I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Influsensavaccinet

Övrigt - Blandat

2009-10-26 17:55
bperb - Visst riskerar man alltid bieffekter, men med tanke på hur liten risken är så är det löjligt att använda det som argument för att inte vaccinera sig och på så sägg (i stort sett) bli av med risken att drabbas av värre saker än bieffekterna.

* "är man orolig för svininfluensan kanske man inte ska gå ut, det kan ju hända att man smittas?"
- Eller så har jag hört om en revolutionerande ny upptäckt: vaccin! det var tydligen nån läkare som upptäckte att man kunde framkalla immunitet mot vissa sjukdomar genom att injicera små mängder avdödat virus.

Orsaken till min fråga om skälet bojkott av äggproduktion är att jag vid svaret "industrialiserad djurhållning är fel" skulle frågat om det gick bra med vaccin odlat på KRAV-framtagna ägg. Inte som en poängsamlare, utan bara för intresse.

* "jag läser innehållsförteckningar och bipacksedlar på varor jag avser nyttja, inte på varor jag inte tänker konsumera."
- Ett bra och rationellt beteende. Men om du ska snacka om varför andra inte vill / ska / kan konsumera dem så kan det vara en idé att läsa in sig. Som sagt.

* "ana vissa populärvetenskapliga överdrifter både i media och i den här diskussionen"
- Javisst :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-10-26 19:04
Haha, http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6019381.ab

”Bästa sättet att skydda sig mot en farligare variant av sjukdomen som kan komma senare är att få den nu.”

– Det är inget smart sätt att skydda sig på. En på 100 000 invånare kommer att dö av svininfluensa om ingen vaccinerar sig. Man tar en extra risk om man medvetet skaffar svininfluensan för en osäker nytta. Man vet inte om skyddet efter att ha haft svininfluensa är effektivare än själva vaccinet.

Det roliga är ju att det säkert är sant med. En på 100 000 dör och detta är om INGEN vaccinerar sig. Ja, jävla vad farligt det låter...

2009-10-26 19:10
Som sagt, den stora "faran" är ju just inte att detta skulle vara den nya Digerdöden utan att stora delar av samhället riskerar att insjukna mer eller mindre samtidigt, något som iallafall enligt mig är ett bra skäl till en rationell nivå av oro; speciellt med tanke på hur mycket vi gnäller när minsta lilla samhällelig bekvämlighet sviker oss.
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-26 19:16
Jupp, om hälften av vårdspersonalen på en avdelning insjuknar kommer folk dö. Inte p.g.a. att vårdtagarna får svinflunsan, utan p.g.a .att de som skulle vårda dem ligger hemma med feber.

(nu verkar ju praxis vara att sjukvårdspersonalen vaccineras, å just det scenariot är ju kanske inte aktuellt, men bara som ett övertydligt exempel)

10-4, over...

2009-10-26 19:20
Jovisst, men det är ju otroligt tragiskt att aftonbladet för några månader hade en liknande artikel där tydligen 1 på 500 riskerade att dö. Nu när de inser att folk inte tror på sån skit så är det tydligen 1 på 100 000 (utan vaccin också)...

Nu har väl exempelvis Aftonbladet aldrig varit speciellt trovärdiga, men det är fortfarande tragiskt.
Admin

2009-10-27 09:24
Man ska alltid ha ett kritiskt öga mot statistik, särskilt när den presenteras i tabloiderna. Det är i regel hårdvinklade katastrofrubriker kryddade med worst case scenario-texter. Vad siffrorna egentligen avser blir lätt ganska sekundärt precis som att sätta in dem i någon som helst sorts kontext.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-10-27 14:23
mabande

sant, risken är inte så stor att drabbas av allvarliga bieffekter, men samtidigt är sannolikheten inte så stor att du skulle råka pga försumlighet smitta en svårt astmasjuk person och att denne indirekt dör heller. jag må vara lite bitter men mångas selektiva medmänsklighet och förmåga att kritisera andra och blunda inför sin egna dagliga försummelse av andra saker kan nog få mig att skaffa principer som en sexåring.

nu ska väl inte det här glida över till att bli en djurrättsdiskussion, men krav-ägg får produceras mha fiskmjöl, kanske den industri jag är absolut mest kritisk till av allt som finns, så det skulle inte vara ett alternativ nej.

