I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styrketräning / Styrketräningslivstil (2)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-09-07 15:02
"onsdag : ute o springer ( tranar benen pa det viset istallet )"

hoppas du går i långbyxor på stranden...

Så jävla word! För då kan du ju köra armhävningar för bröst också?
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2006-09-07 15:02
...Menat till Nova då såklart.

2006-09-07 18:53
stringkarring: Precis börjat mitt 7:e årskort, jag började träna tidigt men hade god coachning och köra lugnt första tiden så kroppen inte skulle ta alltför mkt skada, dock är jag ganska "bred/stor" från början så kroppen tog det hela med ro. Är ingen veteran men för min ringa ålder är jag relativt gammal i gamet.

and-one: Nej jag väger varken 110kg eller tävlar i Lucia, däremot så kan jag garantera att jag är både större och mer kunnig än de flesta här inne med undantag från Munsö, Djureri, Exorsixten, Lego och några till jag säkert glömt.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-09-07 20:02
hur effektiva är armhävningar egentligen?

2006-09-08 00:01
public_enemy: Vad vill du uppnå? Nej du kommer inte få D-kupa med armhävningar så vill du bygga så lägg ned skräpet.

2006-09-08 00:21
armhävningar är effektiva för uthållliga muskler
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-08 08:00
ah juste var fan är munsöhustler?
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-09-08 19:12
Han kör cross på heltid och skyfflar skit i ladugården :)

2006-09-08 19:21
Skumt det där med min "skada" Jag hade ont stora delar under våren och nu så kände jag av det i veckan, men idag så kände jag inget.
 DIF!

2006-09-08 22:03
När du kör EZ så tänk på att verkligen fokusera på bicepsen och inte jobba något med underarmarna. Tänk även på att försöka få massage för underarmarna, behöver inte vara något proffs men det kan mjuka upp eventuella knutar m.m som kan ha bildats.

2006-09-09 01:47
Djbrunte:Okej tackar

Nova: Är dina pass 40 minuter långa?
Mina brukar var i mellan 1 timma och två och en halv timme långa.
 DIF!

2006-09-09 03:30
bob: Nemas. Btw, pass över 1h tyckler jag inte är att rekommendera, 1h20min är absolut MAX imho.

ReeB: Nej kroppen omvandlar inte proteinet till fett så du kan lugna köra på, däremot bör du kanske se över dina kolhydratskällor och fettkällor och tiderna du tar dessa.

2006-09-09 04:26
Reeb : Du kan äta mer protein än vad du kan få i dig på en dag utan att du får probem med fetma pga proteinintaget. Fett ska du äta en del av, 10-20% imho men då ska det vara bra fettkällor, understig inte 10% per dag, ABSOLUT inte.
Äter du mycket bröd så ät rätt bröd.

2006-09-09 10:36
Ät 10-20% fett ja, absolut.

2006-09-09 13:13
Du kan äta mer protein än vad du kan få i dig på en dag utan att du får probem med fetma pga proteinintaget.

- Va?

2006-09-09 13:57
Det hänger väl ihop med det här antar jag.

Nej kroppen omvandlar inte proteinet till fett så du kan lugna köra på,

2006-09-09 14:38
Det känns inte som en nybörjare drar i sig mer än max 200g protein per dag och det kan han göra utan att behöva oroa sig för eventuellt fett även om man behöver fet och ligga på kalori+ för att gaina.

2006-09-10 03:25
DjBrunte P20 de passens om är så långa är armar + bröst.

Fan jag trodde att du skulle vara mycket större en vad du såg ut att vara på bilderna i blandat ;)
 DIF!

2006-09-10 04:45
bob: Vad du ser på de bilderna vet jag ej, trodde inte du var IQ-befriad nog att utdöma något av de bilderna då du är gårdare men tydligen hade jag fel. Nej jag är inte stor, väger en fin bit över 90kg nu och tänker inte bli alltför mkt större. Bilderna är sånär på några få månader, ett år gamla, ligger nog ett par kg emellan dem men bara det att du ens försöker få en uppfattning efter de bilderna får mig att skratta.

Keep up the disco o kör både bröst + hela armarna på en dag så ska även du kunna bli en sparris one day.

