stringkarring: äh, jag växer inte iaf, jag äter för å bygga på höjden :D Jag är satt på strikt QarlzzoN-diet den här veckan, dock har jag bytt ut alla hans norrländska rätter mot kebab, så det blir 3 kebaber om dagen + massa annat skräp.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
brunte: kebab är gott, kebab blir man stor och stark av !
/Mvh Q
QarlzzoN: Yepp, jag har tänkt bli den första i Sverige som svarar annorlunda på den klassiska fråga: Hur har du gjort för att bli stor och starkare? -"öööh ätit mycket havregrynsgröt". Där ska jag kunna svara kebab.
nu börjar det ju bli rejält kallt ute, vad ska man tänka på ifall man är ute o springer då? hur mycket kläder ska jag ha på mig egentligen? räcker det med långkallingar o mjukisar sen typ 2 tjocktröjjor, mössa och vantar?
Forumsignatur:
bluesky F2 kör 80-tals shorts med långkallingar under + en urtvättad "college" tröja och pannband funkar i alla väder !
Ibland blir jag mörkrädd.
bluesky: du vet vel att om du springer med långkallingar så får du sämre ämnesomsättning, därför råder jag dig att ha täckbyxor och vanliga string fillingar under så du får en bra ämnesomsättning + att hjärtat kommer bli starkare ..
/Mvh Q
Det som QarlzzoN säger kan också innebär att du tar 20kg mer i bänkpress, det är dock varierande från fall till fall.
jasså, det har jag hitils inte märkt. sen spelar det väll ingen roll om man kan använda mer vikt eller inte, huvudsaken är ju att du får bra kontakt och att musklerna får arbeta bra, sen om det är 100kg eller 20 spelar ju ingenroll så länge du tar ut dig... nej, att "trötta ut" eller att "chocka" en muskel tvingar den inte till att öka i volym som mängden överbelastning gör. Du behöver inte göra mer än 2x6 reps per övning. Jag brukar ha som mått att om jag kan göra 7 reps ökar jag vikten nästa pass. Om vikten inte spelade någon roll kan du ju stå hemma och göra övningarna i luften utan vikter och se hur bra resultat du får då.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2x6 reps per övning. tycker jag inte är applicerbart på samtliga muskel grupper beroende på om musklen är spol- och fjäderformad, tex mediala delta muskeln. Annars håller jag med. Låg volym och ofta bygger för de flesta odopade bättre än hög volym och sällan.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
missade det när jag skrev om, skulle vara 2x6 på de flesta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SkankyWhore Men snälla.
"Om vikten inte spelade någon roll kan du ju stå hemma och göra övningarna i luften utan vikter och se hur bra resultat du får då."
Du gör ju bort dig själv med sådana uttalanden.
Säg mig hur det är någon skillnad för t.ex. Din biceps om du skulle i en isolerad rörelse klara 10kilo 3x8 och den är slutkörd.
Mot om du skulle köra frivikt och lassa på med 20kilo och även där klara 3x8 och vara lika slutkörd.
Vad är skillnaden där?
Hur är det bättre för biceps att du kan ha på mer vikt när den blir lika väl arbetad isolerad med mindre vikt, som med fria vikter och mer vikt? Vill väldigt gärna veta det nu när du har varit så spydig.
Nu är jag själv inte ett direkt fan av isolerade övningar, men förstår inte hur den muskel som är i direkt kontakt skulle tränas bättre med tyngre vikt och fria vikter när andra muskler hjälper till för att klara av vikten mot när muskeln får jobba isolerat utan hjälp från andra och då klarar mindre vikt men blir lika utarbetad.
Att fria vikter är bra för att man tränar sekundära muskler osv. är en helt annan femma. Men vill gärna ha svar på varför det är bättre att man skulle kunna ha mer vikt med fria vikter mot isolerat men lägre vikt med samma påfrestning för den direkt påverkade muskeln.
Puss och kram.
P. S.
"Du behöver inte göra mer än 2x6 reps per övning."
