JonkaGOO P20 Nej telefonen är inte synkad efter jag laddat ner. Testade mer att ladda ner via appstore. Men då vet jag det till nästa gång iaf om detta skulle ske, tack!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Hangaround
2008-08-28 00:04
Nu har jag fått lite kött på benen angående mitt problem; Jag har aldrig mottagning inomhus och sedan på lite "random" ställen. Det står inte "Inget nät" utan det är en liten "plutt" och ingen text alls. Jag har uppgraderat och nedgraderat mellan 1.4 och 2.0 flera gånger för att se om det blir skillnad. Har kört alla guider, involverat KiPhone och Winpwn osv. Men det har inte skett någon förbättring. Min flickvän och jag köpte telefonerna samtidigt så jag har kunnat jämföra lite med hennes. Jag stoppade in hennes SIM-kort i min telefon (hon har också Telenor) och då fungerar det fint. Jag stoppade i mitt SIM-kort i hennes telefon och då fick jag inte heller någon täckning. Så då tog jag och beställde ett nytt SIM-kort från Telenor, för jag antog att SIM-kortet var paj, men det fungerar inte ändå. Dock fungerar det i andra telefoner så som SE och Nokia. Min tjej har täckning, där jag inte har täckning, oftast full täckning. Just nu så har jag svårt att se någon som helst logik i detta problem. Jag har slut på ideér.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
skriv ett mail till telenor, de lär ha koll på vad som kan orsaka problem med teckningen. Det låter ju inte som det är något fel på din telefon eftersom din flickväns kort funkar
jag har alltid rätt.
Hangaround
2008-08-28 08:50
Jao, fast hon har ju fortfarande täckning där jag inte har täckning, plus att det är ett helt nytt SIM-kort. No sense. :)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
precis.. därför borde du kontakta telenor
jag har alltid rätt.
Hangaround
2008-08-28 09:58
Fast med en vanlig Sony Ericsson har jag täckning, där jag med iPhonen inte har täckning. :O
haha? Så med iphonen har du inte teckning med ditt kort men du har teckning med din flickväns kort, dvs rätt självklart att det är fel på ditt kort.. men har du teckning med en annan telefon där du inte har teckning med din iphone låter det som det är fel på din lur... hmm ahah.. jag är förvirrad, vad är det fel på egentligen? :p.. kollat på modmyifone.com? Dom är rätt telefon nördiga, de vet kanske vad det kan bero på..kolla där!
jag har alltid rätt.
Hangaround
2008-08-28 10:52
ja jag vet, det är helt stört. :D ah får kolla där. Macworld forumet fick jag inget napp på.
modmyifone är oftast snabba på att svara.. iofs låter ditt problem helt sjukt konstigt så du kanske inte får en direkt lösning direkt men det kommer säkert skapa en diskussion...
jag har alltid rätt.
twomas P24 Jag hade exakt samma problem med min förra iPhone! Den tappade täckning titt som tätt. Kolla på inställningarna, för det den gjorde på min var att den hade fått något ryck och försökte koppla upp sig till telia etc fast jag använde comviq. Jag fick till det med lite knep och knåp tillslut och då fungerade täckningen perfekt. Sen, dum fråga kanske. Men du håller väl inte handen för antennen i undre delen på telefonen. Detta kan göra att den får dålig täckning också om man håller den där.. Men som sagt pula lite i inställningarna, det var det jag gjorde sen fungerade den perfekt! :-)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Hangaround
2008-08-29 21:09
Hmm, ja...jag vet inte riktigt vad jag ska pula med bara. xD
Hehe, nej det visste inte jag heller precis :-). Men fick till det iaf efter många tryckningar på endast att ha comviq, det var ju det som var problemet på min att den försökte koppla upp sig på andra operatörer. Vet inte om detta är vanligt eller om det ska vara så, men efter att jag fick till det så funkade den klockrent igen. Har inte direkt några konkreta tips vad du ska klicka i och inte då jag faktiskt inte minns själv.. Tyvärr.. Men hoppas du får till det iaf!
Hangaround
2008-08-30 18:22
Version: 1.1.4(4A102) Modemfirmware: 04.04.05_G Everything in order there? To the right of my carrier logo. There is a aquare with a "G" init, and sometimes its blank, and sometimes its all black. Något som verkar konstigt där?
