I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styrketräning / Styrketräningslivstil (2)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-09-19 00:52
Fritz P22

jag antar att du såg det? hehe..

klart det var helt konstigt, men det är alltid roligt att se.

tror dom menade också att personer som drömmer att gå upp i vikt som är smala och långa aldrig kommer att kunna bli som Arnold för dom har inte dom generna hur mycket dom än tränar.

och personer som e tjocka aldrig kommer att se ut som hmm.. låt säga Sylvester:p för det finns inte i deras gener osv.

dom ville att vi ska skita i att träna de e då vi mår bättre skita i allt och dö i förtid typ :/.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-19 01:00
spöket
Nee.. såg inte det.. hade ju gått i taket då !!!!

haha sicka idioter...  

The sky always had little fluffy clouds..

2006-09-19 01:08
Haha kollade upp lite... programmet är ju inte riktigt som det ska haha...

check this

2006-09-19 04:32
Helvete vad ni varit aktiva idag pojkar, blir ju dizzy :)

Djureri: Nej den smakar tidningspapper :D

Exorsixten: Du räknar det som just 6g EAA och inte som 6g protein. 6g EAA är ca 40g vasslekoncentrat(40g VK innehåller ca 6g av just dessa EAA som EsaPro innehåller).
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-09-19 04:42
Ah hell I'm to drunk for this.

Exorsixten: Du kan max tillgodogöra ca 20-21g EAA vid ett tillfälle men det har i studier visat sig vara endast marginallt bättre än lägre doser som 6-7g. 40g vasslekoncentrat har inte exakt samma mängd EAA som 6g EsaPro men 6g av denna kombinationen av EAA har visat sig lika effektiv som en mängd av 40g vasslekoncentrat. Tar du således 80g vasslekoncentrat blir ju också mängden EAA mer än 6 och blir således mer effektivt men stuider har visat att detta är såpass marginella skillnader att det är totalt onödigt. Vasslekoncentrat innehåller ju en väldig massa icke essentiella aminosyror som också har positiv effekt fast på andra plan och med andra resultat.

Summan är iaf att de 6gen EAA inte ska anses som 6g protein i den bemärkelsen då detta är 6g av en viss beståndsdel av proteinet men man kan heller inte säga att du käkat 120g vassle för att du käkat 18g EAA då du endast får i dig EAAn som du skulle fått från vasslen men ej de andra aminosyrorna.

Vet ej om detta blivit rätt, får läsa igenom vad jag skrivit imorgon när jag är nykter :D

2006-09-19 07:05
Jag såg bara tre sekunder av deras slut-tal men men:
det jag hörde om kroppstyper är ju inte helt fel, nu vet jag inte vad dom sa i slutändan.
För er som är intresserade av att läsa om det står det rätt enkelt och lättfattat på http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Det handlar mest om vilken sort träning som kroppen SVARAR BÄST PÅ. Det är sannerkligen inte att träna som nån spökskrivare på muscle&fitness tror att Rånny Kåolman tränar iaf. Att folk använder "jag har dåliga gener" för att ursäkta deras totala brist på engagemang, vilja och disciplin är sorgligt.

Lite vilja, fighterhjärta och jävlar anamma tar dig långt i livet.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2006-09-19 10:53
Att folk använder "jag har dåliga gener" för att ursäkta deras totala brist på engagemang, vilja och disciplin är sorgligt.

Exakto

2006-09-19 13:30
Nu bär det av upp till sthlm för lite gästträning och hatderby! See you in a week bois.

2006-09-19 13:59
Det handlar mest om vilken sort träning som kroppen SVARAR BÄST PÅ. Det är sannerkligen inte att träna som nån spökskrivare på muscle&fitness tror att Rånny Kåolman tränar iaf. Att folk använder "jag har dåliga gener" för att ursäkta deras totala brist på engagemang, vilja och disciplin är sorgligt.

Lite vilja, fighterhjärta och jävlar anamma tar dig långt i livet.

Tänk om alla hade den inställningen...

Det är alldeles för mycket krusiduller, fix och trix folk försöker förstå sig på när det gäller gymträning. Hur dom ska tima sin vassleshake exakt 26 min efter passet etc etc.

Så istället för att studera Jay Cutlers anatomi, så föreslår jag:

"Shut up and squat"

Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2006-09-25 01:29
va har hänt med tråden, om folk inte gör något åt saken så kommer den ju falla i glömska!!

hämska tanke
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-25 14:38
SKADOR

Körde mitt första bicepspass på länge.. råkade bli tungt som fan!
3-4 dagar gick jag runt med världens träningsvärk. När värken gick över blev ena armen tokskum.... underarmen dingla som en pendel. Läskigt !