Detta beror ju helt på hur du vill träna. Finns inte ett enda sätt.
D. S.
Hur är det bättre för biceps att du kan ha på mer vikt när den blir lika väl arbetad isolerad med mindre vikt, som med fria vikter och mer vikt? Vill väldigt gärna veta det nu när du har varit så spydig. Saken är den att den inte blir lika väl belastad.
Vad är fördelen med att isolera en muskel i en övning, förutom att du måste göra fler övningar för att få samma resultat?
Förövrigt är det du som är spydig och inte jag.
Nu är jag själv inte ett direkt fan av isolerade övningar, men förstår inte hur den muskel som är i direkt kontakt skulle tränas bättre med tyngre vikt och fria vikter när andra muskler hjälper till för att klara av vikten mot när muskeln får jobba isolerat utan hjälp från andra och då klarar mindre vikt men blir lika utarbetad. Att den blir utarbetad är inte samma sak som att du tvingar muskeln att växa.
Om man står och håller armarna rakt ut så blir musklerna också trötta, men det är ingen bra träning för det.
Att en muskel blir trött är inte samma sak som att träna den för att bli starkare.
Att fria vikter är bra för att man tränar sekundära muskler osv. är en helt annan femma. Men vill gärna ha svar på varför det är bättre att man skulle kunna ha mer vikt med fria vikter mot isolerat men lägre vikt med samma påfrestning för den direkt påverkade muskeln.
Ännu en gång, du får inte s amma belastning på muskeln.
P. S.
"Du behöver inte göra mer än 2x6 reps per övning."
Detta beror ju helt på hur du vill träna. Finns inte ett enda sätt.
D. S.
Det föll bort en del när jag vart tvungen att skriva igen.
För att få ökad maximal ökad muskelmassa är det inte bättre att göra fler rep på en lägre vikt.
Men snälla.
"Om vikten inte spelade någon roll kan du ju stå hemma och göra övningarna i luften utan vikter och se hur bra resultat du får då."
Du gör ju bort dig själv med sådana uttalanden.
Nej, jag tog bara ditt exempel till en extrem punkt.
Tjena Grabbar. Funderar på att Köpa Gainer PRO tror ja den heter från gymgrossisten.. Vill gå upp i vikt, är de ett bra redskap om man säger så?. Jag tränar inte så ofta nästa inget alls. men hjälper denna till för att gå upp i ivkt även om man inte tränar?
Du går upp i vikt om du tryckar ett gäng pizzor och choklad också. så länge du ligger på kcal+ så går du upp i vikt, sen om du blir phat istället för muskulös är ju en annan femma.
Vill du gå upp i vikt till vilket pris som helst är väl gainer ett ok alternativ. Men det är oftast lättare att lägga på det där fettet än att bli av med det senare.
har ialla fall beställt 4kg gainer pro för 345 tror ja det kostade helt ok pris.. nu får ja se om jag blir tjock .. :p .. ska ju fortsättta äta så bra ja kan men vi får se om detta ger mig nödvändiga kolhydrater/proteiner/fett som jag behöver för att gå upp i vikt.
själv blandar man egen hahaha. maltodextrin 25kg för 600:- blir det många fina gainers av..
indeed, har blandat själv sedan första dagen, priceless. Funderar på att göra en ny tråd snart, med en minifaq med svar på om weigh 80 är ett bra protein, om man blir fet av gainers, hur jag får magrutor på 3 veckor, hur man tillagar en riktigt norrländsk måltid ala QarlzzoN och självklart svar på hur man punktförbränner bort sina lovehandles och hur mkt kläder man ska ha på sig när man ska ut o springa. Eventuellt även en ordlista där man förklar begrepp som proteinsyntes, cns, dc, af , cbb, eaa, aas and so on. Exempel på scheman när det gäller kost och träning, kanske länkar till ett par forum och kostillskottsbutiker. Skulle kunna gå å fixa en decent FAQ som intro till tråden om man delade ut olika saker till olika kunniga personer o för att knåpa ner något, just nu är jag dock för trött för att orka tänka på vem som ska göra vad osv men hojta gärna om ni vill bidra med en viss del till FAQen. QarlzzoNs del är ju ganska given.
