JackVegas- P22 OK. Arsenal är bra men Manchester United, Chelsea och Liverpool är bättre.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Yamo_RGRA P15 Chelsea & United är. Men inte Liverpool.
be the change
Lol, ni lyckades ju knappast vinna mot dem på hemmaplan. Tvivlar på att ni är bland topp fyra i England... Men nog om det, Roma tar hand om er ;-)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Yamo_RGRA P15 Du såg inte matchen, så prata inte om det. Vi vinner mot Roma, inte lika lätt längre, då våran största spelare är borta några månader.
be the change
Romas bästa är ju också borta flera månader. Tråkigt för Roma, som får svårt att nå den där 4e platsen utan Totti tror jag. Och det här med Offsiderna tänker jag inte lägga mig i, tänkte bara säga att båda domarna har blivit avstängda. Collina sägs vilja ta hårda tag mot domare som gör misstag som gynnar toplagen. Tycker det är bra. Det blir iallafall konsekvent så.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Vet inte om dessa avstängningar kommer vara nyttiga. Domaren som dömde Napoli-Juve blev ju avstängd efter att ha tilldelat två ytterst patetiska straffar till hemmalaget. Och då trodde man ju att saker skulle bättras, men icke. En liknande skandal inträffade i Reggina-Juve (och då vill jag påstå att dessa två skandaler var långt ifrån de enda som skakade om Juve). Som sagt, är inte riktigt säker på att detta kommer hjälpa...
Och det här med Offsiderna tänker jag inte lägga mig i, tänkte bara säga att båda domarna har blivit avstängda. Collina sägs vilja ta hårda tag mot domare som gör misstag som gynnar toplagen. Att göra detta är inte fel. Men ändå inte helt rätt heller. Skall han stänga av en domare ifall ett bottenlag får ett solklart offsidemål med sig? Lösningen ligger inte i att stänga av domare. Man måste helt enkelt höja noggranheten bland domarna och se till att höja standarden. Offsider som dem i helgen ska inte kunna hända bland proffsbetalda domare. Hämta in engelska domare? Eller kör med kvinnor som i coppan...? Känns jävligt äckligt att denna liga ses vara seg och ha "sämre" tempo än t.ex. PL bara för att domarna envisar sig med att blåsa sönder matcherna!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Engelska domare är ju även dom ofta i blåsväder. Och blev väl förra året utsedda till de sämsta domarna bland topligorna om jag inte minns fel. Visst blir man bitter när sånt som hände förra året emot Juve händer. Jag var fan redo att lägga ner fotbollen efter regginamatchen, men iår har det ju hitills varit bättre iallafall.
Yes och vi har faktiskt inte fått lika mycket med oss som vi fick förra säsongen. Vilket gör mig glad då man inte kan skylla vår plats i tabellen på domarna. Moratti kan ge mig en julklapp genom att slänga burdisso lååååångt utåt..Eller till någon av rivalerna. Nu tycker jag vi önskar alla i serie a tråden en riktigt god jul:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag önskar att Burdisso ska få spela båda champions league-matcherna som mittback. :P God jul
Till er som undrar varför milanisti har varit tysta kring Juves och Inters offsidemål så ska ni veta att de fått en stor hög av felaktigt utdelade straffar. Så det handlar absolut inte om att Milan-fansen är tålmodiga och allt vad det är, nej de är minst lika djävulska som Inter-fansen. Ville bara klargöra det. ..och just det, en god jul till er alla!
Sluta dra ut fakta från din lilla ärthjärna och läs på lite istället. Milan fick överlägset mest emot sig förra säsongen men ledningen och spelarna valde istället att fokusera på spelet och skylla allt på sig själva. Juventus däremot började grina och gick ut i pressen.
your heart pump project kool-aid
Juventus fick mest emot sig efter Farsopoli, Milan kom undan hyfsat lindrigt. Efter ett mörkt år i Serie B lyckas Juve ta sig upp och då blir man riktigt illa behandlad av domarna. Till skillnad från Milan som knappast hade det lika jobbigt som Juve efter Farsopoli. När man fått sån skit kastad på sig från första början och när det sedan kastas ännu mer skit på en, då börjar man ju reagera eller hur? Lol, fokusera på spelet. Wow vad mycket ni fick ut av det va?