jag försöker inte styra över andras val, jag fick frågan om varför JAG inte ska vaccinera mig, och det svarade jag på med skäl som duger åt mig. att pracka på andra sin övertygelse överger väl de flesta redan i femtonårs-åldern då de inser att ingen ändå kommer att lyssna på dem hur bra argument de än må ha.
http://www.kommandot.se/wp/

2009-10-27 18:53

Ny alarmerande forskning:
Tiomersal i vaccin ger allvarliga skador på mänskliga hjärnceller från foster vid extremt låga doser

Länk till http://www.amalgamskadefonden.se/default.asp?id_Page=188
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2009-10-27 19:12
Salvador:

Detta gäller tydligen för "forskarna" bakom rapporten... gissa varför den inte tagits upp av andra än Amalgamskadefonden, som råkade Googla fram den?

Länk till http://neurodiversity.com/weblog/article/98/an-elusive-institute-significant-misrepresentations-mark-geier-david-geier-the-evolution-of-the-lupron-protocol-part-two

A review of the Office for Human Research Protection (OHRP) institution and IRB organization entries for the Institute for Chronic Illnesses revealed that it is located in Silver Spring, Maryland.

There is no record of the Institute for Chronic Illnesses on Guidestar, a comprehensive website containing U.S. nonprofit tax returns, nor does the name appear in the IRS Cumulative List of Organizations (Publication 78).

The Maryland Secretary of State Charitable Organizations Division holds no registration for the Institute.

The Institute has not been registered as a business with the Maryland Department of Assessments and Taxation.

A representative of the Maryland Department of Health and Mental Hygiene could find no references to the Institute in the agency’s database.

Representatives of the Maryland Board of Physicians and MedChi (the Maryland State Medical Society, which reviews and approves names under which individual physicians may conduct business) had no knowledge of or information about the Institute.

There is no telephone listing for the Institute for Chronic Illnesses in Maryland or anywhere else in the United States.

The Institute of Chronic Illnesses, Inc. was registered as a non-profit corporation on September 8, 2005 (Delaware Department of State Division of Corporations file #4027230). Its 2005 Annual Franchise Tax Report — which would contain names of officers and directors — was due in March 2006, but is not on file.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-10-27 19:24
Är det ren omtanke eller förhoppningen om att i slutändan kanske få säga "vad var det jag sa?" som driver er skeptiker?
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-27 21:14
Nu har, enligt SVT:s text-TV, drygt en miljon vaccinerat sig. Något som "innebär att ett antal hundra tusen människor slipper bli sjuka och ett antal tusen slipepr bli svårt sjuka" (anders tegnell, socialstyrelsen). Bland de ickevaccinerade har antalet influenssmittade "ökat dramatiskt den senaste veckan).

bperb - 1 000 000 vaccinerade, drygt 300(? har inte sett senaste siffran) inrapporterade biverkningar (d.v.s. de som besvärats tillräckligt för att antingen klaga eller uppsöka läkare).
Oron för biverkningarna är verkligen berättigad.
Nej, risken att man skulle smitta någon och den dör p.g.a. det är inte så stor, men risken att man smittar någon som blir jäkligt sjuk är desto högre (även då den ju är långt ifrån garanterad).

jeppehehe - I alla fall trevligt att de fått tag i en medicinskt kunnig som langar siffran en på hundratusen :)

Salvador - Länkar du hittar via "Vaken" är sällan de trovärdigaste.

10-4, over...

2009-10-27 22:02
för guds skull vaccinera er inte
Illuminati har förgiftat vaccinet med kvicksilver och planerar att ta över världen

(jag har redan tagit det, och skiter fullständigt i om andra vaccinerar sig eller inte.
Det kan behövas en rensning i sverige, speciellt av dem som slutat borsta tänderna pga av konspirationsteorier ;P)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-27 22:26
Just den länken hitta jag inte i via "vaken". tycker bara att d kan va bra me lite alternativt" info som kan leda till att man tar reda på lite mer innan man fattar ett beslut

snapphona
tillhör du någon riskgrupp?

själv tänker jag inte ta vaccinet för att d finns andra sätt att förstärka sitt immun försvar på

2009-10-27 22:31
särskrivning och dåligt formulerat. skyller på trötthet

2009-10-27 22:54
Salvador:

Hur är det bra att svälja lögner innan du fattar ditt beslut? Ger de dig ett bättre beslutsunderlag?

