I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-12-02 08:20
marvingaye: Aldrig gillat fallout serien, polarna hypar skiten en sätter fodralet i handen på mig och säger spela klart man testar lite :) Ogillar dock att ha spel som ligger på typ 50/1000 så jag får ju jävla ångest och måste spela det :/ Dessutom har jag inga riktiga story spel att köra iaf, gears 2 är genomnött på alla svårigheter så det här måste duga lite :)

Men som sagt spelet kunde varit värre, får se ifall det blir nån ball fight med gröna gubbarna. Oblivion with gunz roflz
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-12-02 16:54
Helt inne i detta spel, sjukt nice! Lite konstigt för jag orkade inte med Oblivion alls. Men iaf länge sen jag var så sugen på att komma vidare i ett spel som i detta. Diggar typ allt, orkar lyssna på nästan alla konversationer och jag tycker stridssystemet är skitbra.

En fråga:
SpoilerVart fan hittar man fire ant queen? har letat skitmycket tycker jag men jag fattar inte hur man ska komma fram till den... Finns det bara en nedgång till marigold station eller vad den nu heter och isåfall är det där nere den är?

2008-12-02 17:26
marvingaye

Spoilerjag tänkte mer på hur spännande det lät när man undersökte kropparna, och så vare typ "inge mer med det"
du är kär i mig.

2008-12-04 12:03
Fan när man kom en bit in i spelet blev det jävligt göddans, fast ungefär 2 minuter efter att jag började tänka det så blev jag nerlurad i ytterligare en jävla tunnelbana.

Började spela vid typ 19 och slutade 04 imorse, jävla beroendeframkallande skit :/

Och dessutom var fan hittar man power armor hjälm? jag springer runt i asfin rustning + cowboyhatt, ser ut som en missanpassad hippie
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Poet

2008-12-04 12:04
Döda någon annan som har power armor brukar hjälpa, jag fick min av ett lik.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-12-04 12:13
Jag tog min av en död Brotherhood of Steel-dude. Sen hittar man ju hur många man vill vid slutet av spelet.

2008-12-04 14:49
har äntligen köpt spelet ska börja lira direkt när jag kommer hem ;D
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2008-12-04 18:27
Hittade en helt sjukt bra Power Armor i ett gammalt fort.

SpoilerSnodde nycklarna till fortet åt Mr. Crowley och behöll de sedan själv.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-12-04 18:46
vilken var det? jag var uppe i big oley eller vad det hette, stället med alla death claws och hittade en medic power armor, eller nåt vad den nu hette:) den verkar rätt fet, har inte training än dock >.<
du är kär i mig.

2008-12-05 18:38
T-51b heter den. Googlade runt lite och det verkar vara den bästa armorn i spelet när det gäller DR.

Länk till http://planetfallout.gamespy.com/apparel/24/T-51b-Power-Armor
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-12-05 22:03
asså jag e vid radiostationen i DC å letar efter the lab där man måste fråga efter tillåtelse om power armor grejjen , men var fan e the lab nånstans ? :S tror inte detta är en spolier för nån..
Om man är pundare för man röker gräs ibland är man inte alkoholist då om man dricker ibland ?

2008-12-06 10:17
Labbet ligger i citadelet där "Brotherhood of Steel" har sitt HQ.

2008-12-06 10:51
var finns de citadelet nånstans då ?

2008-12-06 16:17
du måste ändå göra main questen en bra bit till innan du automatiskt kommer dit, och det är enda gången du kan lära dig power armor
du är kär i mig.

2008-12-06 18:03
fan råkade klara det igår på fyllan jävla skit... trodde jag hade mycket längre kvar så bara tog det slut.

2008-12-15 10:21
Klarade mainquesten men saknar ex antal jävla quests för 1k :/

knullspel

Dieallot

2008-12-15 14:12
Insåg att min tidigare kommentar var lite bitter, men spelet var inte så taskigt :P

Blev rätt underhållande på slutet :)

Dieallot

2008-12-21 23:42
Har gjort en del sidequests och allmänt bara gått runt och dödat raiders, tycker dock att jag har ett jävla problem att få pengar asså. Alla pengar jag får in går typ till stimpacks för jag tar så mkt skada.