God Jul på dig!
Jaha? Wow vad stor skillnad? 1 p? Och som du ser så skulle vi ha lett ligan. Med andra ord har vi all rätt i världen att klaga och göra våra röster hörda.
Men snälla du erkänn att du hade fel och gå vidare. Juve får domslut med sig precis som Milan och Inter. Juventus fick mest emot sig efter Farsopoli, Milan kom undan hyfsat lindrigt. Det citatet håller nästan lika hög klass som Gallianis "vi är bättre än inter"
elem P20 Tror du har missförstått det jag skrev, eller så var det helt enkelt jag som inte förtydligade det nog. Menar att vi fick det största straffet som följd av Farsopoliperioden medan Milan fick fortsatt CL-spel och några knappa minuspoäng. Med andra ord har vi fått en hel del skit kastad på oss själva till skillnad från er. Faktum är dock att Milan har fått mest domslut med sig denna säsongen, det kan varken du eller någon annan bortse ifrån.
elem P20 Och förresten, vad var poängen med att lägga upp den tabellen? Den talar ju knappast emot mig?
Alltså, nu måste ni förklara detta för mig, jag har undrat väldigt länge. Varför är det så att domarna alltid får stå så oerhört mycket i fokus i Italien? Jag menar, alla storlag, överallt, får billiga domslut med sig, men det känns som om att man lägger mycket större vikt vid det i Italien. Beror det på skandalen (Moggiopoli eller kallas det väl för därnere?) eller är det bara en helt annan kultur? Inget påhopp från min sida, och verkligen inte ännu en av diskussionerna vilken liga som är bättre. Bara en enkel fråga som ni gärna kan få förklara för mig och/eller diskutera.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
JP: Det är en annan kultur. Italienarna är väldigt konspiratoriska av sig. (kanske som en följd av en lång tradition av historisk korrumption) Detta har ju då förstås smittat av sig på många svenska (utländksa) serie A fans, iallafall när det gäller fotbollen (Italienarna tror ju även att politiken är "riggad" där nere) I vissa fall finns det kanske belägg för deras misstankar, men det är ju också säkerligen kraftigt överdrivet; 2-2 matchen mellan Sverige och Danmark i Em04 är ju enligt Italienarna solklart uppgjord. Det finns inget tvivel där. Men här i Svrige är ju vi ju av en liten annan uppfattning om det.
insane M Du menar att Berlusconi och hans kultur och föregångare har smittat av sig? Kanske Cosa Nostra, deras motsvarigheter och deras korrumption har spelat in också? Intressant förklaring, och ja, den där 2-2 matchen är ett paradexempel som man länge har undrat över hur italienarna resonerar.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
JP: Italien har ju en historisk tradition av oordning och korrumption. Det var ju t ex mycket därför (visserligen också p ga rådande depression) som Mussolini kunde ta makten på 20-talet. För att han lovade att få ordnig och reda på landet så att säga. De senaste 20 åren har Italien betat av hur många regeringar som hellst. Prodis regi föll ju t ex efter ett drygt halvår (eller var det något längre?) Självklart leder sånt till korrumption och framförallt ett stort tvivel bland folket. (som smittar av sig på fotbollen) Berlusconi är ju också ett bra exempel, bara att premiärministern också är en av landets rikaste och mäktigaste affärsmän klingar ju ganska fel. Berlusconi är ju även Italiensk största Tv-mogul, och det finns vissa vaga kopplingar till maffian i och med bildandet av Berluscinis mediaföretag. (bildandet kring detta är mycket dunkelt, och det har aldrig gjorts någon utredning om hur Berlusconi bildade sitt företag som minst sagt luktar lite ruttet.)