Det är lite typiskt för alla sk "kritiska" här på Whoa att helt okritiskt ta sånt här för sanning.

2009-10-27 23:14
Refused "svälja lögner" ..."ta sånt här för sanning" det är dina ord!
läs om läs rätt.

2009-10-28 13:51
Mabande: läste på SVT:s text-tv igår kväll att det bara var strax över 100 inrapporterade biverkningsfall. Fast 300 är ju verkligen en fis i världsrymden det med.
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-28 14:06
läste på SVT:s text-tv igår kväll att det bara var strax över 100 inrapporterade biverkningsfall. Fast 300 är ju verkligen en fis i världsrymden det med.
sant 300 är verkligen inte mycket men samtidigt kanske man inte märker av alla bieffekter direkt,den mesta nojan har ju handlat om hur det påverkar hjärncellerna och det är väl något man inte märker på direkten men lite kul hur folk dränker sig i alkohol utan att tänka en sekund på hjärncellerna men när det kommer ett vaccin är det nono
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-10-28 14:55
wasteapa01 - Jag extrapolerade från en artikel i DN för nån vecka sen där det sas 190 inrapporterade (i och för sig sa rubriken till den artikeln att det var "190 biverkningar", så den var itne riktigt helt hundra över huvud taget) :)

Salvador - Varför är det bra med alternativ "info" om den infon är rakt av bluff?
Om du läser en recension av en skiva: är det bra med "alternativ info" som säger att plattan innehåller två spår på tjeckiska när den inte gör det?

p-m - Jupp, nojan har handlat om kvicksilver och det helt utan att sätta det i relation till hur mycket kvicksilver man får i sig dagligen, eller ens med en tanke på de undersökningar som gjorts om den påhittade korrelationen vaccinering och autism.
Kul jämförelse f.ö. - jäkligt träffande :)

10-4, over...

2009-10-28 21:07
Bevingade ord:

lite kul hur folk dränker sig i alkohol utan att tänka en sekund på hjärncellerna men när det kommer ett vaccin är det nono
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-04 18:44
Mabande hur vet jag att infon e bluff om inte jag granskat den? Gäller "fakta" som presenteras av media, myndigheter och alternativt "info".
Många som e rädda tar d första bästa lösningen utan att ifrågasätta. Och det börjar alltid med att man skrämmer upp befolkningen.
Vissa som tagit eller tänkt ta vaccinet vet inte ens vilka ämnen som vaccinet innehållet o dom vet inte hur den fungerar.

Jag tror inte att myndigheter tillsammans med illuminati vill döda sveriges befolkning. Det lutar mer åt en ekonomisk agenda som vi kommer märka av i framtiden :)

Jag vägde helt enkelt upp riskerna o valde att avstå från vaccinet. Bygger upp mitt immunförsvar på andra sätt ;)

Peace

2009-11-04 19:04
Är det ingen som har länkat denna video? Rekommenderar varmt att ni tar er tid att tittar på den med öppna ögon.

2009-11-04 19:12
Salvador: Hur menar du att du kan förebygga attack från svininfluensan med vanlig kost?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-04 20:46
Salvador:

Jag gav dig ju en länk + urklipp som visade att din sk alternativa info var lögn. Ändå påstår du att den var bra att ha vid din bedömning, och dessutom följde du dess slutsats... kan man inte konstatera att du är väldigt lurad?

2009-11-04 20:50
Fan vad jag hatar nunnor... OCH läsp-språk, en läspande nunna. Fyfa-an.
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-05 00:42
Hahaha, gotta love Whoa: Antingen är man barna-och/eller äldremördare, eller så är man en rik borgare som vill tjäna pengar o trycka ner hederliga människor osv osv.

Vilka ÄR riskgrupperna? Hörde att det var ungdomar i tonåren och uppåt, men enligt en länk till vårdguiden ovan så är det barn från sex månader och gravida?

Vad menas med RISK i detta fallet? Risk att insjunkna eller risk att få allvarliga skador/dö OM man insjunknar?

Har fortf inte bestämt mig om jag ska gå och ta vaccinet eller om jag ska köra trial by fire och, ifall jag insjunknar i svinis, bara kötta mig igenom skiten och besegra den och därmed bevisa att jag är stark som Ivan Drago och mer värd att leva än de fjollor som änsålänge har dött; Nietzsche Übermensch style, baby.
Kultursnobb

2009-11-05 00:55
Förövrigt, så handlar det nog också mycket om vare sig det är moraliskt att vaccinera sig, och utsätta dig själv för något annat du inte vet, för andras skull.

