I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-15 17:57
Kallar du quaresma överskattad? Såg du hans insats mot catania? Quaresma är grym, både han och mancini var jag skeptisk till. Men mancini har fått pånyttfödelse i Inter och liknar inte alls mancini i roma. Quaresma, de enda ja säger är att jag vill se mer från denna trollkarl. Snabbhet, teknik, yttersidor ja you name it.

Inter klarar att ha 6 ordinarie mittbackar borta men ändå spela bra och vinna mot roma + ett X mot samp. Skulle vilja se er torska chiellini, mellberg, legro(säg tre till?).

Juventus mittfält är bra med poulsen, camo, sissoko. Sen har ni världens bästa målvakt som höjer medelmåttorna i försvaret(räkna inte chiellini). Anfallet är er starka del, men jag skulle inte säga att amauri o iaquinta har imponerat än. Iaquinta missa vad? 10 lägen?

Inter har värvat in muntari, som innan utvisningen mot catania var planens kung. Han jobbade som ett monster och om du vill kalla han en överskattad spelare så vill jag säga tvärtom.

Den bästa förstärkningen som vi gjort befinner sig på sidan av planen och heter jose mourinho, inga fler B elvor ala mancin till derbyn och stormatcher.

Ps. Nu i dagsläget är vi nog starkare än vi kommer vara på länge under säsongen, stankovic är ju skadad. Ds.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-15 21:22
Xtremesia
Om du syftar på Quaresmas mål så var det ju helt klart ett turmål. Sen så måste jag faktiskt medge att han överarbetar för mycket på plan.

Juventus har inte lika många backar som ni har men det känns ytterst osannolikt att Juve förlorar så många backar, inte normalt att ha så många borta ju. Det är inte heller någon direkt bortförklaring utan det är helt enkelt ni som får ta hand om era spelare lite bättre. Välja att inte gå in så hårt på närkamper, ta det lugnare på träningar osv.

Iaquinta bevisade redan förra året vilka kvalitéer han besitter. Han hoppar in mot Udinese på bortaplan, avgör efter 13 sekunder. Och så gjorde han rätt så många mål med tanke på att han var bänkad den större delen av säsongen. En super-sub helt enkelt. Amauri däremot har inte imponerat än bortsett från målet han gjorde senast. Vi måste dock tänka på att det bara har gått två Serie A-omgångar.

Muntari är helt klart en duktig spelare, han är ingen överskattad spelare det håller jag med om. Ser dock Sissoko som en bättre spelare men det är väl en smaksak.

Mourinho är en bra taktisk tränare men om jag ska vara ärlig så gillar jag inte den mannen ett dugg. Inter hade helt klart problem mot Catania men han säger att det skulle blivit en 5-1-vinst. Han är helt enkelt arrogant och håller inte sina fötter på jorden som många andra italienska tränare. Han lär bli riktigt hatad i fortsättningen, inte bara för hans arrogans utan för hans respektlöshet gentemot nationen och den italienska fotbollen i allmänhet.

Tycker fortfarande att ni har en väldigt lång bit tills ni når den formen ni besatt under början av förra säsongen!

Ska bli kul att få möta er :)
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-09-15 21:41
Tror att Q säkert va lite kåt på att få visa upp sin bästa sida av sig för sina nya hemmafans. Vi ägde hela matchen, även med en man mindre så gjorde vi de. Att vi gjorde två turmål kan jag hålla med om. Men det var absolut inte oförtjänt.

Gillar mourinho för hans stil, just att han bygger upp ett fokus på honom istället för spelarna är viktigt. Spec när vi vet hur "pazza" inter kan vara. Han bryr sig inte o det är kul att se, att han höjt spelare som BURDISSO(OBS) adriano, mancini tom zlatan jobbar hem mer än 10 meter efter anfall.

Det kommer bli intressant, spec när vi får tbx samuel+cordoba. Ska bli kul att se Adriano!

Jag vet bara att det kommer bli en riktig jävla match mot er, ordentligt. Båda lagen är väl rustade och det kommer vara jämnt som fan.

