I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sångare

2008-08-23 22:49
Man blir ju gråtfärdig (glädjetårar) när man tänker på Juves framtid. ITALIENS stolthet med betoning på Italien (obs inte sydamerikaner, spaggar och annan skit. Hej Inter!).

Giovinco kommer dominera Serie A närmsta 10 åren men det visste ni redan. Men visste ni att han har en yngre bror? Giuseppe heter han och han fick spela med dom stora grabbarna idag i en internmatch. Highlights finns här, han assisterar till 3-0-målet dära. Seba själv säger att lillbrorsan är ännu mer talangfull.
Länk till http://www.juverorntusclub.tv/play.php?vid=15331

I övrigt har vi ju extremt spännande namn som Pasquato (6 mål idag!), Fausto Rossi osv och mer osäkra men likväl spännande namn som Castiglia, Ekdal (ja faktiskt), Daud, mfl.

Lite äldre men fortfarande unga up and comings som De Ceglie och Marchisio adderas till kompotten och det hela känns mycket, mycket lovande.
Tiden efter Del Piero, Nedved och grabbarna känns avlägsen men snart är den här och lyckligtvis ser den ljus ut på förhand.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-08-23 23:05
Xtremesia
Hahahaha, tror du jag bryr mig om ölcupen? Finns inget positivt med alla dessa träningscuper.. Dock skönt att vi vinner Milanäcklen efter Chielliniskadan...

Nej jag vet. Tyckte väl du lät lite överglad. Jag tycker fortfarande inte principen med 45 minutersmatcher är något lyckat.

S-oteric. Grattis, ha en kul framtid. O vad händer när giovinco blir långtidsskadad? Oj hela juves framtid upp i rök
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-24 01:18
kungen av milano är tillbaka .. tror nog materatzi har svårt att sova inatt .
Survival of the fitest only the strong survive.
Producent

2008-08-24 09:09
tror nog materatzi har svårt att sova inatt . hahahahahha

Milan kommer vara über giftiga i år.
Lil_H..

2008-08-24 10:42
tror nog materatzi har svårt att sova inatt . hahahahahha

Hahahahaha. Frågan är ju vem som har svårt att sova:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-24 14:48
Nej jag vet. Tyckte väl du lät lite överglad. Jag tycker fortfarande inte principen med 45 minutersmatcher är något lyckat.
Vad är det i "Då vann juve trofeo birra moretti, alltid skönt att hämnas på milanisti" som låter överglatt? Öh... Håller dock med dig om att 45 min-matcherna är meningslösa.

O vad händer när giovinco blir långtidsskadad? Oj hela juves framtid upp i rök
Då har vi Marchisio, De Ceglie, Criscito, Pasquato, Rossi och Palladino =) Självaste talangjägaren Wenger har hyllat Juventus för att kunnat behålla den italienska traditionen samtidigt som man har kunnat producera otroliga talanger.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-08-24 14:49
För att inte nämna Chiellini och Sissoko som också är unga och har en lysande framtid i Juve. Eller så kan självaste brorsan Giuseppe ersätta Seba :)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-08-24 15:15
Jag tror inte på det. Möjligen giovinco och rossi har jag sätt är grym. Men i försvaret blir de lekstuga så fort chiellini e borta, kanske kan mellberg fylla den platsen.

Vi får helt enkelt se

2008-08-24 19:31
eller sä för du har ju sätt honom
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-08-25 01:17
grymma nyförvärv till ligan denna sommaren.. vilken säsong det kommer bli och vilken supercupfinal det var ikväll
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/

2008-08-25 17:48
Vi hade ju Criscito, Marchisio, De Ceglie och Giovinco i OS-laget. Det är en självklarhet att vi har bland Italiens bästa ungdomar? Aja.. Vi behåller iallafall den italienska traditionen, olikt något blåsvart Milanolag :)
AMICI DI NESSUNO

2008-08-25 18:36
olikt laget som då heter FC. Internazionale. Ringer det en klocka.. international...internationell.... ... ... :)

Skönt att vi ändå har yngre medelålder än er:

Napoli är i skrivande stund yngsta lag laget i serie A. En vecka återstår av transferfönstret och mycket kan förändras såklart. Detta är i alla fall medelåldern i skrivande stund:

