Är du förvånad? Finns ju inget riktigt program för det, å vad tomtom än säger tror jag det aldrig kommer hända. iphone lyser ju med saker den saknar, t ex är telefon logen sämst, eller d finns väl inte ens. ?Någon, köpa en 1g iphone?
i get more pussy then panty!
Som en kollega sa nyss; Apple presenterar features snyggt, men det saknas alltid någonting.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
confidence Nä, jag är inte förvånad. Men jag vill veta varför den inte lämpar sig för bilkörning. Är det för att man själv måste bläddra fram kartan allt eftersom man kör, eller? Telefon logen = samtalslogg eller samtalslista?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
U-Nas och confidence: Jag använder gpsen när jag kör ibland och det funkar bur bra som helst. Ibland stannar den 2-3 sekunder och hoppar sedan fram till rätt position men inte alls ofta. Den funkar hur bra som helst för att bara hitta dit man ska. Och om du trycker på lokaliseringsknappen nere i hörnet så följer kartan ploppen så du slipper scrolla hela tiden.. Vad som skulle behövas är dock att kartan roterar så man har fram upp, men det kommer väl något riktigt gps program snart.
jag har alltid rätt.
U-Nas, precis, skrev det där på en ny telefon så det vart inte riktigt rätt. Samtalslistor, telefonloggs, allt sånt, det finns bara inte. du får upp tid och datum för varje samtal men det räcker inte.
Hangaround
2008-08-11 22:04
Gud, jag vill kasta min telefon i backen. Har fortfarande sjuka problem med min täckning efter att jag installerade 2.0 av "misstag" xD Restore till 1.1.4 gjorde inte saken bättre och inte att använda winpwn och fixa 2.0 heller. Im all out.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Undrar också om det finns någon MMS app i appstore?
Har en fråga också, går det inte att skicka vidare sms som man fått? shit man, om inte ens det går är det ju helt sjukt. Visste inte att det inte fanns samtalsloggar osv heller. Så jävla värde. Jag blir fan bara förbannad när jag tänker på iphone nuförtiden haha. Vill dock fortfarande ha en, men vägrar lägga ut pengar på en. Vill jag ha snygga menyer kan jag väl köpa ett psp eller nått och spela ett spel som har just, snygga menyer. Buuh iphone.
confidence du får upp tid och datum för varje samtal men det räcker inte. Vad skiljer det från en vanlig samtalslista då? Det jg fåt upp idag på min w880i är väl precis datum och samtalstid.. inget mer. Förklara gärna, jag e nyfiken!
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Behöver hjälp !! Jag funderar över att köpa en iphone i USA. Är det något speciellt jag ska tänka på? Jag har hört att 2.0an inte är lika lätt att låsa upp, stämmer detta? Sen har jag hört något i stil med att iphones i USA inte kan köpas utan att teckna ett abonemang ( snackar om 199dollars iphonen nu). Sen läste jag någonstans att man måste vara amerikans medborgare för att får handla en sådan fin maskin, finns det någon synpunkt på detta? Tack på förhand whoa.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
vill du ha en är det lättast att köpa en på blocket. är det 3G du pratar om? 2.0 firmwaren har dom redan hackat, dock kan du inte köpa en iPhone 3G från USA (inte ens från ebay) för att kunna använda valfri operatör här, inte än. köp en på ebay om du måste. för att kunna köpa en 199dollarsiPhone hos apple måste du signa ett avtal med AT&T, och det vill du inte.
Ja du måste signa abb i usa och vara medborgare. Dessutom går 2.0an inte att låsas upp.
jag har alltid rätt.
Man måste vara amerikansk medborgare för att kunna signa ett abb. Skitsamma, den kommer ändå att släppas till övriga operatörer inom en snar framtid.. Och under tiden så kanske man kommer få reda på om mobilen är rent skräp, eller om alla dess fel beror på mjukvarubuggar. Är fan glad att jag inte hunnit köpa den än, alla fel med täckning osv hade gjort mig skelögd av ilska.