Läkaren sa då att jag fått för mycket mjölksyra att muskeln förlama sig själv.. weird haha...

Nån som varit med om liknande ?

2006-09-27 21:18
Om utförandet är fel är omöjligt o säga ifall jag inte såg när du gjorde det.

Jag tror att du gör rätt och att du helt enkelt är van med ditt utseeende !

fråga nån i din närhet om dom ser nån skillnad...

2006-09-27 23:37
IT'S ALIVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-09-28 00:23
delar din glädje ;)

2006-09-30 11:56
hallå... vafan e brunten ??!

2006-10-02 12:52
kör protein som mellanmål och efter träning nu!

skulle jag köra proteinet på morgonen ist för som mellan mål eller hur ligger det till ?

Kör förövrigt kreatin på morgonen och efter träningen

2006-10-04 15:07
nån som har ett bra träningsprogram att dela med sej av skicka ett meddelnade eller lägg upp det här
 framåt stolta AIK

2006-10-04 17:58
Okej jag har gymmat nu i 4-5 månader 4-5 dagar i veckan.
Till saken, jag känner knappt någon skillnad, tar 1-2kilo mer i vikt men inte mer :(
Jag ser på min kropp att jag ser mer fit ut men fan jag vill kunna pumpa mer.....
Jag funderar på att införskaffa Kreatin och kolla hur det funkar, har dock hört att det kan vara farligt, någon som vet mer?

2006-10-04 18:20
Känner fan att tårarna är nära nu, hur i KUKHELVETE kan Cutler slå Coleman i årets upplaga, Cutler har försämrat precis alla delar sedan förra året förutom benen o lite rygg och var bra mkt vattnigare än Coleman som jag tycker gjorde sin bästa insats på 3 år.

¤/%Y&U/U(I)(O)(=)=(?=IO(UYY%HAT%/(/%)(=?Å`=
??()(&)I/(%//(/())(U/=(UT()/////==/()/&IS&UY&

2006-10-04 21:06
stringkarring:
kör på, 4 månader är ingenting. Om du skriver vad du äter på en dag och hur du tränar så är det lättare att säga vad du gör fel, om du ens gör något fel.

DjBrunte:
Samma här, jämför deras vaskuläritet, Cutler ser "slät" ut i jämförelse. Annars var dom rätt nära varandra, men jag tycker nog fan att Coleman skulle vunnit igen.

2006-10-04 21:53
Var ju inget snack om saken, Colemans posering iklädd Moses utstyrsel var ju den bästa genom tiderna no doubt.

2006-10-04 21:58
Inte bara att Coleman förlorar med bättre fysik(mer eller mindre samma domarlineup senaste 8 åren också vilket är skumt) men vi missar också att Cutler rakar sig, det vore ju en ännu större gåva till byggarvärlden om han blev av med sin fula frisyr.

2006-10-04 23:25
Sen att Henry kommer utanför top 15, att inte Freeman kommer bättre än 7, att Gunter slår folk som Darrem m.fl är ju fler saker som gör årets Olympia helt sjukt.

2006-10-05 00:24
är det någon som kan tipsa något gym i sthlm. då menar jag inte typ sats och såna där flashställen. lite hardcore och billigt

2006-10-05 02:13
http://www.deltagym.com/

Överlägset bästa gymmet i sthlm. Ger grym motivation då väldigt många tävlande tränar där.

2006-10-05 02:17
DjBrunte P20

Hur kan du säga så? .

Folk som är smala och har precis börjat träna eller folk som är tjocka och har precis börjat träna blir ju rädda för "tävlande" personer som ser ut som hus eller är hur stora som helst.

man känner ju sig osäker, speciellt när man tar så lite och alla glor på en :/ ....

Vet dock ej hur det är på det där gymme men kan tänka mig ..
eller det kanske är så att dom e snälla och hjälpsamma och säger.

"kom igen nu en till klarar du" och sen klappar händerna?

2006-10-05 02:24
spöket: Att du är retarderad bekommer mig inte men uttala dig inte om saker du inte har någon koll på.

Aftonbladet skrämmer upp folk till att bli rädda för "tävlande", inte de tävlande själva, 99,9% är jävligt trevliga och hjälpsamma.

Känner sig folk osäkra för att träna på ett gym där någon är stark ska man nog stanna hemma, alla har varit i samma situation som nybörjarna är i. Jag tränade själv där en jävla massa när jag började och fick en väldig massa bra råd och assistans vid träningen och jag fick en jävla motivation.

