I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Influsensavaccinet

Övrigt - Blandat

2009-11-07 14:53
Ursäkta länkarna, ni förstår säkert vart jag försöker länka till*
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2009-11-07 15:13
JohnJohansson112 - Bara för att du inte är 32 betyder det inte att du måste skriva som en 42-årig cellardweller med mer uppkoppling än analysförmåga...

*"Du verkar vilja ha bevis på bevis på bevis"
- Nja, det enda jag väl bett dig om bevis för är kopplingen mellan thimersoalet och autism. Detta p.g.a. att jag sett studier som visar att det inte finns någon koppling. Exempelvis denna som undersökt data om alla autism-diagnosticerade barn i danmark mellan '71 och '00 och vars slutsats lyder: "The discontinuation of thimerosal-containing vaccines in Denmark in 1992 was followed by an increase in the incidence of autism. Our ecological data do not support a correlation between thimerosal-containing vaccines and the incidence of autism."

Orsaken till att jag vill ha "era" källor/länkar är att de är de enda källor som är garanterat godkända av nejsägarna. Om jag då kan visa på vilket sätt de stämmer / inte stämmer är chansen större att nejsägarna faktiskt accepterar "vaccinälskarnas" resonemang.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-11-08 18:55
Läste att man ska ta vaccinet två ggr? Varför? Vad händer om man man bara tar den första dosen?
Kultursnobb

2009-11-08 19:02
Det senaste är att man bara behöver en dos om man är över 13 och är frisk.

2009-11-08 20:21
aight.

Jag har tänkt noga, och jag tror jag kommer ta vaccinet. Har själv kritiskt granskat hela "låta kroppen ta hand om det naturligt" argumentet, och jag tror inte det håller: isf följer det att jag även inte bör ta bafucin vid halsont, ipren vid feber, o.s.v utan istället bara bör låta kroppen hantera det "naturligt".

Sen även om jag hade klarat det helt fine and dandy så känns det som om jag borde ta det ändå då jag bor kollektivt (studentkorridor) där vi har gemensamt kök o gemensamma duschar.
Kultursnobb

2009-11-09 12:27
hela "låta kroppen ta hand om det naturligt" argumentet, och jag tror inte det håller: isf följer det att jag även inte bör ta bafucin vid halsont, ipren vid feber, o.s.v utan istället bara bör låta kroppen hantera det "naturligt".

Faktiskt :)

10-4, over...

2009-11-09 16:22
JohnJohansson112 - Kopplingen mellan thymerasol och autism har aldrig styrkts. Det har aldrig funnits några säkerställda korrelationer och alla studier som utförts på ett korrekt sätt har visat på negativ korrelation.

Som jag påpekade tidigare i tråden är orsaken till att incidensen av autism har ökat en definitionsfråga. Autism är ingen icke-reducerbar storhet, det är en diagnos och som sådan täcker den ett spektrum. Autismspektrumet har vidgats så att exempelvis aspbergers också klassificeras som autism.

År 2001 uteslöt man thymerasol som ingrediens i de vanliga barnvaccinen i USA. Man hade inga bevis för att det fanns några risker, men man tog det säkra före det osäkra. Antivaccin-rörelsens förespråkare slog sig för bröstet och hävdade att man snart skulle se stora resultat.

Hade det då någon effekt på incidensen av autism? Nej, men det påpekades 2007 av en vaccinmotståndare att ökningen minskat i relation till helheten. Alltså att den konstanta mängden av ökning i autismdiagnoser hade minskat i relation till mängden totala autismdiagnoser.... som hade blivit fler..... Det är argument på den nivån som håller autism/vaccin-debatten flytande.

Här kan man läsa om antivaccin-rörelsens oerhört oärliga taktik. När det kommit fram för många studier om kopplingen mellan thymerasol och autism som visade noll korrelation, ja då bytte de bara fokus. De erkände aldrig att thymerasolkopplingen var fel! Istället skyllde de på andra ingredienser som man kunde lyfta fram som avskräckande exempel. Mer finns som sagt att läsa i länken ovan.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2009-11-09 18:21
jag kommer gå och vaccinera mig imorgon bitti. hoppas fasiken att inget kefft händer. någon som vet vad folk med vaccin har råkat ut för? å är det skadligt att vaccinera sig när man är småförkyld redan?
fantastiskt

2009-11-09 18:31
Dani: feber, trötthet yrsel i varierande grad är såvitt jag vet de vanligaste biverkningarna, hade något värre inträffat hade du garanterat hört det med tanke på hur på hugget media är. De har vaccinerat över 2 miljoner människor nu och det går väl inte att göra mer än att skratta åt foliehattarna.
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-09 18:31

2009-11-09 19:36
tack! men som sagt.. är det skadligt att vaccinera sig när man är småförkyld?
fantastiskt

2009-11-09 19:56
Dani-021 - Den bedömningen bör du lämna upp till vårdpersonal och inte till Whoa :), men:

Saxat från vårdguidens frågor och svar:
du som har en pågående infektionssjukdom, exempelvis med feber eller luftvägsinfektion, ska vänta med vaccineringen tills några dagar efter att du har blivit frisk.

