45-60 min är jävlit länge på tom mage. Skulle starkt rekommendera lite protein innan utgång.
The sky always had little fluffy clouds..
45-60 är absolut inte länge och jag skulle aldrig ta protein innan utgången, men som sagt, folk har olika åsikter och man väljer själv vem man lyssnar på och hur man vill gå till väga. Det optimala är att ta med sig två stå 25kgs hantlar så man kan köra bicepscurl medans man är ute och går, då jefflar växer man, + att man då får ett perfekt 6pack enl rykten.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Vet inte om det är bättre eller inte, men gillar det. pallar ändå itne köra mer än 3 gr i veckan fokuserat. och köra split tycker jag är tråkigare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gillar även chad waterburys tänk. hans pass jag går efter
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DjBrunte P20 Varför inte.. finns ju alltid en risk att bli katabol på morgonen, samt kan bli när man går ?
Speciellt om man skulle traska runt med 25kg hantlar i varje hand.
Nu vet ju inte jag om det finns aminosyror i termogeneshöjande preparat iofs.
Jag tänker safe :)
Det är inga problem att träna samma muskelgrupp flera ggr i veckan, MEN!, om du använder samma parametrar pass efter pass eller för hög volym kommer överträningen och cns kraschen som ett brev på posten. Ska man träna samma muskelgrupper lera gånger i veckan gäller alltså: 1. Lägre volym, dvs färre övningart. 4-5 basövningar per pass bicepscurl är inget man baserar ett träningsprogram på, det kallas för ISOLATIONSÖVNING av en anledning. 2. Rotera övningar och parametrar, dvs använda olika set/reps per pass och byta ut övningarna med jämna mellanrum. 3. Avlastningsveckor och periodisering. dvs, det går inte att köra på tungt hela tiden. Gå ner i volym och upp i reps under en vecka med jämna mellanrum, eller vila helt. 4 . Vila, äta, sova, Dvs, återhämtning, mat i magen och sova på natten. Folk tror dom äter mycket men så visar det sig att dom äter 6 mackor om dagen och vad mamma lagar till middag. och förihelvete, träna benen. Inte bara för att det ser pinsamt ut med storkben utan även för att det bygger massa. Som sagt, vill man läsa mo helkroppspass så är Chad Waterbury ett bra tips.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Sved i kroppen när du sa.. träna ben... uschhh! haha
hur e det om man slutar använda Storm+Shock Therapy kommer jag o tappa motivationen helt då?
i am what i is and commin`thru whit my crew like this ..............natural...born....writers.......
*skallar huvudet i väggen* Det finns viss risk för tillfälliga utslag, tappad motivation och i vissa fall kan det leda till döden om man har slutat använda Storm + ST. Förlåt, jag kunde inte hålla mig....
Mr_bean:nej. nej. nej.
Alså en fråga .. Om jag slutar äta pölsa och potatis kommer jag få störe muskler då ?
/Mvh Q
me like the ironi in here:>.. kör på med thaiboxning, "gymar" en gång i veckan.. blivit fitt i kroppen, och har fått stabila muskler i rygg och ben.. är också ute och går mycke och cyklar när jag klottrar=).. får se när första matchen går av stapeln.. kanske snart,...
saaaru..
Börja med o sluta klottra så jag slipper bekosta dina fritidsintressen :D QarlzzoN: Du vet att pölsa är det mest "katabola preparat" som finns va? Inte så många som vet det men faktum är att man kan tappa upp till 2kg muskler per dag efter man ätit pölsa, äter man det med potatis kan man även bli grå/blå/grön i ansiktet en tid efteråt.
jag betalar också för det..
saaaru..
jag betalar också för det.. OK :S
andrasidan: Vad säger du? Ska vi splitta på mitt årskort nästa år? Så betalar du lite av mina intressen och jag lite av dina.
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
Grymt uttömmande klagomål.
brunte no shit! måste lägga av med de och börja äta kakor istället ... Jo topicen är jätte konstig det står (2) men igentligen är vel de här 4-5 ?
/Mvh Q
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. (Kung Fu Tse, Kina)
jo det känns nödvändigt när det finns såpass grymma forum som kolo, BM och Body.
Hejsan ! Jag har börjat använda Kreatin och jag undrar om det fungerar? Och när märker jag resultat? Sedan har jag även funderat på att börja äta Weigh 80 ( Protein ) Jag undrar samma sak här då, ni som har erfarenhet av weigh 80, är den till någon nytt? Funkar den? Vore tacksam för svar !
Highfive anyone, anyone?
rofl @ weigh
börjar luta mot FAQ eller sticky snart alltså...
Moderator
2006-10-24 11:10
sök i tråden...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
funderar på att byta efternamn till Weigh 80, riktigt äg.
Hur är HMB i förbränningssyfte, är det effektivt ?
Det kan ha en positiv effekt men nej, det är inte speciellt effektivt, inget förbränningspreparat.
tja grabbar nu äre så att jag ska flytta hemifrån och jag kommer ha ca 3000kr att lägga ut på mat varje månad så jag undrar vad ni har för mattips så att säga för någon som är seriös med träningen. Någon vars mål är att öka i muskelmassa tack
" If you're gonna beat down MY friend in MY bar, there's a two drink minimum " - Moe <3
billig tonfisk och kvarg från lidl är billigare och bra proteinkällor utöver den vanliga maten.