Moderator
2006-11-21 09:12
skitbra initiativ! börjar bli ruggit trött på whey80 frågor nu...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
SkankyWhore: Jag är inte den som är den. MEN skulle inte ha något emot lite källor när du säger t.ex att 2x6 är bäst för att bygga muskelmassa. sen åter igen fast med lite annat ordval. hur kan den direkt tränade muskeln få mer belastning på sig med fri vikt(skulle inte ha något emot källa här med). kan inte se logiken i det hela. Där emot återigen så är fria vikter att föredra för att man tränar många sekundära muskler. Andra får gärna även dom svara på det här. för jag ser verkligen ingen logik i det.
brunte varför käkar du så många omega 3 kapslar när du ändå får i dig fisk?? kanske är en dum fråga men men sen 3 burkar tonfisk på en dag, fy fan du måste handla mycket tonfisk jag vill ha tips på andra tillskott just nu kör jag protte dink efter gym och sedan efter middagen i dagens läge...alltså två gånger per dag vad kan jag komplettera med, finns det något bra jag kan ta på dagen under jobbtiden, då jag bara sitter och slöar och inte får i mig så mycket som jag vill vad är allt det här esa95pro super duper osv
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Lego: Mjo du är ej den enda.
and-one: Allt handlar om vilket E% jag vill få från fett just den veckan, sometimes more sometimes less. Ja jag äter en hel del tonfisk, jag kan äta stora mängder utan att föräta mig, jag har levt på tonfisk under många år, bra och billig proteinkälla.
http://www.eiselt.se/produkter/Esapro.htm Jag uppskattar även
http://www.eiselt.se/produkter/Retibol.htm Det jag skulle gjort i ditt fall är att fixa en bra matlåda att äta på jobbet men om du är för lat för det så kan ju en shake med en blandning av vassle/kasein vara ett alt. tillsammans med t.ex ett äpple.
Nu ska jag försöka dra mig till gymmet för lite rygg/mage, jävla kaosvecka, jobbar 9nätter i rad med början i lördags som ej tar slut förens på söndag, noll energi och dåligt med sömn. Lite Outerspace i gymmet idag får vi hoppas kan trigga iaf något hos mig.
snabb och enkel fråga, hoppas att den inte varit uppe förr. Gainomax drycken som finns att köpa för typ 13 spänn & är gudomligt god, är den något att rekomendera? Går den tex att jämföra med whey 80? Går ju att jämföra, men ja tänkte om någon här kunde svara lite snabbt.
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
Enligt mig så nej, den går ej att jämföra med whey80 då det är två skilda saker, däremot går den att jämföra med whey80 + kolisar. Skulle aldrig dricka den dock, för dyr och för dåligt skräddarsydd efter mina behov.
Gainomax är ju så jävulst god specielt vanlij, sen att det är norrmejeriet gör det ju inte sämmre heller ;)
/Mvh Q
Jag är inte den som är den. MEN skulle inte ha något emot lite källor när du säger t.ex att 2x6 är bäst för att bygga muskelmassa. Det säger väl sig självt att du inte orkar lyfta en tyngre vikt lika många gånger som en lättare vikt.
En muskel växer inte om den inte behöver det, lyfter du lätta vikter behöver muskeln i växa lika mycket i storlek som om du använde en tyngre vikt.
Att använda lätta vikter kan vara bra i andra sammanhang, men inte när det gäller att bygga maximalt med muskelmassa.
Do 4 to 6 reps per muscle group. This is the heart and soul of maximizing your training. Why? For you to get the most muscle growth possible, you want to attack the muscle fibers that have the most growth potential - - your white, fast-twitched muscle fibers. Any other fiber has minimal growth potential in comparison and it is scientifically documented that the way to hit these white fibers is with a heavy weight in a 4 to 6 rep range. Also, any higher rep range is going to draw excess lactate into the muscle, thus fatiguing the muscle.
