Håller med Naero till en viss del. Fallout 3 är mycket blekt jämfört med dess föregångare. Det är stelare, mer livlöst och svårare att leva sig in i. Animationer, dialog träd och din inverkan på spelvärden är absolut inte som det en gång var i Fallout världen. Har dock inte spelat igenom den ännu, så jag ska väll inte förhasta mig. Är level 12 nu, och har spelat en del på main-questsen och en hel del projekt vid sidan om. På en skala från 1-10 så hade spelet fått 7 av mig. Detta är dock utan föregångarna i tanken. Om jag ska relatera mitt betyg till dom hade det nog inte fått mer än 4-5. Får väll lira igenom det minst två gånger först för att ge det en chans. Underhållade spel, till och med bland de bättre på länge, men absolut ingen värdig uppföljare. Men det visste vi redan innan release, eller hur?
I'm drinking the water. So should you.
Att det inte är en "värdig" uppföljare till de äldre spelen konstaterade vi långt bak i tråden. Men att det ändå är ett väldigt roligt spel, förmodligen det bästa WRPG som har släppts på väldigt länge, det är det helt klart. Kan inte ens komma på nåt annat liknande RPG som släppts den här generationen.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
lika bra, inte liknande*
Nu har jag spenderat ett gäng timmar vid spelet och jag måste säga att jag gillar det skarpt. Jag har aldrig spelat Oblivion så jag kan ju iofs inte känna av några likheter med det spelet vilket jag tror hjälper mitt positiva omdöme. Det är kanske inte ett "värdigt" Fallout spel, men det är fan inga mil. Nu en fråga:Spoiler Jag råkade ströva in i Vault 106 och sprang omkring bland insane survivors och slaktade dom men emellanåt ändras färgerna i spelet och jag springer runt någon/några sekunder i vault 101 och jag undrar lite om det är tänkt som någon slags minnesbilder? (sjukt dåligt inlagda sådana isåfall) eller om det är en buggjävel? Nån som stöter på samma sak? buggen med att spelet fryser när någon på vännerlistan går online lär väl styras upp snart?
Absolut, det var precis vad jag sa. Ingen värdig uppföljare, men fortfarande ett bra spel. Betyder dock inte att jag inte kommer jämföra det med de förra spelen, vilket gör att spelet blir sämre i mina ögon. Tycker dock spelet liknar Stalker mer än något annat, så det är absolut ett spel där Fallout möter Oblivion. Problemet jag har med det är att dom har tagit de bästa delarna av Oblivion, medan dom verkar ha missat många bra delar med Fallout.Sanslös P23 Spoiler Det är inte vault 101, utan fortfarande vault 106. Där är någon sorts gas-läcka där nere som gör att du tror du fortfarande är i något sorts förvrängt utopia. Det är ingen bugg iaf. Gå in i rummet som är fyllt med datorer och använd dom medan du är under gasens "influens", en av de få smådetaljer som fortfarande har en grym Fallout känsla över sig.
Lätt ett av de fetaste spelen jag lirat genom tiderna! Försöker spara på det så mycket det går men tror jag är nära slutet nu. :(
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Så, har avvecklat ett par timmar i FO3. Det är typ det jag väntade mig; Oblivion i Fallout-världen. Fattar inte att de har varit så lata och återanvänt så mycket ur Oblivion... Och trots all snygg grafik och effekter lyckades de första två Fallout-spelen otroligt mycket bättre med att skapa en atmosfär. Och frihet..? Vill du desarmera bomben men inte har tillräckligt hög Explosives? Glöm det. Vill du fixa rören men inte har tillräckligt hög Repair? Glöm det. Vill du frå Leo Stahl att sluta knarka men inte har tillräckligt hög Speech? Glöm det. Tydligen är Beths tanke om valfrihet att man kan göra nåt om man har tillräckligt hög skill och inte annars... Vad sägs att om min Explosives inte är tillräckligt hög, så kan jag övertyga någon annan genom Speech att göra det åt mig, eller använda Science för att programmera en robot att göra det? Med det sagt, tycker jag ändå det är ett rätt grymt spel. Inte som RPG, men som FPS. Mycket grymmare än Oblivion, vilket inte är konstigt med tanke på att Oblivion-världen är så otroligt oinspirerad..