Jag är nog mest orolig över att smitta andra, än att själv bli smittad/sjuk.
Kultursnobb

2009-11-05 21:18
FY FAN! va illamående jag blir! Aktuellt berättade just att västvärlden har köpt upp allt vaccin som finns för att rika vita människor, som utan svårigheter skulle överleva en flunsa, inte ska behöva vara sjuka en vecka. Medan man i 3e världen, där många redan är drabbade av sjukdomar som tär på immunförsvaret, tvingas snällt sitta och vänta på att dö... som vanligt...

Ta mitt vaccin snälla staten och skicka till nån som behöver det!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-11-05 21:46
Salvador
* "hur vet jag att infon e bluff om inte jag granskat den?"
- Ja du, om du hade granskat den "alternativa infon" som du langade fram så hade du sett att det var lögn. Granskning av info är alltid bra, förutsatt att du verkligen granskar den också.

* "Många som e rädda tar d första bästa lösningen utan att ifrågasätta. Och det börjar alltid med att man skrämmer upp befolkningen."
- Typ genom att säga att staten vill döda alla med hjälp av falska vaccinationer...

* "Vissa som tagit eller tänkt ta vaccinet vet inte ens vilka ämnen som vaccinet innehållet o dom vet inte hur den fungerar."
- Jag skull nog säga att en kvalificerad majoritet av de som vaccinerats / ska vaccinera sig inte har koll på hur det funkar eller vad som finns i det. Dock är det nog garanterat en större andel av de som inte tänker vaccinera sig som inte vet hur det funkar.

* "Jag tror inte att myndigheter tillsammans med illuminati vill döda sveriges befolkning. Det lutar mer åt en ekonomisk agenda som vi kommer märka av i framtiden :)"
- ...och på vilket sätt skulle svenska staten och WHO gynnas ekonomiskt av detta?

* "Bygger upp mitt immunförsvar på andra sätt ;)"
- Berätta gärna hur du bygger upp immunförsvaret och förklara hur det fungerar (gärna utförligt med verksamma substanser, receptorer, pathways, dosering och allt sånt härligt) :)

Da_Herbman
* "Vad menas med RISK i detta fallet? Risk att insjunkna eller risk att få allvarliga skador/dö OM man insjunknar?"
- Risk att bli allvarligt sjuk.

10-4, over...
Producent

2009-11-05 21:55
jag tycker det är riktigt intressant att vissa överväger att ta vaccinet för att inte smitta andra människor så dom råkar ut för nåt.

Är det inte smartare att låta dom ta vaccinet istället så slipper dom råka ut för nåt?

Och bara för att dom ekonomiska vinstsyftena inte är uppenabara betyder inte att dom inte finns.
Finns nuff med people som är lagom samvetslösa och blir aktivt lobbade med alla möjliga policies hela jävla dagarna.

Läkemedelsföretagen och handsprit företagen tjänar pengar på detta, can't be denied.

Det är goebbels famous quote all over again. Är det inte terrorrism eller klimat så är det baconsjukan.
Så fort den ena skrämselgrejen är played out så kommer nästa. Det är för perfekt för att jag ska vilja tro på det.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2009-11-05 22:19
change - Som sagts tidigare finns det en del som inte kan ta vaccinet p.g.a. medicinska anledningar.

* "Det är för perfekt för att jag ska vilja tro på det."
- Så istället tror du på att De Vill Åt Dig :)

Citerar dundermannen från 9/11-tråden:
Läste föresten en intressant terori i Mikael Löfgren och Anders Molanders antolgi om postmodernismen, som kanske kan sprida lite ljus över folihattarna(Länk till http://www.bokus.com/b/9789172976214.html)

Kommer inte ihåg vem som skrev den, men det är i allmänhet en bra bok så kolla upp den om nån orkar.
Hursom; Ideén är att en del människor med nödvändighet i ett postmodernt samhälle kommer känna ett främlingsskap till de politiska och ekonomiska strukturer de inte längre förstår. Konspirationsteorier blir då, mer eller mindre, undermedvetna försvarsstrategier för att kunna hantera främlingskapet. Dvs; du har problem att förhålla dig till de politiska och ekonomiska system som styr verkligheten runt dig, och väljer då att istället tro på något enklare, mer gripbart. Och vad är då enklare än att tro att det helt enkelt är en liten hemlig grupp människor som styr allting. Eller rymdvarelser, osv.

