Jag proppa i mig en burk på 1vecka. 2 år gammal. jag överlevde
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. (Kung Fu Tse, Kina)
Haha...jag e inte direkt rädd för att dö utan mer om kreatinet har blivit något annat "ämne" eller så så att det inte skulle fungera längre. Ja du fattar vad jag menar?
ReeB: Raze har rätt i att det är gammal nedbruten mat.Vessma Så länge det inte är utsatt för fukt är det nog lugnt. Sen beror det på hur länge sedan det gick ut. Kreatin bryts ner till kreatinin efter en tid. Kreatinin får du inte så mycket effekt av.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
_theaerocrew Ok, då borde det ju va lugnt, e bara nåra månader förgammalt. Soft att du har svar på det mesta härinne!
Bästa sättet att testa själv är att smaka på kreatinet. Smakar det surt är det bara att slänga.
Det kan vara klumpigt också.. Det ska det inte vara.. Drick hur det än är :)
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. (Kung Fu Tse, Kina)
Hmm FuckingBajs stämmer ju inte riktigt, men istället för att kroppen arbetar upp musklerna som brytits ner så jobbar kroppen med att få ur giftet(alkholen) ur kroppen, så all träning går nog inte bort, men en del. :/
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
hur blir man bättre på att kasta boll? :P typ i killerboll eller handboll, hur blir man bättre på de, finns det andra sätt än att bygga upp biceps osv?
Funkar effedrin bra? Hört att de tar bort fett? Och funkar som prestationhöjare... Tell me about it ?
Highfive anyone, anyone?
Fan ja har Tränar SERIÖST nu i 2 veckor.. Denna vecka som kommer blir min 3e vecka. Och när ja började (alltså för 2 veckor sen) Vägde jag 63kg. (är en lång och smal kille) Och nu Väger jag 66kg Fan helt otroligt.. Tränar hårt äter rätt, och så tar jag Gainer. Fan det verkar ju gå bra? eller det kanske bara är vatten så jag inte ska tro att något händer mig under 2 veckor:( .. Men glad som fan e jag att jagbörjar gå upp ialla fall Det kan ju bara betyda att ja gör saker rätt antar ja?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
spöket: javisst, jag har bara tränat 3 veckor och jag börjar min 4:e nu. Själv har jag börjat se vissa resultat och folk som inte träffar mig varje dag ser också förändringar, så det ger en mer pepp att fortsätta.
Raze P21 Ja alltså jag är hur glad som helst.. tänk bara om ett halvår hur man kommer se ut då:).. om det fortsätter så här alltså. helt underbart..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
spöket Jag vet haha :) det jag tänker på hela tiden. Så jag kör på 3 gånger i veckan heeeeela tiden, sen i mars börjas det med deffning och träning 6 ggr i veckan ungefär, så det blir nice. Forsätt såhär du med så ska det bli bra till slut :D.
Deff, för mig behövs nog inge deff. jag är så pass smal så det spelar ingen roll för mig :P
Jo samma här är 1.93 väger 85 nu, men ska väl upp emot 90 kg's klassen.. sen äre bara deffa bort underhudsfettet så kommer musklerna fram lagom till sommaren ;D.
Jag är 1.83 och vägar nu 66kg Mitt mål är att komma upp mellan 74-80kg det verkar fin fint.. :)
yes det blir säkert hur bra som helst, du käkar gainers va? det skiter jag i jag kör bara på proteintillskott och nu snart ska jag börja med kreatin.
I början går det alltid fort, sen går det saktare och saktare, brukar vara då folk lägger av med träningen :D
/Mvh Q
Haha jo det är sant, men fan jag ska inte lägga av har en träningspolare som pushar mig så här avslutas inget ;)
Raze P21' Jo eftersom jag är så pass Smal så äter ja gainer just nu, Sen när jag kommit upp till mitt mål hade jag tänkt byta till vanlig protein kanske Why 80 eller något sånt.. hört att det är bra att göra så!?
Hmm det vet jag inte, är inte så insatt i det där om det e bra eller dåligt :) men lär väl finnas folk här som vet det iallafall.
Yes.. men jag går efter vad killen på gymgrossisten sa till mig.. Han kollade på mig och sa att "du ska ha gainer först", Sen när du känner att du börjar gå upp och nästan kommer upp i den vikten du vill ha kan du börja med why 80 osv..
Ah ok ja då ska du lyssna på vad han har sagt och göra så :).