2006-09-10 04:45
Du ser en mörk tröja, en röd tröja över och 22mm axelparti, men varför inte...

2006-09-10 09:50
Du kan äta mer protein än vad du kan få i dig på en dag utan att du får probem med fetma pga proteinintaget.

säger som djureri, va?

En kalori är en kalori oavsett om det kommer från fett eller protein, sen finns det väl biomekaniska fördelar att ta kalorierna från proteinrika källor jämfört med chips men det kan vi lämna utanför sålänge. Anledningen att nybörjare kan slänga i sig en jävla massa mat utan att bli feta är för att dom oftast äter som supermodeller från första början...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2006-09-10 11:33
DjBrunte P20: Ta inte illa upp.
Men när du sa att du hade tränat i 7 år så förväntar man sig ju att du är jättestor, men som sagt inte de bästa bilderna att dömma av.

Och vad är det för fel att köra både biceps, triceps+ underarmar på samma dag?
 DIF!

2006-09-10 16:27
_theaerocrew: Jag syftar självklart på de biomekaniska bitarna, hur kroppen lagrar proteinet till skillnad från kolisar och fett och på vilket sätt och tidpunkter detta sker. Jag syftade också på att jag inte tror en nybörjare som går från att äta helt normal "svenssonkost" går till att äta 4-5g/kg utan lär nog snarare hamna på 1,5-2/kg i början och då anser jag inte att det är hans proteinintag som kanske är störtsa boven i dramat utan fel kolhydrats och fettkällor intagna vid fel tidpunkter. Dock uppmuntrar jag ju självklart honom att äta allt han kommer över då han måste ligga på kalori+ för att gaina och då kommer ju en del fett på kuppen.

bob: Jag har nog tyvärr inte de rätta generna för att bli 120kg, knappast heller motivationen. När jag började låg jag på 66kg och nu ligger jag precis över 90kg vilket jag är relativt nöjd med, ett par kg till sen vill jag nog inte bli större pga att jag helt enkelt inte trivs med mig själv då.

Vet ej om jag missuppfattade dig men skrev du inte att du körde börst + armar + underarmar på samma dag?

2006-09-10 17:33
från 66kg till 90kg på 7år är inte dåligt.
Det är 3,4kg om året.

2006-09-10 17:51
_theaerocrew: Nej jag är väll inte direkt missnöjd med ökningen men jag kan nog inte komma mycket längre nu känns det som, har haft 95 som mål och det är svårt att komma den sista biten men ska bita ihop. Lite av en platå just nu men har en del lösningar på problemet som jag hoppas ska ge utdelning.

2006-09-10 17:59
DjBrunte P20: Jo det är så jag kör.
 DIF!

2006-09-10 18:04
bob: Jag anser att det är för mycket att köra bröst, triceps, biceps och underarmar på en och samma dag. Passet blir dels för långt, självklart beroende på antal set och reps och dels tror jag inte du har tillräckligt med krut kvar för gruppen du kör sista muskelgruppen, ditt muskelglykogen bör vara slut om du inte kör någon uppladdning vilket jag inte räknar med att du gör för ett vanligt gympass.

2006-09-10 18:44
aiigth, får tänka över det där.
 DIF!

2006-09-10 18:59
bob: Funkar det för dig så kör på det, du ska inte alltid lyssna på mig om det jag säger går emot vad som fungerar för dig. Jag säger bara min generella uppfattning och vad som fungerar för mig.

2006-09-10 20:15
Jo men eftersom jag har kört så en längre tid så vet jag ju inte vilket som är bäst, jag kanske skulle orka mycket mer om ja la om schemat lite.
:)
 DIF!

2006-09-10 22:57
DjBrunte P20:
en bra platåkrossare är att vänta på set och reps. och här kan ni som inte tränat 7år sluta lyssna. Alltså istället för 10x3 eller vad du nu kan tänkas köra så kör du 3reps och 10 set.

2006-09-11 00:01
_theaerocrew: Började fundera när du skrev "vänta" tills jag läst klrt texten :D
Vilken % av max menar du att man ska köra på de 3 repsen?