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Jag blev lite positivt överaskad, hade inte väntat mig något nytt fallout 2, men känslan medans man var fast i Vault 101 drog ändå mycket åt det hållet, och sen kom man ut genom en dörr som såg ut exakt som första utgången i Oblivion, till ett landskap som ser mer eller mindre ut exakt som i Oblivion, och den första fienden man möter är också som hämtad ur Oblivion (antingen en hund eller en bloatfly, i Oblivion var det en varg eller en krabba). Sen dess har spelet varit ett oblivion som utspelar sig i falloutmiljö, för miljöerna är verkligen bra gjorda, och ser ut precis som jag vill att Fallout ska se ut som. Dock är questsen tråkiga och enkelspåriga, finns vanligtvis bara en lösning tillgänglig, och den enda frihet man stöter på är friheten att gå åt vilket håll man vill. Är på det stora hela besviken och sorgsen över att väldigt många nog kommer att spela det här spelet och tror att det är vad dom gamla fallout handlade om, utan att själva testa dom, men jag tycker ändå att FO3 som spel är tillräckligt bra för att jag ska fortsätta spela.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Visst är spelet likt Oblivion på många sätt, världen verkar dock anpassa sig bättre till spelaren i Fallout 3. Det går t.ex. att springa på riktigt tuffa fiender direkt i början av spelet, exempelvis Super Mutant Brute's med minigun. Har spelet över 12 timmar nu och älskar fortfarande allting med Fallout 3, VATS är bland det mest underhållande någonsin. Speciellt när man spelar som prickskytt/tjuv och kan dra till med "Sneak attacks" på stora avstånd, armar och ben flyger åt alla håll :) "Hacking"- och "lockpick"-minispelen är för övrigt riktigt lyckade. I Oblivion fanns det ingen egentlig mening att välja "lockpicking" eftersom man antingen hittade "Skeleton Key" eller helt enkelt lärde sig att tajma perfekt. Känns som om att folk gör samma misstag i det här fallet som med övergången från TES III: Morrowind till TES IV: Oblivion. Man förväntar sig ett spel som är som det förra fast med alla irriterande moment borttagna, när det sedan visar sig att uppföljaren istället har en helt ny struktur med nya irriterande moment blir man besviken. Jag hade själv inga som helst förväntningar på att det här spelet skulle vara ett Fallout 2 med snyggare grafik, siktade snarare in mig på "Oblivion with guns", så jag blev inte besviken.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Justja, VATS är sjuuuuuuuuukt najs, så jävla häftig funktion :D
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Tycker inte man kan "strunta" i att jämföra spelet med tidigare Fallout-spel. Har dom byggt upp allt på det namnet får man förvänta sig jämförelser.
Jag trodde jag skulle tröttna på V.A.T.S men är nu 14 timmar in i spelet och det är fortfarande lika tillfredsställande :)
Det enda jag kan störa mig en aning på är att man ska ner i de förbaskade tunnlarna i nästan varje uppdrag. Annars är det ett riktigt bra spel, förmodligen årets spel.
Keep crushin'!
Rastasite Visst bör man förvänta sig likheter, men med tanke på att det har passerat ett decennium mellan Fallout 2 och Fallout 3 måste man också räkna med skillnader.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Vissa skillnader är klart, men om man bortser till själva världen spelet utspelar sig i tycker jag spelet är mer likt Oblivion än Fallout, och det är inte en självklarhet.. Börjar också tröttna på tunnlarna.. Ang VATS tycker jag det är en bra idé i grunden, men Beth borde nog slipat lite mer på den först. Ofta ser man inte ens om man har träffat för att de visar "häftiga vinklar" som closeups av motståndarens rygg eller mitt ansikte. Och i 1on1 är man ofta rätt overpowered för motståndaren hinner inte få iväg ett skott innan han är död. Men ändå ett bra system.
Och frågan är om inte de har gjort så att hela världen skalar samtidigt som en själv, som i Oblivion, eller om spelet bara är för enkelt.. Tog precis två super mutants samtidigt utan att bli skadad (en hade minigun) med min shotgun. Det skulle jag aldrig klarat i Fallout 2.
Och frågan är om inte de har gjort så att hela världen skalar samtidigt som en själv, som i Oblivion, eller om spelet bara är för enkelt.. Njae inte riktigt. De har använt sig utav ett lite smartare system än Oblivion.