Men nu är det CL som gäller o vi kommer få det svårt borta mot grekerna som tydligen sålt slut biljetterna på 5 timmar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-15 22:20
Visst, han ville säkert imponera på Interfansen men faktum kvarstår att han alltid överarbetar på planen. Det har han gjort t o m i Porto, så det är inget nytt jag kommer med. Sen så kan jag hålla med om att ni var det bättre laget på plan men fortfarande hade ni det inte lika enkelt och ni "ägde" faktiskt inte matchen. När man äger en match så skapar man målchanser på rullande band och inte tillåter motståndarna någon yta alls, samt som man håller bollen kring laget under den större delen av matchen. Exakt så spelade Juventus mot Udinese, därför kan jag stolt säga att vi ägde vår match. Säger inte det bara för att jag är juventino men aja!

Sen håller jag med dig om att Mourinho har en förmåga att få fram lite "osynliga" spelare om man säger så.. Han stärker spelarnas självförtroende och är helt klart en duktig tränare.

Sen hoppas jag att det bästa laget vinner när vi möts, lycka till i CL också förresten hehe!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-09-16 16:04
Måste även bara säga att det är SJUKT att Muntari får en trematchsavstängning.. En riktig överdrift av domarna måste jag säga
AMICI DI NESSUNO

2008-09-16 16:19
akta er för Zarate:D en fråga bara nån som vet hur man fixar plåtar till Roma matcher? ja o polare ska ner och se Roma-Lazio i nov och vi har bara sett när Lazio haft hemmaplan, antar att de finns roma affärer runt om i rom, kränger dom plåtar? eller finns de nån sajt där man kan köpa? när Lazio lirade hemma var det ju bara å glida ner till original fans så fixade dom biljetterna på ett par timmar, hur gör vi nu? ThXnZ In aDvAnCe

2008-09-18 16:00
jag ska också ner på den matchen. bara att köpa tickets i nån lazio-butik, dom säljer till curvan, distinti och lazio-sektionen på tevere. var nere på bortaderbyt ifjol också, var lätt som en plätt att fixa biljett. köpte i lazio106, men hörde att den är nedlagd nu tyvärr.

2008-09-18 18:55
Fyfan om man tänker efter... Jämför Juventus för två år sen i Serie B och dagens Bianconeri. Fyfan.. Imponerande
AMICI DI NESSUNO

2008-09-21 00:39
3 punti!!!!! äntligen

ses i nov, btw!
what's good for the goose is still good for the gander.

2008-09-21 09:16
Vilken kanal sänder Serie A nuförtiden? Verkar som TV4 har slutat.

2008-09-21 11:04
Canal+
AMICI DI NESSUNO

2008-09-21 13:14
Glöm inte bort kanal 9. Fast det är nästan bättre att streama matcherna istället för att kolla på kanal 9.

2008-09-21 17:13
Rekommenderar atdhe.net! Riktigt bra streamsajt
AMICI DI NESSUNO

2008-09-21 20:47
Ja kör bara bet365. betfair o bwin. lika bra när man e inställd på att streama hela säsongen.

Skönt med vinst, maicon-mancini-zlatan är i sjuk form.

2008-09-22 16:35
Kostar bwin? ATDHE.net brukar oftast använda samma streams som BET365, skillnaden är väl att man kan använda fullskärm + slippa registrering.
AMICI DI NESSUNO

2008-09-22 20:42
Juste. Bwin tror jag var att man måste lägga ett spel eller något för att streama. Men betfair o bet365 fungerar bra. Ja testade Athde.net under milans match och det funkar mycket bra. Ska nog köra på det i fortsättningen. Snart derby!!!

2008-09-22 22:19
Milanoderbyt blir tveklöst en bra match. Hoppas Juve kan ta fördel genom matchen, typ att Inter förlorar ett par poäng eller något hoho :)
AMICI DI NESSUNO

2008-09-23 16:24
Vilken lättnad det är att få vara en Serie A-fantast och inte behöva bry sig om engelsk fotboll. Fatta hur sjukt det hade varit att få sitt Udinese, Napoli eller Genoa bli uppköpt av några okända miljardärer utan någon som helst koll på fotboll i allmänhet.

PL är själlöst!
AMICI DI NESSUNO

2008-09-25 02:44
La Mia Lazio! Fan va skönt med 3-0 idag....zarateKid borde dock gjort någon balja...

boia chi molla
BOIA CHI MOLLA

2008-09-25 11:20
nu dyker ni upp, va

typiskt medgångslaziale

VI SES I NOVEMBER FJOLLOR

2008-09-25 12:45

ja jag började gilla Lazio iår....