Remember... overload builds muscle, not fatigue. If you are constantly pulling lactate into the muscle, you will hinder your performance and shortchange your overload. Lastly, the added benefit of the 4 to 6 rep range is the "focus"element. It is a lot easier to put forth 100% mental intensity into a set that lasts 15-20 seconds than a set that would last double that time.
från http://www.bodybuilding.com, samma princip finns på http://www.ast-ss.se
När du isolerar en muskel under en övning och inte tar hjälp av de andra musklerna gör att när du gör en annan övning för att träna samma muskel kommer du inte att kunna använda like mycket vikt, och med det förlora mycket av din träning.
Kan leta upp några källor när/om jag har lust och tid.
Med reservation för klumpiga formuleringar mitt i natten.
Trodde du skulle ha bättre källor än det där. Bodybuilding.com är en bra sida som man kan snappa upp mycket ifrån. men att säga att 4-6(vilket inte var vad du skrev förut) är den ultimata sannigen för att det står på den sidan är lite dumt. Det går trender inom träning som inom allt annat. Ast är ett företag, vissa saker som dom säger är bra, men mycket är skit, t.ex att dom förespråkar typ 3-4g(eller var det tillochmed mer än det?) din kropps vikt i proteinpulver enbart för att få sälja mer av sitt egna pulver. Hade hoppats på att få några länkar som hade allafall lite forskning bakom sig. men två oprecesisa länkar får väll duga=) 2x6 skitbra om det funkar bäst för dig och du växer riktigt bra på det. och förespråka gärna det då det funkar bra för dig. men säg inte att det är det bästa sättet att träna/ultimata sanningen osv för det är det med ganska stor säkerhet inte. det kanske är det för dig, men verkligen inte för t.ex mig. har själv testat Max-ot i runt 3 månader. funkade okej, men kände att det slet för mycket på min kropp och resultaten var inte så super bra. Kör nu tre helkropps pass med varierande rep&set antal och gillar det som fan, känner att jag växer bättre på det.När du isolerar en muskel under en övning och inte tar hjälp av de andra musklerna gör att när du gör en annan övning för att träna samma muskel kommer du inte att kunna använda like mycket vikt, och med det förlora mycket av din träning. När du säger annan övning menar du då en övning med fria vikter eller en annan övning som även den isolerar muskeln? Kan inte riktigt se det som ett svar på hur den direkt tränade muskeln få mer belastning på sig med fri vikt. Eftersom du är trött så misstänker jag att det spelar in på ditt svar på den här frågan så vorre grymt med en bättre förklarning någon gång då du är pigg. Nu är mina ögonlock för tunga, dags att runda av. God natt sverige vart ni än är
Tja! Jag har bara en simpel fråga, nån som vet om man kan frysa kvarg? ...så man slipper springa till affären hela tiden.
Fan nu är det snart dags för sm .. åker imorrn på morron man börja bli lite nervös ... :S får hoppas vikten ligger under 125 annars får jag vel sätta mig i bastu nån timma :D
/Mvh Q
eller ge fan i kebaben innan invägning, eller någon av era norrländksa specialiteter! lycka till, hoppas du tar smtecknet!
vessma: Ja det går utan problem, smaken blir inte lika god dock.
går å göra god "glass" med kesella.
kan bjuda på ett recept på fejk-sorbet: 1st Kesella lätt eller maksatt Kesella. jordgubb/lime är favoriten. 1st paket frysta hallon sockerersättning, t.ex Hermesetas. 1. Mixa alla ingredienser med mixer tills de frysta hallonen inte är några hallon längre 2. Stäl in i frysen 10 min, vill man ha hårdare konsistens är det bara att ha den längre i frysen.
mjo har kört många liknande, gillar o köra lättkesella, frysta blåbär och pressa ner en hel citron, blir också najs.