10-4, over...

2009-11-05 22:24
Jag tror inte att staten, eller de som "forskade" fram vaccinet, är ute efter att döda oss eller så, det vore ju rent idiotiskt, men jag tror inte att de har rent mjöl i påsen.
*snaark*

2009-11-05 22:33
Hur menar du med "inte rent mjöl i påsen"? Vilka baktankar finns?

10-4, over...

2009-11-05 22:38
Haha så typiskt svennigt att inte ta sprutjäveln, media skrämmer folket, patetiskt
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-11-05 22:48
duckdown

Vad har svennighet med saken att göra? Så vitt jag kan se står det "svennar" utanför varenda vårdcentral och väntar på att få vaccin...

Sen tycker jag nog att massmedier faktiskt har skrämt upp folket, både när det gäller smittan och vaccinet..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-11-05 23:25
för många har sett wake up call och andra dokumentärer och blivit konspirationsteoretiker. till de som känner sig träffade, det som presenteras i dessa dokumentärer är like vinklat som mkt av det de kritiserar.

jag vet inte om det är nödvändigt att vaccinera mig, det är min enda hållhake. behöver jag verkligen det, känner mig inte så jätte rädd för att bli sjuk. det är så mkt olika tankar kring detta så jag blir jag bara förvirrad och passiv.

2009-11-06 00:03
Kalla mig konspirationsteoretiker eller whatever men jag tror att detta vaccin mest är framställt för att läkemedelsverken ska tjäna pengar.
Om nu vaccinet funkar som det ska så bör utsatta grupper självklart ta det men jag som en relativt frisk ung man skulle inte ta sprutan och det gäller även för den vanliga influensan.
Ser hellre att min kropp bygger upp ett bättre eget försvar mot sjukdomar än sabbar det med antibiotika eller annan medicinering som ett virus eller bakterie kan komma att bli resistant emot.
mhm

2009-11-06 16:21
Jag ska lätt ta det, det är gratis och man slipper dö (även om det är liten risk, men who knows!) Ser inte riktigt nån poäng med alla motargument. Huvudvärk och armont kan jag ta.

2009-11-06 16:28
Ser hellre att min kropp bygger upp ett bättre eget försvar mot sjukdomar än sabbar det med antibiotika eller annan medicinering som ett virus eller bakterie kan komma att bli resistant emot.

Salvador fick samma fråga men försvann, hur bygger man upp ett 100% säkert immunförsvar menar du?

2009-11-06 18:50
Jag sa inget om nåt 100 % immunförsvar. Att bli helt imun mot ett virus är nog ganska så svårt och lär ta ett par års genmutationer innan det är klart. Jag är lååångt ifrån nån doktor allt jag gjorde var att posta min åsikt.
mhm

2009-11-06 18:53
Njae fast om du inte har fullbordat försvar (visst inget kan vara 100%) och om du vidare inte vet om du nu skulle ha det, betyder väl det att det är rätt ignorant att säga att "jag bygger upp mitt försvar istället för en vaccinering". Det verkar mindre bulletproof än vaccinering i mina ögon.

2009-11-06 18:59
Mabande: Ren spekulation, men rent mjöl i påsen har dem inget. Det är för mycket bakom detta, med ekonomi, PR, politik och massa annat för att det endast skulle handla om att man "massvaccinerar mot ett dödligt virus som kan komma att liknas med Spanska sjukan". Jag köper inte det, men jag är inte emot att ta sprutan för det, utan för att jag tycker inte att jag behöver ta vaccineringen då jag redan är utsatt för svininfluesan (är inte säker, men det verkar som att min mor och far har det), och jag har varit seg sedan jag träffade min mor med nedsatt andningskapacitet osv, but I aint complaining.
*snaark*

2009-11-06 19:04
Mabande P32

Varför är du så på för vaccinet?, När det kommer till att små barn och gravida så tycker jag verkligen inte att dom ska ta något vaccin alls. Speciellt inte mot detta svininfluensan.