Som jag har förstått det så har de byggt upp "difficulty boxes" i olika områden som scalar sig med dig men bara om du inte har varit där ännu, med undantag av vissa områden som alltid kommer vara lika "svåra".
Låt säga att du går in i ett område tidigt i spelet då du är level 3. Då kommer alla fiender i det området att vara av "level3-svårighetsgrad". Så om du går tillbaks till det området senare i spelet då du är t ex level 12 så kommer du märka att du har blivit bättre eftersom fienderna där inte är lika svåra längre.
Jämfört med oblivion där oavsett om man är level 30 eller level 3 så kommer t ex den där mudcraben utanför fängelset man rymde från i början att tåla lika mycket stryk och vara precis lika farlig genom hela spelet. Vilket leder till att man aldrig känner att man förbättras, och det var just det som folk inte gillade med oblivions level-scaling.
Med det sagt så tycker jag absolut att fallout3 är enklare än de äldre spelen.
Fast jag tror att i mitt fall så beror det mycket på att jag är bra mycket smartare och bättre på tvspel nu än jag var då jag spelade de spelen. Jag var väl 12-13 år då det begav sig :)
Ok, det verkar vara ett mycket bättre system än i Oblivion. Fast förstår inte varför de inte gör det helt statiskt, som t.ex. i de tidigare FO-spelen. Låter dock som att om man vill göra det lätt för sig så kan man besöka alla ställen tidigt i spelet och sen besöka dem igen när man har levlat lite =) Och jag tror inte spelet är så mycket enklare för att vi är smartare utan för att spel har blivit dummare. =) Spelade FO1 förra året och det var riktigt kämpigt att döda en super mutant. Var tvungen att stå på andra sidan av ett hus och skjuta med en sniper genom två fönster för att han inte skulle nå mig, och ändå fick jag göra det flera ggr tills jag lyckades critta tillräckligt många ggr för att han skulle dö.. I Fallout 3 räcker det med att gömma sig bakom en vägg och vänta tills super mutanten har kommit fram till dig, dra upp VATS och skjuta honom 2 ggr i skallen.. EZ mode
potatissuger P21 Ja absolut, skillnader är självklart. Nu har inte jag spelat Fallout 3 än (plöjer igenom 1an och 2an innan för att få upp feelingen). Men om det stämmer som många säger, att dialogerna ska vara så dåliga osv, tycker jag att det är något som utvecklarna borde kunnat ordna med tanke på vilken tyngd de har i de tidigare spelen. Men som sagt, tänker inte såga eller hylla innan jag provat på själv.
Måste säga att VATS-striderna blir väldigt intressanta när man möter "folk" med missile launchers.
Angående hur fienderna anpassar sig i förhållande till spelaren medan man levlar:
Part of what makes it so much fun is the excellent way the game scales to you. From the very start of the game, you can find any of the cool weapons if you know where to look. You can also wander into some areas with enemies that will simply slaughter you. As you progress, the enemies will get tougher along with you, though you'll still run into some low-level baddies that your improved character can destroy. This system gives the satisfaction of feeling like a bad-ass without turning the game into a cake-walk. IGN Jag har själv inte haft några större problem med fienderna än så länge då jag kör på "Normal". Nästa karaktär jag spelar med skall jag tortera med "Very Hard", kanske känns spelet mer realistiskt när man inte har en chans mot supermutanterna.
Men om det stämmer som många säger, att dialogerna ska vara så dåliga osv, tycker jag att det är något som utvecklarna borde kunnat ordna med tanke på vilken tyngd de har i de tidigare spelen. I jämförelse med Oblivion är dialogerna klart föbättrade. Jämför man dock med Planescape Torment så är det en markant klasskillnad.
