Var 2.2.1 på den när ja köpte den, bootloader 5.9 :( Har ett rebel-kort, fick igång täkningen med tele2 i ca 1min, sen har jag aldrig fått igång det igen :( men hoppas på att 3.0 släpps snart och en unlock lika fort :)
tog väll knappt 24timmar när de knäckte 2.0?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det tar dom ungefär 1 timme att jailbreaka eftersom alla firmwares går att jailbreaka. apple kan inte göra något åt det så länge det inte är annan hardvara i dom. 2.0 för iPhone 1G tog som du säger, mindre än 24 timmar men för 3G tog det ett par månader.
i get more pussy then panty!
nu kommer det ju iofs vara annan hårdvara i Iphone 3. Men det kommer ändå inte ta lång tid innan det går att jailbreaka iom att det finns en ganska stor kunskap om hur man gör, men framförallt eftersom det finns en stor marknad för det och därmed en hel del cääää$hh
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
3.0 är redan jailbrekad och klar, och för iPhone 1G <-- den kommer alltid att gå att låsa upp till alla operatörer men med 3G så måste man injekta yellowsn0w och där ligger problemet med 3G.
confidence P25 Nej 3.0 är jailbreakad och klar för att användas i 1 gen och 3G modellerna. Med oledskärmar kompasser å ny kamera och vad mer som ska tryckas in så kommer det bli att göra om en del för att det ska funka.. men det e lugnt, går snabbt nog
Tvivlar på att nya iPhonen kommer ha OLED. Apple är sällan bland dom första med sådan ny teknik, och det är ju bara någon enstaka konkurrent (samsung tror jag) som börjat med dessa skärmar än. Större hårddisk, bättre kamera och snabbare processor/mer minne tror jag på.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
OLED kommer nya iPhonen absolut inte ha. dock kompass och bättre kamera med autofokus. friktion P23, ja, jag skrev ju det, 3.0 är redan jailbreakad, och jag menade ju till 1G och 3G eftersom det inte finns någon 5G än.
Någon som vet om man kan stänga av GPRS:en på iPhone? Är alltid lika orolig när jag ska surfa på mitt WiFi att den istället surfar på telia-kortet och att jag får betala massa, så sätter den alltid i flymode när jag ska surfa, måste finnas något smartare sätt så man lätt bara kan stänga av gprs-data i den så den endast kan surfa på WiFi =/
confidence P25 hur vet du att den "absolut inte" kommer ha OLED? Batteritiden är ju något som dom kämpat med och OLED skulle ju kunna lösa det till stor del. så kallade "säkra" källor har ju påstått att den ska ha OLED. Skärmarna kommer att tillverkas av LG som även ska tillverka skärmarna till nästa notebook från apple. LG har gjort satsat milardbelopp på utveckling av OLEDteknik De har även varit i Korea och gjort flera tester på OLED skärmar med touchfunktioner enligt glappkäftade koreaner som ska tillverka skiten. Det finns alltså mycket som tyder på att det KAN finnas OLED i nästa iPhone. Så att avfärda det med "absolut inte" utan motivation känns lite sådär... ryktena som jag har läst säger att telefonen kommer att ha OLED skärm 16/32GB HDD kompass dubbel RAM och processor FM sändare 3,2mp kamera (med videoinspelning och editor) en slags gummiklädd baksida ett lysande apple logo på baksidan som även kommer fungera som "blixt" till kameran Men allt är rykten och det kan lika gärna bli något helt annat
För att OLED fortfarande är sjukt dyrt och skulle göra telefonerna dyrare, och apple har inte direkt varit först med introducera sånna här saker (MMS?) så chansen är typ 1%, och jag tror inte heller att det kommer att vara ett lysande äpple på baksidan, det låter skitdumt ju. Rykterna säger även att de kommer vara 4, 6, 16 och 32GB, och då lär det komma minst 2 olika modeller så även här har vi ett rykte om två modeller. Kompass, bättre kamera och mer RAM är ju självklart däremot. Jag tror inte att det kommer att vara "gummi" baksida utan snarare mer matt bara än gummi. Den som lever får se. :)
Tror ni att den släpps utan abonnemang i sverige alt med kontantkort till tele2? Och vad tror ni priset landar på?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag hoppas pa en riktigt bra kamera, battre prestanda och samma material som nya macbooken.. garna lite tunnare med bara for sakens skull
jag har alltid rätt.
Lebanner Det är ingen som vet än men Telia och Telenor har ju deals med Apple nu, säkert dom som får in den först. Och den kommer antagligen inte att släppas för kontantkort inom det första halveråt, men håll koll på devteam om dom kommer med någon upplåsning.