Att jag precis fick en räkning på 937kr där de tagit betalt för 3 månaders fri data fast än jag sa klart och tydligt flera gånger till henne jag beställde det av att jag bara ville ha det en månad gör inte att jag gillar telia mer! Jag ringde in till dom och förklarade hur det va och sa att jag vill att de makulerar min faktura och skickar en ny till mig med rätt summa men det kunde dom inte utan jag kommer få 400kr avdraget från mina nästa fakturor. Jag förlorar ju inga pengar men vem har sagt att jag har lust att betala 400 kr i förskott för mina kommande fakturor. Speciellt dåligt eftersom hon jag pratade med sa klart och tydligt att jag bara behöver betala för 1 månad om jag vill testa på det. De sa inget om att de fakturerar för 3 månader! För er som inte har lust att ringa med telia mer, kolla simable.com ! med det lilla tillbehöret som du sätter över ditt simkort lurar du telefonen att kortet som sitter i telefonen är ett telia kort (den täcker över den lilla delen på simkortet där datan om operatörslåsning sitter eller något sånt). Det innebär även att du kan uppdatera telefonen som vanligt med itunes direkt när uppdateringarna kommer!
jag har alltid rätt.
Simable verkar faktiskt vara en väldigt häftig produkt.
det gör dock inte the iPhone till en bättre telefon.
det beror ju helt på vad man vill ha. iPhone passar mig perfekt, men kanske inte dig.. Köp en nokia då och skapa en tråd om den.
jag har alltid rätt.
Nu har ju också Ciphone kommit ut! de är en ännu bättre replika på Iphonen, än sin förra: Hiphone. ett alternativ för er som vill spara lite :P
Ciphone
Hehe, ja men helt ärligt - vad fan ska man med en sån telefon att göra?
Enda kopian som verkar cool är den brutalt hypade Meizu :)
Fortfarande ingen info om när andra operatörer får sälja iPhone?
Vill någon länka en bra sida där man kan låsa upp sin iPhone 2.0? Har kollat en hel del på nätet och det verkade jäkligt komplicerat. Fan när jag skulle uppdatera jailbreaka och låsa upp min 1.1.4 körde jag bara ziphone som gick på 2 röda. Skitsmidigt, detta verkar detsto knepigare. So, pls cmon! Ska jag använda winpwn? Kör windows.. Tack så länge! Puss
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
pwnage är inte mycket svårare.. kolla på modmyifone.com de har en jailbreak tråd. Finns inget vettigt kan du ju skapa en tråd de är rätt snabba på att svara.
jag har alltid rätt.
ja, använd winpwn, det går hur fort som helst, och eftersom det är windows du använder så är det ungefär de enda sättet du kan göra det på. ...om du inte tar hem en custom ispw-fil och sen sätter du din telefon i DFU-mode och updaterar med den nerladdade custom-filen.
Okej, tack så mycket! :)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
ny uppdatering finns ute, 2.02. 3g täckningen har blivit bättre för mig samt att luren är uppsnabbad. har inte haft några programcrasher heller sen update. apple verkar vara en god bit på vägen nu, märker mycket klarare skillnad från när jag uppdaterade till 2.01.
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Ni som har problem med 3G, problem med programavslut eller ni som fått sprickor i telefonens baksida - vad gör ni åt det? Väntar på bättre tider?
Vad säger Telia? På många andra forum, bl.a. IDG's, så sägs det att Telia inte gör ett smack.
Bara att de kommenterar följande om en halvt uppbrunnen telefon är ju skrämmande;
enligt Telia ska det dock inte vara några problem att få sin iPhone utbytt vid dessa problem. Tro fan det om telefonen börjat brinna. Är fortfarande glad att jag inte köpte nån iPhone. Det är nog en lååång väg innan telefonen fungerar som det är tänkt.
Ja, tills dom släpper Iphone 3G 2.0 typ. Om två år eller så
fan va alla överdriver problemen...visst den har strulat lite till å från. men det har mina tidigare mobiler gjort också, inget nytt under solen.
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Håller med. Att det kommit upp bilder på en iPhone som spruckit innebär inte att om du köper en iPhone spricker den... Och alla mjukvarofel är ju bara helt vanliga barnsjukdomar, alla nya produkter har dom. Att iPhonens problem blir en sån big deal är för att den är så jävla populär just nu så median säljer en massa genom att skriva om den..
jag har alltid rätt.