Låter dock som att om man vill göra det lätt för sig så kan man besöka alla ställen tidigt i spelet och sen besöka dem igen när man har levlat lite =) Om man nu redan tycker att spelet är lätt så är det väl både dumt och långtråkigt om man nu skulle gå och göra det där. Varför förstöra spelet för sig själv liksom? :) Dessutom så skulle man gå upp i level medans man besöker alla nya ställen så det skulle inte riktigt funka. Man får ju exp varje gång man hittar en plats man inte varit i innan, räkna även med att man nog kommer att bli tvungen att döda lite monster/raiders medans man är på sin upptäcksfärd så i slutändan kommer man gå upp i level och resultatet blir nästan samma :) Som jag nämnde tidigare så finns det även ställen som inte anpassar sig till spelarens level utan är lika svåra hela tiden. Ang. svårighetsgrad så skulle jag gärna vilja tro att jag är lite bättre på rpg spel nu jämfört med när jag var 12 haha. Speciellt angående hur jag spenderar mina skillpoäng och hanterar ammunition osv. Men jag är ändå helt övertygad om att fallout3 är mycket lättare än de äldre spelen, helt klart. Jag är även övertygad om att dagens kids kommer tycka fallout3 är ganska svårt jämfört med de rpg-spel de spelar annars :)
Caliber: Folk har provat nu att köra igenom spelet med 1 - > 10 i speech och charisma, och du får en helt identisk upplevelse oavsett om du har 1 i speech eller om du har 10, samma antal dialogval, och samma slutresultat. Gillar även att folk blint litar på ens karaktär, trots att dom aldrig sett en förut i hela sitt liv (känner på mig att du är en hygglig prick, försök desarmera atombomben som ligger utplacerad mitt i våran stad)
Folk har provat nu att köra igenom spelet med 1 - > 10 i speech och charisma, och du får en helt identisk upplevelse oavsett om du har 1 i speech eller om du har 10, samma antal dialogval, och samma slutresultat. Jag tror du har missuppfattat hur speech fungerar i fallout3, förmodligen eftersom du fortfarande inte har spelat spelet.
Mer poäng i speech ger inte fler antal dialogval utan man har större chans att de man talar med går med på speech-baserade dialogval. Det finns en procent-siffra i samband med speech-baserade dialogval och har man låg speech så får man alltid garanterat alltid "failed" när man väljer de dialogvalen. Därmed förändras inte slutresultatet alls, får man "success" så händer det något helt annat.
naero Folk har provat nu att köra igenom spelet med 1 - > 10 i speech och charisma, och du får en helt identisk upplevelse oavsett om du har 1 i speech eller om du har 10, samma antal dialogval, och samma slutresultat. Det handlar väl främst om sannolikheten att lyckas övertala/charma NPC'n.
Om du nu ogillar spelet så pass mycket som du verkar göra så finns det väl ingenting att tjäna på att gnälla på det i diverse forum. Vissa älskar Fallout 3 medan andra grämer sig över hur bra det kunde ha varit. Eftersom du anser att Fallout 1 och Fallout 2 är bättre så är det väl bara att återgå till dem? Visst suger det att bli besviken på efterlängtade spel men det finns inte mycket att göra åt saken. Det är en läxa som jag lärde mig av Assassins Creed och Fable, sedan dess har jag lärt mig att inte sätta upp varken positiva eller negativa förväntningar innan jag testat spelet själv.
Jag tror du har missuppfattat hur speech fungerar i fallout3, förmodligen eftersom du fortfarande inte har spelat spelet. Hur många gånger till har du tänkt försökt spela ut det där "lol du har inte spelat zpelet" kortet egentligen?, förutsätter att du är läskunnig och du kan du också se att jag redogjort för hur långt jag kört med, och tror du heller inte verkar förstå vad man åsyftar med "slutresultat" i dom tidigare spelen påverkade dina egenskaper dialogerna helt, och dom skiftade nyans fullständigt beroende på detta således skapades också en helt annan upplevelse, det existerar inte i FO3 hur mycket du än håller tummarna och önskar att det gör det.
Jag förstår inte heller riktigt vart du vill komma med allt det här, naero . Du är uppenbarligen fast besluten om att spelet är värdelöst baserat på vad du har läst och sett om det på internet. Vi spelar spelet själva och tycker att det, trots alla sina brister, är väldigt underhållande. Vill du att vi som faktiskt spelar det ska genom att möta dina argument(som består av andra människors erfarenheter av spelet och inte dina) övertala dig om att det är kul så att du till slut ger spelet en chans eller vadå? I så fall tycker jag du ska skippa det och bara spela spelet istället, för du är ju tydligen väldigt intresserad av det annars skulle du väl inte spendera så här mycket tid på att läsa och prata om det på internet. Om inte, vad är poängen med allt det här om du ändå inte tänker spela det själv? :)
Hur många gånger till har du tänkt försökt spela ut det där "lol du har inte spelat zpelet" kortet egentligen?, förutsätter att du är läskunnig och du kan du också se att jag redogjort för hur långt jag kört med, och tror du heller inte verkar förstå vad man åsyftar med "slutresultat" i dom tidigare spelen påverkade dina egenskaper dialogerna helt, och dom skiftade nyans fullständigt beroende på detta således skapades också en helt annan upplevelse, det existerar inte i FO3 hur mycket du än håller tummarna och önskar att det gör det. Jag förklarade bara för dig hur speech fungerar i fallout 3. Det som du beskrev var ju helt fel och inte alls så som det faktiskt funkar i spelet, vilket du skulle vetat om du hade spelat det själv. Det var därför jag nämnde det :)
Jag har spelat båda de tidigare spelen och vi har redan fastslagit för längesen att fallout 3 inte alls är som de äldre spelen.
