I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styrketräning / Styrketräningslivstil (2)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-01-23 21:42
lol.. jag har svårt o äta så mkt :P.. tvång ätning hjälper inte mkt xD

2007-01-23 22:52
Är "tvångsätning" enda sättet o få i sig föda så är det så det får bli. Kör flytande form om du har problem med mängden.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2007-01-24 17:21
aa ska göra det, tack.

2007-01-25 17:48
En ren protein drink funkar alldeles utmärk om du ska äta lunch/middag senare. Jag undviker kolhydrater så mycket som möjligt annat än vid lunch och middag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-26 11:22

chobb:

0.8g kolhydrat per kilo kroppsvikt
0.5g protein per kilo kroppsvikt

Minst 2 dl vatten per 55 g pulver (ca 1 dl). 

Bara att dosera efter det, det är ologiskt att en 100kg snubbe behöver lika mängd gainer som en kille på 65kg.
Blanda egen eller köp något märke som är baserat på maltodextrin och whey-protein.

..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2007-01-26 15:00
chobb:

Kort kommentar ang ditt program: 100 reps på mage är på tok för mycket. Den ska tränas som vilken annan muskel som helst, kör 10-15 reps/set med vikter istället.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-01-26 21:47
Chobb, ta en 10kg vikt(de som är runda).
Lägg den på bröstet, ha händerna över den och gör vanliga situps, då blire tyngre och du kommer inte palla göra 100 då ^^.

2007-01-27 18:32
har börjat nu dricka minst en liter mjölk per dag, så får jag tillräckligt med protein och kalorier för mina behov :P. drack igår 2 liter mjölk.. var jäkligt törstig för någon orsak.

2007-01-27 20:48
Jag tänkte att någon här kanske kunde komma me lite tips till mig. Egentligen är jag vegan men funderar på att skita i d nu i vår för att ja på ett lättare sätt ska kunna bygga upp mig.

Sen två år tillbaka har jag tränat rätt ordentligt, 4-6 pass i vckan(med undantag för i höstas då jag fuskade rätt rejält). Trots att jag har kört rätt mycket har jag inte gått upp någonting i vikt. Visst, jag har blivit starkare och lagt på mig lite muskler men inte alls i den mängd som jag tyckar att jag borde ha gjort. D största misstaget jag gör är nog att jag äter för lite protein, gissar på att jag får i mig mellan 50-80g om dagen, och då väger jag ca 80kg.

Tror att jag får i mig för lite kolhydrater efter träningen (brukar äta ca fyra riskakor).
Anledningen till att jag inte får i mig mer protein är framför allt att sojaproteinet jag dricker är så satans äckligt och i övrigt finns det inte mycket protein att finna i min vegankost.

Det som känns mest aktuellt att ändra på i dieten är gainers efter träningen och kanske börja med vassleprotein i någon form. Mitt mål är inte att bli gigantisk, vill väga ca 85kg, jag vill absolut inte lägga på mig mer fett och därför undrar jag om gainers kommer att sabba för mig.

Jag vill heller inte betala sjuka priser för preparat utan har kollat på Star Nutritions gainers pro och Whey-80. Är detta produkter ni kan rekommendera? Funderar också på om cottage cheese är bra att äta.

Tack på förhand!

2007-01-27 20:57
Star nutritions whey80 är det räligaste proteinet jag smakat, köpte vanlij för något år sedan och aldrig mer, köpte 4kg och orkade med 4 portioner sen blev jag spyfärdig, nån som vill kränga möget?.

Kan du käka cottage cheese?mjölkprodukt?

bönor linser?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-28 05:33
Du låter onekligen som en sann "vegan".

Börja drick mjölk o käka djur så blir du stor.

Som sagt, bönor, linser, nötter, proteinbars. Du bör nog se över ditt totala sätt att se på kost och lägga om ditt kostschema totalt om du ska börja växa, får du kulmage och hängpung så är det smällar man får ta på vägen mot att bli BEEF.

2007-01-28 09:00
Hehe, ni låter positiva angående min kost.
Kött kommer jag absolut inte börja äta men mjölk- o äggprodukter kan jag tänka mig att börja med för att växa lite.