Jag själv är ju ganska smal också, inte överdrivet, så jag sket i gainers för jag ville inte gå upp en massa i vikt innan jag började forma kroppen, så jag sket i det :).
Ge mig EN enda vettig anledning till att inte inta snabba kolisar(det som skiljer en gainer från ett rent proteintillskott) efter träning så ska jag salutera.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
vadå så du säger att jag ska käka gainers också eller?
å herregud..... hur många gånger ska man behöva upprepa att gainers inte är någon magisk muskeldryck a'la trolldryck de mirakulix... Man går inte automatiskt upp i vikt för att man dricker gainers. Gainers är snabba kolhydrater och protein. Proteinpulver är bara protein. Äter du några bananer, en påse ahlgrens bilar eller skumbananer och tar dig en proteinshake har du en gainer... Efter träning skall man ALLTID inta snabba kolhydrater och protein. Säger nån något annat så vill jag hemskt gärna se den argumentationen. Hysterisk skrattvarning utfärdas dock. Raze: JA du ska käka gainer efter att ha tränat, eller protein + kolhydrater.
Jag undrar var alla hemsnickrade båddibilldar teorier kommer ifrån, frågar folk den största på gymet hur han gör eller läser folk några obskyra bodybuildartidningar som man aldrig sett själv? Entusiasmen är det inget fel på, behåll den men försök hålla ögonen öppna och läs, läs, läs. Fråga aldrig försäljare om råd när deras jobb är att kränga produkter till dig.
Ja men jag kör proteintillskott direkt efter träningen.. sen kör jag ofta pasta och tonfisk eller nån form av kött och potatis ett tag efter jag tagit drinken :).
Raze: Anledning till att inte inta snabba kolhydrater i samband med din shake är?
Jag tror han skrev de längre upp .. Han vill inte bli större utan forma muskler och sen deffa? jag fattade inte själv vad hand menade med det.. Men alla har ju sin egna grej, han har ju utvecklats säger han också och att både han och andra ser de på han, det måste ju betyda att han gör rätt? genom att bara ta protein pulvet?
Alltsåj ag kör bara på proteinshake som tillskott resten får jag ut av alla måltider jag äter per dag, ska börja med kreatin snart också. Men så jag bör alltså få mig godis efter träningen eller vadå? :)
Det är en sak att vara ovetande och göra fel när man inte har blivit tillrättavisad men att man fortfarande är lika ignorant när folk gång på gång förklarar i utlägg långa som en kortare novell blir jag aldrig klok på.spöket: Nej det måste absolut inte betyda att han gör rätt. Vinner du ett Formel1 lopp med 0.5sek så är du bäst, men det behöver fortfarande inte betyda att du körde optimalt och kommer fortsätta vinna.Raze: GG och de andra sidorna på nätet säljer miljontals kolhydratspåsar/burkar och varandra vin och sprittillverkare/affär säljer 25kgs påsar med malto eller dextro. Potatis 30min efter din proteindrink är fortfarande inte det samma som 50-100g snabba kolisar i din drink, du kommer optimera ditt muskelnetto, uppbyggnad kontra nedbrytning när du fyller på dina glykogendepåer igen. Längre babbel drar jag inte då det är gjort i 250 av de 770 inläggen i tråden.
okeej nej du behöver inte babbla om det något mer du kan vara lugn :D haha..och jag har inte bett om några korta novell förklaringar..
Men tack för svaren ändå, ska aldrig mer fråga något i hela mitt liv :P..
Direkt efter passet ska du äta snabba kolhydrater, gärna med protein. De snabba kolhydraterna ser till så att du snabbt fyller på dina glykogenlager som du tömt under träningen. Du ökar insulin utsöndringen, insulin, ett hormon vars uppgift i detta skedet är att trycka in kolhydrater och aminoyror i dina muskelceller. Detta leder till ökad kolhydratssyntes och positiv proteinbalans som leder till att kroppen börjar reparera vävnad. Tycker du det låter som en dum ide föreslår jag att du fortsätter som du gör nu. När folk deffar inför tävlingar är postworkout kolhydrater de sista man plockar bort. Varför du väljer att göra det förstår jag inte. nej, du behöver inte äta godis efter träningen. Godis innehåller snabba kolhydrater, gainer är snabba kolhydrater och protein. så ja, om man vill kan man äta godis med inget fett i, baserat på maltodextrin t.ex, även om jag inte hade rekomenderat det. Om man är nybörjare, dvs, tränat kortare tid än 2 år så får man resultat med nästan vad som helst. Att din våg visar på 3 kilos uppgång säger ingenting. Det finns så oändligt många variabler att ta hänsyn vid hobbyvägning, har du skitit, har du mat i magen, har du druckit, när på dygnet väger du dig, vad väger du dig med för våg, hur har du ätit dagen innan osv osv...
okok, jo jag har läst lite om snabba kolhydrater, räcker ju med en banan, eller dricksyoughurt eller en smörgås efter träningen står det, så ja nåt sånt får det väl bli :).
