Serie A 08/09
LAZIO VINNER RUBBET I ÅR! florentia viola 2005 floppar och lillasyster(brio-ma) floppar med. Annars är det väl den gamla vanliga visan, det står mellan Int, Juv, Milan.... Lazio's mercato så här långt: IN: Stephan Radu (Dinamo Buch. to Lazio) David Rozenhal (Newcastle to Lazio) Juan Pablo Carizzo (River Plate to Lazio) Pasquale Foggia (Cagliari to Lazio) Mauro Zarate (Al-Sadd to Lazio Libor Kozak (SFC Opava to Lazio) OUT: Rolando Bianchi (Lazio to Man City) Marco Ballotta (Lazio to Free Agent) Vignaroli (Lazio to Free Agent) Santerelli (Lazio to Paris St. German) (Inlägget ändrat av YaO 2008-07-07 15:25:53) (Inlägget ändrat av JP 2009-04-16 12:30:56)
Länk till http://youtube.com/v/Qq492ez3qlE en video med Lazios nya guldklimp Mauro Zarate, men eftersom alla är så itk här så har la ni sett den redan=)
Nån som vet om argentinas landslagstrupp till OS är officiell??
Nej den är inte officiell än, men den borde presenteras i veckan tror jag.. Länge leve Balotta, få spelare har gjort ett sådant intryck på mig som Lazios gamle trotjänare. Fiorentina kommer nog inte floppa i ligan, dock tror jag dom inte kommer top 3. Satsning på CL ligger nog varmt. Lazio landar nog på top 8 iaf, om vi har tur..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vågar inte tro på för mycket denna gång :P men mercaton ser ju bra ut såhär långt.
Ska det bara snackas om Lazio's mercato här eller är tråden till för all Serie A-övergångssnack?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Eftersom topic är Serie A 08/09 så är det fritt fram att prata om allt som har med Italiensk serielunk att göra, och allt runt omkring, så shoot, det är nog bara en slump att dom 3 första inläggen handlar om Lazio.
Zarate, var det inte han som spelade i Birmingham förra året?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Juventus känns annars som en perfekt mix nästa år. Förutom en backlinje där bara Chiellini känns som guldmaterial så ser laget ruskigt vasst ut. Vi har fått in Amauri som kan bli Serie A:s bästa anfallare i år. Sen ska vi inte glömma Italiens näste megastjärna Sebastian Giovinco som kommer att göra mången försvarare yra i huvudet i år. Poulsen känns sådär men kommer Alonso också så har Secco nästan lyckats prestera en bra mercato. Om Ranieri och övriga ledningen bara förstod att backlinjen inte håller så vore livet lite trevligare. Buffon Grygera Chiellini Legrottaglie De Ceglie Camoranesi Sissoko Zanetti Nedved (Giovinco) Del Piero (Amauri) Trezeguet (Iaquinta) Tror på en placering inom topp 2. Så känns det just nu men avvaktar nog tills mercaton är över innan jag lämnar min slutgiltiga prognos för säsongen. Hur jag tror att det kommer se ut på innermittfältet när säsongen startat. Ut: Nocerino, Tiago, Almiron In: Poulsen, Marchisio (kanske lånas ut), Alonso Garanterade: Zanetti, Sissoko Joker: Ekdal, som kommer träna med förstalaget men spela matcher med Primavera. Kommer kanske få speltid i Coppa men det skall mycket till. Kanske lånas han ut redan i år men tror inte det.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
rätt Ok. Han kändes väl helt ok där av det jag såg.
kom igen nu Roma, ro i land Mutu så är scudetton i princip klar. + ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN har vi fått in den efterlängtade vänsterbacken i form av Riise (tack mister, jag bara inte orkar med Tonetto) Hoppas nu att Esposito visar sin klass i år och att nytänd il capitano (rehab. går bety. fortare än vad man hoppats på) för scudetton till den rätta delen av Rome. GIALLOROSSI
what's good for the goose is still good for the gander.
Var inte alltför säker. Juventus har förstärkt med Amauri och Poulsen, Inter har skaffat Mourinho samt Mancini, kommer säkert komma fler också, Milan kommer nog fixa hem Dinho samt Flamini osv. Fiorentina har ju skaffat Gilardino som det antagligen kommer lossna för nu när han och Prandelli är återförenade, samt att de har Vargas nu! Så, många lag har förstärkts och scudetton kan åka åt vilket håll som helst. Ska dock bli kul att få se italienska lagen i Champions League :)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Producent
2008-07-15 15:43
Hoppas att Galliani öppnar påsen lite till och köper till en adebayor!
Lil_H..
Åh Gud vad arg man blir på Juveledningen. Mercaton är tydligen över för Juventus del. Ranieri ville ha två spelare på varje position och det verkar han ha fått nu...