I tidigare inlägg skrev jag att jag ville väga ca 85kg. Har ju aldrig vägt mer än jag gör nu så jag vet ju iofs inte om d stämmer men mer än 90kg är jag nästan säker på att jag inte vill väga. Hur som helst vill jag inte va en "jätte" utan bara vältränad, om ni fattar.

Så du tycker att Whey-80 suger. Är det bara pga smaken? Jag är inte särsklit kräsen och tror att jag kan dricka det mesta. Vad har ni för tips på kost om jag nu väljer att börja med mejeriprodukter? Bönor äter jag ganska mycket redan nu men i övrigt finns det ju inte så mycket protein i kosten.

Kan ni på ett ungefär säga hur mycket kolhydrater jag bör få i mig efter ett pass?

2007-01-28 15:32
Buttagog: Skulle säga runt 64-65g carbs efter träning för din del. Bra mejeriprodukter är annars Kesella, Keso och mjölk.

http://www.farmacia.cc/

De har billigt o lättblandat protein.

2007-01-28 17:50

tja grabbar

jag är ute efter tips för att få grym greppstyrka..
har tittat lite på produkter härifrån : http://www.extremepower.se/greppredskap-c-23_39.html?osCsid=b93d24453ceb5acdbb790e711ddfe616

men jag har ingen som helst aning vad jag ska välja...
visst vet jag att det finns olika nivåer o sånt dret men hur vet jag vilken jag ska börja på och sedan vilken/a jag ska forsätta på. ( de kostar ju trots allt 300kr per gripper typ )

tack på förhand

" If you're gonna beat down MY friend in MY bar, there's a two drink minimum " - Moe <3

2007-01-28 22:03
CoC grippers kör jag med. Kör med 2an själv.
Börja med 1an, jag brukar värma upp genom att trycka hårt om en ihopknycklad handduk så slipper man fjant-trainern. 
Klarar du inte att stänga den kan du köra negativa reps med två händer och hålla mot med den ena. 

Men för att få bra greppstyrka kan du läsa mer i denna artikeln så slipper jag skriva så långt:

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1411503

Som du ser finns det många olika sorters greppstyrka...

2007-01-29 00:33
DjBrunte P21: Tack för tipset av hemsida och kolhydrater. Är proteinet på sidan fullt dugligt? Undrar detta eftersom d va så billigt?

2007-01-29 04:57
Buttagog: Det är 750g påsar och det är fullt duligt, jag använder det själv och visst, smaken är inte ljuvlig precis som många andra märken men jag har inga problem med att trycka i mig ett par om dagen. Jag kör på Pro FX, Slow FX, Carbo FX och Alert FX ur deras FX sortiment och EsaPro och Retibol från Eiselt, men de senare är inget du ska bry dig om. Köp lite Pro, Slow och Carbo så står du dig nog ett tag framöver.

2007-01-29 08:09
aero man tackar

så om jag har förstått det rätt så finns det vadå, 5 coc grippers inkl. trainern? eftersom sidan jag länkade till säljer dom i paket ala 3 st funderar jag på att köpa # 1 # 2 och # 3. Tycker du det är en bra ide?
" If you're gonna beat down MY friend in MY bar, there's a two drink minimum " - Moe <3

2007-01-29 12:33

DJBrunte, tack. Jag tror att jag ska ge några av de produkter du tipsa om en chans. Snackade me en polare igår och det visade sig att han också äter dom. Jag har dock kommit på att jag kanske får vara lite försiktig me gainern efter träningen eftersom jag är diabetiker men det ska nog bara va att slänga i sig en extra dos insulin:)

Nu är det väl bara för mig att köra stenhårt och hoppas på det bästa.

2007-01-29 15:33
DioPerdona: Nej min älskling, jag anser inte att Pro FX är en smakupplevelse utöver det vanliga men väl prisvärd, bara skölja ner med lite pepsi max :)

Buttagog: Låter bra!

2007-01-29 16:12
Någon som kan rekomendera någo bra Kaplsar man kan ta för ökad muskelmassa? ..

kollade lite på gymgrossisten men vet inte vad man ska ta..
vill ta något som e bra och någon som vet någon?