Immunförsvaret i ett barn/gravid har inte utvecklats till det fulla och att börja mixtra med det med hjälp utav vaccin är helt sjukt.

Speciellt inte vaccin som inte är beprövat på så pass stor marknad och vi inte vet vad detta vaccin kommer att göra för folk inom några år.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2009-11-06 19:37
JohnJohansson112 - Eh, va? Brukar inte du langa en del genomtänkta grejer, eller tänker ag på nån annan?

1. Jag är "så på" i den mån att jag tycker det är bra om folk vaccinerar sig. En orsak till att jag kanske framstår som extremt för det är nog främst att jag svarar de som är emot vaccinering.

2. Den "mixtring" med immunförsvaret som sker är att orsaka ett svagt immunsvar, d.v.s. en reaktion som om man blev smittad, men betydligt mildare. Dock är det inte alla gånger helt lämpligt att göra på ett svagt immunfrsvar, vilket gör att det är viktigt att de med starkt immunförsvar vaccinerar sig: deras immunitet bildar ett försvar för de ickevaccinerade.

3. Vaccinet är testat på åtminstone 5 000 pers. Hur många kräver du?

10-4, over...

2009-11-06 19:56
Glömde:
furder - Så, det är en känsla du har? I så fall refererar jag till dundermannen-citatet några inlägg upåt :)

10-4, over...

2009-11-06 20:12
Mabande P32

Ja ville bara veta varför du är så antipersoner som inte vill ta vaccinet.
Har dock ej läst denna topic på länge men jag är fortfarande starkt emot vaccinet.
och ibland orkar man inte ställa dom rätta frågorna, men visst.

Jag kan ju säga att varje dos av influensavaccinet Pandemrix innehåller konserveringsmedlet tiomersal, en kvicksilverförening som innehåller etylkvicksilver. Det är detta vaccin som Socialstyrelsen har beställt till hela svenska folket.
Att inbilla sig att fisk också har sån effekt utav kvicksilver i kroppen som detta vaccin har är idiotiskt att tänka.

När det kommer till svininfluensa vaccinet så pekars det främst på tre riskgrupper. Foster hos gravida som kan bl a drabbas av hjärnskador med autism och Damp/ADHD som följd. Också utvecklingen av hjärnan hos barn i åldern upp till tio år kan hämmas av kvicksilvret. Sedan kan vuxna som har en ärftlig känslighet för kvicksilver få sjukdomssymtom. Av de tre riskgrupperna är de vuxna de minst utsatta.
Men man väljer att ge detta till BARN OCH GRAVIDA!!!!!!

Men självklart så finns det ju kvicksilverfria vaccin , men trots att anbud lämnats på sådant har Socialstyrelsen inte tagit riskerna på allvar och anskaffat vaccinet ELLER???(ialla fall inte vad ja hört).

FRÅGAN ÄR VARFÖR???? Tänker jag som en "konsperationist" NEJ utan en som lever i verkligheten.

Jag kanske är en anti kvicksilverperson, men det är ju självklart inte bara därför jag EJ kommer att ta vaccinet och kommer nog aldrig säga åt en enda person som fråga mig om vaccinet är bra att ta det.

2009-11-06 20:18
JohnJohansson112
* "Att inbilla sig att fisk också har sån effekt utav kvicksilver i kroppen som detta vaccin har är idiotiskt att tänka."
- Varför?

* "Foster hos gravida som kan bl a drabbas av hjärnskador med autism och Damp/ADHD som följd."
- Okej, i så fall får du gärna länka mig vidare till det uttalandet och gärna till studien det baserar sig på i och med att korrelationen thiomersal / autism i de studier som tidigare gjorts visat sig vara noll och intet.

* "Tänker jag som en "konsperationist" NEJ utan en som lever i verkligheten."
- Well, med tanke på att du skriver omväxlande versaler och en övermåtta utrops- och frågetecken så visar du symtom på foliehattinställning.

10-4, over...

2009-11-06 20:30
Vad har mitt sätt att skriva med denna topic att göra?, Vi kanske borde hålla oss till topicen ifråga.