A, läste det precis... Riktigt synd, vila i frid..
7-1-vinst första matchen, 0-1 förlust andra... Ojämnt or what?
haha har roma köpt riise... vilket skämt! zarate var sådär i PL dock lär serie a funka bättre för honom och hans spelstil.
hellre Riise än Tonetto, Romas ömkliga vänsterbacksplats behövde täppas till.
Ronaldinho klar för Seria A med nu.
Saknar en riktigt bra mittback som kan spela ytter. Tror även att det kommer investeras i en nu när andrade skadat sitt knä igen och lägger skorna på hyllan? Hans kontrakt måste definitivt rivas iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ledningen har ju gått ut och sagt att mercaton är över.. Finns säkert någon pytteliten möjlighet att nån back anländer, men rätt så osannolikt. Dinho till Milan, hehe nice.. De flesta italienska lagen har stärkts rejält, vilket krig det lär bli på tabelltoppen!
"Ronaldinho klar för Serie A", nej men för Milan.
oj, bra att du rättade mig där. vad pinsamt av mig.
Du och jag, revolutionären P23. Du och jag.
nytt liv i tråden: vem/vilka är den största tränartaktikern(a) i Seria A? var gärna opartiska.
Hoppas Sampdoria kan skrälla återigen och kommer ännu en bit högre. Med Cassano är allt möjligt. Daniele Dessena från Parma känns mycket lovande ut dock surt att båda trotjänarna Volpi och Maggio försvinner. Och mycket tråkigt... Vila i frid Gionata Mingozzi
DIIIF
Lazio hoppas jag kommer placera sig bland dem fyra första. den 25 juli så skall serie a schemat vara klart.Givetvis blir det att kolla lazio-roma. SÅ håll ögonen öppna. Japp lillebror roma har köpt rise . Han är bra på en enda sak , kasta långa inkast..skjuta det kan han men 98 procent av bollarna kommer flyga till tennisbanan som finns utanför Olimpico. Jag väntar med att säga vem som vinner serie a. LAZIALE SI ROMANISTA MAI kommer säkert vara folk som stört sig på att vi kommer skriva italienska ord , så till dem personerna som stör sig på att jag gjorde det , stäng ner whoa och börja spela ms röj eller nåt. AVANTI LAZio
HATA ENGLAND
Vilket jävla lag Milan får! Gabi Mudingayi klar för Bologna. Spelschemat sägs ska lottas den 26 juli, måste va nytt rekord för Serie A??? kan knappt vänta :-D
Alessio Secco, sportchef för Juventus, har blivit avstängd från all transferaktivitet! Lika bra det, han har inte gjort något positivt för laget de senaste åren... Ville t o m sälja Chiellini till City den idioten! :(
Baptista nära giallorossi, kanske även Reyes?
Vilken grande duell det blir mellan Totti och Poulsen! hahaha
Italiens U-21 damlag är europeiska mästare! FORZA hahaha
Matuzalem till Lazio idag? ryktas om det, nån som vet något om han? Spelade han inte för typ Reggina eller nått sånt innan? Rätt duktig mittfältare har jag för mig...
Hade vart kul om poulsen joina lazio. Inter känns starka som förra året, skillnaden är att juve o milan känns mycket starkare än förra året. Med undantag för juves backlinje, men de täcker buffon upp. Roma känns jävligt uddlösa vet inte varför. Men som totti sa för några dagar sen är de det 4e bästa laget i serie a för tillfället. Tycker det kommer bli jävligt kul att se viola, sampdoria och lazio iår. Mourinho känns kul e verkligen sugen på att se vad han tänker, har tidigare gått ut o sagt att det blir 4-3-3 som spelas i inter. Lampard affären svänger fortfarande, men ja tycker inte det är spelartypen vi behöver. O quaresma sägs komma för 30 mille euro + pele, då kan han dra åt helvete!
Matuzalem till Lazio idag? ryktas om det, nån som vet något om han? Spelade han inte för typ Reggina eller nått sånt innan? Rätt duktig mittfältare har jag för mig... 18/7: Real Zaragoza bekräftar att Lazio lånar Matuzalem den kommande säsongen. Från lazios mercato rapport på svenskafans.
Matuzalem är bra, men köpoptionen ligger på 15-16 miljoner € om jag inte minns fel. I nuläget känns det som alldeles för mycket, men vi får väl se hur det går för honom under säsongen. han kanske blir värd det, men han ÄR inte värd det nu. Tycker Lazio kör på för lite italienskt. Domizzi, Pinzi, Dessena, Russotto hade varit utmärkta värvningar.