04.04.05_G är svår att knäcka, eller va det för ett tag sen. Kanske inte nu. Googla på det. Jag hade problem med den för några månader sen.
jag har alltid rätt.
Hangaround
2008-08-30 21:20
Är det något som kan orsaka mitt problem?
nja.. tror inte det men jag skulle kollat upp det ändå om ja va du...
jag har alltid rätt.
Skaffade mig en iPhone igår, riktigt nöjd! Men jag har tyvärr ett litet problem som säkert inte är alls för svårt att lösa. När jag går in på App Store, och tex ska installera något gratis-program så står det bara "Skriv in kontoinformation".. Har inget konto, vart fixar man det? Försökte via iTunes, men då var man tvungen att skriva in konto-nummer och sånt :S Tacksam för snabbt svar, vill få in skype på den =)
om du googlar lite så finns det ett enkelt sätt att komma runt det.
i get more pussy then panty!
Brejkish Det är väl bara skriva i sina kontouppgifter de ber om? Annars tror jag inte du kan fixa konto faktiskt.. De drar ju pengarna från ditt kort om du köper saker via appstore, så. Kanske kan gå på något annat sätt, men det är inget jag känner till då iaf. :/
Vilken sätt är bäst att jailbraka en ny telia-köpt iPhone? Finns ju mycket info där ute, men mycket är nåt halvår gammalt.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
Fixade de :) Har även beställt ett unlock-simkort, då min lur är för ny för att låsa upp operatörslåset :p
Brejkish, dumt av dig att köpa en iphone nu. Apple kommer med ganska stor sannolikhet släppa "Gen 3" om två veckor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
testie: Jo, jag vet :P Men den lär ju vara svin dyr i början. Fick en del av summan till min iPhone i födelsedagspresent :P Har ett stort problem dock som gör mig lite ledsen i ögat :( Kan inte byta bakgrundsbild på home-skärmen. Går in i Inställningar > Bakgrundsbild > Väljer någon, bekräftar med "Använd". Men home-skärmen är fortfarande helt svart. den byter bara bakgrundsbild där man låser upp tangent-låset eller vad man nu kan kalla det =/ Någon som vet vad problemet kan vara?
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
testie P20 haha ja just de, om 2 veckor? dom har en keynote då, i juli kommer antagligen en iPhone gen 3 komma ut, aldrig innan dess.
Brejkish P20 du har 2.2.1 med senast firmware? jag är ledsen, inga fake, rebel ellel piggyback sim kommer att funka för dig, inte till 100%. kanske 50%.
Se till att jailbreaka den, och sedan i Cydia laddar du hem Winterboard, och i Cydia kan du ladda hem themes till telefonen.
Jag förutsätter att du använder en PC. Här är guiden för jailbreak. h
Eller, ja.. HÄR!
urr P24 Jailbreaka den gjorde jag redan första dagen :) Fast har inte riktigt förstått mig på hur jailbreaken fungerar, men har ett paket som heter installous som jag brukar söka / installera ifrån :) confidence P25 Stämmer att jag har senaste firmware + Baseband 2.30.03. Har hört lite om att sim-lösningen kommer fungera, men som du säger - inte fullt ut. Mer exakt vad kommer fungera och vad kommer inte fungera? Har inte fått hem kortet ännu men hoppas på det bästa :) ---- När tror ni det kommer komma ut en unlock till 2.2.1 (Baseband 2.30.03) ?
det kommer aldrig att komma ut en unlock till 2.30.03, om ingen gör det inoficiellt (ej dev team dvs), dev team fokuserar helt och hållet på att hitta luckor i nya basebandet som finns i 3.0, dock kommer dom såklart inte att släppa någon upplåsning innan 3.0 är helt släppt, alltså inga BETA-unlocks, vilket är rätt självklart då apple då hinner täppa igen de hålen till 3.0 kommer ut på riktigt vilket antagligen omöjliggör unlocks i framtiden. vad som inte kommer att funka? ja att inte kunna ringa / ta emot samtal, skicka sms, få sms, surfa osv, hela den delen funkar ju inte med rebelsims/piggyback-sims. ibland funkar det 5 minuter, sen måste man söka nytt och det finns mer eller mindre ingen som har fått 2.2.1 att fungera 100% med sånna kort. installous är olagligt och bör inte diskuteras här. :)
Va säger ni, kommer iphone 3 presenteras om 2 veckor? Vet vi något om den redan nu? Intressanta rykten etc?