Finns det någon bra tweak guide till FO3 än? För dem som vill få ut lite extra ur spelet eller inte har så bra burk? Minns det fanns en väldigt bra tweakguide till oblivion och eftersom det är samma motor..... Mina stackars 512gig i ram kommer ju inte palla med det här spelet (har inte testat än ). D;
Tänkte börja lira spelet ikväll, men har en fråga först, är spelet väldigt "levlings-baserat" alltså att man ska glida runt i skogen o hugga småkryp 3-4 timmar för att levla likt wow/tibia eller är det mer att man levlar genom att undersöka spännande miljöer och möta motståndare? ni förstår vad jag menar, vill inte behöva springa runt och döda utan anledning för att komma längre i spelet.
Du kan levla genom att döda kryp/banditer/supermutanter m.m., klara av quests, lockpicka/hacka och upptäcka nya platser.
Ingen so vet något om möjligheterna att tweaka spelet/prestandan? kom igen nu... ;`(
Kukjävlafitthelevetes Cd-Wow.se, jag har inte fått min jävla Fallout än!!!
Kultursnobb
Jag har ju spelat spelet rätt många timmar och jag kände inte till att Speech inte öppnade fler dialogalternativ förrän jag läste det nu. Hade jag vetat det så hade jag inte lagt ner så många poäng på det (satsade främst på Speech och Small Guns)..
Vad jag förstår så är det främst attributen (S.P.E.C.I.A.L.) som öppnar nya dialogalternativ. Vid vissa konversationer får man t.ex. (Intelligence) eller (Strength) framför ett alternativ som man annars inte kan välja. "Speech" påverkar främst chansen att lyckas övertala någon, exempelvis (Speech 5%). Jag gillar skarpt att det går att "gena" så mycket i handlingen som det gör i det här spelet. Genom att forska runt lite på måfå stötte jag på information som gjorde att jag kunde skippa ett par steg i huvudstoryn. Ytterligare en bra aspekt, i jämförelse med Oblivion, är att det finns en maxlevel som är relativt låg i Fallout 3. Det gör att man inte kan bygga upp den stereotypa überkaraktären som man allt som oftast slutade upp med i Oblivion vilket i sin tur avsevärt förhöjer återspelningsvärdet.
Hur är det med companions? Finns det några förutom han avdankade raidern i den första staden?
Kultursnobb
Jericho är den enda jag har stött på men han ville inte hänga med mig eftersom jag har för god karma :( Jag antar att det finns fler companions för de som inte kör onda vägen.Spoiler polaren sa att man kunde få en hund som companion men jag vet inget mer om det. Bad honom hålla tyst eftersom jag inte ville höra några spoilers. Han har redan klarat spelet :(
Dog-meat heter hunden man kan få som kompanion... hanns strör runt i wasteland ...
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?
Angående goda medhjälpare:Spoiler Stötte på en supermutant kallad "Uncle Leo" som tydligen blivit bortjagad av sina bröder eftersom att han var för snäll. Om man har tillräckligt hög karma kan man säkerligen få honom att följa med en.
Bara jag som tycker skiten e extremt svårt? på ena stället man ska gå till är det eld-sprutande jättemyror överallt. Måste hjälpa pojken men överlever aldrig
Dog Meat? Den hunden är fan gangsta, har överlevt genom hela serien.