Vart står det detta
http://www.nsd.se/material/livslust/livslust6.htm "Snabba kolhydrater - direkt De snabba kolhydraterna ska ätas direkt efter träningen. Det är enda gången snabba kolhydrater kan ätas med gott samvete. De förbränns på en gång.
Förslag på snabba kolhydrater att äta efter träningen: Banan, drickyoghurt eller en smörgås."
"Det är enda gången snabba kolhydrater kan ätas med gott samvete." - Fel, sålänge glykogendepåerna är tomma så kommer aldrig kolhydrater att leda till fettinlagring. (Antar att det är det du menar med "gott samvete"). Dvs så kan du äta snabba kolhydrater när du inte har ätit på länge t ex. Allt jadda jadda om blodsocker och insulin orkar jag inte käbbla om.. 100 gram snabba kolhydrater kommer att leda till lika stor fettinlagring som 100 gram långsamma kolhydrater. ..Naturligtvis kommer dom snabba kolhydraterna inte bidra till samma mättnadskänsla som dom långsamma. Lägg ner fixeringen om snabba vs långsamma kolhydrater, det är så extreemt 2002!
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
_theaerocrew Så gainer är alltså något positivt som jag ska fortsätta med?
jag har problem med attt öka min kroppsmassa....har tränat i snitt 3gånger i veckan i 4-5månader med absolut noll i resultat när det gälller kroppen....äter typ 3-4port mat om dagen och dricker recoery medmera - vill hälst inte köpa kosttilllskottt pga extrem taight ekonomi...kör ett ganska allround upplägg (allt utom vader typ)....nån som tro sig veta vad det beror på? tack på förhand... MVH / Elias
spöket: Ja det är positivt med rätt källor och rätt mängder.elias: Antingen tränar du för lätt och med fel rörelsebanor alternativt du äter för lite och på fel ställen.
DjBrunte - flr lättt tror jag inte jag tränar....blir aldrig riktigt svettig men bli sjukt trött i kroppen....får kanske granska kosten då....men vad menar du med "rörelsebanor". tack på förhand.... MVH / Elias
elias: Om du ej har en osedvanligt låg produktion i dina svettkörtlar så vågar jag nog påstå att intensiteten i din träning är för låg om du inte ens blir svettig. Det jag menar med rörelsebanor är att du kan utföra en övning på oändligt många sätt beroende på hur din rörelsebana för övningen ser ut, olika rörelsebanor fokuserar kraften mot vissa muskler o utvecklar fibrerna på olika sätt. Jag tror dock att du äter på tok för lite som de flesta andra.
Djureri: Det där är inget jag har sagt, utan det där tog jag ju direkt från sidan, vet ej om det stämmer eller inte men ja iallafall :).
Raze: Om du letar info så leta på kolozzeum eller bodys forum, inte på en sida för motionerande pensionärer.
haha okeeej :) ja jag vet ju inte riktigt var jag ska läsa, men tack för förslaget iallafall, men det börjar gå bättre o bättre med träningen börjar komma igång så det känns bra :).
jackan: Armarna är en del av överkroppen :D. Skämt o sido, du ska nog fortsätta o träna som du gör nu men kanske lägga armpasset efter en vilodag eller en bendag så de är bra utvilade. Variera övningarna efter ett antal veckor och lägg då och då in ett extra pass armar för att prioritera dem ytterligare. Dina muskler försvinner fortare än de kommer, så sluta inte träna resten av kroppen.
Ja alltså hur kommer det sig att musklerna försvinner? när man slutar träna teex?.. man tränar säger vi 1år stenhårt, får skit fin kropp och allt. sen så slutar man att träna i ett halvår , men man äter exakt samma sak osv.. Hur kommer det sig att kroppen inte stannar kvar typ på de sättet? ok att man blir äldre och åldras men hmm. ähh kanske cp fråga.