Håll koll på ditt zigenarlag istället,det verkar som erat superlöfte Menez inte pallar pressen....eller suger inte Ilary lika bra längre?? smutsiga jävlar...
BOIA CHI MOLLA

2008-09-25 22:31
ge Menez tid. hela laget har kommit snett

2008-09-26 08:30
VILKA SKA TILL ROM ``????????!!!!!!!!!!!!! vi bor på HOTEL DINA tors-nmåpndag jag och psykodoria, ni vet derby lazialezen hehehe,,, messa mig om ni vill ta ett järn eller nått tillsammans

2008-09-26 08:32
jag såg att de fanns en svensk sida som sålde biljetter för 1000 spänn, har aldrig varit nere när lillasyster står som host för matchen men så LAZIO förfogar över sina egna sektioner? isf kan vi ju bara glida in på Original Fans och köpa biljetter?? dom finns la kvar fortfarande mitt inne i stan där nära termini ???

2008-09-27 09:40
Jag kan inte glömma bort onsdagen drabbning mot "viola". När spelade lazio ett sådant spel?
Ja nån gång när signori och gubbarna lirade. Jag ryser fortfarande , Det var som när ryssland spelade ut holland. Massa folk som anföll , backarna fyllde på som man drog iväg två raketer.
Zarete och pandev utan att överdriva en av världens bästa forwards IHOP. Iaf om man ser efter matcherna som varit. Zarete kommer bli hur bra som helst , pandev är i kanon form.
Detta ser grymt ut! Att tippa lazio på topp 4a i år gör jag. Fortsätter dem så här hela serien och få behålla zarete mfl så kan det räcka riktigt långt. Måste passa på och säga att det är underbart när ett lag som roma misslyckas. Det enda jag är oroloig över och som alla laziale behöver vara oroliga över , NI vet om det , alla laziale vet om det. Att vara laziale är inte lätt. Allt kan svänga. MEn just nu skall vi njuta. Våga vi hoppas på en ny storhetstid? Jag vågar inte. Bara gått några få matcher men får vi behålla dte här laget så är jag övertygad om att vi har nåt riktigt stort på gång. En sak är iaf klar. VI skall komma före roma i ligan i år. Och det gör vi..NOn mollare mai. LA MIA LAZIO!!!!!!!!!

HATA ENGLAND

2008-09-28 00:45
DERBY
Tar vi vinsten har vi 4 poäng ner till juve, galet taggad! Kommer att bli jämnt men en grym match. FORZA INTER

2008-09-28 12:09

Detta ser jävligt intressant ut

2008-09-29 08:44
inter måste dumpa sina kicks-spelar.Inte första gången de blir utvisade i stora matcher.

2008-09-29 16:20
Tabellen ser jävligt intressant ut..
Finns mycke cash att tjäna när lazio och napoli har hemma match samtidigt:D

2008-09-30 14:45
En sak som är bra när det gäller Lazio är ju att agnarna sållas från vetet ganska enkelt, ni vet nu när Lazio går som tåget och allt är frid och fröjd (nåja) så är det lätt att hålla på Lazio, men när det går åt helvete, när inget stämmer och klubben står på ruinens brant, som vi gjort de senaste åren då visar det sig vilka som är dom riktiga fansen.

VI SES I ROM! CURVA NORD!

2008-09-30 22:56
VI SES I NOVEMBER FJOLLOR

SUD SUD SUD

2008-10-03 22:37
Lite märkligt att många romanisti och laziali alltid fokuserar så starkt på derbymötena och inte lägger mer fokus på att kanske ta ledning i ligan och möjligen kamma hem scudetton.. Men visst, ganska förståeligt då det ligger både hat, historia, rivalitet och framför allt prestige i Romderbyt..

---

För övrigt tycker jag att Juvefansen och media gör helt rätt i att kritisera Ranieri de senaste omgångarna. Visst, Juventus ligger bara en poäng efter Inter men resultatet borde ha varit mycket bättre sett till matcherna och det är just den fega mentaliteten och attityden från Ranieri som kan kosta oss juventini vår trettionde scudetto. En sak jag verkligen stör mig på är de sena och ibland ologiska bytena Claudio Ranieri genomför. Ibland undrar man bara hur den mannen tänker, för tre poäng verkar absolut inte ligga i hans tankegång. Det känns hårt att säga det men han är helt enkelt inte rätt man för Juve. Det ett lag som Juventus allra minst söker är en loser till tränare. Jag menar, han har knappt vunnit något under sin långa karriär utan bara blivit sparkad eller avgått från olika klubbar, möjligen räddat något smålag från degradering. Aja, jobbigt läge just nu, kanske bör man inte klaga på honom vad vet jag...