Vet inte om småförkyld ramlar in under den definitionen. Det bästa är nog att ringa till vårdguiden eller den vårdcentral där du tänker vaccinera dig och fråga.

2009-11-10 18:13
Var och vaccinerade mig tidigare idag, känns rätt att göra det. Jobbar i ett stort köpcentrum, träffar hundratals människor varje dag, utsätts för mängder med bakterier, har ett crappy immunförsvar, och spenderar mycket tid med personer som är gravida, små barn, och personer från övriga riskgrupper.

Vill inte ha på mitt samvete att ha smittat någon.

Dessutom har man vaccinerat i USA och Mexico sen 7-8 månader tillbaka och inga katastrofala biverkningar har konstaterats, förutom de vanliga man får när man vaccinerar sig.

Producent

2009-11-10 19:10
du har problem att förhålla dig till de politiska och ekonomiska system som styr verkligheten runt dig, och väljer då att istället tro på något enklare, mer gripbart. Och vad är då enklare än att tro att det helt enkelt är en liten hemlig grupp människor som styr allting. Eller rymdvarelser, osv.

är nog det dummaste jag läst, väljer att tro på något enklare? hur fan kan den världsbilden vara enklare än att vara blissfully ignorant om vilka som styr på riktigt?

jag är ingen konspirationteorist, men jag tror inte för fem jävla öre på staten heller.

the man next to me couldn't give a fuck about me, varför skulle ännu avlägsnare människor give a fuck.

Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2009-11-10 22:25
5 st. har dött av influensan hittills i Sverige.

Sverige har 9 miljoner invånare. Det är farligare att köra bil än att få influensan.

I Ukraina är det hysteri, men ska sanningen fram så dog det fler människor förra året i influensan där borta.

Crime Pays, ask the Rothschilds!

2009-11-11 00:12
change - Du missförstår. Det som är enklare är det faktum att du kan förstå hur en konspirationsstyrd värld fungerar bara genom att veta om konspirationen. Att förstå den faktiska verkligheten i dagens samhälle med dess överlappande maktsfärer är oerhört mycket svårare.

Staten är för övrigt till stor del baserad på egoism, så det gör inget om ingen bryr sig om dig, så länge de bryr sig om sig själva.

Dirty-Dave - Det ser hyfsat bra ut hittillls, låt oss hoppas att det fortsätter så. Riskgrupperna är ju till stor del vaccinerade nu, så förhoppningvis ska folk inte behöva dö i drivor ens om influensan slår till hårt framöver.

2009-11-11 10:53
fyfan vad vaccinet tar på kroppen alltså. har feber o asont i hela kroppen. vaknade 5 imorse av att jag hade frossa. allt suger.
fantastiskt
Producent

2009-11-11 12:52
jag har säkerligen åkt på influensa jäveln, dunkar i ryggen rinner snor, ont i halsen så man inte kan svälja/dricka.. feber. det är fucked up. och allt kom på samma gång (igår).

2009-11-11 13:36
Vaccinerade mig igår, är riktigt seg idag. Men inget värre än så...

Kan folk sluta vara cunts, ta skiten och hindra att sjukdomen sprider sig till de verkliga riskgrupperna.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2009-11-11 14:14
Ta inte vaccinet!!!

Jag tycker synd om er som tog eller kommer att ta vaccin.

Henkso P25
Jag tror det hade räckt med att riskgrupperna vaccinerades. Att vaccinera barn är helt fel och galet.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Producent

2009-11-11 14:28
ASUL P22
man kan inte bara ta skiten, utan vänta på att det är ens tur. och vad ska man göra åt saken om man hinner få sjukdomen innan vaccinet?

2009-11-11 15:21
Ta det när det är din tur då...

Jag tycker synd om Dirty-Dave, vad du måste ha blivit tappad när du var liten. Är du scientolog eller har du bara förlorat din verklighetsuppfattning totalt?

