Yoyo ... här var det längesen man hängde. Min kamp för en ett bättre liv o snyggare kropp börjar inom nån vecka. E lite sugen på att investera nåt som boostar igång min träning.. nåt som ger lite snabbare resultat nu ibörjan. Har fått tag på lite deca, trenbolan men jag håller mig gärna inom lagliga och orala preparat. Har ni nåt o rekommendera gott folk... ? (ät rätt, ät protein vill jag inte höra... kreatin får man säga men det e på gränsen haha )
The sky always had little fluffy clouds..
Mitt tips är att satsa på placebo, det är underskattat.
_NoVA_: ?:en är till för att användas men det finns gränser, du kan omöjligt vara 20år. Jag har själv spelat fotboll under 14 år innan jag la av och vi körde 2 styrkepass i veckan varav ett inte var förlagd till ett gym utan att man istället bär varandra på ryggen osv. Kul för ditt spankska lag att ni inte kör styrka, kanske därför ni ligger i div3 då. Jo du blir vältränad av att springa, men du får inga muskulösa ben i den mening som du får muskulös överkropp genom ditt gymmande. // ''Tränar man fotboll och hockey så kör man en jävla massa knäböj och andra basövningar, då behöver du självklart inte köra ben på gymmet'' sa du inte nyss att man behover javligt mkt vikt for att trana benen??? eller har du andrat dej.... // Är du bara hjärndöd eller spelar du bara? Har du sett någon köra knäböj o andra basövningar UTAN massa vikt? Nej jag har absolut inte ändrat mig. Precis som _theaerocrew säger så tränar friidrottare en jävulskt massa styrka när de tävlar på elitnivå. Coleman hälsar också å meddelar att han är en av världens största BBs och torkar sig fortfarande själv. Fritz: Kul att du kommer gång igen, passa dig med att använda vissa ord här inne då admins och moderatorer ser mindre positivt på dem. J Jag tycker inte du ska börja preppa och köra massa grejjer nu direkt. Kom igång och kör en stund innan du börjar tänka på att ta en massa orala saker. Öka istället dit kaloriintag och lägg måltiderna på rätt tidpunkter och se till att de har rätt innehåll.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Joo.. hade varit praktiskt om man kunde "tro" sig större.. men tyvärr :)
Apati: Helt klart, väldigt underskattat. Havregryns gröt är placebola så det står härliga till, börja med det. Alla de STOOORA grabbarna har blivit stora av att äta havregryns gröt genom alla år, billigt och ger en fin placebolaeffekt.
DjBrunte Oops ;) Joo.. kanske skulle köra 2-3 veckor innan. E lite hetsig o komma igång bara... haha Vad för grejer har du erfarenhet av ? Vet du om de lagliga testopreparaten är såpass starka att man måste ta östrogen efteråt ?
gröt är nice ! Jag brukar gå runt med en tajt tshirt där de står ÄT MER GRÖT ;)
/Mvh Q
Fritz: Jag skulle nog säga 6 veckors bra träning och kosthållning innan du går vidare med prepp om du nu har erfarenhet av prepp sen tidigare och vet vad du gör. Du är 22, du har tillräckligt med testo i kroppen för att behöva preppa eller ens ta lagliga testoboosters, det är min klara uppfattning men det är självklart upp till var och en. De lagliga testopreparaten är för svaga för att behöva östrogen, finns säkert undantag men inte många, hade det funnis lagliga som är starka nog att kräva östrogen så hade de olagliga prepparaten snart halverats i mängd på marknaden för efterfrågan skulle nog minska drastiskt. Köp bra proteintillskott i form av kanske vassleisolat/koncentrat som du tycker om och kan dricka en shake morgon och en efter träning utan kväljningar. Införskaffa även ett kaseintillskott som du kan tillsätta till mellanmål för att ej bli katabol. Det kostar pengar och så gör även bra mat så lägg pengarna där i början.
QarlzzoN: Ja men du lever ju också där uppe i skogarna där myten myntades :D
DjBrunte Har protein i alla dess sorter och kulörer :) Ahh.. precis skulle man behöva östrogen är det säkert olagligt. 6 veckor... damn ! Får jag se om jag orkar vänta så länge. Ska tänka på det. Säger så. thanx för tipsen
Fritz: Bra att du har laddat med protein. Du behöver absolut inte vänta 6 veckor, det är bara något jag själv skulle gjort om jag någonsin hamnade i din sits.
Whey 80 Banan är nog det godaste jag tagit fy fan och jag som sa att mintchoklad var god.. oj oj oj
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DjBrunte I'm superfritz ! ;)
spöket: Vänta tills du smakat Whey80 från Recovery Nutrition, då kan du uttala dig :D Har smakat alla GGs smaker och en jääävla massa annat skabb men inget går upp mot Recoverys. Frutz: I bet, gogog!