Mjukvaruproblemen och sprickor osv är ju en sak. Tänker på allt den saknar.
Ja, som MMS och.. Sen?
vad exakt e det som iphone saknar? copy/paste finns mms finns å sen då? börjar bli goose syndromet på whoa. "jag har inte råd med en iphone så jag dissar den istället" omg wow ha kul
MMS är ju sjukt att det inte finns. Kameran. Finns det copy/paste på den nya? Eller är det som MMSappet? Skicka filer över Bluetooth. Går det inte att föra över filer trådlöst till en dator heller? Sen var väl inte goosejackesyndromet så, dom har ju aldrig varit snygga liksom. Om man skulle dissa allt man inte hade råd med så skulle man ju hata på hur mycket som helst. iPhone känns ovärd pengarna bah. Skulle inte vilja betala mer än 2000 för den som den är nu. Hade den åtminstonde haft blixt på kameran, mms integrerat osv hade den ju lätt varit värd vad den kostar. Men jag hade ändå inte lagt mina pengar på den just eftersom jag "måste" prioritera andra saker nu. Inte dissa iPhonesyndromet för att det börjar likna goosesyndromet är ju också rätt så kefft. Men man hatar nog lite extra eftersom man själv ville att den skulle vara klockren såklart. Går det bra att streama film som man delar ut från sin (t.ex.) Airport Extreme förresten? Förutsatt att man sitter med en snabb utlina och snabb inlina på luren.
Ja, MMS är faktiskt sjukt att det inte finns. Rent teknikmässigt ligger väl USA ett par år bakom oss. Har fått förklarat för mig att MMS knappt finns i staterna, eller är jävligt klent spritt. Kan stämma.
iPhone saknar kanske vissa saker, men har så mkt mer än andra telefoner. Det är som att dissa en skithet brud för hon bra har 9 tår och ta babben istället för att hon har alla 10 tår.
jag har alltid rätt.
Det är väl snarare som att nobba en snygg tjej som är sjukt blåst för en lite mindre snygg tjej som man trivs med eh..? Vad har iPhone (förutom snyggheten) som inte andra lurar har? Det är en seriös fråga, har inte gett upp hoppet om iPhone helt ännu.
ett bra användargränssnitt och framför allt app store. Det kommer ett tiotal nya apps till telefonen varje dag.
jag har alltid rätt.
Appstore är fett såklart... Hur mycket pengar i månaden lägger du ut på nya apps?
Och lista gärna några favoritapps...
Lägger typ max 100 kr i månaden. Om det inte kommer något skitfett.. Favoriter: Beat Maker (cp fett) OmniFocus Monkey ball SlovoED eng-swe swe-eng ordlista Picoli Tumble Quordy (skitkul för min bror har det med så vi utmanar varandra hela tiden)
jag har alltid rätt.
Var in å kollade lite i appstore. Det är ju sjukt nice att kunna ta hem en massa feta program alltså. Nu är jag lite pepp på en iPhone igen haha...
det första appet du borde köpa om du skaffar iphone är beat maker. Kolla på youtube, det är riktigt fett
jag har alltid rätt.
Idiotisk fråga, here it comes: HUR raderar man saker man laddat ner från appstore? Måste jag in i iTunes eller vad är detta?... (Jag var blond när jag var liten, dock inte längre..Hmm..)
Hangaround
2008-08-26 22:18
Tryck på en "app" och släpp inte förens...ja, allt börjar "flyta", alltså....läget där du kan byta plats på ikoner. Då ser du resten sedan ;)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Jahaaa, så lätt var det. Tack så hemskt mycket! :-)
Men har du synkat telefonen efter du laddat ner appet har du det i iTunes med.. och om du har valt att synka alla apps kommer du få tillbaka den i luren när du synkar den. Ta bort den från itunes isf.
jag har alltid rätt.
Newsstand ser för övrigt ut att vara ett jävligt snyggt sätt att läsa RSS på.. Gillar tidnings ställs layouten =D. Laddar ner det nu.
jag har alltid rätt.