I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-01-24 14:56
Hade inte vunnit sen 1989 och seen kom mr moggi och gjorde livet lite svårare också.

Wow, grattis. Men hur många rättegångar har han inte kvar? En av 100 är avklarade och han åkte nyss dit på en av dem. Dock villkorligt.

Elem
Exakt och utan moggi hade nog milan kunnat knipa en och annan och vi hade tagit 98 om inte moggi dömde bort ronaldo osv osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-24 15:02
om 10 år kommer ni och sitta och bortförklara varför det laget vann scud och inte ert favoritlag om de här kommande årens säsonger..... historien upprepar sig alltid, som någon vis man/kvinna sa en gång i tiden...

2009-01-24 15:30
Den viktigaste rättegången torskade ni och försattes i serie B. Så sch nu bara. Eller nej de va moratti som fixade serie b till juventus. mmm
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-24 16:11
Så pinsamt att milanisti och interisti ens VÅGAR uttala sig om Luciano Moggi som de själva hade erbjudit kontrakt till. Berlusconi är en SMUTSIG man och Moratti ännu smutsigare... Kan dra fram hur mycket som helst om dem men jag väljer att låta bli för inom kort kommer den riktiga sanningen fram...

Xtremesia P16

Precis som du säger så är det många rättegångar kvar, så snacka inte om Moggi och en massa skit för det kan mycket väl bli Moggi och Juve som går segrande ur rättegångarna... Och vi ska minsann få tillbaka våra titlar och även fett med ersättning för skiten vi har fått gå igenom...

Men nog om det, sånt kan man återkomma till när rättegångarna är klara.

Ikväll är det Violaslakt som gäller... il viola è il colore che odioooo... SERIE C
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2009-01-24 17:53
Yamo_RGRA:

Ursäkta mig men vart i mitt inlägg nämde jag Lucky Luciano? Det enda jag skrev var att Milan, Roma och Lazio också vann ligan under den perioden. Juventus har de senaste 20 åren varit överlägsna i italien det vet vem som helst.

Jag skulle gärna vilja veta mer om att Milan erbjudit Moggi kontrakt så om du kan länka eller något så vore det jätte snällt.
your heart pump project kool-aid

2009-01-24 21:07
En bortdömd straff och ett bortdömt mål för Fiorentina och det har bara gått 35 minuter. Moratti som fixar va? Pezzo di merda

2009-01-24 21:26
En bortdömd straff? hehe. Inte undra på att Serie A får dåligt rykte. Såfort nån slänger sig i straffområdet skriker varenda jävel och hans mormor efter straff. Varje gång

Nervig match än så länge. Fiorentina är farliga och skulle haft ett mål. Juve måste sätta sina chanser. Borde ha stått 3-1 nu.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-01-24 21:27
Jag är ganska trött på allt fusksnack. Borde finnas bättre saker att diskutera i världens vackraste liga.

2009-01-24 21:31
Insane M
Mellberg går ju inte direkt på boll;) O om vi hade fått det.. så hade ni juventini(kanske inte DU) grinat och snackat en hel massa skit om Moratti och Inter så att ni kan sova gott.

2009-01-24 22:45
Xtremesia: mellberg nuddar jovetics ben och han slänger sig. I England hade det säkerligen varit varning. Eller ja, kanske inte. Men straff tycker jag faktiskt inte att det är.

Jag håller med om att Inter antagligen hade fått ännu mer skit för en sån liten situation. Kollar man på t ex Juvefansen på Svenskafans så är det ju fruktansvärt låg standard på det forumet. Man skäms ju nästan att hålla på samma lag som vissa där inne. (Inters forum är bara marginellt seriösare)

Men så är det när man leder ligan. Åh vänta, ni leder ju inte ligan längre, det gör vi! ;)

2009-01-24 23:25
Marchisio är legendarisk
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2009-01-25 00:42
Insane M
Vet inte heller. Men det är en spark på foten mot en spelare i fart.. i italien är det inte många som står upp(tacka gud för dem som inte faller) när sånt händer och resulterar ofta i straff.