Jag läste ett väldigt bra inlägg från som sammanfattar det mesta av vad jag tänker på och förmodligen av vad dom flesta som inte kommer ta vaccinet också tänker.
(Detta postades 17juli att tänka på)

Ta inte vaccinet!
Vaccinering mot svininfluensa kan skada din hälsa allvarligt. Mycket tyder på att svininfluensan inte är lika farlig som den framställs i media och av WHO och att ta vaccinet är det värre alternativet. Vaccinet säljs till svenska landsting av ett företag som heter GlaxoSmithKline som är känt för sin korruption och hänsynslösa metoder samt att de fullständigt ignorerar effekterna av vaccinerna och andra mediciner som de tjänar enorma summor på.

Vaccinet är otestat, giftigt och extremt farligt för det mänskliga immunförsvaret. Ta det inte. Eller om du inte tror på vad som står på det här bladet: ta åtminstone reda på den andra sidan av saken innan du tar ett beslut som kommer att påverka resten av ditt liv.

Det här med svininfluensa är inget nytt. 1976 varnade media och myndigheter i USA om svininfluensan och man blåste upp det till orimliga proportioner och sa att det skulle bli en pandemi om inte alla vaccinerade sig. Många gjorde det. Efteråt stämde 4000 amerikaner läkemedelsföretagen på biljoner p.ga. skadorna det orsakade. Skadorna var ofta neurologiska som i vissa fall ledde till förlamning. Ändå var dessa 4000 bara de som gick så långt som att stämma. Mörkertalet för skadorna kan man bara gissa sig till.

Jag hörde på p3 häromdan (skrivet den 16e juli) att man först vill vaccinera människor som är sjuka och gravida kvinnor. Vaccin är olika gifter som sätter igång immunförsvaret. I många vacciner finns det kvicksilver, formaldehyd, djurproteiner (orsakar infektioner) och ämnen som kommer från aborterade foster. Min åsikt är att vaccin i över huvudtaget är skadligt och inte skyddar utan gör människor sjuka, men om en människa redan är sjuk och hennes immunförsvar redan försvagat och man under den perioden får ett vaccin kan det sluta i katastrof och foster är mycket känsliga för kemiska attacker. Det betyder inte att det är säkert att ta vaccinet om du är frisk!

Vaccinet de tänker använda i den här massvaccineringen heter pandemrix. När jag skrev den här texten hade det inte gått igenom regeringens kontroller och därför var de stammar man skulle tillsätta det inte bestämda, eller snarare inte officiella ännu. Däremot fick jag reda på innehållet i prototypvaccinet när jag ringde till

GlaxoSmithKline:
Skvalen (10,6 mg)
DL alfa tokoferol (11,86 mg)
Polysorbat80 (4,85 mg)
Stammar odlade i ägg
Hjälpämnen:
Polysorbat 80
Octosynol10
Tiomersal (5 mkr)
Natriumklorid
Dinatriumvätefosfat
Kaliumvätefosfat
Kaliumklorid
Emulsion:
Natriumklorid
Dinatriumvätefosfat
Kaliumdivätefosfat
Kaliumklorid

Jag vet inte vad alla de här ämnena betyder och vad de har för biverkningar, men några känner jag igen. Tiomersal t.ex. är en form av kvicksilver. I många år har människor som drabbats av biverkningar av vaccin som innehåller kvicksilver försökt att göra sig hörda på grund av skadorna de har fått. Kvicksilver är ett gift som det inte finns något acceptabelt gränsvärde för. På pandemrix produktresume nämns också en rad andra ämnen som damen jag pratade med inte nämnde. Bland annat formaldehyd som är ett neurotoxin som orsakar cancer, insomnia, hosta, illamående, näsblod m.m.

Länk till http://www.kvicksilver.org

Kemikalierna som bildar tiomersal är dödliga och orsakar cancer, hjärn och leverskador. Fosfater kväver alla former av vattenlevande djur och återfinns vanligast bland diskmedel för diskmaskiner och tvättmedel. På pandemrix produktresume nämns också en rad andra ämnen som damen jag pratade med inte nämnde. Bland annat formaldehyd som är ett neurotoxin som orsakar cancer, insomnia, hosta, illamående, näsblod m.m.
På produktresumen för pandemrix

står det:
” Tidigare händelse av en anafylaktisk (dvs livshotande) reaktion mot någon av de ingående komponenterna i vaccinet eller spårrester (ägg och kycklingprotein, ovalbumin, formaldehyd, gentamicinsulfat och natriumdeoxikolat). I en pandemisk situation kan det emellertid vara lämpligt att ändå ge vaccinet, förutsatt att utrustning för återupplivning finns omedelbart tillgänglig om behov uppstår.”