Jag har börjat att flytta om kosten, bytt ut många övningar, skaffat mig en ny coach och pyramidar mycket nu, 1x15, 1x6, 1x8, 1x10 1x20, kör vissa övningar till failure och supersettar vissa övningar. Kanske ska testa DC ett tag, ska fundera på ett vettigt upplägg för en sådan satsning också att ha som backup.

2006-09-11 15:23
brunte> när får vi se dig tävla...inte alla som har råd med egen coach, själv får det räcka med vänner som pushar en
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2006-09-11 15:56
and-one: Jag tycker det är grymt kul o kika på tävlingarna, brukar se på FF(jobbar även som funktionär backstage), Lucia, DC, SM, NOGP m.fl om inget händer som gör att jag missar men jag är lite skeptisk till att stå på scen själv, måste säga att jag har lite scenskräck och att bara stå där i ett par lila.. det vetetusan om man klarar av. Dessutom är jag en tävlingsmänniska och skulle aldrig acceptera något annat än förstaplatsen, skulle inte kännas rätt att behöva skälla ut folk för att så inte blev fallet :)

Min coach är en flerfaldig SM och Luciadeltagare och han coachar mig gratis då vi tränat ihop ett tag och han tror på mig, träna har vi gjort tillsammans(eller på samma tider) har vi gjort förut, dock inte samma övningar samtidigt osv så det ska bli intressant. Time will tell.

2006-09-12 03:10
DjBrunte P20

När får man se bild på dig? så man har något att jobba sig upp till;) ..

Det är mycket snack men inge action .. BILD BILD BILD BILD BILD :D ..

ps. Nej är inte bög om någon undrar ihihih....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-12 03:42
spöket: Tycker inte det är speciellt mycket snack, vill inte framhäva mig eller min fysik på något sätt med bilder utan gillar att hålla mig "in the dark". Finns flertalet på forumet som sett mig träna och som tränat med mig även om det nu var något år sedan men det får räcka för mig.

Hade du sagt att du var bög hade jag postat diiiirekt. puss :D

2006-09-12 08:20
djbrunte:

samma vikt + ev. höjning.

2006-09-12 13:08
Fan hadde tävling förra helgen gick piss som fan .. kärleksbekymer osv :S hadde gått ner 4kg på 4dar så de var inte mycke tryck kvar :/ ,, höl fan på bomma ut mig fick bara ingångs vikten på 225..

Sen satt jag på kollo och upptäckte att nån filmat mig och lagt upp på youtube :D

www.youtube.com
/Mvh Q

2006-09-12 13:19
Djureri
menar du att man inte tränar benen när man springer??
isåfall e du ju helt jävla pantad i skallen.....
vi är överallt!

2006-09-12 13:23
Bob.
aa ja kör 40 min...d e lagom..
kör du 2 timmar ibland?? d e väl helt onödigt, me tankt på att musklerna inte har nå syre kvar typ...

men ja kör inte för å bli stor å jättestarkt såå..ja vill bara ha starka muskler...idrottar nämligen..
vi är överallt!

2006-09-12 15:41
_theaerocrew: Hm, ok. Tycker upplägget låter intressant om man skulle köra typ 80-90% på de 3 repsen med med samma vikter som förut vet jag inte. Varför anser du att det är en "platå-krossare"? Testat o köra så själv? Isf vad fick du ut av det?

Inte kritisk mot upplägget i sig bara nyfiken.

_NoVA_: Jag undrar vem fan som är pantad här. Du är ute efter o bli stark, du kan skippa gymmet också å typ lyfta kottar och stenar i skogen medans du springer. Du kommer se ut som en struts om du lyfter vikter för överkroppen men "springer" som enda träning för benen, det behövs heavy ass weights för att bygga massa på benen. Du resonerar som strutsarna på mitt gym som kikar in då å då som tränar friidrott och rodd och är 2,25 och väger 49kg rippade året runt och kör sina jävla rymdövningar.

2006-09-12 16:10
DjBrunte P20

ja e inte ute efter å bli "biff"..ja tränar för att va vältränad..itne stor å stark...
sen har jag aldrig tränat benen på gym..d enda jag har gjort e benpress för å kollla..då tog ja 450 kg.
men man blir ju tydligen inte stark i benen av å springa.....
men om man lirat hockey massa år,,lirar fotboll 7 ggr i veckan plus löpning så får man inga muskler i benen...va jobbigt....men d e nog bara på dej d inte händer nått....
vi är överallt!