Men men in the heat of the moment tyckte jag det var straff. Denna jovetic, vilken lirare :O

2009-01-25 11:38
Riktigt skönt att återigen ligga på toppen av tabellen, även om det bara är temporärt tills vidare... Men erkänn att ni interisti känner flåset i nacken nu? :-D
AMICI DI NESSUNO

2009-01-25 11:39
Och det bästa med säsongen är att vi inte har fått chans att spela med en hel trupp ännu, det har alltid legat runt tio spelare på skadelistan och det är nu alla förväntas återkomma från skadorna. Vi har tagit oss igenom en oerhört svår period och det på allra bästa sätt... Nu kan det bara bli bättre. Snacka om att det ser ljust ut för Juve! :-)
AMICI DI NESSUNO

2009-01-25 22:33
Tabellen återställd och jag summerar matchen såhär:
Skitdomare
Tråkigaste Intermatchen på kanske 30 år
Adriano är tillbaks(dock kanske avstängd efter denna match ?)
Vi måste bli mer effektiva
Hade samp fått med sig poäng hade det var otroligt äckligt med tanke på att deras taktik var att armbåga sönder våra spelare och skada dem. Synd bara att det var 3 av deras spelare som gick sönder!

Samtidigt som jag återigen kan konstatera att Italiensk Supporterkultur är den bästa. Riktigt fint tifo idag.

2009-01-26 00:45
Yamo_RGRA:

Så pinsamt att milanisti och interisti ens VÅGAR uttala sig om Luciano Moggi som de själva hade erbjudit kontrakt till.

Hade du någon länk eller?

2009-01-26 15:31

2009-01-26 20:30
elem P20

Försökte verkligen hitta någon länk men lite svårt då det var ett bra tag sen
AMICI DI NESSUNO

2009-01-26 20:36
Dessa "BOYS" ultras eller vad er Inter-gruppering nu kallar sig, hur kommer det sig att de är så skickliga när det gäller tifos men fullkomligt suger när det gäller sång på läktaren? De hörs ju knappast under matcherna... Under era senaste Coppa-matcher blev ni ju utsjungna av Genoa-fansen och sedan Roma-fansen... Lite pinsamt måste jag säga.

Sen är 'coppan' ingen orsak då inget lag med riktiga fans hade tillåtit någon sjunga ut en på ens egna hemmaplan.

Och ännu en pinsam sak är det som hände häromdagen... Några interisti bestämde sig för att ge sig på några oskyldiga Tuttosport-journalister, helt j-vla skadat beteende. I fjol gick dem på Moratti (!), sen har det även varit en massa moped- och bengalkastningar för den delen (och säkerligen en hel del andra saker som har skett men som jag inte kommer på i skrivande stund).

Sen är det minst lika kaotiskt i den sportsliga delen, Adriano fick en trematchsavstängning i samband med knytnävsslaget han utdelade till en dorian, och sedan var Josés utvisning minst lika knasig... Vad är problemet i Inter? No offence, men kan någon interista svara på den frågan?
AMICI DI NESSUNO

2009-01-26 22:22
Yamo_rgra
Det finns väldigt många grupperingar inom curva nord. Boys är bara en av dem, men de största. Det som är typiskt är att det är många småsånger under matcherna som man inte lägger märke till pga kommentatorn och inte många stora. Förutom när de börjar trycka på med Vincere, Vincere, Vincere.... Ale ale ale iinteeer. You get it. Som supporter här i sverige känns det lite tråkigt. Men folk som varit på plats säger alltid att stämningen är på topp, så jag tänker inte riktigt uttala mig innan jag vet på riktigt vad det handlar om.

Inter är Pazza. Tror inte direkt Drughi har varit helt oskyldiga på sistone.
Ang. Adriano så tycker jag avstängningen är rätt, i mina ögon är dock en armbåge vid tinningen mycket farligare och när det är 5 närkamper i rad som interspelare armbågas har det gått för långt. En rätt träffad armbåge skär som en kniv, vilket är farligare än en knytnäve i magen. Dock återigen, jag försvarar absolut inte det Adriano gjorde och det hör inte hemma på en fotbollsplan. Dock bör man ta tag mot armbågarna.

Josés utvisning är ju bara skit. Stankovic har blivit brutalt påhoppad ungefär 3-4 närkamper i rad, sedan gör han en regelrätt tackling och blir avblåst. För mycket för Mr M. Är man special så är man ;)

2009-01-26 22:23
Sen så tycker jag inte du ska dra alla interisti över en kant. Mopedkastningen hände en gång(jag vet, en gång för mycket) men du får det att låta som en vana bland interisti att slänga mopeder så fort det går dåligt.

2009-01-27 10:24
hahahaha, man är inte här på på ett tag och det är fortf. två tonåringar som inte
varit utanför Sveriges gränser som munhuggs om vems klubb som är smutsigast.

jag säger bara: Napoli - ROMA 0-3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SUG PÅ DEN

HELA JÄVLA NORD ÄR SMUTS PUNKT
what's good for the goose is still good for the gander.