2007-01-29 16:30
omega 3
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-01-29 19:21
Ja omega3 ökar du något fruktansvärt i massa av. Nej, det är STEROIDS som gäller om du ska öka muskler av caps :D

Skämt o sido, det beror helt på vad du är ute efter, du kan inte säga att du ska ha ett piller som generellt ökar din muskelmassa, men kanske för att få en fin placebo effekt på vägen mot mer muskelmassa så finns det tonvis.

DioPerdona: Jag kommer alltid hävda att Recovery Nutritions protein är det överlägset godaste jag provat, Dalblads har haft vissa ok smaker, Fairings nya är helt ok.

2007-01-29 19:45
DjBrunte P21

Som tex? finns det något på gymgrossisten du rekomenderar?

2007-01-29 19:47
alltså piller som generellt ökar muskelmassan då:p inte knark piller:p

2007-01-29 22:20
B-I-G:
Klarar du 3an betalar jag ditt gymkort i fem år, om vi säger så.
Köper du det paketet så har du att göra ett tag, låter som bra investering.

spöket:
Bästa tillskotten köper man på duka, en rejäl tallrik och gaffel.
Tre i top iaf: Multivitamin, CLA, kreatin. Angående ökning av muskelmassa av caps hänvisar jag till DjBruntes svar.
De flesta kostillskotten ger:
1. ingen, eller i bästa fall placebo effekt
2. pengar i tillverkarens ficka 
3. ännu en tuff burk att ställa i hyllan
tre önskningar i en! Precis som ett jävla kinderägg. Men några mirakelpiller som skulle vara "naturliga anabåla stäjoider" är bara att glömma.

mvh

2007-01-29 22:22
men ska man erkänna så är det klart att man då och då faller för frestelsen att köpa GABA, ZMA eller något liknande haha.

2007-01-30 09:22
aero

challenge accepted :D <3

2007-01-30 13:44
måste fråga en sak.

om som jag då,,kör 4 ggr i veckan..kör ganska hårt...plus att ja tar supergainers + bra måltider..

hur lång tid ungeför borde d ta innan man ser bra resultat inom viktökning o att man e lite större?
vi är överallt!

2007-01-30 16:59
_NoVA_ det är ju helt från person till person. Men för mig tog det väl 4-6 veckor innan jag började se resultat. Och då körde jag 3 gånger i veckan.. proteintillskott + kreatin och bra kost.
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2007-01-30 18:47
Hallå folket.. vad käkar ni för vitamintillskott och hur ofta tränar ni ?
Hållt på rätt så tungt nu 2 månader, har självklart förträngt mina helvetesförkylningar som dyker upp på dom mest opassande tillfällena..

Så hur mättar ni erat vitaminbehov ??

thanx
The sky always had little fluffy clouds..

2007-01-30 18:58
Jag kör på Only one, är inte så kräsen när det gäller vitaminer&mineraler och antioxidanter så kör på star nutritions för en gång skull, enda vettiga jag äter från dem, förutom R-ALA som det kan hända att jag äter stundtals.

2007-01-30 19:05
kool.. kommit undan sjukdomarna eller ??
Manager

2007-01-30 19:58

?UESTION: Har det någon betydelse vilken tid på dygnet man tränar? tar träningen bättre ifall jag tränar på eftermiddagen än om jag tränar runt 20.00 tiden på en vardag?

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-01-31 08:38
Fritz: huh?

Yun_DI: Nej det har ingen betydelse. Hur du lägger upp måltiderna efter din träning kan ha viss inverkan, du kanske inte får i dig näringen på ett optimalt sätt om du tränar en viss tid till skillnad mot en annan, men sköts kosten spelar tidpunkt ingen roll.

2007-01-31 09:01
jag kör på denna

100% av RDI av alla mineraler och vitaminer i en tablett förutom magnesium.

2007-01-31 09:10
kanske skulle köra på den där som fetlyrik tippsade om, behöver nån bra vitamin & mineral tablett, vad kostar rasket?
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-01-31 09:12
alltså jag blir galen på allt tillskott,
brunte du som kör på så mycket tillskott, kan du plocka ihop en vettig kundvagn hos gymgrossisten åt mig?

kör bara på vassleprotein idag

2007-01-31 09:45
tror inte den går över 60-70:- för 60 tabletter om jag kommer ihåg rätt

2007-01-31 09:50
 fetlyrik P13 yeahh... ser bra ut !