DjBrunte haha oki ^^ det är ungefär det jag "lever" på nu då typ. Tonfisk kvarg och whey 80 plus lite kolhydrater då o då <3
" If you're gonna beat down MY friend in MY bar, there's a two drink minimum " - Moe <3
Du måste hålla ett stabilt intag av kolisar så din kropp har något att bygga med.
vad tycker du att man bör ligga på? jag väger 105 ligger på typ 20% bf kanske suck.... Relativt inaktiv om dagarna förutom att jag går kanske 2-3km per dag men mer än det är det inte.... ( skola o så såklart så lite food vill min hjärna ha också :P )
Det är olika från person till person och kosten hur lång tid det tar att återhämta muskeln. men att inte kunna köra bröst dagen efter vader är ett skämt :)
En muskel behöver minst 48timmars vila, vilket betyder att du ej ska köra bröst två dagar i rad o egentligen tycker jag en gång i veckan räcker, dock kan du köra vader en dag och bröst dagen efter dag utan några som helst problem, vaderna återhämtar sig oavsett om du kör bröst eller vilar helt.BIG: Svårt att veta vad du har för förbränning, försök kolla ditt energibehov för en dag, lägg sedan 2g protein per kg kroppsvikt, kolla hur många kalorier det blir, ligg på 30-40g fett, kolla kalorier och sen lägger du kolisar för å fylla upp resten och en bit förbi tills du ligger på kcal+.
spelar ingen roll.
Min mamma säger att man ska träna musklerna. Fan snart sm och jag måste verkligen börjar ta tag i träningen igen :S ... iår har jag större motstånd då de flesta är 3-4år äldre än mig, men de ska nog inte va nå problem om jag bara få komma i form igen .. Ni som är i göteborg 24-26 November kan ju kolla in bänk sm på scandic hotel :)
/Mvh Q
Min jobbhelg :( Annars hade jag varit där och sett cunnin när dom dyker upp o bänksm, fan också.
blaargh Det är inga problem att träna dagen efter, så länge du inte tränar samma muskelgrupp.
Du måste hålla ett stabilt intag av kolisar så din kropp har något att bygga med. Usch, kroppen använder
inte kolhydrater
till att bygga muskler.
Niito P17 Kreatin gör faktiskt så att musklerna behåller vatten. Det är en önskad effekt . Det är inte något fel med det. Det en mycket bra och välkommen effekt som kreatin har på kroppen. Det verkar finnas ett missförstånd, att det skulle vara dåligt att öka vätskeinnehållet i muskelcellen. Blanda inte ihop det med vätskeinnehåll under huden. Detta är två helt olika saker. Kreatin orsakar inte subkutan vattenbehållning. En ökning av vattnet inuti muskelcellen ökar muskelcellvolymen - muskelstorleken. En ökning av cellvolymen ökar också muskelns hävstångskraft och styrka. Man tror att en ökning av cellvolymen genom användning av kreatin också ökar proteinsyntesen genom att skapa en "vänligare" miljö för muskeltillväxt i cellen. Det är det du vill och det är detta du får med kreatin.
Vid sidan av kreatinets effekter på muskelcellinnehållet, har även kreatin en viktig roll ATP (adenosin trifosfat) återsyntes. ATP är kroppens kemiska energikälla, vilken gör att muskelkontraktioner får energi i cellerna. Kreatin buffrar ATP-produktionen och gör att du kan träna hårdare med bättre styrka.
Ökad cellvolym, ökad hävstångskraft i musklerna, ökad proteinsyntes och ökad ATP-buffer och produktion gör alla tillsammans att kreatin är ett mycket kraftfullt och effektivt prestationshöjande kosttillskott.
Detta är bara en ytlig bred koll på kreatins effekter. Det finns så mycket felaktig information om kreatin. Det är ändå så enkelt. Ge mikroniserat kreatin en chans i 6 veckor med vår periodiseringsteknik och du kommer aldrig att vilja träna utan det. Du kommer se en ökning i styrka, bättre fyllighet i musklerna, ökad träningsintensitet, bättre muskeluthållighet och ökad muskeltillväxt.
saxat från www.ast-ss.se
Du märker resultat ganska snabbt om du tränar och äter rätt.
blaargh nej, att äta "så mycket man kan" är inte synonymt till att äta rätt.
För att maximera muskeltillväxt så vill du ha protein tillgängligt för syntes hela tiden och det är därför du måste ge din kropp protein var 3 timme för att maximera muskeltillväxten.
kyckling, nötkött, fisk, mjölk och ägg är tillexempel bra "naturliga" källor av protein.
Jag rekommenderar att du registrerar dig på
http://www.ast-ss.se/ och läser igenom kost delen (vecka 4) under max-ot om du vill ha mer och bättre information.
nej men som bränsle för att kunna bygga muskler, my bad.
Loungo eller Munsö? :D eller nah, för vårdat språk.
knappast Loungo iaf haha
kostar inget.theaerocrew: nah loungo runkar mest i BMs sex-sektion :D
blaargh Det är gratis och du får inget spamm eller någonting eller något skit hemskickat.
DjBrunte: ...och svär åt folk på PB.
_theaerocrew: Det går han i hand med hans personlighet, sex och svordomar, gärna våld också :D
undrar varför han blev så kortvarig här? :D
Har hört talas om 8 pack. Vart kan man hitta de andra 2 pack? och hur tränar man de. Tack i förhand