Jag har version 2.2.1 och kör baseband 2.03.30. Använder mitt Tele2 kort och det fungerar fel-fritt änsålänge. Kan skicka/ta emot sms. Kan ringa/ta emot samtal. Fick nyss hem kortet och det fungerar kanon, full 3G mottagning. Har dock inte testat surfa på simkortet ännu, men ska testa i kväll när jag får lite mer tid. Och fungerar allt som det ska i långa loppet så rekommenderar jag en webbsida ni kan köpa kortet billigt på :)
brejkish, har du köpt den från tele2?
edit: jag antar att du har ett rebel/fake-sim i nu då?
Rebel. Funkar riktigt stabilt för mig.
EDIT: Hade dock problem tidigare idag, då den tappade täckning helt och hållet ( var ute på landet ). Hur jag än försökte fick jag inte igång rebel-kortet igen. Efter en timmas pillande så gick jag in på Inställningar > Operatör och valde COMVIQ S istället för Auto.. och då började det fungera direkt utan krångel :)
vilken sida fick du det ifrån, och vilken version ligger kortet på?
Köpte det via tradera, men säljarens hemsida är: www.mr-rebel.se ... Vet inte vilken version det är på kortet, fick hem ett som krånglade och inte fungerade, skickade tillbaka det så programmerade han om det, och idag fick jag hem det och det fungerar UTMÄRKT ! :) Trevlig snubbe och bra support om det krånglar =) Kan starkt rekommendera detta, fungerar utmärkt för mig! :)
Som jag sa innan - Fungerar fortfarande tvär bra! Rekommenderas starkt från min sida :)
Hangaround
2009-06-08 19:25
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Tackar för länken twomas (:
Jag är inte speciellt imponerad. Dom kunde lätt ha gjort något åt baksidan som så lätt repas, en front kamera, bättre kamera och kanske en blixt? 16/32 gb är sweet dock.
Hangaround
2009-06-08 21:12
Jag håller med, rätt besviken. Mest för att dom inte kunnat göra den mer slimmad. Sedan antar jag att priserna inte kommer påverka oss...bli snor dyr efter mycket om och men antar jag. Men video var ju välkommet, samt att "tap to focus" var lite små roligt.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Ni som vet; Om jag har en jailbreakad 3G med 2.2.1 och baseband 2.30.03, så klart fullproppad med apps, kommer man kunna uppgradera till 3.0 på något sätt utan att phonen töms på apps etc? Jag känner att NEJ är det logiska svaret, eller?
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
urr beror på vad är det för apps du har, från appstore? om du har legit apps från appsore så är det ju bara synka med iTunes, uppdatera till 3.0, synka med iTunes igen för att få tillbaka din apps. Det finns även sätt att synka och göra backup på dina jailbreakade apps. Googla det.
conf Är ungefär jämn uppdelning mellan appstore/cydia/övrigt. Så ser mörkt ut. Men men, det får visa sig. Sättet att göra backup på mina icke-appstore-apps, vilket är det du tänker på? Jag har ett app som heter nåt i stil men aptbackup, som sparar alla min apps. Men det sparar bara en lista på appsen, sen måste allt laddas ner igen vid återställning.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
Någon som vet hur de ser ut med 3.0 och yellowsn0w?
dev team är väldigt tysta om det. dom sa dock att vi ska vänta tills på fredag, då kommer "BOOM"
Skivsamlare
2009-06-14 17:07
INOK: 17 juli, har jag för mig. inte 100% dock. confidence: låter ju som dom har något att komma med :) Hoppas på det bästa ! Så på fredag skulle man få höra lite mer från dev team om det då ? :)
Någon som skulle kunna hjälpa miflg med en webb-app? Får inte till zoom-skalan riktigt på html filen =/
YEEEEEEEEESSSSSSSSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Länk till http://blog.iphone-dev.org/ Imorgon så kan alla vi som sitter med FW 2.2.1 och baseband 02.03.30 uppdatera till 3.0 och köra yellowsn0w ;)
mja, dom har ju fortfarande sagt fredag, men ikväll/natt så kommer musclenerd att leverera i en live-video och han kommer att svara på frågor osv. lär ju dock bli för sent för oss här i europa om dom börjar vid 21 eller nått där borta. kommer det till fredag så blir det mäkta nice.
Om jag förstått det hela rätt så kommer väl den nya yellowsn0w fungera på den nya bb 04..... Som följer med 3.0 ?
ja exakt, det kommer vara äkta 3.0 utan nå custum bootloader eller baseband, och de kommer funka för både 3G och 2G, men 2G telefonerna kommer alltid att gå att låsa upp eftersom dom kommer aldrig ändra basebandet till den. om du orkar sitta uppe och kolla på live-feeden så kommer vi kunna se den vid 4 tiden imorgonbitti. tänk att dev team kommer att behöva lite tid imorgon efter att 3.0 är realesed för att se så att apple endå inte har lagt till något för att kunna stoppa gulsnö, så vänta inte på en unlock imorgon.