Vad är rätt mat? hur äter ni som bygger muskler? portionsstorlek? man hör överallt : ät mycket är rätt. men hur mycket och vad är rätt? :S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sweepboy portionsstorlek = så mycket du orkar
fritz: ös på några veckor med kreatin, zma, shakes och ordentligt med mat. Kör tunga basövningar och vila. Tänk på hur ett spädbarn lever, äter, sover, tränar och växer. Om du kör så ett tag och det inte händer något så ändra träningschema. Om det är motivationen som tryter så prova koffein eller möjligt vis E/C utan aspirin. Om du nödväntigtvis är sugen på AAS så undvik iaf tren. Primo 200mg/v eller 10/60 är två bra nybörjartips. Ta vara på den delen av livet där du har mycket endogent testo i kroppen. Alla jag vet som kurar eller har gjort det önskade att dom väntade lite längre. Det är ditt liv och din kropp. Vad du gör med den är din ensak men läs på innan är mitt råd. Du kommer garanterat inte ångra att du läste på, däremot kommer du ångra om du INTE gjorde det innan. peace
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
_theaerocrew Jag är EExtremt försiktig när det gäller aas. tren verkade ju så praktiskt när man inte behövde ta nåt efteråt. Men ska kolla upp mera och skaffa mer tålamod. Redan bestämt o köra shakes o kreatin till att börja med... sen får det andra komma in i bilden lite senare.. kanske :P ..thanx man
sweepboy: Ät tills du nästan spricker, sne äter du lite mer. Att äta rätt är ett jävla kapitel som man får läsa sig till och när man kan allt så går det automatiskt, inet du ens tänker på.
Gäller att lära sig att protein som t.ex vassle som lämpar sig ok att inta på morgonen och efter träning inte är optimalt innan sänggående pga effekter på insulinnivåer och att det helt enkelt tas upp alldeles för fort. Finns en mängd liknande exempel men kika på
Boyds näringsforum eller kika in på Kollo eller något av de andra forumen och läs dig till kunskaper, det är inte speciellt tidskrävande och du kan hitta info om just det du behöver.
Jag har just fått ett gym kort från skolan, planera på börja gymma rätt mycket. Har någon ett tränings-schema som funkar bra?
asså fan har letat och letat men har inte hittat någonstans vart man kan räkna ut sitt Kcal behov. känns ganska nödvändigt om man ska planera dagens mat lixom!
Exorsixten: 66.5 + (13.75 x vikten i kilo) + (5.003 x längden i centimeter) - (6.775 x åldern) = något som x med din aktivitetsfaktor som är mellan 1.2-2.0.
Lite om H&B och intensitetsfaktorn:
H&B Där finns även en kalkylator för BMR.
Här har du även en kalkylator som är helt ok:
Kalkylator Hoppas du finner något vettigt som du kan använda dig av.
Queer-bitches: Finns en mängd olika scheman att köra efter. Försök hitta ett som passar dig. Tänk på att få med Rygg, Bröst, Biceps, Triceps, Axlar, Mage, Ben/vader. Splitta på 3-4-5 dagar utifrån vad som passar dig. Vissa kör fram/baksida på samma dag t.ex biceps/triceps, framsida ben/baksida ben för att kunna supersetta och vissa gillar att köra Rygg-biceps, Bröst-triceps, Axlar-mage, Ben-vader osv, det viktigaste är att du hittar något som passar dig så att du ej tröttnar, olika program fungerarför olika personer.
DjBrunte P20 Jag tar whey80 till Frukost, Efter träningen , innan läggdags. så du menar att innan läggdags ska man inte alls ta den? för att kroppen tar inte åt sig den:/ .. eller hänger inte med?
spöket: Jag rekommenderar frukost(pga kroppen snabbt behöver protein för att komma ur det eventuella katabola stillstånd man hamnat i under natten) och efter träning men skippa Whey80 innan sänggående ja, dels för att vasslekoncentrat tas upp väldigt snabbt(i jämförelse med kasein) vilket gör att du kommer hamna i ett katabolt(nedbrytande) tillstånd när kroppen tagit upp näring vilket går väldigt fort. Tar du däremot mat med mycket kaseinprotein eller ett kaseinproteintillskott så kommer kroppen få näring under hela din sömn och du hamnar inte i ett katabolt tillstånd under lika lång tid eller kanske inte alls beroende på mängd. Sen har vassle en negativ påverkan på ditt insulin(Ett hormon som sänker blodsockret. Insulinet är ett så kallat anabolt hormon som jobbar för inlagring av energi i musklerna, stänger av fettförbränningen och bygger upp musklerna. Efter en större måltid stiger insulinnivåerna vilket gör att fettförbränningen stannar av.) vilket ytterligare underlättar för din kropp att hamna i ett katabolt läge eller försämrar chanserna för ett anabolt tillstånd.
aha ok då förstår ja lite ialla fall:) men någon kaseinproteintillskott du kan rekomendera? ska nämligen till gymgrossisten i veckan och handla 2 whey 80 till:) .. MILK 90 e det något bra? e de kaseinproteintillskott? eller kanske finns något bättre?
har läst lite på hemsidan .. funderar starkt på att skaffaComplete Protein III heter den.. någon som e bra?
