I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styrketräning / Styrketräningslivstil (2)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-01-31 21:51
damn you ;)
The sky always had little fluffy clouds..

2007-01-31 22:14
Gissar på att det är vitlöken i alla hundratals kebabtallrikar som gjort mig såpass frisk :D
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2007-01-31 22:50
visste det... kebab till frukost !
The sky always had little fluffy clouds..

2007-02-01 15:22

Qarlsson dieten firar nya triumfer

..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2007-02-01 18:27
nejnej, QarlzzoN käkar bara pölsa och mos med lite bostongurka och räksallad :D

2007-02-01 21:12
Silly me, silly me...
Glömde att du kör eastcoastbeach dieten och han Si metoden, Sibyllas index för er som inte visste..

2007-02-01 22:13
Haha :) Ska man växa så ska man !

Funderar faktiskt på gå ner ett par kilo till sommarn :)
/Mvh Q

2007-02-02 00:05
QarlzzoN: Det är ingen som tror dig iaf :D

2007-02-02 17:28

haha ! :)

Nä fan 6kg ska jag ner iallfall till sommarn :)

Pölsa och potatis är nåt alla borde prova, man ser hur musklerna växer medans man äter ! ;)

/Mvh Q

2007-02-07 19:46
Hej mina hårdtränande vänner, har förtillfället två problem här i träningstiderna som jag hoppas att nån kanske kan hjälpa mig med...

1.) Jag har så jävla svårt att trycka i mig den jävla havregrynsgröten nu så jag tänkte om ni har nåra schyssta tips o trix för att få den lite godare. Har ätitden med banan eller sylt nu till förbannelsen...nåt annat borde ju bli gott oxå men frågan e bara vad?

2.) Sen så får jag så jävla ont i min arbåge när jag kör dips. Vetifan vad det beror på. Kände det lite på smal bänkpress oxå ett tag men då breddade jag bara greppet lite så var det lugnt. Hoppas nån kan hjälpa mig.

Ha det gött o fortsätt kämpa! =)

2007-02-07 22:05
vessma: Äpple och kanel brukar funka på gröten, även äpplemos är helt ok. Jag har förätit mig så till den milda grad på hanvregryngsgröt att jag ej äter det till frukost längre, får köra det i cykler.

Testa att köra pushdowns i lugnt tempo med låga vikter för att verkligen värma upp armbågarna, funkar inte det så kom tillbaka så får vi gå på nästa sätt :D

2007-02-08 22:40
brunte: Ska testa lätta pushdowns. Det känns ju dock som att jag redan borde vara uppvärmd innan, man har ju kört lite bänk, hantelpress o så innan dipsen men men... jag ska inte säga nåt innan jag försökt! Men jag återkommer om det inte hjälpte =)....

Fan det där me äpple lät bra, har tyvärr blivit allergisk mot dom så jag får nog komma på nån annan variant. Men men...gapa o svälj så får det väl gå vägen... god natt!

2007-02-09 00:08
Ja det behöver ju inte vara äpple, finns en hel drös frukt som är gott. Älskar själv precis som DioPerdona sa blåbär, hallon och jordgubbar.

Jag tycker det fungerar bra med lätta pushdowns för att värma upp, då väldigt strikt med fixerade armbågar som ej åker upp och ned. Är ju inte säkert detta hjälper för dig men det kan funka.

2007-02-13 00:49
Varför får jag aldrig träningsverk i Rygg o Axlar ?
FAAn
Highfive anyone, anyone?

2007-02-13 01:15

Läste lite grejer folk skriver.....

Fan, palla tänka på allt man äter?
Jag kör mammas mat.. De funkar..
Och ja käkar godis,chips o skit...  Palla va utan :D?

Tränar man mycket så märks inte de lixom..
Jag kör dock 12 pass i veckan ....

Highfive anyone, anyone?

2007-02-13 01:34
12 pass i veckan på gym?

Klart du kan äta godis och chips och skit medans du tränar, men då lägger du på dig onödigt fett som gör att musklerna inte träder fram mer som det skulle göra om du skippade all skit.
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2007-02-13 04:09
Niito: Troligen pga du varierar dig alldeles för dåligt.

Du kör mammas mat och det funkar, hur vet du att det inte funkat bättre om du ätit annan mat? Vem fan käkar inte skräp, jag käkar fan godis more or less varje dag, dock i små mängder. Jag äter mycket och ser till att tillgodose behoven av protein, carbs och fett för att växa, sen ser jag inga problem med att lyxa till det lite, ska inte tävla iaf.

Antar att du inte kör 12 pass gym, 12 pass är hursomhelst väldigt mkt och du lär behöva käka en hel del för att klara av 2 pass om dagen. Se till o käka o sov mkt och variera dig så du inte blir utbränd.

2007-02-13 14:29
vessma P26
Ett tips angående gröten är att blanda i lite müsli, ca 50%. Jag tyckte att det funkade bra som en variant. Energimängden blir ju inte exakt den samma men d funkar iaf.

2007-02-14 23:47

DjBrunte o Raze

Jo, jag har börjat med tillskott nu..
Nej jag kör 7 fotbollspass och 5 på gymet...
Dock äter jag för dåligt, e rädd att ja ska få fett...
Viill ha synliga muskler :D

Highfive anyone, anyone?

2007-02-15 00:22
Okej börja ät bra och mycket, mycket mer än förut + tillskotten. Så ska du se att det ordnar sig och att du växer mer.

2007-02-15 06:37
"Dock äter jag för dåligt, e rädd att ja ska få fett...
Viill ha synliga muskler :D"

Jag är helt ärlig när jag säger att jag gråter när jag läser det du och 250 andra har skrivit hittils i tråden ang just det, det där ska fan med i FAQ:en jag planerat i 5mån som aldrig blir av :(

En klar fördel när man vill ha synliga muskler är att skaffa sig själv möjlighet att bygga några.

2007-02-16 13:21
Helvete va många är nervösa över viktökning. Efter tre månader
av sjukdom så var jag nere på en vikt av 64 kg(180 cm). För ca. en månad sen började jag träna och ligger nu på en vikt av 73 kg. Hur mycket av den vikten som är muskelmassa vet jag inte..

Enda jag kört på är protein- kolhydratstillskott, Storm (Kreatin) och jävligt mycket mat. Vill man gå upp i vikt är det fan inte svårt..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-02-16 18:40

Min vikt har sjunkit med när jag inte tränat på 3månader :/ ligger nu på 122kg kvälls vikt (186 cm) ..

Klart man måste bry sig om vikten ;) det är ju det man är ute efter ! varför annars träna !? :P

/Mvh Q

2007-02-19 01:02
122kg stabil gosse, själv ligger man på fjuttiga 93

2007-02-19 08:35
It's all about the Norrlands-secret, pölsa med mos som bygger.

2007-03-06 02:19
magmuskler under naveln grymt svåra att greppa i min träning iaf på magmaskiner - nån som vet nån annnan övning på gymmet som ger bra effekt....
tack på förhand - Elias

2007-03-06 02:28
Det finns en ny styrketräningstråd försök i den :).