Omen22
Spoiler
ett nytt slut? . att man inte dör kanske? (A)

kan man skapa typ , något som ger en liv? eller är det bara stimpaks som gäller?

(Inlägget ändrat av JP 2009-05-06 09:26:27)
Get Random!

2009-02-01 21:44
dumboleifi P19 , Omen22

Ah ok. Man borde väl kanske inte förvänta mig nåt lika stort som Shivering Isles egentligen. Det var en gigantisk expansion.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Rappare

2009-02-01 22:43
KinG-PhiL

De har bara sagt att slutet är ändrat så att spelet fortsätter efter den sista questen.

2009-02-02 15:51
hihi jag har hittat en plastikkirurg :)

hur ser man hur bra ens Armor är? ... typ Armor Points eller liknande? ..
Get Random!

2009-02-02 16:59
marvingaye

Kanske blir massor av DLC's istället, eller så kanske det vankas en stor expansion i höst?

Man kan ju alltid hoppas :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-03 15:11
KP, i Pip-boy? DR=damage reduction
du är kär i mig.

2009-02-03 15:55
Svensson
ahh . så det var som jag trodde :) .. tack

rackans också! :( min Ghoul companion dog... får leta efter en ny, han som var så fet med sin combat shotgun!
Get Random!

2009-02-03 15:56
btw , någon som vet om man kan joina the outcasts och/eller The Family .. har lärt mig dricka bloodpacks och få mer hp av det.. kan man bli ett freak som dom är? är iofs god atm :) men ska spela om för att vara ond när jag klarat av detta tror jag.. bara slakta och bryta mig in överallt >:D
Get Random!

2009-02-03 16:05
nej outcasts ger du bara massa teknik, och the family har du redan upplevt allt med, du kan bara få mer hp av bloodpacks. brotherhood of steel Spoilerjoinar du en bit innan slutet av main questen
du är kär i mig.

2009-02-05 01:35
har de höjt level cap till 30 nu?
Get Random!

2009-02-05 02:31
Nej, de ska göra det i ett av de två kommande DLC släppen.

2009-02-05 02:58
okej, för min bror sa att han håll på att reacha 21, wtf tänkte jag.. men han är inte den skarpaste kniven i lådan när det kommer till spel
Get Random!

2009-02-05 03:23
haha, nä jag förstår nog vad han menade. Blev själv förvirrad när jag kom upp till lvl 20 första gången och såg att längst till höger på exp mätaren så stog det "21". Fick falska förhoppningar om att man kanske kan levla vidare i alla fall.

Det ser ut så här typ:

20 -V------------------------- 21

Fast själva "V" grejen rör sig inte framåt.

2009-02-05 09:18
Helt klart jefligt häftigt med 2timmars expansion!

Skulle skriva något asballt här men glömde det... fan :/
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-02-05 13:16
aight aight .. :) sucker som valde Cannibal när han blev lvl 20 ... nåväl .. längtar tills de nya DLCn

den som finns ute nu är väl bara ett uppdrag typ?

btw finns det en bättre armor än T51 eller vad den heter? :)
Get Random!

2009-02-17 02:25
Första gången jag spelar FALLOUT och behöver lite hjälp.
SpoilerVart fan gömmer sig raidersna som kidnappade och döda WEST familjen?? Letat på alla jävla ställen runt om Aufery men kan inte hitta dom. Kom till massa andra ställen som vault 106 och big town och någon jävla unge som satt på en Ö, som var nära på att få ett nackskott!!
(Inlägget ändrat av Coke 2009-02-18 00:59:58)

2009-02-17 03:01
Tombombadilla P22

du ska hitta "The Family"

Spoilerdom finns i ett av de 3 ställena som ledaren i Aufery säger att de kan finnas.. de finns inte i "the outdoor cinema" eller vafan den kallas inte heller i den lite väster om den utan den som är nästan norr om Aufery. Gå in där och leta. Annars så kan man gå in i den som är mellan The outdoor cinema och den som är direkt norr om Aufery där man hittar en goul som kan ge dig super-jet mot Sugar bombs. Inne där ska det finnas en "lönn dörr" i golvet i en liten skrubb typ.. som leder till en väg till The Familys hideout
(Inlägget ändrat av Coke 2009-02-18 01:00:30)
Get Random!
Producent

2009-02-17 14:55
Skitfet sidequest förövrigt

2009-02-18 01:01
Fixad.

Nu har førvisso de flesta av oss redan kørt igenom spelet både tre och fem gånger men tråden är inte spoilermarkerad i rubriken och funktionen finns av en anledning.

(Inlägget ändrat av Coke 2009-02-18 01:02:33)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-02-18 15:52
tack KinG-PhiL...

2009-02-18 15:59
Tombombadilla P22

np :)

gillar din forumsig. har själv fått mig ett par sådana medd.
Get Random!

2009-02-19 06:09
Oo
Vi har då fått från samma lirar , ska vi stalka han :D

SpoilerHitta en ny quest under fire ant-queen updraget så hitar man ett tape som tillhör GRADY, han berättar vart nyckeln och package är nånstans, nu är det så att jag har redan varit inne där package är och hitta nycklen efter jag hitta tapet och var klar med alla updrag där nere. Vad var det för package?? Han säger att package ska lika i ett rum där en lampa snurrar runt som en saftblandare, det enda speciella jag hitta var en outfit som gav +10 i speech

2009-02-19 07:26
det är "packaget" :P ska till samma ställe som nuka cola challange
du är kär i mig.