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
bättre kamera, 32GB hhd, snabbare processor, fast i ungefär samma skal, tror jag.
Ryktas även om kompass, fm-sändare(!) och OLED-skärm. Jag hoppas den blir tunnare och att de tar bort plasten på baksidan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja, dom måste göra något åt den glossy-baksidan, den repar alldeles för lätt. jag tror inte att den kommer bli smalare. behöver den det? 3gn är tillräckligt smal. bara dom kör en matt baksida.
kan meddela alla som sitter på iphone 3g precis som jag att vi inte behöver få ångest bara för att de kommer en ny iphone!!! apple släpper oxå en uppdatering till oss som inehåller MER än 1000 st ny funktioner så som tex;- Möjlighet att skicka/ta emot via BT med andra mobiler av OLIKA märken - Spela in film med kameran - MMS!!! - Smidigare, lite upphottad interphace - Copy and paste och mkt mkt mkt mkt mer! :) (gratis för oss med iphone 3g, dock inte för ipod touch och iphone1) detta är officiellt och inget jag hittar på, googla själva ^^ den ska komma nu i juni :) så det ända som jag vet att den nya kommer va bättre på e minnet, processorn och bättre kamera. nån som vet vad den nya kommer kosta??
Emil E get your facts straight man! Du kommer INTE kunna skicka saker mellan olika mobiltelefoner, inte bilder och musikfiler iaf, och vad ska du då skicka? det är fortfarande A2DP som dom kommer att ha. (stereo blåtand) Spela in kommer inte gå till 1G eller 3G då dessa saknar den hårdvaran för att kunna göra det, det kommer till nästa iPhone som släpps i höst (ja, de går med 3:e parts program via cydia, men de går att ha swirlyMMS till iPhone 1G men apple kommer inte lägga till MMS på iPhone 1G telefonerna iaf.) Smidigare vad? UI? Det ser ju exakt likadant ut och helt seriöst skulle Apple behöva bygga om "hemskärmen" för ikonerna är trååååkiga. Dom kommer att PRESENTERA OS 3.0 i juni, om dom släpper den då vet ingen än, dom har tidigare sagt samma sak men blev förskjutet med andra uppdates. Och den kommer att vara gratis för alla som har first gen iPhone också, såklart. Så jag var det på båda minna! Hurra!
...Och det är 100+, inte 1000+ nya funktioner.
seriöst mannen!? dom har förfan redan presenterat os 3.0! vafan sover du på dagarna eller? HAHAHA 1000 jävla + inte 100!! sen så fine, Stereo blåtand då då...mister viktig i kanten. visste inte att de va någon skillnad ?? NEJ den kommer inte va gratis till 1g iphone, get ur fuckin facts straight man! kom inte å babbla när du inte vet nåt, det är dumt av dig att sitta här och gissa när faktan redan finns därute!
sorry för dubbelpost men det visade sig att jag hade fel på en punkt Den 17 mars presenterade Apple en översikt av iPhone OS 3.0 som är nästa version av världen mest avancerade plattform. Apple visade de nya funktionerna och gav medlemmarna i iPhone Developer Program direkt tillgång till betaversionen av iPhone OS 3.0-programvaran. Medlemmarna fick även ett uppdaterat programutvecklarpaket (SDK) med över 1000 helt nya API:er.. så det va nog bara dom där medlemmarna som fick 1000..sorry jag hade fel där, men resten har jag rätt på. ser du!?!?!?!?! 17 MARS INTE JUNI!!!!
Okey, vi kan hålla oss till iPhone-tråden för annars blir det rörigt. Det är ganska stor skillnad på att ha full-bluetooth och att kunna peer to peer, det handlar ju bara om stereo bluetooth och kunna spela mot varandra, inget annat. kanske skicka v-cards också, alltså inte skicka musik eller bilder mellan telefoner. iPhone OS 3.0 kommer att vara HELT gratis för iPhone first generation och 3G (dock kommer 1G sakna MMS och nått mer som 3G får) Mars inte juni? Ja dom presenterade betan då, i Juni kommer dom att presentera iPhone OS 3.0 FULL, såklart. Jag vill att du ska ge mig lite konkret fakta här. Man kommer som sagt inte kunna filma med 3G eller 1G. (Nej nej nej, frameraten på kameran (som är samma i båda) är alldeles för dålig, och så är det bara, det är fakta) Bilderna blir snyggare? Min gamla nokia tar bättre bilder, mycket bättre mättnad i bilderna och klarare färger. Kameran i iPhonen är löjligt dålig, seriöst.. hur kan du ens påstå annat? Och lite hippt som happt som blir bilderna "svängiga" och väldigt konstiga. Du har ju hittills bara snackat goja och påstår att JAG snackar skit? Jag har följt varje keynote, varje steg apple har tagit sen iPhonen kom ut 2007, då jag importerade den direkt till Sverige via Ebay.