Varför skulle det vara fel att vaccinera barn? Åk ut lite i världen och titta dig omkring i länder där man inte vaccinerar barn så kan du se skillnaden själv.

2009-11-11 16:25
Dirty-Dave - En vanlig influenssäsong (2-4 månader) insjuknar runt 5% av folket och runt 2 000 influensarelaterade dödsfall inträffar och då gäller det för en vaccinationskampanj som främst riktar in sig på pensionärer (som som når 40-70% av dem beroende av län).
Den låga siffran på 5% sjuka är p.g.a. att det finns en ganska utbredd immunitet / resistans eftersom så många har haft liknande flunsor tidigare. Den höga siffran på 3 000 döda beror av att så få vaccinerar sig och panchisarna allts åblir smittade av sina barn och barnbarn (dagisungar är rakt av livsfarliga).

Den nuvarande vaccinationskampanjen har nått över två miljoner pers, varav majoriteten inom de olika riskgrupperna. Självklart kommer det vara markant mycket färre fall av svinflunsarelaterade insjukningar och dödsfall. Bryter man smittspridningen så insjuknar inte lika många lika snabbt.

10-4, over...

2009-11-12 11:33
enligt en artikel i dn idag så har 630000 smittats av svininfluensan i norge. ni ser ju själva hur få av dem som avlidit... och därmed hur pass ofarligt detta ändå är. låt inte förvriden mediarapportering av statistik skrämma er.

dock inte sagt att det inte är bra ta vaccinet. det lär jag nog själv göra för den delen. även om jag inte oroar mig för att kola vippen...

2009-11-12 18:26
Jag tror det finns en mellanväg mellan mördarvaccinet och det perfekta nallebjörnsvaccinet..Jag tror att dem helt enkelt stressade fram ett vaccin som har bieffekter för att förhindra att hela arbetskraften blir hemmaliggande samtidigt. Det skulle leda till en ekonomisk kris i nuvarande system. Bara ännu en nackdel med kapitalism...
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-11-12 18:50
P-M

Har kapitalismen varit extra dum mot dig idag? Detta är andra gången jag ser dig mala på om den på ett par minuter.
Producent

2009-11-12 19:08
ääh nu har jag redan fått grissjukan, inte är jag död än.

2009-11-12 20:15
Jag är också rädd för att ta spru.. Eh jag menar tror också att det är jättefarligt!
Kommer ta vaccinet iaf eftersom jag är en god kommunist som vill motverka kapitalisternas svininfluensa som de använder sig av för att billigt få köpa upp nedgågna företag! *sigh*
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2009-11-12 20:19
Jag är också rädd för att ta spru.. Eh jag menar tror också att det är jättefarligt!
Kommer ta vaccinet iaf eftersom jag är en god kommunist som vill motverka kapitalisternas svininfluensa som de använder sig av för att billigt få köpa upp nedgågna företag! *sigh*
Var det riktat till mig eller? Tror du jag menar att bieffekterna är ett vapen eller? Jag har inte sakt att det var medvetet.

Har kapitalismen varit extra dum mot dig idag? Detta är andra gången jag ser dig mala på om den på ett par minuter.
Ne inte sämre än vanligt men jag är antikapitalist så det finns väl alltid i bakhuvudet..Hurså?
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-11-12 23:22
Priyan - Precis! Troligtvis kommer ingen här drabbas allvarligt ens om vi blir sjuka hela högen, men när det ändå är gratis med vaccin är det ju klart värt mödan att slippa ligga hemma en vecka :)

p-m - Om du visste lite bättre hur ett vaccin fungerar skulle du förstå hur dumt det är att tro att bieffekter beror av att det skulle vara framstressat.

10-4, over...

2009-11-13 15:46
www.theflucase.com

2009-11-13 16:41
Släpp det här nu.
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-13 17:14
Klickade du på tråden bara för att skriva det?

2009-11-13 17:39
De var en björn ett lejon och en gris. Björnen sa, om jag morrar så skakar alla av rädsla.Lejonet sa, om jag morrar så flyr alla av rädsla. Då sa grisen att det va väl inget, om jag nyser så går hela världen och vaccinerar sig.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2009-11-13 17:57
Henkso
citerar du mig?