Missförstå mig nu rätt, jag gillar verkligen Italien. Rom är en underbar stad och fotbollen och maten är bäst i världen. Men samhället är inte helt hundra och det smittar som sagt av sig på folkets syn på fotbollen.
Yamo: Är väl ganska tydligt varför jag la upp den tabellen. Du påstod att Juve fick mest domslut emot sig vilket inte stämmer. Juve fick det värsta straffet för att juve gjorde det värsta brottet. Hur skulle världen se ut om en massmördare fick samma straff som en ficktjuv? Faktum är dock att Milan har fått mest domslut med sig denna säsongen, det kan varken du eller någon annan bortse ifrån. Är det här fakta eller hittar du på igen?
Hahahhahahaha. OK. Det ska komma från en milanista. Hahhaahaahahhaaha, du gjorde min dag TACK. Skämtar du? Vilket annat lag har fått fler domslut än er denna säsong? Fyf-n...
Jag förnekar inte att milan fått flest domslut med sig den här säsongen. Men skriver du att det är ett faktum så tycker jag att du ska kunna bevisa det också.
Mm, men orkar verkligen inte. Vill inte sjunka så lågt att jag letar runt och drar fram massa klipp från matcher där ni tilldelats skumma straffar eller något. Det är ett faktum för mig och många andra Serie A-anhängare, men vill du inte hålla med så är det lugnt. *** Vad är det för sjuka rykten i dessa silly-tider? Milito till Juve? Vad är detta? Hahaha... Lite trovärdigt får det vara fan.
Ryktas ju nu också att vi ger 190 millar för milito. Men först var det att genoa vägrar släppa Milito till oss, för att han ska till juve. Alltså höjer vi nu budet.. Milito går nog aldrig -.-
Länk till http://www.sportal.se/sport/fotboll/seriea/92343 Lite att skratta åt för oss serie a älskare. Ja föll för:
Svåra tider i Inter. Efter Mancinis chockbesked "Jag avgår" kommer nu Burdissos: "jag stannar" Billy Costacurtas ankomst till Pisa har redan gett de första positiva effekterna. När det lutande tornet fick se hans fru Martina Colombari så reste det sig för första gången på flera sekel.
Så... Snart drar det igång igen! Hoppas givetvis på en vinst för oss och poängtapp för de svartblå, även om det ska mycket till för att besegra Inter och dess domare (ironi, ta det lugnt alla nerazzurri). Känns som ett evigt j-vla uppehåll, men hursomhelst - ska bli skönt att få skåda gammal god calcio igen!
Har helt otrolig fotbollsabstinens(serie a). Har youtube:at sönder mig dessa dagar och kan knappt tro på att det har snart varit 3 veckor utan calcio. Börjar hemma mot Cagliari, vilket är en bra öppningsmatch. Juve har ju då siena i det klassiska läggmatchmötet lagen emellan. Annars är det roma-milan som är intressant, kommer roma klara sig utan totti? Dock kan tankarna inte sluta dras mot united.....
Nu har Luciano Moggi dömts till 18 månaders fängelse också. Även fast straffet man tänkte från början var 5 år blev det till slut 18 månader. En vinst för italiensk fotboll. Men det var nu säkert också Moratti som satte dit honom.
Det roliga är att de förutspådde 5 år men det blev ett betydligt lägre straff. Kanske är det så att t o m straffen från Farsopoli var för hårda? Men jag ska inte säga något... Vi får helt enkelt se hur det kommer bli, det finns många fler rättegångar och det är för tidigt att bilda en uppfattning redan nu.. Allt jag kan säga är att Moggi absolut inte är den enda boven i fallet. Och att om det fortsätter som det gör just nu så tycker jag, likt vår president Gigli, att vi även ska kräva tillbaka våra scudetti då det uppenbarligen är något tokigt på gång.