Tänk själv.
Länk till http://www.svininfluensan.org/forum/diskutera-svininfluensan/ta-inte-vaccinet

Säger det ännu en gång detta inlägg var postat 17juli men är fortfarande relevant
Vissa länkar finns i "länken" ovan.

2009-11-07 13:38
JohnJohansson112
* "Vad har mitt sätt att skriva med denna topic att göra?"
- Sättet man skriver speglar sättet man talar och du skriver motsvarande att omväxlande skrika, viska och vifta med armarna.

* "Jag läste ett väldigt bra inlägg från som sammanfattar det mesta av vad jag tänker på och förmodligen av vad dom flesta som inte kommer ta vaccinet också tänker."
- Att det sammanfattar hur ni tänker stämmer nog, men att det skulle vara "väldigt bra" utifrån ett medicinskt synsätt stämmer inte.
Killen som driver sidan är Carl-Gustav Öberg vars meriter är att han är "SEO-proffs" (d.v.s. vet hur man ska få sidträffar) - han har alltså inte något medicinskt kunnande annat än högst lekmannanivå. Han har därmed inte kompetensen att bedömma vad som är faktabaserad information och vad som är fritt formulerade fabuleringar.
Personen som "författat" inlägget är inte ens registrerad på forumet utan enbart "guest" som har lyckats spamma diverse forum med sina påhitt. Älskar framför allt att hon/han lyckats klämma in att vaccin innhåller "ämnen som kommer från aborterade foster" bara för att öka skräcken hos läsarna (klassisk "think about the children!"-retorik) och som inte verkar vara uppbackat i innehållsdeklarationen som h*n anger.

För att ta ett exempel på att personen som författat inlägget inte har en susning så har vi citatet från Pandemrix-"produktresumén".
"I en pandemisk situation kan det emellertid vara lämpligt att ändå ge vaccinet, förutsatt att utrustning för återupplivning finns omedelbart tillgänglig om behov uppstår."
Att ett vaccin kan vara lämpligt att ge i en pandemisituation trots att det kan orsaka anafylaktisk chock innebär inte att alla ska tvingas ta det bara för att svinflunsan klassats som pandemi. Det det innebär är att om pandemin visar sig vara extremt farlig kan det vara värt risken för anafylaktisk chock (som förberedd vårdpersonal kan hantera relativt enkelt) mot en garanterad död.
I nuläget så finns ingen anledning att ge Pandemrix till personer som kan drabbas av anafylaktisk chock.

Tänka själv är alltid ett bra första steg, men utan förståelse för det man tänker på blir slutsatserna inte alltid bra.

10-4, over...

2009-11-07 14:52
Mabande P32

Alla vi är inte 32år och skriver inte ur en journalistisk eller universiell synpunkt där vi kan formulera fina ord till vardagsprat, så du får ursäkta om alla inte är så intellektuell som du är.

Fortsättningen på topicen.

Du verkar vilja ha bevis på bevis på bevis, jag har länkat massa filmer samt stycken där det är doktorer/proffesorer som själv säger att vaccinet inte ska ges till personer alls.

Både länkningar till Länk till http://vardguiden.se samt Länk till http://google.se Länk till http://Youtube.com där man kan ta mycke nytta av att både diskutera och formulera sin egenåsikt angående vaccinet och influensan.

Sen så är det självklart upp till var och en att ta vaccinet eller inte utifrån vad man har foskat fram och läst sig fram.
Men att säga hela tiden att du vill ha bevis och länkar för vad man än säger och inte och att det är baserat på teori saker man självtror är ju bara att kolla upp ( Länk till http://Google.com ).
Jag försöker i så god mån som helst att länka så mycke jag kan till intressanta inlägg från både vanliga personer till doktorer.

Du verkar vara en bra "all vetare" så du kan säkert hitta ännu mer svar på tal angående varför och varför inte man ska ta vaccinet, men du väljer hellre att debbatera oss och vänta på att vi ska ta fram bra länkar på vart man kan hitta dessa information där vi säger NEJ till vaccinet, när du själv säkert kan hitta det på några minuter.

Swine Flu Vaccine Conspiracy
Kul läsning där angående conspiracy.
Länk till http://www.voxy.co.nz/technology/swine-flu-vaccine-conspiracy/209/20247