Kultursnobb
Såg att det inte fanns någon tweakguide ute än... alla sidor hänvisar till oblivion guiden men det känns inte värt att fippla med något som inte stämmer 100%Men är det någon här som spelar det på PC som har liknande *host* dåliga *host* systemkrav som jag och kan berätta ungefär hur spelet flyter... eller kanske snarare hackar? =/ AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+, 2.01 ghZ (lite under minimum kravet tror jag D: ) 1.00 GB RAM NVIDIA GeForce 7600 GT _____________________________________________ Inte precis 2008 spelmaskin men jag klarade av att spela oblivion flytande på halvlåga inställningar (fick offra Bloom, AA, HDR light etc samt tweaka lite i INI:n ). Fallout ska ju tydligen använda sig av samma engine som Oblivion men frågan är om det är lika, mindre eller mer krävande? Något som totalt dödade min dator var för höga inställningar mitt ute i vildmarken, allt gräs, alla svajande träd och djur m.m som florerade där var bara för mycket för min stackars burk om jag hade för mycket effekter på. Fallout har ju troligen inte någon djungel men kanske har det någon annan miljö som kräver lika mycket eller mer? Väl nere i diverse grottor, i städer/hus eller andra "mindre" områden flöt det som vatten i kranen dock så jag undrar ja.. Är lite nyfiken för jag är grymt sugen på att testa spelet men känns lite jobbigt att behöva vänta med att testa det tills jag har råd med en ny burk. Och nej jag har inte spelet själv än, så jag frågor på forum.
Illsnidig Du har ju faktiskt extremt lite RAM, och lite väl gammalt grafikkort. Jag kör på: Windows XP AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4800+ 2,55 ghz 3 gig RAM Asus Radeon 4850 Och mitt flyter utan minsta lagg med "Ultra high" på alla inställningar.
Kör på: Windows XP Intel Core2 Quad 2,8GHz 3 GB RAM Asus Radeon 4850 Och har ej heller något lagg på Ultra High.
Illsnidig www.systemrequirementslab.com jag tror nog du kan lira det på lägsta utan lagg
du är kär i mig.
Ang companions.Spoiler Några andra jag har hittat är en scavanger mech/gun nut brud i Museum of History. Sen när du kommer till The Citadel (Brotherhood of Steels HQ), så om du har hög karma nog så kan du få med Elder Lyons seneshal som companion. Utöver det så finns där en annan god Super Mutant i Vault 87 (tror jag det var) som du också måste ha något sånär hög karma för att locka med dig.
Börjar gilla spelet mer och mer. Det lossnar när man verkligen kommer igång med utforskandet och får nya vapen osv. Det bästa är ju att glida runt på natten med hunter-geväret och bara smyga på alla olika gäng/grupper. När man hittar dom svaga så plockar man dom. Det jag tycker är lite trist hittils är att det är så få att prata med. I Fallout 1 & 2 var det få människor som var ens fiender från början, det hela avgjordes när man pratade liksom. Här känns det som att hela staden är befolkad av monster-mutanter och rangers som skjuter så fort dom ser. Smög runt i en större stad en natt, och ser en kille stå vid en eld och värma sig. "Fan va najs" tänkte jag, äntligen lite vettiga människor man kan snacka med eller bilda gäng med, men nähä, idioten var bara intresserad av att sälja mig knark... Annars, förutom den där stora staden på E med bomben, är det bara den där galna kärringen som säljer kött och vill ha ammo som går o snacka med.
Sjysst! Jag var orolig över att man inte skulle ha några companions överhuvudtaget eftersom man inte hade det i Oblivion eller Morrowind. Hur är companionsen då? Är de i äkta Fallout anda som Sulik?
Kultursnobb
Rastasite P19 Finns massvis av små bosättningar med NPCs lite här och där, utöver en bunt med random NPCs som du kan hitta runtom i ruinerna. Men jag håller med dig, dialoger och liknande har dom inte lyckats med. Dock sanslösa längder bättre än Oblivion vilket är skönt.Da_herbman P21 Jag har tyvär inte hittat någon interesant medhjälpare ännu, förutom hunden Dogmeat så klart. Men någon Sulik har jag tyvär inte stött på, och jag är lvl20 och har snart klarat main storyn*, utöver allt jag utforskat och side-questat. Om vi har tur så har jag missat något, annars har jag inte hittat någon speciellt minnesvärd NPC. Visst, har funnits någon små-kul, men absolut ingenting som i Black Isles gamla godingar. *Spoiler Är i slutet (tror jag iaf) där man ska ta tillbaka The Purifier från The Enclave. Löper amok genom staden med Lyons Pride och Liberty Prime atm.
Hur långt är spelet? (typ)
du är kär i mig.