DjBrunte P21 jaa... slipper du undan såna jobbiga förkylningar.. kort o gott.. är du nöjd med din produkt ? ;)

2007-01-31 12:39

Så gott som alla som tränar, om man inte tränar efter kvinnorns menscykel, har brist på zink och magnesium. Zinkbrist brukar vara ett säkert sätt att sänka sitt immunförsvar med förkylning som följd.

dioPerdona:
Jag ställer mig skeptisk till att ZMA höjer testoproduktionen, det påståendet kommer från en studie som gjordes på sprinterns av en man vid namn Victor Conte med högst tvivelaktig trovärdighet. Senare studier har visat Conte ha fel. Man menar att det är LH pulsen som ökar genom att inta ZMA.
Om man bortser från att man har vetenskapliga studier som visar att så INTE är fallet, borde ZMA enligt rimlighet vara dopingklassat då det presenterades på 80talet.   
ZMA är zink, magnesium och b6, hos män med zink och magnesiumbrist tenderar testosteronnivåerna att vara en aning nedtryckta då zink påverkar kroppen hormonbalans vid underskott. Så att säga att ZMA är en testo-ökare är fel, det är en "testo-ökare" för folk som är under och felnärda.
Sen vad det står på kosttillverkarens burk spelar mindre roll.
ZMA har däremot för många underbar inverkan på sömn och i detta fallet finns det både empirisk och vetenskapliga studier som stödjer.

2007-01-31 12:44
Ok.. i didnt know... får satsa på lite extra minerals då.. fänx

2007-01-31 14:08
Hur tränar man "vingarna" "seglena" elle vad ni än vill kalla det

2007-01-31 14:09
theaerocrew 

yo, fick mina grippers idag....alltså hahahaha snacka om att man satt där i hörnet och undrade vad fasiken. Jävlar alltså, jag tyckte 1an var svår o stänga, 2an gick inte alls bra och jag antar att 3an kommer samla damm ett tag :D haha

men men

har du några bra tips, alltså kan man stänga nr 2...3 osv enbart genom att hårdträna med grippersen? Eller måste jag dra till med en massa andra sjuka övningar o så? <3

2007-01-31 14:33

Ja, om du kan stänga 1an, kör 3x3 med båda händerna, vänd den upp och ner och kör två set. Om 2an är för svår kan du trycka ihop med båda händerna eller mot låret och hålla emot med ena handen på tillbakavägen. Negativa reps alltså.
Självklart räcker det med enbart grippers för att höja till nästa nivå. 

2007-01-31 14:38

man tackar man tackar

2007-01-31 15:07
Muzzka P17 chins, lat-pulldown tex.. Latissimus dorsi du ska träna iallefall.. finns massa övningar du kan hitta ! ;)

2007-01-31 17:34
Fritz: Slipper jobbiga förkylningar, sist jag var förkyld, då gick jag i 4e klass. Jag blir helt enkelt inte sjuk av någon anledning, jag tar inte vitamintillskott för att slippa förkylningar.

and-one:
Tar mycket tillskott, jag har vassle, kasein, carbs, esapro, retibol och koffein and that's it. Har testat väldigt mycket i kosttillskott-väg av ren nyfikenhet men jag är en noresponder så det var bara att lägga ner, har fan aldrig fått några vettiga ökninar av något tillskott, klart placebo har man fått som verkat några veckor men thats it. Proteinet jag har är för att jag ska få i mig något när jag är ute o jobbar vilket innefattar mkt bilåkande och då ofta i hög hastighet vilket gör det omöjligt o äta mat, blir allt som oftast bara 1 mål riktig mat under natten mellan 23-06. Carbs självklart för o fylla efter träning, esapro och retibol för att jag var nyfiken och koffein för o överleva :D

2007-01-31 20:51
DjBrunte P21

Du tränar inte tillräckligt hårt, helt enkelt ;)

2007-01-31 21:43
Fritz: Är inte liten och klen helt enkelt :D