Är lvl 12 om det underlättar till nått tips
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-22 09:54
Loota allt du kommer åt :D gjorde jag i början, iofs var jag elak så jag krävde pengar och slaktade städer så blev inte så svårt att få pengar.

Dieallot

2008-12-22 13:10
På min andra runda så lootade jag bara pre-war books, scrap metal och sugar bombs och fick en hel del pengar genom att sälja de till rätt personer.
Pre-war books kan man ge till hon i arlington library och få en del pengar för, sugar bombs till en ghoul i tunnelbanan precis innan man går ner till vampyrerna och scrap metal till gamlingen som sköter vattentornet i megaton.

Ett annat tips är att loota fixa/armors och låta en companion bära dom(de väger en hel del). Man får rätt schysst med cash för armors i hyfsat skick.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-12-22 13:18
Om du klarar av questen "Riley's Rangers" kan du få ett uppdrag av Riley som går ut på att finna nya platser på kartan. För varje ny plats får du en del pengar.

2008-12-22 18:18
haha jag har 5000 hela tiden, men jag spelar jätteond och tar allt jag kan, och när jag reparerar så pickpocketar/dödar jag bara efteråt så jag förlorar aldrig nåt.... och jag har 100~ stimpaks hela tiden:P

men pre-war books ger som sagt 100 caps styck, sjukt mkt ju
du är kär i mig.

2008-12-22 21:17
Jo har börjat samla upp alla war books nu, även om stimpacks drar iväg en del på konstanderna så börjar jag iaf gå uppåt, nice ide att låta companion bära allt, my trustworthy brotherhood of steel sister in arms!

Brukar alltid göra typ 1-2 main quests sen dra iväg på alternativa, är lvl 16 och har inte gjort klart Megatron brudens quests för hennes bok än.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-27 15:31
Är detta ett spel som man kan lira utan och ha spelat 1 och 2an?Så man inte är helt superlost i handlingen?
...

2008-12-27 15:34
Det är nog bättre att inte ha spelat ettan och tvåan eftersom man då inte har något att jämföra med och därför blir positivt överaskad.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-12-27 17:33
asså .. hur ska man få 1k gp om man inte kan fortsätta efter det är klart? :(
Get Random!

2008-12-27 17:38
Kan du inte lista ut det så ge upp redan nu. haha

2008-12-27 17:59
haha .. men asså, segt att man måste spara innan sista delen av main questet och sen kicka iväg ..
Get Random!

2008-12-27 20:01
Du kan spara så sent som utanför jefferson memorial. Svårare än så är det inte.

2008-12-28 00:20
De sparas ju automatiskt överallt, jag fick sparat utanför raven rock och efter det är de ju bara att röjja.
Måste hålla med om att slutet var enormt corny och värdelöst... Nu kommer dock allt de roliga att vandra fram och tillbaka över hela kartan och hitta allt = döda allt.

2008-12-28 15:05
Tycker spelet är helt ok.

Det som är störande är att det är aldeles för enkelt och aldeles för få normala personer och städer. Dom kunde ha gjort det så mycket bättre.

2008-12-28 15:17
Öka svårighets grad?

2008-12-28 15:55
spelar på högsta.

... har läst tråden och såg i början att folk klagade att fallout 3 inte är som dom gammla spelen. Jag minns att i dom gammla spelen så var det mycket svårare. Specielt med mutants och snubbarna med rustningarna. Nu mördar jag allt och alla utan problem.

2008-12-28 16:40
1-2 var ju knappast svårt heller, iofs är ju inte 3an något direkt svårt spel heller.

2008-12-28 21:44
1-2 svårighets grad>>> fallout 3 svårighets grad.

Skulle vara kul om dom droppar nån expansion med bilar och sånt. Har för mig att man kunde åka omkring i en bil i fallout 2.