Så på fredag kan jag räkna med en upplåst 3.0, och kommer det tidigare så är det bara tummen upp? iPhone har öppnat en liten ny värld för mig, ångrar mig som fan nu att jag sålde min MacMini, funderar nästan på att byta min PC mot en MacMini ^^
försäljningen av appleprodukter (exklusive ipod/iphone+tillbehör) har stgit sedan dom släppte iPhonen. jag känner dock inget behov av en macbookpro då min pclaptop har bra prestanda och klarar av det jag vill att den ska klara av. ja, allt innan fredag är ett stort plus, jag sitter själv och väntar men bättre att vara realistisk. dev team är ju proffs på det dom gör, och dom skulle inte släppa något bara för att vi vill ha det, dom vill ju släppa något som är 100% (även om gulsnö 0.2, 0.3, 0.4, 0.5 inte funkade för alla). med största sannolik så har dom antagligen en upplåsning till 02.03.30 också men det kan vara samma hål som dom använder nu så det har varit smart av dom att vänta på 3.0
Hoppas på att den nya yellowsn0w fungerar för alla som den ska =) Hur länge har du ägt en iPhone föresten ? Det är dig jag känner igen mest från denna tråden, mest aktiv sen jag fick mig och hittade denna tråden :)
jag tror att de de här är 3:e iPhone-tråden, och jag har ägt alla yo! haha.. nejdå men jag följer iPhonen-scenen rätt bra.
jag har haft en iPhone sen augusti/september 2007, jag köpte iPhone 2G från ebay så fort jag såg nån som skickade hit typ för en rimlig summa. (3800kr inklusive frakt, tull osv fick jag den för), jag har dock en 3G nu också som jag VÄNTAR på att få kunna använda tull fullo. :)
hur länge har du haft din?
håll koll här för video-feeden
Köpte min iphone 20/5-09. Hade googlat lite dagen innan och sett "det är jätte lätt att låsa upp iphone".. - Yes, då slår jag till ! Åkte till elgiganten, köpte kärleken jag velat ha i 2år, kom hem, och upptäckte den där lilla detaljen med BB... Kan lova att jag blev deppig då ^^ Kan säga som så att jag ALDRIG vart såhär nöjd med en elektrisk pryl som passar i fickan! Den har verkligen allt man behöver och är lätt att använda och skapligt batteri :)
ja den har nästan allt man vill ha iaf. :) men nu med copy&paste, använda den som modem och mms (och en del annat gott) så börjar den bli darn completed! men alla apps i appstore väger ju lätt upp ett köp och push (skulle ha kommat 08) kan nog bli coolt om många kommer använda det. förstår om du inte kunnat använda den till fullo så ser du nog väldigt mycket fram emot en upplåsning. :) jag satt på 2.2 och så pajade den (den började vibrera när man tog i den) så jag lämnade in den och fick tillbaka en 2.2.1, det var sjukt surt. men skapligt batteri? njea ;) eller ja, såklart man önskar ju att de kunde vara bättre.
Batterit klarar ju en hel dag med normal användning. Har kört rebel senaste veckorna och de har fungerat till 99% iaf :) Känner ingen med iphone eller någon med kundskap om den, skulle va kul att ha någon kunnig att snacka med på msn som e inne på området, så skulle va kul ifall du kunde pm:a din msn :) Kan kanske behöva lite hjälp / förklaring hur jag ska jailbreaka den nu i dagarna oxå :)
kolla ditt PM för msn. :) men jag kör inte "normal anvädning", haha, surfa, kolla mail, lyssna på internetradio osv gör jag dagligen på mina telefoner (surfpaket är ett måste såklart, och telefonerna är HTC touch diamond, nokia 5800 express music, iPhone 1G, iPhone 3G... mina telefoner loves my touch.. höhö!) innan jag låste upp min telefon första gången, det var då 1.1 om jag inte misstar mig helt, velade jag länge och provade virtuellt att låtsades att jag gjorde hela proceduren tills jag kände mig säker. det var då nästan 15-20 steg man skulle göra. men absolut, om jag gör det innan du vågar så assiterar jag gärna. :)
Okej, jag kör väl Mail, iPod ibland, en hel del wifi-surf, pratar normalt 3-4timmar/dagen i telefon, sms:ar väl ca 20sms/dag, spelar (ibland), kör rss-feed och lite mer.. Drar ut laddaren när jag vaknar, och lagom tills jag ska lägga mig får jag "Varning 20% av batteriet återstår" :P Har addat :)
ja jag ringer och smsar också, hehe glömde bort det. :) coolt, ses där :)
Okej gissar att den här frågan varit uppe i denna tråd innan men tacksam för svar. Ska till New York nu på lördag. 1. Kan man köpa en Iphone utan abonnemang? och vad går det på? 2. Funkar den i Sverige? Någon måste låsa upp den, right? Hur funkar det?
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...
Fråga 1: Ingen anning Fråga 2: På fredag släpper Dev Team ultrasn0w till nya 3.0 för upplåsning, vilket kommer fungera utmärkt för dig om du köper en i New York (Du kommer alltså kunna köra svenska operatörer i den, som tex Tele2 osv ).. :)