1. Napoli 25,3 år
2. Udinese e Sampdoria 25,5 år
4. Siena 25,6 år
5. Genoa 25,9 år
6. Lazio 26,1 år
7. Palermo 26,2 år
8. Cagliari 26,3 år
9. Fiorentina 26,4 år
10. Atalanta e Lecce 26,9 år
12. Reggina 27,3 år
13. Inter 27,4 år
14. Roma 27,5 år
15. Catania 27,6 år
16. Bologna, Chievo e Juventus 28,7 år
19. Torino 28,9 år
20. Milan 29,9 år

2008-08-25 19:03
Den där listan är fel. Gör om, gör rätt.
your heart pump project kool-aid

2008-08-25 21:34
Du menar kanske att vi borde höja milans till typ 32?;)

Jag saxa bara från napolis svenskafans.. men det lär ligga nån sorts sanning i det.

2008-08-25 23:02
Jag räknade ut Milans medelålder igår och fick den till 28,7. I och med att Senderos blev klar idag så sänks den ju ännu mer.
Sångare

2008-08-25 23:16
Ärligt talat, nu har det gått ett år sedan du var 15 och först började terrorisera whoa med din okunnighet och ständiga närvaro. Du borde vid det här laget ha snappat upp en del efter att ha fått ta del av dom kunniga Serie A-experter som finns här på whoa. Är det för mycket begärt att du höjer nivån i ditt argumenterande en del? Ok, till sakfrågorna.

Som du vet så är den egna talangverksamheten bara en del av hur laget kommer att se ut i framtiden. Den andra delen stavas värvningar, och där har Juventus haft det trögt i två års tid efter Calciopoli (naturligt nog). Dock har det skett en förbättring från förra året till detta och jag räknar kallt med att det kommer att ske en kvalitetshöjning på namnen vi lyckas attrahera år för år. Inom 2-3 år är vi tillbaka och kan värva lite tyngre namn igen. Innan dess klarar vi oss bra på den stomme av världsmästare och superstjärnor vi har. Att värva färdiga stjärnor har dock aldrig varit Juventus signum, utan vi värvar helst italienskt och skapar storspelare.

Att vi har denna grund av kommande ITALIENSKA storspelare sticker i ögonen på Milan och Inter som tvingas töjja på plånbokslädret och ändå inte drar ifrån på planen. Det finns ett lag som med värdigheten i behåll kan kalla sig Italiens stolthet och det har inte bara med antalet italienare på plan att göra utan Juventus är även mest framgångsrika när det gäller titlar och har mest tifosi i landet.

Och att du skall känna till övriga namn jag nämner kan ingen begära då det är unga grabbar det handlar om och knappast några youtube-kändisar ännu. Men att du förkastar nivån på alla du inte sett, du har tydligen bara sett Rossi och Giovinco, säger väl egentligen det mesta.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-08-25 23:45
Öm yes. Anledningen till att jag inte har sätt mycke av juve är väl mer att jag inte kollat så mycket på deras matcher. Såg lite under försäsongen, men jag kan väl inte förvänta att du kan nå mer inter talanger än balotelli? Bolzoni, napoli? Vet du vilka det är?

Är det för mycket begärt att du höjer nivån i ditt argumenterande en del? Ok, till sakfrågorna.

Ok jag lyssnar och tar emot. Jag försöker förbättra mig bra där glad nu? Du har ju verkligen tillfört mycket till alla diskussioner här, men jag antar att påhopp är omoget enligt dig så tänk inte på det. (:

2008-08-27 15:03
Canal Plus visar inte matchen mellan Milan och Bologna på söndag. Deras "Storsattsning på Serie A" innebär alltså 2-3 matcher per omgång. Ett skämt om ni frågar mig till och med TV4 är bättre då. Jag tycker att alla som betalar för Canal Plus borde skicka iväg ett argt mail och hota med att säga upp kontraktet om det inte blir en bättring. Många kanske tänker att det drabbar inte mitt lag men det kommer det göra, den här veckan är det Milan nästa vecka Roma, Juve, Lazio eller Inter.

2008-08-27 15:49
Sampdoria-Inter på kanal 9:S

Grymma entusiastiska kommentatorer där.. not

2008-08-27 19:17
Kom igen nu era latmaskar. Kopiera mitt mail om ni inte orkar skriva ett eget.