2008-12-28 21:51
Det var väll Fallout Tactics dom la in bilar etc?

Det verkar ju som dom ska lägga in download saker(expansioner kanske?)

2008-12-28 21:56
Du har en bil i fallout2. Har för mig att det med den går snabbare att ta sig mellan platser vilket minskar mängden random encounters betydligt.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-01-11 23:50
Helt sjuuuukt bra!

2009-01-12 05:18
New Operation Anchorage

2009-01-12 08:09
Old ju o-O

Dlc Jan-Feb-Mar

Dieallot

2009-01-12 09:54
Old? det är har väll inte släppts än?

2009-02-01 00:09
lånat spelet av en m8 .. :) kan man göra ammo på något sätt? :) får inte direkt slut på det, kör ganska mycket melee (H) , men vill bara veta :)

är iofs på andra dela på main q:et , den man ska fixa radio stationen åt three dog..

btw om man råkar slå någon, låt oss säga den döde sheriffens barn och massa skjuter på en i byn. kan man kicka därifrån och sedan komma tillbaka så har de glömt en ? :)q
Get Random!

2009-02-01 01:01
Nej tyvär kan man inte det, gjorde samma sak typ. eller jag försökte bryta mig in i hus och sen dödade jag alla när dom blev sura.
Rappare

2009-02-01 02:03
Empire & KinG-PhiL

Stick från stället, vänta tre dygn, kom tillbaka och de kommer välkomna dig som vilken dag som helst.

2009-02-01 02:44
Japp, vad Omen sa. Det har funkat for mig flera ganger.

F.o sa kan man inte sla/doda ungar i fallout 3 om man inte har en viss mod(pc).

2009-02-01 02:44
VA!
Fan va mycket tid jag kunde sparat!

2009-02-01 03:49
Hahaha, trodde alla visste det!

Någon mer som har lirat klart Operation Anchorage? Kort, men kul :)

2009-02-01 16:11
3 dagar tar det att "glömma" vad du gjort ja, i megaton brukar dom va lite sura ändå, lucas simms säger typ "if you pull another of those stunts, we're gonna have a real problem"

tycker spelet är lite för lätt. sjukt mkt ammo. spelar ändå på very hard nu... enda skillnaden är ju typ att fienderna tål jävligt mkt mer. är lvl 20 och har typ 150 stimpaks hela tiden och 1000 ammo i varje vapen.... sen äre trist att det finns så vääääldigt många värdelösa perks.

other than that, helt underbart <3

uppe i 56 timmar nu på ps3an, precis gjort waters of life i mainquesten. sen har jag väl en 5~ st sidoquests kvar, men jag sparade mainstoryn lite extra länge. gogo för platinum! behöver bara döda lite fler människor/ghouls, 2 till behemoths och några bobbleheads nu. och klara spelet förståss :]
du är kär i mig.

2009-02-01 17:52
Nä Operation Anchorage gillade jag inte. Spelade igenom det på PC igår, tog ca 2.5-3 tim.

Den här expansionen/DLC:n var ju ungefär det som alla NMA stofiler trodde original spelet skulle vara, en shooter med väldigt få RPG inslag.
Tyckte egentligen att det inte fanns några RPG element alls i OA. Det var som en linjär FPS/stealth bana.
Det jag gillar med fallout 3 är just "exploration"-delen, att gå omkring på upptäcksfärd i en fri miljö och snubbla på unika och roliga platser :(

De nya grejerna man fick var roliga i alla fall, det var nog det enda positiva. Och att jag fick lite MGS1 vibbar haha

Hoppas att de två andra DLC släppen är heelt annorlunda. Något liknande shivering sles till Oblivion skulle vara helt underbart. Det där var en sjukt bra expansion. Ny värld med nya miljöer som såg helt annorlunda ut, massa nya equipments, flera nya quests(både en mainquest och flera sidequests), roliga NPC's, underhållande dialoger osv.

2009-02-01 19:04
Så vitt jag vet har de inte lovat mycket i form av nya miljöer.