Poulsen/Sissoko-Zanetti på innermittfältet kommer innebära att det blir mycket starkare defensivt, var faktiskt smart gjort av ledningen att istället för att köpa in flera backar så köper man bara in en grym defensiv innermittfältare!
Nej, det var inte smart gjort, imo. En mittback av hög klass samt en VÄNSTERBACK var vad som borde ha varit prioriteringarna men tyvärr så lever inte Secco, Gigli, Blanc och Ranieri i samma värld som vi friska människor. Nåväl, kanske utvecklas Molinaro till en ny Zambrotta och Andorra vinner VM 2010.
Jag tycker som dig, men ibland får man nöja sig med det som finns.. Med denna ledningen kommer vi ju inte få någon "klassmittback" som alla önskar sig. Och ännu har vi inte ens sett Knezevic spela, vem vet om han är hyfsad nog till att starta bredvid Chiellini? Eller så har vi De Ceglie på vänsterbacksplatsen som kan skifta med Molinaro. Det är klart att försvaret var prio no.1 och det har jag tjatat om ända sen Serie B, men vem vet? Vi är Juventus, allt är möjligt :) Du såg själv förra säsongen, jag menar, vem hade kunnat tro att vi skulle vinna alla storlagen (förutom Fiorentina)? Det har varit stunder med Lippi och Capello då vi inte lyckats vinna mot storlagen. Visst vi spelade inte internationellt som de andra lagen gjorde men fortfarande så är det ett tecken på styrka oavsett trupp. Nästa säsong blir det garanterat skillnad, då Nedved antagligen lägger skorna på hyllan och då vi verkligen kommer lägga ut storpengarna på en ersättare. Sen så hoppas jag ändå att vi köper in någon mittback i januari om vi inte lyckas hålla en hög nivå defensivt. Mot Champions League-kvalet!SIAMO NOI LA GRANDE JUVE!
Och slutligen så ska du veta att mercaton slutar 31 augusti och inte en dag innan.
Nåväl, kanske utvecklas Molinaro till en ny Zambrotta och Andorra vinner VM 2010. Försökte du vara ironisk där hehe? Hoppas innerligt att du har ändrat din negativa bild av Molinaro sen igår. Det var ett utmärkt inlägg han la till Amauri som sedan kunde nicka in den i mål. Han är villig att springa fram och tillbaka på vänsterkanten, otroligt snabb (som kunde bl a ses mot Milan där han enkelt sprang ikapp Kaká och lät bollen gå ut till inspark) och det syns tydligt att hans inlägg har förbättrats hastigt sedan början av 07/08. De Ceglie och Molinaro har en ljus framtid båda två, vår vänsterkant kan tillsammans med De Ceglies teknik och förmåga att lägga inlägg och Molinaros snabbhet mycket väl resultera i en ny Zambrotta, ja.
Molinaros bollbehandling hade inte imponerat i Korpen. Han är dock rivig och jobbig att möta, men en ytterback vill man ha med i offensiven också. Sen så har jag inte sagt att laget i sin helhet inte ser bra ut. Tvärtom så tror jag på en topp två-placering i ligan då vi har det bästa anfallet i Serie A och mest campiones som vet hur man vinner titlar.
Vad är det du snackar om? Det är hans offensiv som är hans starka sida, hade förstått om du klagar på hans defensiv men det är ju offensiven som är grym!
Inter verkar skita i lampard just nu o har ställt in siktet på en viss Muntari från portsmouth.. Ska tydligen kosta en 15-17 mille.. känns överprisat tycker jag men ja har ingen större koll på muntari. Och mutu sket ner roma o stannar i viola
Premiäromgången i serie A: Atalanta-Siena Cagliari-Lazio Catania-Genoa Chievo-RegginaFiorentina-Juventus Milan-Bologna Roma-Napoli Sampdoria-Inter Torino-Lecce Udinese-Palermo Fiorentina-juve i första omgången.. har inte hittat hela än dock såg detta på fotbollskanalen
Viola borta, Udine hemma. Tung start men soft spelschema i övrigt. Jag är nöjd. Yamo... varken hans offensiv eller hans defensiv imponerar.
Okej.. Jag tycker han är bra offensivt, sen får du tycka vad du vill.
Vilka tror ni skräller iår då? Skulle säga att ja tror att genoa tar ett kliv upp o landar på 5-6e plats. Samp borta, Catania hemma o torino borta känns helt ok! Skönt för mancini, första tävlingsmatchen blir supercupen mot roma 25e.. Var tidigare skeptisk mot mancini men han imponera igår o ja hoppas han sänker Rise & co.
Napoli känns rätt så starka också tycker jag.. Hamsik, Lavezzi, Zalayeta... Annars så är det nog Genoa som känns starkast av de mindre lagen.