du e go du. du säger att dom inte presenterat den och sen säger du det efter jag visade datumet i mars! sen BT hade jag fel om , trodde det va samma sak. bilderna blir inte alls svängiga? hört talas om darkroom? iflash ready? tydligen inte...
hehe, ska vi börja diskutera olika apps? vad hände med hela dina grejer som "skulle" komma? jag ändrade mig inte, jag vet att dom hade en keynote då, och det har dom nästa måndag också. hur ska jag annars veta vad som skall komma...
nej men du sa att bilderna va dåliga och då sa jag bara vilka apps du kan ladda ner som gör bilderna bättre..
jag tror inte att den kommer bli smalare. behöver den det? 3gn är tillräckligt smal. för tillfället sitter jag med en touch 2g och när man sitter och pillar med någons iphone så känns den galet tjock ;) Hade varit nice om dom körde samma aluminium dom har på unibody, den lär inte vara så lätt att repa i första taget?
smart, tror inte apple har tänkt på det ^^
Har en kompis kompis som jobbar på Apple i Göteborg. Tog mig en liten prat-stund med honom och blev chockad av vad han sa. Enligt vad han sa så skulle man kunna unlocka 3.0 redan någon vecka efter dom släppt det ( Svårt att tro ).. Så det återstår väl att se om han har rätt, tvekar starkt!
Apple i Göteborg Att en säljare skulle ha någon aning om någonting finner jag oerhört skrattretande. Att någon sedan skulle tro på vad en säljare säger om en framtida produkt är bara skrämmande. Detta från en som jobbar med integrerad produktuveckling på en organisation betydligt mer öppen än Apple.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Management Som du säkert även läste skrev jag att jag TVEKAR STARKT. Någon som har tips på roliga gratis-spel till iPhone? Satt igår på stan utan tillgång till WiFi och märkte att jag inte hade något kul i den jag kunde göra utan internet-uppkoppling =/
Det kommer säkert att gå att låsa upp 3.0 redan efter en vecka, allting beror på hur fort Dev team kommer att hitta någon exploit som dom kan utnyttja och injekta yellowsn0w i.
confidence Jag är lite tveksam, men OM så fallet skulle vara så skulle jag bli super glad =) Jag sitter fast med mitt telia-kort i luren, har ett Tele2-Fastpris som jag använder i en telefon vid sidan om.. Så använder inte min iPhone något alls vad gäller telefonsamtal/sms/gprs..
Hmm.. Ursäkta för dubbel-post. Men måste fråga, finns det verkligen ingen bakväg? Jag har baseband 2.30.03. Därav fungerar inte yellowsn0w, men finns det ingen bakväg? Typ ner gradera baseband till en äldre version? Vet att detta ska fungera om man har tidigare version än 5.9 i bootloader, men jag har ingen aning om vilken boot-loader jag har ( hur kan jag kolla detta ? ). Min iPhone är för tillfället inte Jailbreakad. Tacksam för om någon har tips på omvägar så jag kan köra mitt tele2 kort i den :)
Varför är du tveksam? Dev team kommer att såklart göra en release av yellowsn0w v.2 så fort dom hittar ett sätt att lösa det på, och det är inte helt omöjligt att dom redan har ett eller flera kryphål att tillgå eftersom dom redan har kunnat prova sig fram ett tag nu då OS 3.0 BETAN vart ute ett bra tag. Du kan ju prova med något rebel/piggyback-sim-kort men det kommer ju aldrig funka för dig tyvärr till 100%, och inga 2.2.1 går att downgrada, alla 2.2.1 kom ut med 5.9 eller högre. Fast du sa inte att du hade 2.2.1 iofs, men har du det och när är den inköpt?