"men någon kaseinproteintillskott du kan rekomendera?" Kesella och keso. Bara att blanda i en skvätt funlight och lite frysta bär. Men om du har bra med cash och vill köpa olika sorters proteinpulver, vilket i ditt läge känns som overkill, så köp ett pulver för morgon och ett för kväll. I annat fall upprepar jag vad som sagt i dessa trådarna sedan whoa's begynnelse. DET GÅR LIKA BRA MED MAT. Att köpa ett speciellt proteinpulver för att ha innan man lägger sig känns lite som att du kan tänka på om 10 år eller om du siktar på att stå på byggarscenen. Lägg du pengarna på mer proteinpulver i allmänhet och käka kesella på kvällen istället. Det är mitt tips.
så hellre 1kg vanligt Keso i en mataffär en ett dyrt protein tillskott man har på kvällarna?
spöket: Det heter tillskott av en anledning, det ska alltid vara ett komplement till vanlig kost. Jag har kaseinpulver pga att jag ofta jobbar natt och det då är smidigt, äter dock en jävla massa keso och kesella också. 1kg Keso per kväll ska du nog stå dig på fint ja :D
Complete Protein 3 får nog fan bli den .. verkar vara jävligt fin .. hört något om den?
Tror knappast du behöver sleva i dig 1kg. Lätt Kesella:Näringsvärde Näringsvärde per 100 g: Protein.......13 g Kolhydrat.....3,5 g Fett..........1g En burk innehåller alltså 32,5g kaseinprotein. Jag blir iaf jävligt mycket mättare med kessella mixat med hallon, blandat med lite funlight och krossade valnötter i jämförelse med att dricka en shake. + att man slipper gå upp och pissa mitt i natten.
Kesella lätt är riktigt gott oxå. Hade en polare på arla som gav mig hinkar av kesella haha :) good old times
_theaerocrew: Man blir helt klart mättare, det är mycket godare men kan dock kosta några kr mer men det får man ta. Pissa mitt i natten :D Inkontinensproblem :D
prostataproblem säkert muhahahaha man börjar ju bli lite till åren haha
haha det är det jag menar, det är inte vattnets/mjölkens fel i shakern, det är hos dig problemet ligger skulle jag tro, du får skaffa kateter :D
Lidls kvarg är ett bra alternativ till kesella annars.. 500 gram för 9 kr om jag inte missminner mig. Med samma näringsvärden som Kesellan.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
MM deras Kvarg är ett kanonalternativ, brukar bunkra upp många kilon när jag passerar en av de där bratwurstaffärerna. Det är dock det enda som är köpvärt där.
Kommer nog bli EsaPro för mig + Kasein eller kanske protec.
hur ska man träna om man inte vill bygga muskler? utan bara slimma sin kropp, gå ner i vikt helt enkelt och få bort ölmagen och bitch tittsen? :D
Exor: Har själv EsaPro och smaken är helt ok, bara använt det i 4 dagar så kan inte direkt avgöra resultat, men placebola har alltid funkat förut så.-Serum-: Ut o knata 45min innan frukost, 60-70% av maxpuls funkar fint.
-Serum- Sen ser du till att gymma oxå... så höjer du den vilande metabolismen oxå :)
Varför vill man INTE ha muskler? Brunte: Det finns en sak till där som är värt att köpa; Deras mytomspunna Alaska Pollock.. : ) Men det är väl typ det..
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
Djureri Läs vad han skrev och tänk efter väldigt noga, så hittar du nog svaret ;)
Någon som såg Bullshit på 6an idag? .. Dom pratade om gym och om att allt med träna är fake osv .. Jävligt intressant.. dom pratade mycket om att det finns 3 olika kroppar Smal . Tjock . Muskelös alla har något av dessa i sina gener . visst kan man kämpa sig upp till att bli smal eller tjock eller musklig osv bla bla .. jälvigt rolgit var det att höra deras bullshit snack;)
visst kan man kämpa sig upp till att bli smal eller tjock eller musklig osv bla bla . Men i slutendan kommer man ändå tillbaka till sitt sanna jag snabbare än vad man tror . Så skulle det vara ^ . Inte mina ord så jag kan inte debbatera bara det dom sa:)
DjBrunte En sak jag undrar över med esapro är hur mycket räknas 6g EAA som? räknar man det som 6g protein i det dagliga tillskottet eller räknar man det som mer eftersom det just är rent EAA? det är något jag har försökt få svar på ett tag nu.
Joo.. kroppsbyggnaderna är uppdelade i 3 grupper. Slutändan = Slutar träna ... logiskt :) Nåt de förmodligen inte vet om är att man mår bättre av att träna oxå... nötter