Officiell iPhone-tråd DEL III
Trådarna tenderar att bli väldigt långa, och svårladdade för vissa användare. Vi fortsätter därför i en ny.Senaste inläggen i förra tråden yrkesmördaren
Jag som aldrig ägt nån iPhone undrar vad är skillnaden på jailbrake och unlocking? confidence
jailbreaken betyder att man sedan kan lägga in program via installer och komma åt den via SSH. JonkaGOO
unlock innebär att du slipper telia JonkaGOO
pwnage tool finns för övrigt att ladda ner nu.. pwnar min gamla iphone nu ;) Tidigare trådar Del I Del II
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
i get more pussy then panty!
lägger tråden i "Dina aktiva"..
jag har alltid rätt.
men har inte riktigt fattat. om de nu kommer ett program som UNLOCKAR iphonen så man slipepr telia och är fri till vilket annat abb eller kontantkort som t.ex. tele2. men måste ja inte ändå betala telia deras priser eftersom jag har abb hos dom? eller finns det ett sätt som ni har kommit på, men inte jag vet. dela gärna med er då hur ni tänker, för ja fattar inte...
-Omega- Du får köpa ett ex av mobilen utomlands
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Kan man jailbreaka och unlocka?
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Hur kan iPhone 3G ligga ut på Blocket? Flertalet säljare som uppger att de köpt via Telia, och kvitto osv får man med. Måste inte säljaren då sitta med ett abonnemang som denne måste fortsätta betala - fast utan telefon? Låter jävligt märkligt, för säljer man maskinen för ca 5000:- så måste man ju gå back på kuppen? Fattar nada..
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
yrkesmördaren P27 jaha! nu tror ja de klarnar upp. ni väntar på att de ska komma ett sånt där program som unlockar. och sen kmr ni köpa från ett annat land och sedan unlocka. har ja förståt rätt =)?
U-Nas. Jag betala totalt 4500 för min om man räknar med alla abb avgifter har jag för mig. -Omega-: Unlock innebär helt enkelt att telefonen funkar med andra kort. Du kan inte bli av med ditt abonnemangs månadsavgift för du hackar telefonen.
jag har alltid rätt.
har någon kört windows-lösningen än?
JonkaGOO U-Nas. Jag betala totalt 4500 för min om man räknar med alla abb avgifter har jag för mig. Intressant, vilket abonnemang tog du då? Den billigaste jag kan få fram genom att mixtra med de olika valen ligger ett par tusen över.
Till vänner mobilen = 3420 kr 18 x 69kr = 1242 krtotalt = 4662 kr
jag har alltid rätt.
Ah, där ser man. Men då har du 8gig och ingen flatrate på surfen..?
jepp. Flatrate på surfen är ju korkat om man köper telefonen för att sälja den, eller hacka den och använda annat abonnemang (när man nu kommer kunna unlocka den)
jag har alltid rätt.
ngn som testat vnc applikationen å styrt datorn?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja. Funkar helt ok, men det är inte ultimat. Fanns en app där pekaren alltid va i mitten av skärmen så styrde man skärmen istället för pekaren.. tryck var som helst på skärmen för att klicka. Mycket smidigare så.
jag har alltid rätt.
Stabilt att det nu kommer fram att det finns problem med täckningen på iPhone 3G.
Artikeln finns att läsa
här på IDG .
57% av de 461 som röstat på sidan har själva haft problem.. suck.
Jag tror inte att det är 2.0 Dom har nog köpt skit helt enkelt. ;)
Finner det lustigt att iPhone-ägare inte kan erkänna problemen och nackdelarna med telefonen. Det är nog som U-Nas säger, att man inte vill säga något dåligt om en pryl man lagt en hel del pengar på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2008-07-22 14:24
liten snabb nu bara; är det helt värdelöst att köpa förra generationens iphone nu när den nya kommer? :O jag vill icke ha abonemang ju :>
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
INOK Samma mobil - fast utan HSDPA och GPS. Dock lite kosmetiska förändringar också.
Skivsamlare
2008-07-22 14:53
daviden jag är seriöst trött på apple och iPhonen, jag har lagt min åt sidan för att köra lite W950i en stund iaf. jag är trött på att det inte finns bättre kamera med blixt, inte riktig mms (vill kunna skicka riktiga mms, ljudklipp osv), även kunna skicka ljudklipp via mail, att man inte kan klicka på batteriet högst upp och se exakt hur många procent som återstår, copy & paste såklart, varför kan man inte välja en låt från ipod som ringsignal/sms? kom igen, låt oss skicka saker över blåtand! ...å det går ju fylla på detta.
confidence Tack! :) Har även jag lagt den åt sidan. Kör just nu C905 och W902 och trivs i friheten. Bara en sån sak som fysiska knappar för musikspelaren! Självklart är iPhone enormt tuff, inget snack om saken - men man tröttnar. Det enda jag saknar om jag ska vara uppriktig, det är Safari.
Jag har som sagt lovat mig själv att aldrig skaffa touch-skärm igen, efter min SE med touch.. Men iPhone är dock jävligt intressant, även om intresset svalnade en hel jävla bit sedan nyheterna om gula skärmar och problem med 3G-täckningen kom. Sedan att några här i tråden tröttnat och "lagt undan" sina iPhone oroar ju såklart en del det med..
Läste följande bland IDG's kommentarer;
dessutom så kan man inte ta emot samtal när man surfar på EDGE nätet (när data trafiken är aktiv) eller kollar på youtube videos. vilken pissig kontantkorts telefon som helst för 500kr klarar av o släppa fram samtalen medans man surfar / wappar Stämmer detta? Isåfall är det ju ganska ruttet..?