Jag FÖRUTSÄTTER ÄVEN att han inte är en nybörjare då han frågar efter ett "hardcore gym" som ej är likt SATS där många nybörjare tränar. Man får nog en jävla motivation av att stå o träna brevid killar på 190 som väger 63kilo och curlar med 3kgs hantlar.

2006-10-05 12:43
håller med brunte.. biffarna är väldigt hjälpsamma om man bara vågar fråga...  ;)

2006-10-06 11:03
Min erfaranhet är att riktiga byggare, och tävlande är mycket trevliga att träna runt. De bryr sig om sin egen träning och bryr sig inte om hur mycket du har eller inte har på stången. dom tar undan efter sig och torkar av bänkar osv. Det värsta som finns är när man kör marklyft och 4 sugrör samlas runt en och räknar vikterna och säger "vad fan gör han", "vad ska den övningen vara bra för", "gör det inte ont i ryggen" osv..
eller springer omkring och larvar sig med polarna. Eller pratar med folk eller i mobilen mer än vad dom tränar.

Men känner man sig inte bekväm med att folk är större och starkare så tänker man fel tycker jag. Det är väl bara bra att man har någon att jaga, att ha ett mål. Skulle man gå till gymet/träningen/whatever och alltid vara bäst/störst så skulle iaf jag tappa motivationen jävligt snabbt.

Sen ska det väl inte vara till den punkt att man bryter ihop och känner sig värdelös men då får man hitta något gym som känns lagom. Alla började inte som bodybuilders, många års träning och uppoffringar (och AAS) har fått dom dit dom är. En gång i tiden vägde dom flesta 63 kilo och fjantade omkring med bicepscurl som främsta massabyggare...

Träna för din egen skull och inte för andras.

2006-10-09 22:03
har en fråga :) hur får man bort fettet runt magen på bästa sätt? :) har inte så jätte mycket fett men tillräckligt mycket tycker jag :P

jag tränar mage ca 2 gånger i veckan, och då hyffsat jobbiga pass, iaf för min mage :) sen försöker jag springa minst 3 gånger per vecka men har inte gått så bra med det! men hur ska man träna magen på bästa sätt? eller få bort fettet? :) är det att springa? hur många gånger per vecka? hur länge?

tack
Forumsignatur:
Moderator

2006-10-09 22:15
men vafan bluesky, läs tråden. punktförbränning finns inte och kaloriunderskott. hur du når kaloriunderkott är upp till dig. kost, träning eller både och.

så har man gått och blivit förkyld.

"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-10-09 22:54
förlåt då :(
Forumsignatur:

2006-10-09 23:27
mindre kaloritillskott => energi måste tas från lager (fett), som Legoland sa så kommer det tas från hela kroppen och inte bara från magen.

2006-10-09 23:55
Det är manligt med fett runt magen! Mer kebab till folket. Det är vinter, det är bulk, det är underbart, wee.

2006-10-10 01:21
Jaha hur gåre med träningen för alla här då var ett tag sen jag var in här !?

Själv vann jag dm för nån vecka sen, både i junior och senior klassen ;) Grejen är att jag är helt ur form ingen vätska i kroppen ätit dåligt och gått ner i vikt pga kärleksbekymer men ändå vinner lätt som vanligt ;)

Är då på uppåt vägen igen + börjat lägga på mig lite kg igen :) så man är laddad för sm som går i göteborg om ett par veckor....
/Mvh Q

2006-10-10 03:18
hah du o dina kärleksbekymmer :D

förstår mig inte på det där med o gå ner i vikt när man har kärleksbeykmmer, jag gainade typ 2kg per vecka efter jag separerade från bruden efter 5år. då är det ju värkligen chokladbollar, godis, chips o kebab som gäller.

grattis till segern btw, vad vägde du in på å vad slutade resultat på? för lat för å googla.

2006-10-10 10:35
Om man är deppig är det inte så konstigt om aptiten och träningsmotivationen ryker. Sen påverkar stresshormoner kroppen negativt.

"During periods of critical stress; the body functions in an environment of counter-regulatory hormone excess including cortisol, adrenaline and glucagon. These hormones are necessary for survival; however, they are catabolic and create high levels of negative nitrogen balance."

Så viktnedgång är inte konstigt vid långvariga bekymmer även om man inte ligger och lipar framför spegeln och skär sig i armarna.

DjBrunt: låter som en fin huskur det där, ska testa det i helgen muhahaha

2006-10-10 11:52
djdrunte: vägde in på 124,9 ett hg ifrån plusen :)

Jag har då just börjat kunna äta så ... och träningen har satts igång igen :) För åt man bara för att man var tvungen, då vart det typ en hamburgare sen åt man inget på en hel dag osv ... från början tappade jag 4kg på 4dar ... vart slut med flickvännen en tisdag och lördagen hadde jag tävling, tisdan vägde jag 128,7 lördagen vägde jag 124,2 ...... Sen har jag vart nere på 119kg nu med men nu är jag på väg upp igen som sakt :)
/Mvh Q

2006-10-10 16:16
_theaerocrew: Det är den enda som bygger.