Hej

Ni visar i helgen SJU! Premier League matcher men bara två matcher från Serie-A. Om det är så här det kommer bli med er så kallade "Storsatsning på Serie A" så funderar jag verkligen på att säga upp mitt abonnemang. Att ni satsar mer på Premier League än Serie A förstår jag men storlagens matcher borde ni i alla fall har råd att visa varje vecka.

- Våra abonnenter betalar för att kunna se den bästa fotbollen, och vid sidan av Premier League är Serie A den bästa ligan i världen. Nu får vi möjlighet att långsiktigt bygga intresset ytterligare för italiensk fotboll i Sverige, säger Mats Örbrink, programdirektör på CANAL+.

Jag blev positivt överraskad när jag läste det här för några veckor sedan men med två matcher per omgång tror jag det blir väldigt svårt att höja intresset (som redan är rekordlågt) för italiensk fotboll. Enligt experter är det här säsongen då Serie A ska återvända till den absoluta toppen och kunna mäta sig med den spanska och engelska ligan igen och på papperet ser det jämnare ut än på länge. Tråkigt om man inte kan följa den ordentligt.

[email protected]

2008-08-29 00:01
Milan skickar ut Oddo på lån till Bayern och Brocchi säljs till Lazio.

2008-08-29 23:34
S-oteric
Helt jävla rätt.

Xtremesia
"Internationell"? Så bara för ni heter FC Internazionale så kan ni strunta i era så kallade rötter och istället skapa en argentinsk koloni? Sämsta jag hört i denna tråd, riktigt kasst sagt. Och förresten, ni fostrade fan inte Balotelli, därför är han inte någon "intertalang" så ljug inte mitt framför våra ansikten du. Alla ungdomar jag har nämnt är fostrade rakt ur Juves ungdomslag och kan därmed kallas för JUVEtalanger, ni kan däremot kalla er Balotelli för en Lumezzanetalang hahahaha
AMICI DI NESSUNO

2008-08-30 00:21
Nej. Men det är vi som har gett han chansen att komma fram efter att han anlände det är här han fått sin start och sin debut i serie a och coppa italia.

Strunta i våra rötter? Det är våra rötter som är just internationella.

20 timmar till match är övertaggad.

2008-08-30 00:27
Jag menar inte att han är fostrad o allt hos oss. Men vem mer än balotelli tror du han kan? Han är primaverans ansikte utåt för att det är han som lyckats bäst.

2008-08-30 18:32
Xtremesia
Är man ett italienskt lag så är rötterna italienska...

Aja, pallar inte diskutera kring detta nu! Serie A har dragit igång, 1-0 till Udinese just nu :) Snart blir det Samp-Inter! FORZA DORIA!
AMICI DI NESSUNO

2008-08-30 20:25
3-1 till udinese di natale hade show.

Nu kör vi igång FORZA INTER!

2008-08-30 22:36
Fy helvete för italienska domare! Nästan så att jag är villig att se zlatan i PL för att se han spela med en domare som inte dömer bort han pga att han är större och starkare än resten av sina motståndare.

Sen missar han ju typ 4 hands 2 för vardera lag. Otroligt att mannen dömde en EM final för inte så längesen, snälla gud, snälla någon ge serie a bra domare.

2008-08-31 10:50
Otroligt seg domare... Misstänkte lite hands vid Zlatanmålet, och Zanetti hade också hands i straffområdet vid en annan sekvens. 1-1 var mer än rättvist...

Aja, ikväll är det dags att köra över de lila!!!

VIOLA VIOLA VAFFANCULO
AMICI DI NESSUNO

2008-08-31 13:35
Sen hade ju sampdoria 2 hands också. Men men vi går vidare.

Blir bara för arg på rosetti när han ska hålla på o blåsa sönder matchen, han sätter ingen direkt standard från början.

Aja vi går vidare 1-1 förra säsongen också!

2008-09-01 16:25
Men vafan... 90 minuten, orka. Vi lyckas aldrig vinna Fiorentina vafan, de lyckas alltid komma undan i slutminuterna
AMICI DI NESSUNO

2008-09-01 17:15
vi leder!

haha, fyfan vi leder serie a!