2009-01-27 20:55
Drughi är inte oskyldiga nej, och det kan de ju knappast vara när hela landet hatar Juve och dess supportrar (även om bianconeri är majoritet). Överallt möter dem på folk som hatar dem, exempel är i Atalanta-matchen då några bergamasci bröt sig in i Juves bortasektion och började hålla på... Men att de skulle ge sig på någon i klubben som Gigli, Secco eller någon annan högt uppsatt person är ytterst osannolikt. Lika osannolikt är det att de skulle ge sig på en Gazzetta-journalist för att det har snackats skit om ens egna tränare i den tidningen...

revolutionären

Och du är lika pinsam som du var förut. Lönt att sura över era krossade titeldrömmar, hahaha
AMICI DI NESSUNO

2009-01-27 22:35
Haha vi kör en revolutionären mot han själv. Medgångsfan som kommer tillbaks när det går bra va? Hade inte baptista bicat in den mot Torino hade du aldrig hållt på Roma.

2009-01-28 10:52
jävla nötter, tonåringar som inte varit utanför Varberg. VÄLKOMNA TILL ROM

2009-01-28 10:53
kommer tillbaks? kan ju bero på att jag var såg napoli - roma i neapel samt cupmatchen mot Inter. jävla nötter medans ni sitter här

2009-01-28 13:46
revolutionären:

Nu är du inte riktigt rättvis. Jag hade inte vart i italien när jag var 16 år men var lika stort fan för det.

2009-01-28 15:37
Haha medan "vi sitter här". Såsom elem säger du är inte större fan för att du vart o sätt matcher, det kanske säger att du har bättre ekonomi men inte så mycke mer.

2009-01-28 22:26
Nu drar jag mig ur scudettostriden åt Juve.

2009-01-28 23:00
NULLA É IMPOSSIBILIE PER QUESTA INTER!!!!!

2009-01-29 01:34
Fyfan, nu pratar vi inte mer om det här med Serie A.

Bra då har vi bestämt det.
Inget mer att se här gott folk. move along.

*TRÅDEN ÄR LÅST*

2009-01-29 04:16
Yamo_RGRA

Varför skriver du inget nu hahah Den gammla slampan suger hahah

Scudetti e vår igen och vad ska du skylla på denna gången då? De e den stora frågan hahah

2009-01-29 17:35
Jobbig situation vi har hamnat i, men är ändå övertygad om att vi tar oss ur den. Allt kan hända, vi har mer eller mindre en hel säsongshalva kvar och jag tror ändå denna förlusten var nödvändig. Nu vet vi om att laget måste höjas ett par snäpp och att vi inte kan slappa resten av säsongen. Med riktiga campioni som Trezeguet, Buffon och Camoranesi tillbaka kommer vi utgöra ett riktigt hot på toppen. Vi är Juventus för f-n!

På återseende :-)
AMICI DI NESSUNO

2009-01-29 17:37
Till skillnad från insane M så tappar jag aldrig tro för min vackra dam, kommer tro på laget till mitt sista andetag. FINO ALLA MORTE FORZA JUVENTUS

IMurderTracks

Och till dig... Vettefan vad jag ska säga, "den gamla slampan", helt otroligt... Ett kräk i mänsklig form är vad du är. Om du ens är en människa det vill säga
AMICI DI NESSUNO

2009-01-29 18:18
Jag försöker bara tona ner förväntningarna. Så att vi kan smyga upp bakom inter och sno scudetton utan att dom märker det ;)

2009-01-29 21:30
Insane M med ett taktiskt drag ala Serie A.

Btw, var det någon som la märke till att Burdisso inte gjorde något "självmål". Inga dåliga passar hemåt, inga assister till motståndaranfallare osv. Helt otroligt.

Di Natales mål mot er är fotbollskonst. Inte ens Buffon som man enligt legenden måste skjuta två skott på kunde ta den där.

2009-01-30 10:31
Går scudetton till Roma nu? Tveksamt, men ssånt här är dåligt för Serie A även om det ju är en smula skadeglädje man känner som juventusfan med tanke på hur hårda vissa interfan varit i sin dom av Juve.

Länk till http://www.goal.com/en/news/1707/inter/2009/01/30/1084539/inter-rocked-by-match-fixing-scandal-report

2009-01-30 12:35
Efter lite undersökning verkar det vara påhittat av någon Milanägd tidning.

3 poäng i helgen!

2009-01-30 14:08
Haha. Det där var så komiskt. "Match fixing Scandal" men inte till egen favör. Utan Inter skall i sin "match fixing" ha lagt sig för att tappa poäng. w.t.f?

Jag läste även att bakgrunden till misstanken dels var att Balotelli inte spelade i derbyt. Liksom vafan ????