QarlzzoN: Fint det, vad blev resultaten på DM?

2006-10-10 23:56

jadu resultaten vart ju inget vidare men de har ju sina orsaker ... 210 - 220 - 227,5bom ,, min ingång normalt brukar ligga på 225 och stiga mot 240 som jag gjort för ett par månader sen innan allt vart skit ... men är bara att kämpa sig upp ... borde inte ta så lång tid

/Mvh Q

2006-10-14 02:29
southis- P18

proteinshake + frukt

Hade jag nog tagit..

2006-10-14 06:11
Självklart tar du fler mål då. Låt oss säga att du lägger dig kl 01.00 så tar du ett mål nu(19.00), ett vid 22.00 med relativt lite kolhydrater(helst inga) och ytterligare ett mål vid 01.00 när du ska lägga dig, då gärna mkt kaseinprotein så du ej blir katabol under din långa sömn vilket är väldigt viktigt under deff. Jag vet ej hur seriös du är med din deff, ditt mål med deffen osv så svårt att ge dig mer ingående tips.

Jag ska lägga mig nu vid 06.15 och jag åt idag vid 13.00, 16.00, 19.00, 22.00, 01.00, 04.00 och nu drar jag i mig 80g protein innan sänggående med en planerad sömn på 7 timmar om jag nu ej får något fittlarm och måste åka åt helvete, då kan det bli mindre sömn men då tar jag med mig protein + frukt under den eventuella resan.

2006-10-14 11:07
hur e det med o tatuera sig när man styrketränar?
i am what i is and commin`thru whit my crew like this
..............natural...born....writers.......

2006-10-14 12:22
southis:
säger som DjBrunte. Kaseinbaserat protein på kvällskvisten.

mr_Bean:
Inga problem, kan strama lite i huden i början. Låt tatueringen läka lite innan du kör igång. Tänk dig att det är som ett ytligt sår. NÄR du ska träna efter att du har tatuerat dig går knappt att svara på eftersom det är så individuellt med läketider. Du märker om det gör ont eller inte.

Tatueringar växer i samma takt som huden. Folk brukar få problem med tatueringar på magen om dom är gravida, men jag antar att det inte är aktuellt för dig. Dock kan dom bli lite bleka om du växer onaturligt fort, och då menar jag ONATURLIGT fort. Sen beror det på motiv, har du ett realistiskt porträtt på tupac på armen finns det risk att han ser lite skev ut om du svullnar upp.

Vet folk som tryck i sig enorma mängder steroider men deras tatueringar ser bra ut fortfarande, en aning blekta kaske, men inte konstigt ut på något sätt   

2006-10-15 00:27
japp, they need rest,blesss
saaaru..

2006-10-15 01:05
Äh varför träna rygg, axlar, bröst när du kan köra bara armar 3 dagar i veckan? thats the shiiiet, notera också att B to the E to the N wasnt mentioned, quite common in here.

2006-10-15 04:20

Jag kör på 3 helkropps pass i veckan istället för splitt. tycker om det som fan.

2006-10-15 04:21
Brunte vilket proteinpulver var det du proppsade förut?

2006-10-15 04:53
http://www.recoverysport.se/shop/

Deras Whey. Det är inte det billigaste (179:-/kg) men det absolut godaste jag någonsin smakat.

Ser verkligen inte ens en liten % fördel med 3 helkroppspass i veckan, men så förespråkar jag också 5-7 armpass i veckan och är allmänt pantad så don't mind me :)

2006-10-15 05:55
Reeb: Du kan kombinera en fettförbrännare som ofta är termogen, en viss typ av preparat som höjer kroppstempen och som hjälper dig att bränna en del. Min rekommendation är att köra morgonpromenader på tom mage 45-60min, till detta ta preparat som t.ex Ripped Fuel Extreme, supah multi megacut ripped 20000 och allt vafan dom heter, finns å beställa på varje hemsida som säljer kosttillskott. Ta gärna en kopp kaffe också då detta hjälper till fettcellerna att öppna sig och du bränner lättare. Tänk på att ligga på ett högtproteinintag så kroppen ej blir katabol och börjar bränna dina surt förvärvade muskler istället för ditt underhudsfett.

Hoppas detta ger dig tips på vägen mot en mer rippad kropp.