2006-09-12 16:59
hehe killen lägger upp ny info och tror att man ska fatta sånt från början.. lite skillnad från att va ute och springa i skogen för att träna ben och spela hockey och fotboll ett x antal år.. så ni träna inte ben när ni körde det? inga knä böj? ben böj ben spark? starkt lag annars..
saaaru..

2006-09-12 17:04
_NoVA_ P20

Hur tränar man för att få en vältränad kropp, men inte en biffig?

2006-09-12 17:06
förlåt..

Vad är skillnanden på en Vältränad kropp och en biffig skulle min fråga vara? ..

Och kom inte och säg att du tränar fotboll 24/7 och på det sättet så har man automatist(stav) vältränad kropp, för då skulle alla som höll på med någon sport klassas som "vältränad kropp"

2006-09-12 17:44
Vältränad skulle man kunna sammanfatta med hur mycket kondition du har, hur länge du orkar utföra en sport.
Jag styrketränade i ca ett år samt hade ett rätt fysikt krävande jobb, drack knappt och rökte inte så jag ansåg mig som rätt vältränad. Sedan började jag träna thaiboxning och höll på att spy av anstängning efter första träningen så jag antar att jag inte var vidare vältränad.
Biffig är ju när du har en stor massa av muskler.
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2006-09-12 17:58
KUK whoa, skriver ett 20000 raders inlägg å sen loggas man ut av någon fittanledning#%&)(=)=()&%¤#"¤"#/()(/=?%#%# Nu blir det en kort version.

_NoVA_ <-> (Petburk) = Anyone see the resemblance?

Tränar man fotboll och hockey så kör man en jävla massa knäböj och andra basövningar, då behöver du självklart inte köra ben på gymmet men det skrev du inte, kör du såpass mkt fotboll o hockey som du påstår behöver du inte sätta din fot på gymmet förutom när du tränar med laget, du kommer fortfarande vara vältränad.

Dock förstår ju alla här inne att fallet egentligen är så att du varken kör hockey eller fotboll och nu endast kommer med dumma bortförklaringar för att rättfärdiga att du ej kör ben på gymmet utan vill bli biffig men bara på överkroppen då det är mindre slit. Du är friidrottare, och har kollat för mkt på Linus Thörnblads mage inför EM, erkänn.

QarlzzoN: Du ska inte hålla på med tjejer, det kommer bara samma din karriär som dunderbulle uppe i norrländska skogarna. Hursomhelst, kul o se ett klipp på dig, strongt gjort.

2006-09-13 12:00
inte kor fotboll????
ja lirar i spanska div 3 grabben...och vi har inte en minut pa gymmet....
har aldrig varit pa gymmet med hockeyn heller nar ja lirade dar...
sprang 1 timme o 30 minuter , 1 timme o 30 minuter ispass sen 30 min jogga..varje dag...sa att man springer gor en inte valtranad???
o inte en enda minut va laget pa gymmet.....

''Tränar man fotboll och hockey så kör man en jävla massa knäböj och andra basövningar, då behöver du självklart inte köra ben på gymmet''

sa du inte nyss att man behover javligt mkt vikt for att trana benen???
eller har du andrat dej....

skillnad pa att va biff o valtranad???
e du stor o verligen biff kan du ju knappt torka dej i arslet...
valtrand sa har du inga stora synlig anabolamuskler men starka muskler.
o friidrottare e inte biffiga???
100 meterloparna..e dom taniga eller??????
vi är överallt!

2006-09-13 13:16
pallar inte tjaffsa mer....ciaaaoo
vi är överallt!

2006-09-13 16:11
_nova_

"o friidrottare e inte biffiga???
100 meterloparna..e dom taniga eller??????"

Nej, deras lår skulle man kunna placera på en bodybuildar scen direkt. MEN har du någon aning om hur mycket tid dom tränar plyometriska drillar och olympiska lyft. Nej tänkte väl det.
ALLA som tränar på elitidrott tränar styrka. Om du tror annat så har någon lurat dig.

Ett tips är att läsa nån artikel om muskelfibrer tills nästa inlägg