2009-02-20 06:03
Har några frågor till er =):

Jag diggar ju RPG spel men orkar man ens spela detta? Är det värt det?

Är det värt att köpa till 360'n eller DL:a till PC?

Jag har inte lirat dom andra Falloutliren, då hade jag nog utan tvekan spelat detta, men är det värt det ändå?

Berätta nått coolt om det, är det sjukt detaljerat? Är grafiken okej? Är det helt deprimerande story och miljöer så man typ stänger avd et efter 15 minuter spelande..

ÄR DET ENFORMIGT??

Motivera mig att spela det tack!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-20 13:42
Aina.

2009-02-20 13:43
aina_spanar

det är som Oblivion i en "post-apokalyptiskt" miljö + att combat systemet är annorlunda och att man använder sig av gunzzz
Get Random!

2009-02-20 15:42
Det är överfett, game of the year 2008... nåja delat med några till. om du har en pc som kan maxa är det nog att föredra till det, annars funkar det skitbra på konsol också, eftersom det inte är renodlat fps. Om du inte fastnar vid inledningen, stäng inte av ändå, det blir väldigt annorlunda så fort man kommit ut ur vault 101. jag tycker det är sjukt detaljerat, finns så jävla mycket att se och små bitar av story här och där, brutalt bra side-quests, (håll dig relativt borta från main-questen) miljöerna är väl rätt deprimerande eftersom allt är sönderbombat, men jag tycker att det är det på ett bra sätt. älskar det mesta med det här spelet, fast det har sjukt dåliga animationer, med undantaget vapenomladdningar
du är kär i mig.

2009-02-20 19:34
SpoilerMan behöver ju inte dö i slutet? Kan ju välja att skicka in bruden där.. Så de är ju ingen självklarhet att man dör så king phil fejk-spoilade lite där :P
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-02-21 06:21
okok tack för svar.. men om man inte har spelat nått fallout innan eller har koll på storyn e de fortfarande värt?

2009-02-21 10:23
Rapsodisk P20

precis.. och man kan också välja att förgifta vattnet.. fast då får man inte direkt veta vad som händer tror jag "/ .. . fast det finns ingen achivement för det questet :(
Get Random!

2009-02-21 19:48
aina nej du behöver inte kunna storyn, den här är fristående, har bara samma bakgrund liksom....
du är kär i mig.

2009-05-05 18:49
Det nya addonet har kommit..

lvl cap till 30 bl.a
Get Random!
Poet

2009-05-05 23:31
Men till PC drog dom tillbaks det nästan direkt för att det buggade :(
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2009-05-06 03:08
Innan jag slutade spela FO3 tittade jag på olika add-ons och hitta några riktigt schyssta saker.

Exmpel Startar du en ny karaktär behöver du inte göra hela vault introt, du hamnar precis utanför med allt som går att göra där inne, ingeting förloras. Samma sak med slutet du kan spela vidare efter mainquest. Andra prylar var undecover armour (du blev polare med Talons om du hade deras armor,polare med raider med deras armour etc), fienderna till olika fraktioner ändrades av vilken armor du hade (sköt du på någon så blev du av med manteln)
Balanserade och mer verklighets trogna stats på olika armour, pennor osv. Något liknande Rambo-kit gjorde att du blev kripplad,drogad, hungrig för att öka verkligheten i spelet samt att du var tvungen att äta/dricka/sova annars dog du. Dock så gjorde kripplandet det hela otroligt mkt lättar att döda fienderna :(
Om du dödade någon som ägde ett hus så ägd du det.

Du kunde också välja att gå med i olika fraktioner (för dom som vill joina black brootherhood, raider, outcast, taloons etc) mutanter ingick inte!
Du kunde välja att bli en ghoul vid start :/ lr gå med i deras fraktion för att få andra bonus, samt att du blev en ghoul av för mkt radioaktiv (allt gav bonus, förutom att du fick negativa stats i charisma, speech).
PimpControll, du kunde bli pimp och skaffa fler kompanjoner istället för 1(2).
Explosiv add-on gjorde att du kunde spränga upp lockpits, undantag för visa risker :) Sköt du på ammo boxar/raketer exploderade dom.

Vapen, Ammo,Pip-boy,Meatdog,Workbench,Nuke-Cola fanns förbättringar på allt. Sist jag titta till sidan så hade dom försökt lägga in mer quest och skapa dom valven som inte finns.
Länk till
http://www.fallout3nexus.com/

Admin

2009-05-06 09:31
Fixade till en spoiler till och rensade kommentarer om det.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-05-11 13:38
Tombombadilla P22

Sweet förklaring till olika add-ons!

Började just om spelet, men tänkte att ska man lira om från början kan man lika gärna modda de lite så spelet blir bättre.

Vilka moddar rekommenderar du och vad behövs för att installera dom? (ngn spec. version av F3?) och kan man ha många moddar installerade samtidigt?

2009-05-13 23:45
Lincoln Repeater är ju det godaste godis jag har upplevt på länge. Det är ju boom-headshot på ALLT.

2009-05-14 14:19
Såg att första länken strulade, hoppas denna funkar bättre http://www.fallout3nexus.com

Ammo-lock pick Explosion
Undercover Armour
Suit/Armour/Item stats changer
Pip-boy/speech/buy meny changer (Pipboy flashlight improvment)
Workbench (Nya vapen och du kan nu göra ammo)
Sniper (Hade problem med denn add-on)
Improved Meatdog
Intro Skip (Du måste börja på ett nytt spel för att testa nya add-ons, så intro skip är jävligt bra att ha :])