Nu hoppas jag laget repar sig efter bedrövliga resultat mot BATE och Sampdoria, och besegrar Palermo med stora siffror.
AMICI DI NESSUNO

2008-10-04 11:38
Lite märkligt att många romanisti och laziali alltid fokuserar så starkt på derbymötena och inte lägger mer fokus på att kanske ta ledning i ligan och möjligen kamma hem scudetton.. Men visst, ganska förståeligt då det ligger både hat, historia, rivalitet och framför allt prestige i Romderbyt..

ha ha ha ha

DETTA ÄR INTE JUVE - TORINO INFÖR 10 000 "FANATATISKA" ULTRAS

2008-10-04 11:50
Haha du är dig allt lik.

Ida ska bologna krossas! Adri nätar

2008-10-04 17:33
En sak jag verkligen stör mig på är de sena och ibland ologiska bytena Claudio Ranieri genomför. Ibland undrar man bara hur den mannen tänker, för tre poäng verkar absolut inte ligga i hans tankegång.

Problemet är att ni inte har mycket kreativitet på bänken, Giovinco visst men han är fortfarande lite för ung.
your heart pump project kool-aid

2008-10-04 23:50
revolutionären P24
Det är det naturligtvis inte. Det blir oftast bara en match där Juventus drar det längre strået, inkasserar tre poäng och ökar chansen för scudetto. :) Däremot är Lazio-Roma alltid den match som räddar vardera lag från en fiaskosäsong.

elem P20
Det måste nog vara det, ja. Tråkigt. Tror dock inte Ranieri är rätt man för Juve. Vi behöver en vinnarskalle som Lippi!
AMICI DI NESSUNO

2008-10-05 00:57
Åh. Kändes riktigt riktgt bra idag, ibra med ett otroligt vackert mål(och några missar) + att adri fick näta, fast på straff. Nu laddar ja för en fin serie a söndag. Min instinkt säger att amauri blir en hjälte imorn för juve.

2008-10-05 10:57
sjukt mål zlatan gör då.. haha
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-10-05 11:47
Helt otroligt. Hur tänker man ens på de, bologna backen ser ju också ut att ha kontroll och ska nicka iväg då. Bam så e bollen i mål istället haha

2008-10-05 17:53
Zlatans mål borde varit frispark för Bologna, då det var en farlig spark i höghöjd.

Domarna börjar igen... Mohahaha.. Död åt serie a...
be the change

2008-10-05 20:17
Hehe tyckte också att det borde kanske ha varit det JackVegas.
Bolagna backen gör ju en språng nick och precis innan han ska nicka iväg bollen från straffområdet så klackar zlatan den.
Var lite nära huvudet hehe.
Live Hard, Die Young

2008-10-05 22:21
Jajajajaja, hur orkar ni.

2008-10-06 18:13
sen missar ju zlatan 3 frilägen. Han är ju kass när han får riktiga lägen.
hejja

2008-10-06 20:10
Något i avsluten är fel. Förra säsongen satte han de mesta, nu missar han såna här lägen. Men det kommer för Z tillsammans med Adri på topp.

2008-10-06 20:57
Vad ska roma göra mot oss utan topscorer panucci och mexes?:D

2008-10-08 10:45
fjolla

har du ens varit utanför varberg

VI SES I NOV FJOLLOR

2008-10-08 14:41
Målen kommer med tiden.
Sångare

2008-10-08 18:17
Är så trött på Juve och Ranieri atm. En blind fitta kunde se att vi behövde förstärka försvaret under mercaton men detta sket ledningen blint i. Kul skadelista har vi nu också: långtid Andrade och Trezeguet. En månad på Buffon och Camoranesi. Sen Legrotaglie, Chiellini, Mellberg (alltså är våra 4 bästa mittbackar borta och vi lämnas med Knezevic(!) och Grygera tar ett steg in... vilket jävla skämt). Även Iaquinta borta från landskampen pga skada. Zanetti och Zebina på väg tillbaka. Nej detta ser tamejfan INTE ut som det borde göra. Skönt med litet uppehåll nu iaf.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2008-10-08 19:21
Skadades camoranesi igen? Han spelade ju i helgen.

2008-10-08 20:49
Krisen i Juventus tar verkligen otroligt mycket energi ur varje juventino för tillfället. Känns bara obehagligt och jobbigt...
AMICI DI NESSUNO