Av någon anledning har coverflow i iphone blivit "uppfuckat" den har helt enköt bestämt sig för att byta ut eller ta bort omslagen på vissa album. I itunes på datorn är det rätt omslag till rätt skiva. Har testat att byta omslagen, ta bort och läga till dom i iphonen igen men problmet kvarstår. någon som vet lösningen på detta problem? Har en Iphone med fw 1.1.4 Itunes med version 7.7
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
conf: Du kan maila ljudklipp, få bat. i %, och välja en låt som ringsignal (gratis).
jag har alltid rätt.
U-Nas: Nä det stämmer inte
jag har alltid rätt.
JonkaGOO Kan man maila vilka filer som helst (och mer än en) i 2.x-mjukvaran?
JonkaGOO Vad menar han som skrev det då, och varför är det inte nån i efterföljande kommentarer som dementerar det?
U-Nas, en firmware update har redan löst problemet med gula skärmar. Det är också något som är positivt med iphone och apples produkter, ständigt uppdaterade firmware. hur många sonyericsson/nokia mobiler ni har/har haft har ni bytt eller uppgraderat system på?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
ja man kan maila ljud och bild från iphonen i 2.0... finns apps för det. U-Nas: Det vet väl inte jag, men det har hänt ofta att det ringt när jag surfat.. Du tror inte det skulle bli mer uppståndelse om man missar viktiga samtal när man surfar? Bara för att någon säger så innebär det inte att det är sant.
jag har alltid rätt.
JonkaGOO hehe, vet inte.. men du tycks kunna svara på allt annat som rör iPhonen. Och ja, uppståndelsen lös med sin frånvaro, det var ju därför jag tyckte att det var skumt som fan. Nåja, gött att det inte var sant.
Den har iPhone är bra/dålig debatten börjar bli lite uttjatad, inte bara här utan överallt. Vi kan väl komma överens om att iPhone är bra för de som klarar sig utan klipp och klistra och mms? sony ericsson x9000 eller vad alla dom heter är bra för de som klarar sig utan app store och apples interface.. Vi kan väl diskutera saker som har med telefonen att göra här istället, typ apps, rykten, nyheter, tips osv?
Surfa trådlöst med din mac med iPhonen
jag har alltid rätt.
JonkaGOO Ljud och bilder, men inga andra filer? PDF osv
hmm.. det ska jag låta vara osagt.. Jag vet att det finns ett app som trådlöst låter dig flytta filer mellan dator och telefon men om man kan maila dom vet jag inte
jag har alltid rätt.
nu kanske man låter dum ,men vad är ''klipp och klistra? menar ni då, de sättet man lägger i filer i vanlig mp3 då eller?
nä... ctrl-c ctrl-v kopiera och klistra in text
jag har alltid rätt.
Vi kan väl komma överens om att iPhone är bra för de som klarar sig utan klipp och klistra och mms? Ja, det kan vi göra. Men vänta - det påstås ju finnas program som fixar MMS, och program som är påväg som fixar klipp & klistra. Eller de kanske är så bökiga att använda, att funktionerna inte känns "inbyggda" ?
lösning på klipp/klistra ska tydligen vara påväg enligt macworld.se
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Länk till klipp och klistra apple har även lovat att mobilen ska få stöd för multitasking i kommande uppdateringar, datum dock oklart.
sen har jag en fråga angående applikationen som heter "remote" (gör så att du kan styra itunes från din iphone).
hur fanken får man det att funka? måste den datorn som man har itunes installerat på va uppkopplad trådlöst?
JonkaGOO du har ju svar på allt, hjälp mig! =)
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
ja klipp och klistra kommer med en fw update i framtiden enl Apple, de jobbar på det nu. Mr evil. Öppna appet, klicka på knappen uppe i vänstra hörnet
jag har alltid rätt.
... Oj råka klicka på skicka :p.. Klicka på knappen uppe i vänstra hörnet sen add library. Du får då en kod. Gå till itunes och knappa in koden. Ska du styra Apple tv så väljer du Apple tv och knappar in koden under settings > general > remotes eller något sånt. Skitbra app för övrigt!
jag har alltid rätt.
vart tusan ska jag skriva in det? jag får ingen kontakt med min iphone via wifi. måste datorn med itunes vara ansluten trådlöst?
nej datorn måste bara ha internet access
Var och provade en iPhone idag på Telia, jävligt skön. Dock ett helvete att komponera ett vettigt SMS. Felslag hela tiden, men det kan bero på att nån ställt om till något slaviskt språk.. Lite större till måtten än vad jag trott.
Nu jävlar har jag ett problem :(. Har ny hårddisk, dvs nytt iTunes library. Jag köpte 2 apps precis och när jag ska synca över dem får jag välja mellan att ersätta appsen från mitt förra library med de nya eller inte synca över dem. (man kan naturligtvis inte synka apps från 2 konton eftersom jag då kunde sticka till en polare och få alla hans apps). Någon som vet någon lösning? (gamla hårddisken är sönder så gamla kontot är helt borta)
jag har alltid rätt.
U-Nas P23 nu när jag har fått i snittsen på att skriva sms så går det bra mkt fortare än vanligt =)
"köpte" dom igen, behöver ju inte betala om man redan köpt dom. Men när jag synkade telefonen kunde dom inte föras över eftersom de inte är auktoriserade på denna datorn. Detta EFTER alla mina apps blivit raderade! FAN! Jag ska kontakta apple och kolla om det går att lösas på något sätt, annars går jag över på U-nas och alla andras hata iphone sida ^^
jag har alltid rätt.
haha oj.. hade inte Auktoriserat min dator till mitt iTunes konto.. nu funkar allt som det ska =)
jag har alltid rätt.