Tacka vet jag kvarg och fun light
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. (Kung Fu Tse, Kina)
mjo det är ju ett klassiskt mellanmål, starfruit eller tropisk är klara favoriter. funderar på att testa med funlights icetea o se hur det smakar :D
jaha då har man kommit hem efter 4dar i göteborg :) Tog sm guld som vanligt ;) Men tyckte inte det gick nå vidare fick ingång 225kg som kändes som luft .... 230 lika jävla lätt domarna är bög och undekände för snepress 235 var stopp :S Vägde in på 123kg :) så viktklassen var lungt :)
/Mvh Q
Var rätt kul när jag komme till skellefteå flygplats då stod tidningen där och foto så man kände sig som en kändis ;)
/Mvh Q
haha grattis dunderkarlsson :D privatjet tillbaka efter segern? :D
ja för fan ... idag var man med igen i tidningen då :) första sidan en gång till :D är fan kändis i skellefteå nu skrev en autograf idag till nån kärring som hadde av ricky broch (stava) och ville ha av mig med haha ..
/Mvh Q
Haha ja du och Ricky är lika på många sätt :D Enjoy your 15mins of fame dawg! :D
Nej fan jag är ju lokal kändis :P redan specialt av ungdomarna, var de även innan tidningen ;) .. Det märker man när man går ut på krogen haha känner fan inte nån alla känner mig, kan komma fram nån helt främmande och fråga hur träningen går, sen bjuder dom på öl så de är ju bra :D
/Mvh Q
Okej,Nu behöver jag hjälp, eller ja råd. Är såhär att jag tränade lite under Gymnasiet,ska ju inte säga att det var så seriöst,men jag tränade ialf 3 dagar i veckan en tag.tills jag lessnade ur. Och jag känner att jag vill börja träna igen å bli lite fit, har blivit lite tjock å har lite underhudsfett som jag tänkte bygga lite muskler av,tänkte träna 4dagar i veckan ialf nu i början och tänkte bara höra om hur i helvete jag ska orka hålla mig motiverad?hur gör ni/gjorde ni i början?. Jag vill liksom se resultat efter redan 2 veckors träning annars lessnar jag ur,och jag vet att det tar längre tid.. Tänkte höra om vad man ska äta å dricka för att bygga muskler? fett har jag som jag kan arbeta av å sno av, Vad ska jag dricka? Prteintillskott innan å efter träningen? vad ska jag äta mkt av? Ris,och potatis och kött? skita i såser. Mitt andra problem är att jag jobbar som kock och jag känner att om jag inte tar tag i detta nu så kommer jag bli en smällfet kock verkligen.Att sluta småäta på jobbet klarar jag av bara jag har lite självbehärskning... Så det jag undrar är kort och gott Ris,potatis,kött? är det vad jag ska äta? Proteintillskott för att åka prestationen under träning?Vilket rekomenderar du? och hur hur hur ska jag göra för att inte lägga av efter 3 veckor? Blir det lättare ju längre man tränar? spelar det ngn rom om man tränar kl 12-13 på dagen eller 16-17?. (pga konstiga arbetstider). ja snälla hjälp mig.nu ere dags att ta hand om sin kropp.
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
Och vilken tid e senaste målet? asså mat. kl 18? 19? eller spelar det ingen roll?
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
Fick just veta att jag tog nytt svenskt rekord för enb bänkpress mästerskap/ junior... Förra rekord innehavaren är världsrekords hållaren fredrik svensson som gjort 345,5kg ... Hans rekord var 212,5kg som junior och har hållits oslaget från 2001-06-09, men nu har jag pissat på honom och ökat det till 225kg ... Nästa år ska jag pissa på marcus hirvonens svenska rekord på 255kg ! och det är inte bara mästerskap utan för allt..
/Mvh Q
Det här är inte lunarstorm, antingen lär man sig o skriva så man orkar läsa igenom ett meddelande eller så skiter man i att posta.