Och förresten Xtremesia, det är knappast 18 mån i fängelse. Det var "suspended sentence", dvs villkorlig dom. Och sen ska du ha det klart för dig att detta inte har något med själva Juventus att göra utan det är GEA-grejen det handlar om. Get your facts straight, känns som om du inte har någon koll på vad som har hänt utan bara utgår ifrån några plasttidningar.
Yamo_RGRA Jo jo, jag läste först på channel 4. För att sedan läsa artikeln på svenskafans. Det jag skrev skrev jag för nästan 24 timmar sen, såklart att jag hunnit läsa på lite bättre tills nu. Och detsamma med dig så kom inte o lek spydig. Något tokigt på gång? Har inget med juventus att göra? Du har sagt det många ggr förut"moggi uno di noi" Moggi är en av er och har ALLT med juventus att göra.
Juventus är oskyldiga!
Grande Moggi.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Just domen hade inte med Juventus att göra nej, bara det uttalandet från dig säger en del... Som sagt, get your facts straight... Och sen bara för att just den domen inte hade med oss att göra så betyder inte det att jag inte kommer försvara Moggi, för det kommer jag göra. Jag vet om att han inte är den enda boven, men du - vi struntar i detta tills vidare. När rättegången i Neapel sätter igång så kan vi börja diskutera igen. ;-) FORZA Juve e Luciano Moggi
Visa mig var jag skrev att de hade med juve att göra. Att du reagerar som du gör när ja skrev att moggi dömts, att du känner att du måste försvara han. Det måste nog betyda.. att du.. förknippar moggi.. med... ascoli. Nemen nog skitsnackat. 18 timmar till match
Så var det med de. 1-1 FAN MUNTARI. Aja, det är bara att ta nya tag. Finns ingen chans i världen att juve torskar mot kompisarna i siena så det är 4 poäng ner.
Fan va nice att målet blev bortdömt. Sen så är det lite tråkigt att Cagliari missar två frilägen och skiter i ett 4 mot 3 läge.
Haha ja du va nära på att pissa på mig ett par ggr. Men muntari borde satt sin... Aja en sånhär match kunde gått vilket som och om vi inte sätter våra chanser vinner vi inte.
Jag är inte så säker på Sienamatchen imorgon. Är lite orolig. Dom slog oss förra året. Några konspirationer tror jag inte på. Juventus nya ledning har ju dessutom inga direkta förbindelser med Siena när det kommer till utlånade spelare. Moggi däremot hade ju alltid minst 3-4 Juvespelare utlånade till Siena.
Blev uppriktigt chockerad när Inter inte fick sitt offsidemål godkänt. Jag menar, det kom i den 90:e vid oavgjort, sen när spelar offside-regeln in då när Inter är i farten? Nej, MorRATti får nog ta och ge domarna en bakläxa på vad som gäller i fortsättningen.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
insane M Det var för att ni inte hade chansen att vinna ligan och de villa va säkra på serie a spel :) Ni fick ju manninger. Nej men ja hoppas på en ärlig o fin match. S-oteric du är heeeeeelt efterbliven asså dra upp huvudet ur arslet
Xtremesia: Vi fick inte ens Manninger från dem, han kom från Udinese. (dom i sin tur hade köpt honom från Siena tidigare under sommaren) Jag hoppas också på en ärlig och fin match. Som vi vinner med 3-0.
Så var det. Roma-milan sen också. Fan juve kan ligga äckligt nära sen om ni vinner. 4 poäng bara..
Skönt med seger. Ingen bra match av Juve dock. Jag var jävligt nervös på slutet.
Grande Juve!!! Skönt att även vi kan vinna utan att övertyga särskilt mycket :-) Vi närmar oss toppen... Btw, hoppas på poängtapp för Milans del ikväll!
Kan nog inte bli mer dag på jobbet-seger än den vi tog idag. Tror vi hade 0 skott på mål utöver Del Pieros frispark? Lol. Jaja, det är glömt i slutändan då bara tre pinnar räknas. Nu väntar Lazio, Viola, Udine i den ordningen. 9p där räknar jag kallt med.