2008-09-04 08:31
Och det kommer vara länge? Hahaha... Förresten så har det bara varit ungefär sex tillfällen sedan 1929 då något av storlagen toppat tabellen vid första omgången...
AMICI DI NESSUNO

2008-09-04 13:44
Om det är detta från ola wiklanders blogg du menar så står det såhär:
"Sedan 1929 har det bara hänt sex gånger tidigare att varken Juve, Milan eller Inter är bland de sju bästa efter första omgången"

Länk till http://fotbollskanalen.se/1.427890

2008-09-04 13:50

2008-09-04 18:21
Xtremesia
Helt rätt, skrev lite fel där då hehe men det var där jag läste det ja!

aset
Napoli tifosi där eller? Skämmigt..
AMICI DI NESSUNO

2008-09-04 19:41
Saftigt straff dom fick. Avstängda till alla bortamatcher under serie a 08/09. Lär inte va särskilt snäll stämning när det väl är hemma match!

2008-09-06 20:48
tönt. du vet inte ens vad våld är. har du varit utanför varberg? tönt
what's good for the goose is still good for the gander.

2008-09-06 21:05
Vem har ens sagt något?
Fan va kul att balotelli nätade i u-21 debuten igår, grymt fint mål också.

2008-09-12 15:17
Mot Udine för att plocka tre poäng!!!

AVANTI JUVE
AMICI DI NESSUNO

2008-09-13 22:37
Ah. Skönt med 3 poäng även om vi hade en man utvisad.

Synd att roma fick en fet torsk med 3-1

2008-09-13 23:17
Var ert mål ens ett mål?

Härligt att Roma åkte på storstryk!
AMICI DI NESSUNO

2008-09-14 00:02
Ska jag vara helt ärligt vet jag inte. Men det såg ut som att målvakten plockade ut bollen inifrån målet. Synd att muntari blev utvisad han var riktigt bra fram tills dess, annars är jag grymt impad av mancini och quaresma.

Synd bara att inte adriano fick göra sin comeback till san siro!

2008-09-14 09:29
Nä nu har det fan gått för långt. Igår kväll la Inter upp en falsk bild på deras officella hemsida för att bevisa att bollen var inne i mål. Hur länge ska det här få hålla på utan att något händer? Skandal om dom fortfarande spelar i Serie A nästa säsong.

Xtremesia försök inte ens försvara bilden för man ser klart och tydligt att den är falsk.

2008-09-14 10:37
Fyfan... Smutsigt agerande av Inter.. Verkligen.. Finner inga ord
AMICI DI NESSUNO

2008-09-14 11:45
Tydligen är bilden från SkySports studio. Tycker ändå det är ganska patetiskt att man lägger upp den bilden på hemsidan.

2008-09-14 16:51
Den är inte uppe på inters officiella hemsida?

O synd elem att ni också torska!

2008-09-14 16:59
Aha oj. Det var visst uppe på inter.it Men det var efter detta:
Länk till http://interista.blogg.se/2008/september/skysport-solklart-mal.html

solklart?

2008-09-15 07:32
Hahaha, finns inget härligare än att få se Fiorentina, Roma och Milan förlora. Ännu härligare att få se Juventus vara dominanta mot ett rätt så starkt lag som Udinese. Känns väldigt lovande... Juve alla scudetto?
AMICI DI NESSUNO

2008-09-15 14:32
vi får se om juve vinner vilket dom inter kommer göra så länge INTER finns

2008-09-15 16:44
moob154
Inter är inte alls samma Inter från början av förra säsongen. Under andra halvan av säsongen försämrades dem faktiskt en hel del och jag ser ingen förbättring ännu. Juventus, däremot, har bara förstärkts rejält. Jag kan helt ärligt medge att Juve inte alls spelade bra under den första delen av förra säsongen men det har skett en rejäl utveckling under den korta tiden som pågått. Även om man inte har köpt in särskilt stora spelarnamn så har man i alla fall köpt effektivt, kolla hur duktiga Iaquinta, Sissoko, Amauri och Poulsen är i dagens Juve. Lägg därtill med talanger som Giovinco, Marchisio och De Ceglie som faktiskt ser hur jävla lovande ut som helst. Vi är riktigt starka i år helt enkelt, allt handlar inte om att lägga ut överpris på överskattade spelare (läs: Quaresma).
AMICI DI NESSUNO