Märkte att vaken.se hoppade på det här med att man inte ska vaccinera sig också, såklart, dom tror på alla konspirationerutan urskillnad.
Det här tycker jag om det hela: Även om alla konspirationsteorier är farliga i nån mån så tycker jag att det är direkt oansvarigt att varna för risken med vaccin utan att vara 100procentigt säker på sin sak och utomordentligt inläst på ämnet.
När man säger att jorden styrs av illuminati så kommer det knappast att skada någon, iallafall i korta loppet. Men om man övertygar någon svagsint typ om att inte ta vaccin så kan det innebära att personen insjuknar och dör, eller smittar någon som annars inte skulle blitt smittad. Som dör. Då är det inte så jäkla skojigt längre.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-11-13 17:58
Asul: dito.
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-13 18:04
ooo, faisty...

2009-11-13 18:05
Grr!
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-14 00:00
dundermannen - Nej, jag kommenterade Changes kommentar. Han hade ett citat som han verkade ha missuppfattat men han kanske citerade dig?

För min egen del kan jag säga att jag vaccinerade mig idag. Det känns lite ömt vid deltamuskeln, men det är skönt att ha det gjort.

2009-11-14 10:50
Ah fan, pallade inte läsa alla sidor, märkte bara att ni diskuterade ett citat jag skrivit i en annan tråd. Som var lite fånigt men lite roligt.

Change

För att förenkla, idéen äar alltså att om du är för trög för att förstå verkligheten behöver du en annan förklaringsmodell. Det behöver inte vara konspirationer, det kan vara gud, eller vad som helst egentligen.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-11-14 14:28
dundermannen - Det var jag som plockade in citatet, ledsen för missförståndskedjan :)

p-m - En rättelse av mitt förra inlägg: Om du visste lite bättre hur läkemedel fungerar skulle du förstå hur dumt det är att tro att bieffekter beror av att vaccinet skulle vara "framstressat".

10-4, over...

2009-11-19 02:33
Jag tillhör en riskgrupp och fick förtur. Inte vaccinerat mig dock. Är allergisk mot ägg och jag känner inte att jag litar tillräckligt på vaccinet. Plus att jag kanske redan har haft skitet ändå. Låg hemma med en fet feber, frossa, illamående och smärta i lungorna. Hm...

Jag är kluven.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2009-11-19 19:13
Varför litar du inte på vaccinet och hur allergisk är du?
Om du tror att du haft flunsan kan du väl gå och kolla om du har antikroppar? Känns som ett ganska enkelt sätt att ta reda på hur försiktig du ska vara om du nu ska vara rädd för vaccinet...

10-4, over...

2009-11-19 20:16
Skulle aldrig få för mig att ta det där vaccinet, jag litar inte på det bara.. Och det känns verkligen som att media har gjort det till en alldeles för stor grej, folk dör visst.. Men många som dör har ju en sjukdom i grunden så nja vet inte vad jag ska tro.. Dessutom tror jag att jag har haft det redan.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-11-19 21:06
Får väl upprepa frågan: Varför litar du inte på vaccinet?

10-4, over...

2009-11-19 23:06
Jag vaccinerade mig häromdagen, biverkningar hitills: knöl i armen, lite feber och öm i armen. Lätt värt det! Varför? Jag har en son på 4 månader...även om JAG skulle klara influensan är det inte säkert att han gör det, eller hans lekkamrater, eller andra i min närhet med crappy imunförsvar. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag hade smittat honom tex och det vägde tyngre än alla konspirationsteorier, biverkningar och sientologer i världen.

2009-11-19 23:25
Jag har inte vaccinerat mig!
Är det för att jag är en foliehatt? För evolutionen? Eller för lat?

Men det är något skumt när dem ger det gratis.........
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2009-11-20 00:53
Mabande

Jag vet inte. Det är ändå ett relativt nytt vaccin. Jag är jätteallergisk, tyvärr.
Jag ringde faktist vårdcentralen och frågade om man kunde testa sig när/om man har det eller inte eller om man kan få kolla sånt efter, men det enda svaret jag fick var att det var så många som ville vaccinera sig att personal för den typen av tester inte finns, om det inte är akut. Inte ens om man är i en riskgrupp.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2009-11-20 01:06
Mvh

Citerar vad jag TROR är 8 Mile: "Free comes with a dick in the ass". Tror det är rätt citat. Poängen är att gratis inte finns, gratis är inte något som existerar.

Jag är vaccinrädd, av anledningen att jag inte känner någon som mått ASDÅLIGT av svininfluensan, eller dött, medan jag känner ett gäng som vaccinerat sig och mått ASDÅLIGT.

2009-11-20 03:08
Stand By Me och Titanic är världens bästa filmer :D världens bästa musikintro är http://www.youtube.com/watch?v=Z7O0-fWQEas&feature=channel_page (verserna är också skitbra)