2009-01-30 14:11

2009-01-30 16:09
AMICI DI NESSUNO

2009-01-30 16:13
Länk till http://inter.it/aas/news/reader?N=30746&L=en

Här har du;)
"The Inter president underlined that his denial was unnecessary as there has already been a denial by the Public Prosecutor's office."

2009-01-30 16:20
Nästa vi får läsa som alla kommer tro på är något i stil med att tuttosport publicerar en artikel där milan uppges ha lagt sig i matcher förra året för att missa CL med flit för att miljardärer satsat på milan som femma.

2009-01-31 00:56
Antyder du på att Tuttosport skulle vara en oseriös tidning? :O

Hehe.

2009-01-31 15:32
Yamo_RGRA

Haha varför e ja ingen människa bara för jag hatar ditt jävla piss juve eller?? Ni kommer även att tappa poäng ikväll mot cagliari

2009-01-31 22:38
tappa poäng var ordet?

2009-01-31 22:40
Nu är det nog kört.

Juve har gjort en bra säsong men nu får vi sikta på att ta en champions league plats. Det var ju ändå bara två säsongen sen vi spelade i serie B.
Man undrar ju vafan juves fystränare sysslar med med tanke på den osannorlika mängd skador juve hela tiden lider.

Yttrarna i Juventus är för dåliga. Camoranesi är världsklass men tyvärr skadad hela säsongen och dom andra är för dåliga.

Nu hoppas jag Milan tar 3 poäng imorgon så att dom kan utmana inter om titeln iår för Juve är för svaga. Tyvärr.

2009-01-31 22:46
insane
vart är din spirit? inter kommer tappa poäng vill jag tro (simpel logik, de lär inte ta alla poäng de kan, speciellt inte om de lyckas besegra united och gå vidare i cl) och så länge juve fokuserar på sitt spel finns fortfarande chansen.
dock förstår jag inte riktigt hur de inte lyckas ibland, men men.

och innan någon poängterar det ska det vara ett 'n' där ovan och inte ett 't'...

2009-01-31 22:48
Haha Insane M. När vi inte mutar domare osv och ni börjar inse att hoppet är kört. Då kommer alltid "vi var i serie b" snacket. Ni har ett lag som är slagkraftigt nog att ta serie a och när ni var ikapp oss var det inte många Juventini som inte fick Scudettidrömmar. Började prata mycket.

Dock, så värvade ni fel. Borde ha stärkt bakåt(vi ser vad som händer när Chiellini skadas).
Ni har en situation som är väldigt lik våran förra säsongen, där allt och alla går sönder.

Men de nice, hoppas bara att milan vinner så att ni och dem kan fightas ordentligt om andraplatserna. Milan har ju trots allt inte CL och coppan att fokusera på. Det har vi och Milan kan nog tjäna lite på det. Vem vet? JAg anser dock juve vara starkare än Milan.

Fa freddo in turin, -6(snart -9) ;)

2009-01-31 23:02
Priyan: Min Spirit dog när Calgari gjorde 2-3 ;) Nej men ärligt. Visst kan Juve ännu vinna. men då isånnafall bara för att inter känns ganska medelmåttiga iår. Om Maicon och Zlatan skadar sig då faller inter och då gör Juve upp med Milan. Inter kommer tappa poäng även med dem, men jag tror Juve kommer tappa ännu fler.

Xtremesia
Men jag tycker det är berättigat med "serie B" snacket.
Jag är jävligt besviken över att Juve förlorar 2 i rad och tappar chansen att ta igen på inter men jag kan ändå känna mig ganska nöjd med det Juve gjort på dem två säsongen som varit sen vi kom tillbaka.
Att ta en champions leagueplats direkt efter att ha tappat Zlatan, Cannavaro, Zambrotta, Viera, Mutu, Thuram, Emerson som alla var spelare i startelvan får ändå ses som jävligt starkt.

Kag var redo för att återuppbyggnaden av Juventus skulle ta några år. Till och med att vi skulle missa CL i början. Eftersom det gick så bra första säsongen har kraven höjts och många (jag bland annat) har såklart hoppats på scudetton. Man kan säga vad man vill om att Ranieri inte är en vinnare och allt sånt, men jag tycker ändå han lyckats bygga ett bra lagbygge på kort tid.

Värvningarna är inte moggiklass men jag vet inte om jag vill påstå att juve värvat dåligt.
Snarare beror det nog på den osannorlika mängd skador vi fått den här säsongen. Måste ju bero på en för tufff försäsong eller något liknande.
Med trez, Buffon och inte minst Camoranesi friska hela säsongen tror jag vi hade haft minst 10 poäng extra nu.